Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:48



Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Alles over een 911t 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
Wat is trouwens de breedste velgmaat welke achterop past bij een 911t?

De originele 5 1/2J vind ik persoonlijk nog al 'iellig' staan. En wat is een goed repro merk voor Fuchsen?

Niet dat ik een repro fan ben. Originele onderdelen gaan boven alles. Maar Fuchsen zijn wel heel duur dan :shock:

Deze zou volgens de ad 7j velgen hebben. Het is ook een T en volgens mij is de body niet verbreed.
Afbeelding
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


30 sep 2010 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Alles over een 911t
Volgens mij voor een klassieker 6j voor en 7j achter. Maar kan ook meer zijn, alleen vind ik persoonlijk dat breder dan dit niet staat op een klassieker.

6J is de breedste standaard maat.

Wat betreft replica velgen, er zijn veel merken, maar niets gaat boven echte Fuchs. Maar mocht je intresse hebben, ik heb binnenkort (2/3 maanden) mijn huidige set 6j x 15 deep six replica's te koop. Zijn goede replicas.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


01 okt 2010 13:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Alles over een 911t
op een standaard T kun je voor en achter 7J zetten als je wil (zoals op jou foto). Maar vooraan is het niet zo mooi vind ik persoonlijk.
De bruine T op je foto roept bij mij herinneringen op....(zie mijn album), de enige 911 waar ik nog steeds wat spijt van heb dat ik hem heb verkocht.

WIl je R-Gruppe look of ST (verbreed / lightweight/....) kijk dan hier eens : http://www.rennsportclassics.be. Zij bouwen jou auto om naar eigen wensen (R-RS-ST-RSR...) en budget (relatief). Ook de replica minilites kan hij bezorgen.

Mijn advies : als je je wil beperken tot een T, (geen E of S), ga dan op zoek naar een goede 2.4T (bouwjaren 72-73). Op vele vlakken heeft deze versie een aantal upgrades die hem mijn inziens de meest interessante klassieke 911 maken (koop zeker het boek van Peter morgan over de porsche 911. Succes.


03 okt 2010 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
Ik vind 6j voor ook mooier denk ik.. moet het altijd ff zien in het echt:P Zoals deze is wel mooi.

Ik ga voor de R Gruppe look of rs-look en niet die lightweight. Heeft ook ieman deen foto van een smalle 911 (zoals de T) met Fuchsen 6J voor en 7J achter? Die velgen moeten dan toch gaan uisteken want een RS is breder.

Afbeelding

In deze clip vind ik hem zo gaaf!!
Jamiroquai - White Knuckle Ride
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


03 okt 2010 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Alles over een 911t
mijn 2.4T had 7j achteraan. Ook de lichtbruine heeft 6J voor en 7J achter

Afbeelding

op een RS staat (optioneel) 8J*15 achteraan en 7J voorraan. Met de 8J op een RS kan je zelfs nog een spacer van +/- 7mm plaatsen. Ook op de latere SC's (met brede achterwielkasten) staan 7+8J. Mijn carrera 3.0 had dat ook.
7J achteraan op een RS is geen zicht.

Afbeelding


04 okt 2010 8:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht Re: Alles over een 911t
Afbeelding

zelfs 16" 6 en 7 j passen max achter 205/45
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


04 okt 2010 10:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht Re: Alles over een 911t
Hoe staat het eigenlijk met de coupé John?
_________________________________________
It's pronounced PORSCH-UH

There are no old Porsches, only new owners.


04 okt 2010 10:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Alles over een 911t
Minilites waren vroeger het alternatief voor bredere velgen op het circuit. Velg is speciaal ontwikkelt voor racen (koeling remmen en heel erg sterk edoch licht).

Vandaar dat je soms minilites aantreft.

Ik denk dat Amerikaans vs Europees ook niet veel uitmaakt. Let echter wel op, zoals eerder aangegeven is een hoop US import bij diverse grotere partijen zoals Hofman en Stolze, lekker weggeplamuurd. Altijd wijs om aankoopkeuring te doen ook bij een resto. Je kunt je sterk vergissen aan de porsche prijzen voor sommige zaken die vervangen moeten worden. Het is dus geen kever (en in mijn geval geen alfa zoals mijn eerste project).


04 okt 2010 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht Re: Alles over een 911t
Citaat:
Heeft ook ieman deen foto van een smalle 911 (zoals de T) met Fuchsen 6J voor en 7J achter?


Afbeelding


Wat meer R Gruppe dan maar :mrgreen: 58GT zit op 8 achter en 7 voor geloof ik met rondom TB's (equivalent is 215). Ik op 7J achter en 6J voor met respectievelijk 195 en 205 Toyo888. En om t ingewikkeld te maken, mijn schermen zijn de Clockwork schermen :?:
_________________________________________
"Racing is life, anything that happens before or after is just waiting"


04 okt 2010 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Alles over een 911t
V-8, wij hebben elkaar ontmoet in Abbeville denk ik :thumleft:


05 okt 2010 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Alles over een 911t
prachtige auto 's!

ben alleen wel van mening dat de kentekensticker de lijn van de neus ontsiert..

of zit hier een bijzondere "r" gedachte achter die ik even mis
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


05 okt 2010 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
Wat een mooie wagens!

6J voor en 7J achter is wel heel mooi ja. 7J voor is wat te breed.

Rijdt er ook iemand op t forum rond met 'deep sixes' ?

Nog een sfeer plaatje
Afbeelding
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


07 okt 2010 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Alles over een 911t
deep sixes zitten op de 2.0 en ik denk ook 2.2 modellen. Vanaf de 2.4 (1972) zijn de 6J velgen aangepast naar "ondiepe". Dus al wie nog de originele 6J*15 velgen heeft op z'n 2.0 liter en 2.2, rijdt met deep sixes.

die RS fotos met heli zijn prachtig, waar heb je die gevonden ?


07 okt 2010 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Alles over een 911t
Stills uit de nieuwe clip van Jamiroquai neem ik aan!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


07 okt 2010 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Alles over een 911t
Citaat:
Stills uit de nieuwe clip van Jamiroquai neem ik aan!


goede muziek en goede smaak (en ongetwijfeld z'n eigen RS :-))


07 okt 2010 18:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
kristof schreef:
deep sixes zitten op de 2.0 en ik denk ook 2.2 modellen. Vanaf de 2.4 (1972) zijn de 6J velgen aangepast naar "ondiepe". Dus al wie nog de originele 6J*15 velgen heeft op z'n 2.0 liter en 2.2, rijdt met deep sixes.

die RS fotos met heli zijn prachtig, waar heb je die gevonden ?


Ik heb de clip af en toe stil gezet haha.. en ff geplakt in photoshop. wat een auto!!!
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


07 okt 2010 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Bericht Re: Alles over een 911t
Geweldige clip, wat een top-auto! en de muziek is een en al rijdynamiek. Prima! :res:
_________________________________________
Horses for courses....


07 okt 2010 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
Is deze auto verlaagd? en hoe gaat dit in zijn werk? Is dit zelf te doen en moet je nog een bepaalde bandenmaat aanhouden

Afbeelding
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


08 okt 2010 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: Alles over een 911t
Allemaal leuk spul wat er hier langs komt. Vind die minilites 8) 8) 8)
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


08 okt 2010 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Alles over een 911t
Auto ligt lager dan standaard. Is niet heel lekker bij een oudje om hem zoveel te verlagen zonder speciale aanpassingen.

Voor erg eenvoudig, kwestie van boutjes indraaien. Achter is lastiger, moet door torsiestaven te draaien waar de veerplaat in de carrosserie gaat. Vooral het meten is lastig.

Daarna is het essentieel om de auto uit te wegen en goed te laten uitlijnen. Al met al best een klus.

Voor heel laag betekend meestal dat het steering rack lager gehangen moet worden. Kan wel, maar lastig en ook niet echt praktisch.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


08 okt 2010 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Alles over een 911t
Laagste wat je kan bereiken zonder steering rack is wat ik nu heb ongeveer. Check mijn album maar voor een recente pic.

Dit is een setup met RS bilsteins, turbo torsies achter, speciale rubber bussen, turbo stuurstangen, the complete works. Gaat extreem op verhard, schuurt bij onverhard en slechte wegen. Geen goedkope grap overigens.

Voor meer info kun je Wim de Mooij bellen van Garage Gmund.

De torsies achter stellen is het moeilijkst. De zaak lager zetten op originele dempers is niet aan te raden ivm met gebrek aan demping dus risico op slaan tegen je auto. Je kunt ook voor een goedkopere setup gaan met normale Bilsteins en/of Konis. Torsie achter vervangen is een must. Voor ligt aan wat je in de kofferbak wil gaan gooien. De voorkant is doorgaans zo licht dat je dat niet echt merkt. De grote verrassing doorgaans is dat bij het verwijderen van de originele torsies je ercahter komt dat e.e.a. niet goed meer is een je dus in de kosten gaat lopen. Rubbers vervangen is dan ook een must. Zijn al veel draadjes met hoe en wat.


09 okt 2010 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
Bericht Re: Alles over een 911t
Ik vind deze ook wel iets te laag. Maar het is dus nog wel wat werk. Mocht je alleen de voorkant wat lager willen zetten, omdat de auto standaard een beetje achterover hangt, Wat zijn dan de dingen die je precies moet doen?

Ik ben redelijk handig, dus ik zou het wel zelf kunnen doen(op het uitlijnen na natuurlijk)
_________________________________________
When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.


09 okt 2010 15:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Alles over een 911t
john's Porsches schreef:
Afbeelding

zelfs 16" 6 en 7 j passen max achter 205/45



Mooi 16 inch. Lijkt me ook wel wat.
Niet te breed dan, 6 of zo...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


09 okt 2010 15:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Alles over een 911t
Ik zou als ik jouw was even het "101 projects for my porsche 911" kopen. Daar staan heel veel vershillende projectjes is, waaronder verlagen, vervangen schokbrekers, remmen, etc. Erg handig boek om te hebben en om te bepalen of je zoiets zelf kunt of uitbesteed. Kun je volgens mij gewoon bij BOl.com en Amazon kopen.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


09 okt 2010 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Alles over een 911t
Hoezo laag? :mrgreen: Als je voor iets wat RS of ST achtig wilt gaan is dit nog wat hoog zelfs.

Ieder zo zijn ding overigens. Ik kan je voor geavanceeerde klusjes als ophanging compleet reviseren en op hoogte zetten etc etc. toch echt beter de specialist aanraden. Mind you dat de onderdelen het geld kosten, niet de uren. De uren maken wel de kwaliteit. En een ophanging te stug of te flauw is weggegooid geld. Ik heb genoemde boek ook, veel klussen zelf gedaan. Sommige echter zoals deze zou ik zelf niet doen (ook niet als opgeleid werktuigbouwkundig ingenieur). De reden is niet de complexiteit. Het gaat met name om het verschil dat extreem netjes werken met zich mee brengt.


09 okt 2010 18:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.