Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:45

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Twee snelheidsovertredingen binnen een minuut. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Twee snelheidsovertredingen binnen een minuut.
Ik kreeg gisteren een bekeuring binnen voor te snel rijden met de Porsche. :drive: En vandaag weer een. De een was in Haarlem op de provincialeweg N208 ter hoogte van rechterberm (tijdstip 15.16 uur) en de ander ook op de prov.weg N208 ter hoogte van middenberm (tijdstip OOK 15.16uur). Zelfde dag. De een was 13 km te hard en de ander 7 km te hard. Weet iemand of hier regels voor zijn? Het is toch eenzelfde misdaad op 1 tijdstip?? Iemand ervaring hier mee en heeft het zin om hier tegenin te gaan?

19 jun 2010 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Twee snelheidsovertredingen binnen een minuut.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me raadzaam om de hectometerpaaltjes na te vragen. Rechterberm en middenberm zegt niet zo veel. Als de afstand en tijdstip tussen de twee flitsmomenten niet te veel uit elkaar liggen, zou je het kunnen proberen om bezwaar te maken :roll: .
Het is in ieder geval niet zo dat je de hele provincialeweg mag afblazen :ba: en dan niet meer dan 1 bekeuring kunt krijgen ...
Het is zonde van het geld, maar te hard is te hard :bang:

19 jun 2010 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Als je er voldoende energie in wilt steken, kun je alle mogelijkheden en vele ervaringen lezen op

Juridisch gedeelte van Filts Service . NL

Anders dan de naam doet vermoeden is dit geen service van de KLPD, overheid, o.i.d. :mrgreen:

19 jun 2010 23:44
Profiel
Moderator
PF #57
wat mij door oom agent ooit verteld is, is dat ze je pas meerdere bekeuringen kunnen geven als het meerdere overtredingen zijn. Dus eerst 120 rijden op een weg waar je 100 mag en vervolgens 130 rijden op dezelfde weg, gaat niet. 120 rijden op een weg waar je 100 mag en vervolgens de afslag nemen en 100 rijden op een weg waar je 80 mag - zijn twee verschillende overtredingen (andere nr's) en dan kan je idd twee verschillende bekeuringen krijgen.

19 jun 2010 23:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Citaat:
Het is toch eenzelfde misdaad op 1 tijdstip
Gelukkig een overtreding en geen misdaad, anders had het meerendeel hier een strafblad. Zou maandag gewoon ff bellen. :wink:

20 jun 2010 0:05
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
horn schreef:
Dus eerst 120 rijden op een weg waar je 100 mag en vervolgens 130 rijden op dezelfde weg, gaat niet.

Klopt, daar heeft Horn gelijk in. Met als detail toegevoegd dat het om weggedeelten gaat. Als je bv in de tussentijd een kruising bent gepasseerd en er staan weer borden met maximale snelheid dan gaat een nieuw weggedeelte in en kan je dus opnieuw bekeurd worden. Is het één weg zonder kruisingen of overgangen naar een nieuwe snelheid dan kun je dus niet voor twee overtredingen bekeurd worden.
Ik zou inderdaad de details van de metingen eens opvragen.

21 jun 2010 10:15
Profiel WWW
964.c4
assendelft
heb ik ooit ook gehad,alleen met wat andere snelheden:
1800 gulden boete twee jaar proeftijd met een jaar voorwaardelijk.

bij mij was alleen de een in gemeente alkmaar en de ander gemeente heerhugowaard :pale:
dus kan zijn gemeente beverijk en haarlem ofzo

maar zie nu dat de tijd het zelfde is, dat kan niet ik denk dat je onder beide boetes uitkan komen.
misschien krijg je nog advies van iemand hier op het forum,
heb ik ook gehad en 5 boetes op de traject controle terug gekregen.
succes

21 jun 2010 10:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Als het een dubbele rijbaan betreft, kan het ook nog zo zijn dat een mede-automobilist naast jou reed, maar dat op basis van de nummerplaat herkenning jouw auto er twee keer is uitgepikt? Dit zou de verschillende snelheden kunnen verklaren? Ik zou de foto's vragen.

Als je op het moment van de meeting van rijbaan wisselde, zou dat zowiezo betekenen dat je onder de bekeuring kan uitkomen.

21 jun 2010 11:30
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Voor je iets onderneemt, is de afstand tussen de 2 flitspalen haalbaar op deze tijdspanne als je je aan de opgelegde snelheid hield.
Kan me voorstellen dat je tussen de 2 punten eens goed hebt doorgetrokken en daardoor de gemiddelde snelheid ruim boven de limiet kan liggen :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 jun 2010 12:22
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ppp 356 schreef:
Kan me voorstellen dat je tussen de 2 punten eens goed hebt doorgetrokken en daardoor de gemiddelde snelheid ruim boven de limiet kan liggen :wink:

Dat is alleen nooit een geijkte meting.

21 jun 2010 15:27
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Ook niet als de toestellen zo'n klok hebben die zich automatisch aanpast zoals op een GPS toestel?

De 2 toestellen zijn geijkt, en de afstand is toch een vast gegeven? Al bij al ben ik al tevreden dat dit niet zou kunnen, maar ban tegenwoordig van niets meer verbaasd als het op bekeuringen aankomt :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

21 jun 2010 16:06
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ppp 356 schreef:
Ook niet als de toestellen zo'n klok hebben die zich automatisch aanpast zoals op een GPS toestel?

Dan is de afstand nog steeds niet op de juiste wijze bepaald.

Maar bovendien: het lijkt mij sterk dat men zo'n klok er op heeft zitten en zelfs al zou dat zo zijn, dan heb je nog een mogelijke afwijking van 59 seconden (immers, het wordt niet op de seconde bijgehouden).

Citaat:
De 2 toestellen zijn geijkt, en de afstand is toch een vast gegeven? Al bij al ben ik al tevreden dat dit niet zou kunnen, maar ban tegenwoordig van niets meer verbaasd als het op bekeuringen aankomt :roll:

Ik al helemaal niet, maar aangezien deze manier van meten gewoon niet gebruikt wordt, zie ik ook geen ambtenaar er voor gaan om te spitten of er iets te halen valt.

Op zich is het theoretisch mogelijk om hiermee bewijs te leveren (met vele mitsen en maren), maar in de praktijk zal het niet voorkomen.

21 jun 2010 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb even gekeken op Google Maps, de N208 is de Westelijke Randweg. De eerste boete was ter hoogte van rechterberm Vlaamseweg 15.16uur en de tweede was ter hoogte van middenberm Sleedoornweg ook 15.16 uur. Op beide plaatsen mag je 70 en ik moet zeggen dat ik daar heel fatsoenlijk heb gereden (gezien de overtredingen) en ik heb daar ook niet doorgetrokken. Deze 2 plaatsen liggen niet ver van elkaar af, zijn eigenlijk 2 kruisingen na elkaar. Weet iemand uit die buurt hoeveel meter deze 2 wegen van elkaar liggen?
Alvast bedankt voor de hulp.

21 jun 2010 22:12
Profiel
Maar je hebt nog niet gebelt?

21 jun 2010 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
1:43
IJmuiden
Ha, die 917;

Ik ken de de situatie daar ook en die twee flitspalen staan op zo'n 800m van elkaar verwijderd. Uitgaande van 7km/h te snel na correctie heb je dus ten minste 77 echte km/h gereden en is dat stukje dus makkelijk binnen de minuut te rijden. Of twee boetes voor in feite dezelfde overtreding op zo'n stukje reëel is is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik zou het aanvechten, kans van slagen lijkt me aanwezig.

21 jun 2010 22:29
Profiel
De beller is sneller......

21 jun 2010 22:55
Profiel
Moderator
PF #57
nog sneller? gezien de bekeuringen was hij al te snel... :wink:

22 jun 2010 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
3,2 Carrera Targa 1984 Grand prix wit
Soest
Hallo, Ik heb het ooit ook eens gehad en protest aangetekend met het argument dat het om een en dezelfde overtreding gaat en derhalve niet twee keer bestraft kan worden. Inderdaad werd bij mij een van de twee geseponeerd, dus ik zou zeker in de pen klimmen als ik jou was.

22 jun 2010 7:34
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
bully schreef:
De beller is sneller......

Ik was vandaag pas de beller..... dus ruim een week later. Maar... de medewerker van het Centr.Just.IncassoBureau adviseerde me om beroep aan te tekenen. Hij dacht dat ik een goede kans maak. Hij gaf me ook de hectometerpaaltjes door en zei ook dat ik dan voor de duurste moest gaan. Dat ga ik dus doen. Jullie horen hoe het afloopt. :salut:

29 jun 2010 23:13
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Het CVOM (daar moet het bezwaar heen, zoek ff op flitsservice naar het antwoordnummer :mrgreen: ) lijkt de laatste tijd steeds vaker standaard af te wijzen, laat je daardoor niet uit het veld slaan. Succes! :thumleft:

30 jun 2010 5:54
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Nou hier is dan het antwoord: ik kan ze allebei lekker betalen :bang:

"u hebt beroep ingesteld tegen een opgelegde sanctie. U stelt dat u niet op twee plaatsen tegelijk kan zijn. Er is nader onderzoek ingesteld.................
.......Alles overwegende verklaart de officier van justitie het beroep ongegrond"

Applaus voor de kas-spekkers :cheers: De politie is je vriend :salut:

29 sep 2010 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
ik zou eerst eens bezwaar aantekenen en om de foto's vragen.
als je er met twee autos tegelijk op staat is dat al reden genoeg om die niet ontvankelijk of iets dergelijks te laten verklaren.

29 sep 2010 22:53
Profiel
foxtrot / oscar
917 schreef:
Nou hier is dan het antwoord: ik kan ze allebei lekker betalen :bang:

Ga je al afhaken dan?
Dat je bezwaar wordt afgewezen is standaard...
Gewoon bezwaar maken tegen de beslissing van de OvJ
(hoe-wat-waar staat in de beslissing)

30 sep 2010 4:50
Profiel WWW
Veghel
56 sec.Westelijke Randweg/N208
1,0 km
Westelijke Randweg/N208

1. Vertrek in zuidelijke richting op de Westelijke Randweg/N208 naar Vlaamseweg 1,0 km

Van kruispunt tot kruispunt ,

Citaat:
Of twee boetes voor in feite dezelfde overtreding op zo'n stukje reëel is is natuurlijk een heel ander verhaal. Ik zou het aanvechten, kans van slagen lijkt me aanwezig.

Je bent minimaal 1 kruispunt gepaseerd ..... :roll:

Een exvriendinnetje van mij heeft daar een zeer zwaar motorongeluk gehad :| min één been :pale:Zij schoof onder de vangrail door.

Het is best wel uitnodigend stukje weg :scratch:

30 sep 2010 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Nou, dan gaan we er weer lekker tegenin. Bedankt voor de motivatie. De foto's waren me van beide overtredingen toegestuurd. Dus twee verschillende kruisingen en op beide foto's hetzelfde tijdstip. Wordt vervolgt.

30 sep 2010 18:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende