Auteur |
Bericht |
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Hallo,
Misschien te moeilijk, maar toch even proberen. Ik rij een 996C4 uit 98. Bij de aandrijving voor 'zweten' de keerringen links en rechts enigszins. Er ligt nooit olie op de vloer, maar onder de aandrijfassen zijn lichte oliesporen. Bij Porsche Eindhoven heeft men al ooit gezegd dat het niet dramatisch is, maar dat de keerringen op termijn misschien een keer vervangen moeten worden. De auto heeft bijna 140.000 km gelopen. Ik kan me voorstellen dat een keerring na bijna 12 jaar iets gaat zweten.
Nu sleutel ik graag aan mijn auto en heb ook wel wat gereedschap. Is het zelf vervangen van die keerringen een giga-klus en dus afblijven, of is dat door een sleutelaar zelf te doen? Heeft iemand van jullie zich al ooit aan deze klus (specifiek bij een 996C4 dus) gewaagd?
Gr.
Jo996
|
27 sep 2010 21:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Naar ik begrijp een moeizame affaire, ook wel bekend als het Rear Main Seal probleem, waarvoor nu een vierde modificatie ontwikkeld is die zeer nauwkeurig geplaatst moet worden.
_________________________________________ oud is beter
|
27 sep 2010 22:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Staat volgens mij op Pelican een draadje met foto's!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 sep 2010 22:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Volgens mij heeft jo996 het over de aandrijfassen die naar de wielen gaan, of heb ik het mis? Als het tussen de bak en motor uit komt heeft wolf gelijk en moet je het aan de specialist over laten. De keerringen van de aanfdrijfassen zou ik eigenlijk niet weten hoe lastig dat is. Als ik ze de tekeningen bekijk zou ik bijna zeggen dat het goed te doen moet zijn voor iemand met ervaring maar nogmaals, dat zegt niks.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 sep 2010 23:02 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Hallo,
Het gaat om een vierwielaangedreven Porsche (C4). Mijn vraag heeft niets met het RMS-probleem te maken. Die keerring bevindt zich tussen de motor en de versnellingsbak. Bij mij zweten de keerringen van de voorassen, zeg maar bij het voorste differentieel. Daar is middels een brug goed bij te komen. Ik weet alleen niet wat ik allemaal tegen ga komen. Loopt er bijvoorbeeld olie uit? Zijn de keerringen makkelijk te verwijderen? Moet ik de voorste veerpoten losmaken, enz. ? Wanneer ik dat allemaal helder heb, beslis ik pas of ik een poging waag of niet.
Gr.
Jo996
|
27 sep 2010 23:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Ook dit is moderne meuk techniek Wolf, onbekend voor pre-964 bezitters
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 sep 2010 11:49 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
tja paul2, je probeert toch de lijst watergekoeldedefecten bij te houden maar er is inderdaad geen beginnen aan
_________________________________________ oud is beter
|
28 sep 2010 21:30 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Hallo gast,
Het zei hen vergeven. Ze weten niet beter.
Gr.
Jo996
|
28 sep 2010 23:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 sep 2010 23:44 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
met dank aan Dennie Christian, speciaal voor Wolfie en Marcel; Wij zijn twee vrienden Samen: Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop
Marsupilami: In het oerwoud was ik blij tussen de hoge bomen Maar jouw vrienden hebben mij met zich meegenomen
Dennie: Marsupilami, aardig beest al ben je ver van huis Zowaar als ik Guust Flater heet bij mij voel jij je thuis
Marsupilami: Zeg, Guust, dat is fideel Dat vind ik krimmineel
Samen: Wij zijn twee vrienden, jij en ik Twee dikke vrienden, jij en ik Wij blijven altijd bij elkaar Al worden we meer dan honderd jaar Wij blijven vrienden tot onze laatste snik
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij zijn twee vrienden met een gouden hart Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij vormen samen een paar apart
Marsupilami: Ook al ben ik ver van huis sta ik toch vaak te kijken Hoe de mensen bij jou thuis veel op apen lijken
Dennie: Marsupilami, aardig beest je hebt een scherpe blik Het barst hier van de apen en de grootste dat ben ik
Marsupilami: Al sta je soms voor aap je blijft een leuke knaap
Samen: Wij zijn twee vrienden, jij en ik Twee dikke vrienden, jij en ik Wij blijven altijd bij elkaar Al worden we meer dan honderd jaar Wij blijven vrienden tot onze laatste snik
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij zijn twee vrienden met een gouden hart Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij zijn twee vrienden met een gouden hart Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij zijn twee vrienden met een gouden hart Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Wij vormen samen een paar apart
Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop Hoeba hoeba hoeba hop hop hop
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
29 sep 2010 12:51 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Als je het al normaal vindt dat bij een Porsche van 12 jaar oud met 145.000 km de keerringen voor gaan lekken, geeft dat wel aan hoe hoog wij de kwaliteit van Porsche inschatten. Is toch niet normaal? Heeft hij lang stilgestaan en is daardoor e.e.a uitgedroogd?
_________________________________________ Last Rat standing
|
29 sep 2010 13:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Dat de keerringen gaan lekken heeft niet direct met kwaliteit te maken. Kan allerlei oorzaken hebben. Inderdaad lang stil staan maar ook vuil. Ben met de vorige BMW een keer in de berm beland bij een uitwijkmanoevre. Dik door de blubber heen, en als verrassing had ik een week of drie later ook een lekke keering op een van de assen. Was puur vuil dat de keering om zeep heeft geholpen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 sep 2010 22:56 |
|
|
jo996
996 C4 TiptronicWeert
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Lekken en zweten zijn toch echt niet hetzelfde. En ja de auto staat tijdens de wintermaanden stil. Dat zweten rond de keerringen bij de voorassen heeft de auto al jaren. Wordt ook niet erger. Mijn vraag was of ik die keerringen zelf kon vervangen en zo ja, hoe? Gewoon een aardige klus voor de winter.
En natuurlijk begrijp ik ook wel dat die luchtgekoelde Porsches nooit lekken en/of zweten. Dat doet alleen de 996.
Jo996
|
29 sep 2010 23:18 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
@Jo996 en gast het zou mij niets verbazen als bij mijn 986 dezelfde keerringen zitten. Het enige wat ik mij afvroeg is of we dit normaal moeten vinden. Volgens mij zitten de rubberdelen bij Porsche niet echt helemaal super in elkaar. Bij mijn 986 ook al nieuwe draagarmen gehad door kapotte rubbers. En of de luchtgekoelde beter zijn. Tot nu toe heb ik meer kleine reparaties aan mijn 986 met 79.000 km gehad dan aan de 964 met 220.000 km. En misschien wordt de volgende wel een 996(wel MK2 en C4 of 4S) en vandaar ook mijn interesse.
_________________________________________ Last Rat standing
|
30 sep 2010 11:31 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: vervangen keerringen aandrijving voor van 996C4
Grrrrrrrrrrrr Wel scherp. Achter zullen ze ook wel zitten. grusse.
_________________________________________ Last Rat standing
|
30 sep 2010 13:20 |
|
|