Auteur |
Bericht |
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Cayenne 4.5 S
Beste leden,
Ik ben zelf op zoek naar een Porsche Cayenne 4.5 S, Maar voordat ik het ga kopen wil ik nog weten wat goede eigenschappen van cayenne zijn en wat negatieve eigenschappen van een cayenne zijn.
ik heb wat op internet gezocht maar mischien dat er ook leden zijn die een cayenne hebben en wat meer kunnen vertellen.
Ik zie op internet veel cayenne s staan maar er zijn echt verschillen tussen prijs klasse, ik ben op zoek naar van bouwjaar 2003 of 2004. wat zijn de normale prijsklasse voor cayenne van die bouwjaar.
Met vriendelijke groet,
Hako
|
29 sep 2010 20:28 |
|
|
marco angelo
|
Re: Cayenne 4.5 S
goede eigenschappen: heerlijke auto om mee te rijden, snel ruim en imponerend minder zijn: kans op electrische storingen luchtvering sluiten deuren etc, verbruik is hoog gem 1:4 laat de eerste bwjaren links liggen ivm kinderziektes! Collega moest ook zo nodig een 4,5 S hij is er aardig van teruggekomen hoor staat al weer te koop ivm hoge reparatie kosten sommige autos hebben zeker al 6 a 7 eigenaren gehad zegt genoeg! ga voor een jonger exemplaar met boekjes en laat een AKK doen
_________________________________________ later is nu
|
29 sep 2010 23:11 |
|
|
Haji Waddaulah
|
Re: Cayenne 4.5 S
|
30 sep 2010 0:36 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la ForĂȘt Fr.
|
Re: Cayenne 4.5 S
Haji ,your old car you naughty
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 sep 2010 1:05 |
|
|
Haji Waddaulah
|
Re: Cayenne 4.5 S
|
30 sep 2010 2:21 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
hmm, scheelt het dan veel kwa brandstof als ik een normale cayenne koop? is dat een soort van kinder ziekte bij cayenne (luchtvering storing en electrische storingen)
|
30 sep 2010 8:48 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne 4.5 S
Gewone cayenne is wel iets zuiniger, maar verwacht geen getallen beter dan 1 op 10. Met de cayenne s is een gemiddelde van rond de 1 op 6/7 haalbaar, maar dan moet je geen zware voet hebben. Vanaf ergens in 2006 zijn de electronische problemen grotendeels verholpen (niet dat alle van voor 2006 perse problemen hebben) De cayenne van 03/04 kost gemiddeld (particulier) met 100-150dkm tussen de 22-27k de cayenne vanaf 2006 kost je ongeveer 10k meer. Je hebt altijd uitschieters daarboven of daaronder. Hele dure zijn meestal dromers die niet doorhebben dat de cayenne sneller afschrijft dan wat dan ook, en heel laag geprijsde zijn dat bedrag meestal ook gewoon waard (dus koopjes zijn het vaak niet) http://link.marktplaats.nl/367808985Dat is misschien iets. Heeft geen luchtvering(helaas) maar dat kan dus ook niet kapot http://link.marktplaats.nl/373474182Die is van 2006. heeft wat meer km's, maar het blok van de cayenne behoorlijk sterk.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
30 sep 2010 9:09 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
| | | | ralf996 schreef: Gewone cayenne is wel iets zuiniger, maar verwacht geen getallen beter dan 1 op 10. Met de cayenne s is een gemiddelde van rond de 1 op 6/7 haalbaar, maar dan moet je geen zware voet hebben. Vanaf ergens in 2006 zijn de electronische problemen grotendeels verholpen (niet dat alle van voor 2006 perse problemen hebben) De cayenne van 03/04 kost gemiddeld (particulier) met 100-150dkm tussen de 22-27k de cayenne vanaf 2006 kost je ongeveer 10k meer. Je hebt altijd uitschieters daarboven of daaronder. Hele dure zijn meestal dromers die niet doorhebben dat de cayenne sneller afschrijft dan wat dan ook, en heel laag geprijsde zijn dat bedrag meestal ook gewoon waard (dus koopjes zijn het vaak niet) http://link.marktplaats.nl/367808985Dat is misschien iets. Heeft geen luchtvering(helaas) maar dat kan dus ook niet kapot http://link.marktplaats.nl/373474182Die is van 2006. heeft wat meer km's, maar het blok van de cayenne behoorlijk sterk. | | | | |
dus wat ik heb begrepen is dat het snel van prijs daalt,,,
|
30 sep 2010 9:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Cayenne 4.5 S
Aandelen Shell begrijp ik dus ... Luchtvering is een must
_________________________________________ Timeless objects
|
30 sep 2010 9:37 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
nou dat niet geen aandelen bij shell ik hoor nu meer van leden dat het veel zuipt begin me een beetje zorgen te maken heheheh
|
30 sep 2010 9:50 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne 4.5 S
wagen van meer dan 2 ton met een v8, is niet bepaald een prius he
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
30 sep 2010 10:17 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
|
30 sep 2010 10:19 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Cayenne 4.5 S
Vanuit milieuoogpunt gezien is het zo'n beetje de foutste auto die je kunt rijden. Bereid je voor dat je af en toe de middelvinger kunt krijgen van de boomknuffelaars. Ik kijk zelf af en toe stiekem ook voor een jong gebruikte
|
30 sep 2010 10:26 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
ik ben me al aan het voorbereiden
|
30 sep 2010 10:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Cayenne 4.5 S
beroerd imago idd, niet alleen milieutechnisch.
_________________________________________ oud is beter
|
30 sep 2010 10:41 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Cayenne 4.5 S
Het is en blijft een PC Hooft
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
30 sep 2010 11:52 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Cayenne 4.5 S
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
30 sep 2010 17:27 |
|
|
marco angelo
|
Re: Cayenne 4.5 S
sla aub autobedrijf in Hillegom over zie autoweek/dealer/reviews
_________________________________________ later is nu
|
30 sep 2010 18:06 |
|
|
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010Regio Arnhem
|
Re: Cayenne 4.5 S
De Cayenne S is op een betrouwbare wagen mits goed onderhouden. De zaken die aandacht vragen zijn luchtvering/schokdempers en soms electronica. De V8 is zeer betrouwbaar, automaat zal in de regel ook geen problemen opleveren. De bouwkwaliteit is zonder meer goed te noemen. Kijk naar concurrentie bv een X5 van het zelfde bouwjaar dan zul je dezelfde problemen tegenkomen echter meer rammeltjes en storingen.
De grote verschillen in prijzen zijn niet altijd te verklaren. Let wel op, elke Cayenne kan voorzien zijn van andere opties die de prijs kunnen beinvloeden. Kijk welke opties je perse wilt hebben zoals luchtvering, pasm, navigatie etc en zoek dan een wagen die je aanstaat qua onderhoud en budget. De meeste Cayenne's van 2003 - 2006 zul je bij een specialist aantreffen, bij dealers staan de wat meer recente modellen maar soms kun je een mooi exemplaar vinden tegen een redelijk prijs. Kijken in Duitsland is ook een goede optie (importeren is geen probleem meer).
De Cayenne S is zonder meer een dure wagen in onderhoud (net als de concurenten). Ben je niet bereid hogere bedragen te betalen voor verbruik, onderhoud, wegenbelasting en verzekering, kijk dan niet naar dergelijke wagens en kies voor een wagen die beter past bij je budget. Uiteraard schrijf je ook veel meer af dan bv bij een G model. SUV's (en tereinwagens) zijn nu eenmaal niet ter vergelijken met sportwagens of normale wagens. Dit gaat allemaal ook op voor de concurrenten.
De Cayenne heeft volgens sommige een image probleem, zeker bij de groene brigade en zelfs ook op het forum zijn er Porsche liefhebbers die er nog niet in gezien willen worden. Smaken verschillen nu eenmaal.
Wil je een wagen met veel ruimte, genoeg V8 power om het gewicht (redelijk) snel van zijn plek te krijgen en een goede wegligging kies dan voor de Cayenne. Wil je alles wat hierboven beschreven is maar dan toch iets economischer, ga dan voor de dieselversie van de concurrenten (ik ga er vanuit dat de Cayenne diesel nog neti in het budget ligt).
Succes met de zoektocht, Ricky991
|
30 sep 2010 23:13 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
Omdat 1. gezin auto (lekker ruim) 2.sportief 3.Heel mooi 4.Was ooit mijn droom auto auto trekt mij gewoon aan hehehe
|
01 okt 2010 11:38 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Cayenne 4.5 S
eerste serie Cayenne s laten staan....probleem auto's...
ik ken mensen genoeg met ervaring...2e type 2005 en later is beter..persoonlijk zou ik voor de V6 gaan van die periode...die waren betrouwbaar (net ff minder snel).
|
01 okt 2010 12:08 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
beste lezers,
ik heb een cayenne 4.5 s gevonden van 2003, donkergrijs van kleur en zwarte leder bekleding.
hij ziet er heel netjes uit zowel binnen als buiten, hij heeft 6 maanden bovag garantie en ik ben de 3 de eigenaar als ik hem ga kopen, opties zijn o.a alles behalve cruise control, verder heeft hij ook elektrische opendak,luchtvering 19 orginele porsche velgen, hij heeft 2 wekengeleden grote beurt gehad, 4 nieuwe banden met remmen, dakrails, 4 uitlaten en alram klasse 5 met met een systeem er in die je kan volgen als hij wordt gestolen.
Prijs is 23k, is dit een mooie prijs voor zon cayenne?
|
04 okt 2010 9:24 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: Cayenne 4.5 S
Ik weet niet wat de kilometerstand van die auto is, maar de prijs lijkt verder redelijk te kloppen. Als je zeker wilt gaan voor een 1e serie KJN S, (wat door meerdere mensen blijkbaar min of meer wordt afgeraden) dan zou ik hem gewoon laten keuren. Ha je hem veel in de stad gebruiken of meer op de snelweg? Je gaat met de 1e optie echt niet vrolijk worden van het verbruik, maar daar ben je geloof ik al genoeg voor gewaarschuwd...
|
04 okt 2010 9:38 |
|
|
Hako
Cayenne 4.5 SHaarlem
|
Re: Cayenne 4.5 S
oja sorry de kilometer stand is op dit moment 151080 alle boekjes aanwezig deal onderhouden, ik ga het gebruiken zowel als stad en snelweg, over het verbruik ben ik al gewaarschuwd ik weet dat het erg veel verbrukt kwa brandstof
|
04 okt 2010 9:59 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Cayenne 4.5 S
nieuwe banden kosten je ook al 1.5k, dus als dat gedaan is heb je die kosten iig niet voorlopig. Ik zou gewoon even laten keuren en dan eventueel met de uitkomst daarvan verder onderhandelen.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
04 okt 2010 10:54 |
|
|