Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:01

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting? 

Interesse Porsche vs. Nissan Skyline meeting?
Ja lijkt me leuk, na Corvette en Ferrari nu de Nissan Skyline. 39%  39%  [ 30 ]
Ik weet het nog niet, ik twijfel. 11%  11%  [ 8 ]
Nee dankje. 50%  50%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 76

Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Poll: Porsche vs. Nissan Skyline meeting?
Bassen schreef:
neemt niet weg dat porsche wel degelijk de strijd aangaat

Porsche is zonder meer geïnteresseerd om de top te blijven ten aanzien van de NS benchmark. Maar ze hebben echt nog veel lastiger concurrenten.

28 sep 2010 22:48
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding

28 sep 2010 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
smoontje schreef:
[quote=wat een beleving auto heeft p/m 500pk
Gaat echt vooruit allen de remmen zijn naar een paar keer stevig
ankeren als een spons

Heb twee weken geleden in de Aston Martin DBS (507bhp) gereden en ben dan toch meer in voor UK 'rommel' dan voor JP 'rommel' -- te veel over the top als je de binnenzijde (dashboard) van de Japanner bekijkt--. Maar goed, ben dan ook een zwaar bevooroordeelde "Porsche Evangelist" :mrgreen:

ps. zet er eens een RUF of 9ff naast en dan houdt het helemaal op voor de Skyline! Op M5board.com staat het vol met video's van 9ff's die de strijd aangaan en winnen...

30 sep 2010 17:08
Profiel
Westervoort
D'r zit ook wel een béétje prijsverschil tussen een DBS en een GTR Gino, en dat moet érgens tot uitdrukking komen. Dit ter verdediging van de Skylines :twisted: :wink:

30 sep 2010 18:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Nee hij werkt niet bij de Ahoy. Ik plan de meeting gewoon in en dan kijken we wel hoeveel animo ervoor is.

De meeting blijft los staan van de Lentemeeting.

Deze wordt zoals jullie al wel weten weer rond de start van de Lente georganiseerd.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

30 sep 2010 20:21
Profiel WWW
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
wiredgenius schreef:
ps. zet er eens een RUF of 9ff naast en dan houdt het helemaal op voor de Skyline! Op M5board.com staat het vol met video's van 9ff's die de strijd aangaan en winnen...

Mooi dat M5board he? Heb je de GT2 van Dahlbaeck gezien? Alleen met een nieuwe shortshiftbak en turbodruk 0,1 bar verhoogt rijdt ie iedereen helemaal los.

30 sep 2010 20:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
M a r c schreef:
Mooi dat M5board he? Heb je de GT2 van Dahlbaeck gezien? Alleen met een nieuwe shortshiftbak en turbodruk 0,1 bar verhoogt rijdt ie iedereen helemaal los.

Heel mooi :thumleft: ... De GT2 van Dahlbaeck is MEGA :cheers: ... Zeker als ze steeds weer vanuit de rechter-buitenspiegel filmen hoe snel ze de afstand vergroten! Hier een sprint tussen Hans Dahlbäck z'n GT2 vs Lamborghini LP560-4 Gallardo ... Whiaaaaaa.

De 9ff uitvoering heeft overigens 1200bhp tegen 1000bhp van de GT2...

30 sep 2010 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
2006 Boxster S 3.4
Woerden
Skylines, coole auto's. Als het goed weer is kom ik zeker even neuzen.

01 okt 2010 19:11
Profiel
PorscheForum Rookie
@ Tom80 en MS964: Als we dan toch over vooroordelen gaan beginnen dan zal ik jullie vrouwen maar niet laten lachen, straks knalt alle botox er uit ;)

@ ver boven de 200: Zijn maar weinig driftskylines, ik denk dat je het verward met de Silvia's.

@ wiredgenius: Als je dan zulke loze vergelijkingen gaat trekken kun je de Switzer R1K, HKS GT-R, VeilSide R34 en nog vele anderen naast een Porsche zetten van Gemballa of welke tuner je maar wil en ze worden zoek gereden. Voor het circuit werk zijn de Mines R34 en de M-Speed GT-R er nog.

Verder verbaas ik me over de gedachten van jullie met betrekking van Japanse auto's. Wat ik hier meen te lezen in de ondertekst is dat jullie geen vergelijking willen omdat er wel eens uit zou kunnen komen dat Nissan wel degelijk goede auto's bouwt die zich kunnen meten aan jullie Porsches.

Laatst bijgewerkt door BoerHarm op 03 okt 2010 12:39, in totaal 1 keer bewerkt.

03 okt 2010 12:30
Profiel
:thumleft: +1

Heb ook voor meerdere auto's respect, en niet alleen voor Porsche.
Heb er een keer in gereden, foto staat hier ergens nog in een draadje, maar was wel onder de indruk van de auto. 8)

03 okt 2010 12:36
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
BoerHarm schreef:
@ Tom80 en MS964: Als we dan toch over vooroordelen gaan beginnen dan zal ik jullie vrouwen maar niet laten lachen, straks knalt alle botox er uit ;)

Ik ben single en ik ken niemand die wel eens botox van dichtbij heeft gezien. Tot zover je vooroordeel.

Onlangs nog een stukje gezien op TV over een Japanse auto-meeting waar een Skyline... jawel, een burnout deed. Lijkt trouwens wel of er op elke straatrace-meeting een Skyline is die dergelijke dingen doet, als ik zoiets zie op TV of in tijdschriften. Misschien doen veel eigenaars erg hard mee aan het bevestigen van dit vooroordeel, als het dat al is. Ik zie ook zelden een exemplaar wat niet van boven tot onder is volgeplakt met sponsorstickers van de bedrijven die door de eigenaar worden gesponsord, daar hoort in mijn beleving ook een bepaalde liefhebberij bij.

Maar goed, veel plezier met wat ongetwijfeld goede auto's zijn. Ik vind het niet zo vreemd dat je op een Porscheforum meer Porscheliefhebbers dan Nissanliefhebbers treft. Ik heb zelf best bewondering voor de techniek en de motoren van de Skyline, maar heb verder niets met dit type.

03 okt 2010 12:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Zo, je ziet een Skyline een heuse burnout doen op tv. In het echte leven gaat die meeting niet zo en zie je een Skyline heus niet als een dolle zijn banden oproken en straatracen. De meeste eigenaren gaan net zo zorgvuldig met hun auto om als jullie dat doen, natuurlijk zitten er altijd een paar tussen die dat niet doen. Maar dat heb je met ieder automerk.

03 okt 2010 12:46
Profiel
Utrecht
Prima. Veel plezier met de meeting! :thumleft:

03 okt 2010 12:47
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
BoerHarm schreef:
Verder verbaas ik me over de gedachten van jullie met betrekking van Japanse auto's. Wat ik hier meen te lezen in de ondertekst is dat jullie geen vergelijking willen omdat er wel eens uit zou kunnen komen dat Nissan wel degelijk goede auto's bouwt die zich kunnen meten aan jullie Porsches.

Al zou er uitkomen dat een japanse auto zich zou kunnen meten met een Porsche, dan haal ik daar mijn schouders over op.
Ik vind het auto's met een veel te hoog "fast and the furious" gehalte.
Niet mijn stijl.
Maar ieder zijn meug.

03 okt 2010 12:49
Profiel
Timeless
Boerharmse, je doet je naam eer aan :wink:

03 okt 2010 13:15
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
BoerHarm schreef:

Ik wéét dat Nissan goede auto's bouwt die zich wat prestaties betreft kunnen meten met de meeste van onze Porsche's of de prestaties daarvan zelfs overtreffen. Daar heb ik geen meeting voor nodig. Het interesseert me echter niet, want om écht te (kunnen) meten met Porsche is voor mij meer nodig dan kwaliteit en prestaties en datgene ontbreekt voor mij bij Nissan.

03 okt 2010 13:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Oke. Even voor de duidelijkheid;

het is niet mijn bedoeling om via deze meeting de auto's tegen elkaar te laten racen o.i.d.
Bij de Porsche vs. Corvette meeting is dit wel het geval maar de Porsche vs. Ferrari meeting weer helemaal niet.

Ik wil een gelegenheid creeren voor de Porscheliefhebbers om ook eens te meeten met liefhebbers van Japanese import auto's. Ik heb net als voor Porsche ook een zwak voor Japanse import auto's. Het is ook een lifestyle. Een andere dan die van Porsche maar verschil is er en moet er zijn.

Zo .. even mijn mening :)

Mensen: Kom er eens uit en verbreed je horizon. Ik ben bij de meeting geweest en het valt allemaal echt wel mee hoor. Gewoon een gezellig groep enthousiastelingen. Die net zoveel geld in hun auto stoppen als sommigen van jullie hier.

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

03 okt 2010 15:09
Profiel WWW
EriC4C schreef:
BoerHarm schreef:

Ik wéét dat Nissan goede auto's bouwt die zich wat prestaties betreft kunnen meten met de meeste van onze Porsche's of de prestaties daarvan zelfs overtreffen. Daar heb ik geen meeting voor nodig. Het interesseert me echter niet, want om écht te (kunnen) meten met Porsche is voor mij meer nodig dan kwaliteit en prestaties en datgene ontbreekt voor mij bij Nissan.

+1 :thumleft:

Het kan mij niet bekoren.... en het interesseert me ook niks. Daarnaast krijg ik ook altijd idee dat men zo'n Japans ding koopt omdat een Porsche financieel niet haalbaar is, zodat men naderhand kan zeggen dat ie net zo snel of sneller is dan een duurdere Porsche. Dat geeft meteen al aan wie de standaard bepaalt :mrgreen:

@ Leander; hoe goedbedoelt ook, ik denk dat je met deze combi-meeting de plank mis slaat. Het 'matched' niet.... Een P-rijder is geen Skyline-rijder en vice-versa ook niet.

03 okt 2010 17:17
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
leander schreef:
Ik heb net als voor Porsche ook een zwak voor Japanse import auto's.

Nu ja, je bent nog jong en we hebben allemaal wel eens rare dingen gedaan of gezegd in onze jeugd. :mrgreen:
Ik vergeef het je hoor.
Ik heb volgens mij op mijn achttiende nog wel eens op de PVDA gestemd bijvoorbeeld. :oops:

03 okt 2010 17:57
Profiel
PvdA..... waar Wouter Bos altijd als Robin Hood voor de minderbedeelden op meende te komen?

Dezelfde Wouter Bos die nu een baan in het bedrijfsleven heeft geaccepteerd met een salaris van 400K.... :shock:

Over schijnheilig gesproken... :wink:

03 okt 2010 18:06
Profiel WWW
M a r c schreef:
Daarnaast krijg ik ook altijd idee dat men zo'n Japans ding koopt omdat een Porsche financieel niet haalbaar is, zodat men naderhand kan zeggen dat ie net zo snel of sneller is dan een duurdere Porsche.

Wat is dit nu weer voor een antwoord. :|
Zo'n Japans ding is misschien wel degelijker als zo'n Duits ding, en zeker al op de watergekoelde en gebied van de elektronica. :idea: :mrgreen:

03 okt 2010 18:16
Utrecht
Niet de carrosserie, in ieder geval.

03 okt 2010 18:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Wat men bij Nissan vergeet is dat een snelle Ringtijd niets meer is dan...een snelle Ringtijd!

Overigens wel een eer om als benchmark te fungeren...is er betere reclame voor Porsche denkbaar?

03 okt 2010 19:02
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
BoerHarm schreef:

Vreemd dat jij dat leest...

Het is ook helemaal niet relevant. Ik heb gewoon niets met Japanse auto's (enkele uitzonderingen daargelaten). Zo'n GT-R vind ik gewoon enorm lelijk. Een beetje een auto die de playstation generatie enorm aan spreekt, maar overduidelijk de klasse mist om zich met Porsche te kunnen meten. Kwa snelheid voor een deel wel, maar een sportauto is zoveel meer dan snelheid.

03 okt 2010 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
BoerHarm schreef:
@ wiredgenius: Als je dan zulke loze vergelijkingen gaat trekken kun je de Switzer R1K, HKS GT-R, VeilSide R34 en nog vele anderen naast een Porsche zetten van Gemballa of welke tuner je maar wil en ze worden zoek gereden. Voor het circuit werk zijn de Mines R34 en de M-Speed GT-R er nog.

*gaap* :popcorn: *gaap*

Ik denk dat dit alleen gezegd wordt door iemand die niet veel van sportauto's weet... "Zoekrijden" is zeker niet iets wat ik zal verdedigen... En tja, voor mij persoonlijk is er alleen Porsche en zeker niet de Japanse playstation generatie rommel...

03 okt 2010 20:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende