Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:52

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
**HELP** 4wheel Differential 964C4 defect 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht **HELP** 4wheel Differential 964C4 defect
Beste Forummers,

Vanwege vreemde geluiden is mijn 964 C4 onderzocht door de werkplaats van Porsche Centrum Rotterdam (Schiebroek)

Daar is geconstateerd dat de er een tandwiel van de het differentieel (voorin de versnellingsbak) dat de vierwielverhouding regelt compleet doormidden is gebroken (en de rest beschadigd :cry: )

Zie tekening (van Maurice) verder in dit draadje

De Porsche garage kan mij niet vertellen hoe dit kan gebeuren daar ze het zelf nog nooit hebben meegemaakt, ook hun collega's niet.

Mijn vraag aan jullie is: Wie heeft dit eerder meegemaakt en weet je wat de oorzaak is geweest?

Ik ben reuze benieuwd.

Alvast bedankt, Alfred

Laatst bijgewerkt door Alfred op 04 okt 2010 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.

01 okt 2010 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Front-Axle Final Drive Differential
Nee, het voordiff gaat nooit kapot :evil: Vertel mij wat! Toen het bij mij vervangen was,kreeg ik te horen:"meneer dit gaat nooit meer stuk!" Wel dus en jammer genoeg net buiten de garantieperiode :bang:

01 okt 2010 20:27
Profiel Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Heb de brokstukken gezien Alfred, zag er niet fraai uit.

Succes met de reparatie.

01 okt 2010 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Paul II schreef:
Heb de brokstukken gezien Alfred

Heb je ook het verhaal erachter meegekregen? :bang:

01 okt 2010 21:00
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Mogelijk relatie met de inbraak werd me verteld..

01 okt 2010 21:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
:scratch:

Is het 'n probleem om (net als bij Arenarood) de voorste aandrijving gewoon niet meer te gebruiken :?: Ergo: loskoppelen en als C2 door het leven gaan :idea:

01 okt 2010 21:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Paul II schreef:
Mogelijk relatie met de inbraak werd me verteld..

Laten we het daar voorlopig maar op houden.
Ik ben hem inmiddels al 4 maanden kwijt.
Als de onderste steen boven is zal ik het hier eens breed uitmeten.

Olaf schreef:
Is het 'n probleem om (net als bij Arenarood) de voorste aandrijving gewoon niet meer te gebruiken :?: Ergo: loskoppelen en als C2 door het leven gaan :idea:

Het probleem is dat het gaat om het differentieel dat IN het voorste gedeelte van de versnellingsbak zit. Ik weet niet of je deze onderdelen zomaar eruit kan laten.
Ten eerste ga ik er van uit dat ik de reparatie niet hoeft te betalen dus wordt hij sowieso gerepareerd.
Mocht ik om wat voor reden dan ook het wel zelf moet betalen dan nog zit ik niet te wachten op een auto die niet helemaal in orde is.
Bij eventuele verkoop in de toekomst lijkt mij dit een enorme showstopper.

01 okt 2010 22:25
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Front-Axle Final Drive Differential 964 (failure)
Verkeerd begrepen dus,ik dacht dat het het voordiff was :roll:

01 okt 2010 23:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Het is mogelijk dat ik het verkeerde plaatje en benaming heb gebruikt :oops:

Zal vanavond de PET nog eens goed gaan bestuderen.

02 okt 2010 8:48
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Dat is inderdaad het plaatje van het voorste differentieel. Kan de verwarring wel voorstellen ook voor wat betreft het plaatje. In het differentieel van de bak zie je een soortgelijke constructie terug en het heet allebei ook nog eens differentieel :wink:

Dit is het juiste plaatje dan met links het gewone en rechts het slipdifferentieel

Afbeelding

02 okt 2010 9:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Maurice :thumleft: :salut:

Wie o Wie heeft dit ook een keer meegemaakt :?:

02 okt 2010 12:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Ken maar één verhaal en dat was een auto die men achter een sleepwagen had gehangen terwijl die in de versnelling stond. Wel exact dezelfde schade overigens.

02 okt 2010 23:58
Profiel WWW
Stond de P. in de versnelling Alfred?

03 okt 2010 1:44
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Toen ik geparkeerd stond wel, wat er daarna is gebeurt weet ik niet.

Parkeren A'dam > poging diefstal > berging naar depot Amsterdam > vervoer naar PCR/Hoogenboom R'dam > reparatie sloten, stuur etc > constatering differentieel defect :bang:

Daarna is de nachtmerrie begonnen "wie gaat dit betalen"

03 okt 2010 11:37
Profiel
Gezien Maurice' info over deze bijzondere schade lijkt het er op dat dit met de diefstal samenhangt. Nu de verzekering daarvan proberen te overtuigen.

03 okt 2010 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Dan zal ik eerst moeten uitzoeken hoe mijn auto van A'dam naar R'dam is gekomen, op een wagen of gesleept.
Zal morgen is wat speurwerk gaan verrichten.

Laatst bijgewerkt door Alfred op 03 okt 2010 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

03 okt 2010 13:07
Profiel
transport naar depot in A'dam 100% duidelijk? ...

03 okt 2010 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Ja, daar ben ik zelf in meegereden. Gewoon bovenop het bergingsvoertuig getrokken en in het depot er weer af.

Alleen de rit (de dag erna) van A'dam naar Rotterdam is nog een :?:

03 okt 2010 17:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Normaal gesproken zou ik me ook niet kunnen voorstellen dat zo'n tandwiel zomaar in tweeën gaat.
Het verhaal wat ik ken is dat men een 964 C4 achter een sleepwagen had gehangen. De man van het bergingsbedrijf dacht snugger te zijn geweest 'Porsche, ah das achterwielaandrijving' en had de auto met de achterwielen vrijgetakeld en is zo gaan rijden.
Foto's die ik toen gezien heb van de schade aan de bak lieten eigenlijk ook zien wat je omschrijft.

Wel een absolute ^#%& situatie. Naast de schade die wel weet te repareren is zal het inderdaad wel een drama worden om dat ergens te verhalen. Dan is er ineens niemand meer thuis.

03 okt 2010 22:41
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Mijn eerste ingeving is om een expertise rapport van de schade te laten maken door een technische schade expert. Daarmee heb je denk ik meer houvast in de discussie dat zoiets niet zomaar kapot gaat. Mogelijk kan een onafhankelijk expert dit zelfs direct relateren aan een fout tijdens transport.
Je zou ook proberen te kunnen nagaan hoe de auto vervoerd is, lastig is alleen dat als je vooraf duidelijk maakt waarom je die vraag stelt, je een gekleurd antwoord zou kunnen krijgen.

Vraag is verder wie opdracht voor transport heeft gegeven; als dat je verzekeraar is dan is die hier hoofdaannemer en dus de pineut, hij moet het dan zelf maar bij de transporteur verhalen.
Als het de gemeente is die uitvoorzorg een auto met braakschade veilig heeft gesteld, dan ligt het probleem daar. Ook dan zou je verzekeraar dit daar moeten verhalen.

Als zeer ongebruikelijke schade als deze optreedt juist nadat er ongebruikelijke dingen met de auto zijn gebeurd, dan zit daar meestal een oorzakelijk verband...

04 okt 2010 10:18
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
maurice schreef:
Het verhaal wat ik ken is dat men een 964 C4 achter een sleepwagen had gehangen. De man van het bergingsbedrijf dacht snugger te zijn geweest 'Porsche, ah das achterwielaandrijving' en had de auto met de achterwielen vrijgetakeld en is zo gaan rijden.

Die bergers zijn echt niet altijd lekker bezig.... ik heb bij DSP een keer een 993 zien staan die in de sloot terecht was gekomnen..... de berger besloot de raampjes wat te laten zakken en de auto met een ketting aan het dak eruit te tillen..... schade aan het dak vele malen meer dan de schade van het uitstapje in de sloot..... Wat een anus ben je dan.. :!: :!:

Sorry voor dit uitstapje.....

04 okt 2010 11:26
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De basis is denk ik toch:
Citaat:
De Porsche garage kan mij niet vertellen hoe dit kan gebeuren daar ze het zelf nog nooit hebben meegemaakt, ook hun collega's niet.

Normale slijtage is dit dus niet. De enige logische verklaring lijkt dan slepen. En dan wordt toch het spel om de verzekeraar zover te krijgen dat ze dat ook inzien. Lastig verhaal...

04 okt 2010 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Allereerst allemaal bedankt voor het meedenken. :thumleft:

Het vreemde van het hele verhaal is dat de verzekering al 2 maanden bezig is met allerlei deskundigen (intern en extern) om te achterhalen of deze schade er al inzat VOOR de poging tot diefstal.
Ik heb geen enkel geluid gehoord dat men ook maar enige zoektocht heeft ondernomen om te bekijken of dit door het verslepen heeft kunnen gebeuren.
Ga zelf vanmiddag naar het schadebedrijf om te achterhalen of men nog weet HOE de auto daar is gekomen. (op of achter het bergingsvoertuig)

De verzekeringsmaatschappij heeft de opdracht aan het bergingsbedrijf gegeven mijn auto te "bergen" en te vervoeren naar het schadeherstelbedrijf.
Dus mogelijk zit hier nog een opening het via de verzekering verhaald te krijgen.
Tevens is het mij ook nog niet duidelijk wat het schadebedrijf allemaal heeft gedaan met mijn auto.

Hoop dat dit snel is opgelost, zit nu al 4 maanden zonder de Porsche en heb dus dit jaar TOTAAL nog niet mee kunnen doen met Forum, NPC en "goede doelen" evenementen.
Mijn Porsche jaar kan dus op deze manier niet meer stuk, HIJ WAS ER SOWIESO AL NIET :bang: :bang: :bang:

04 okt 2010 12:11
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hou even goed in de gaten dat de opmerking van de dealer "kan niet vertellen hoe dit kan gebeuren daar we het zelf nog nooit hebben meegemaakt, ook collega's niet" heel duidelijk aantoont dat dit geen gangbaar defect of slijtage probleem is. Dat is dus een erg zinvolle uitspraak.

Heb je een rechtsbijstand dekking ?
Ik zou even heel goed nadenken HOE je gaat informeren hoe de auto is getransporteerd. Als men daar door heeft wat de impact kan zijn van een eerlijk antwoord, dan hoef je de vraag waarschijnlijk niet meer te stellen.
Ik zou niet vragen: "mijn voorste diff is kapot, jullie hebben hem toch wel helemaal van de grond getild...?"

04 okt 2010 13:54
Profiel
Het gaat niet om het voorste diff. maar om het 'middelste' diff. in de bak :idea:

De titel klopt niet, bleek achteraf in de discussie: ALFRED :!: :wink:

04 okt 2010 14:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende