Auteur |
Bericht |
Wimpie77
|
 Duurzame hulp nodig
Dit keer geen hangmatophangsysteem vraag, maar wel een soortgelijke niet Porsche vraag...
Ik moet binnenkort een plan aanleveren bij een gemeente waarin ik aangeef welke duurzame maatregelen ik ga treffen bij de bouw van een huis. Dit is een voorwaarde om de grond te kopen. Er zijn verder geen regels of eisen.
Weten jullie nog duurzame maatregelen?
Zelf kwamen wij tot het hergebruiken van regenwater voor het toilet, zonneboiler, led verlichting binnen en buiten, waterbesparende kranen en douchekoppen...
Alvast bedankt voor jullie meedenken!
_________________________________________ * * *
|
04 okt 2010 22:52 |
|
 |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
 Re: Duurzame hulp nodig
Gebruik van duurzame materialen bij de bouw, zoals hout met het fsc keurmerk?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 okt 2010 22:56 |
|
 |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Bewegingssensoren buitenverlichting Warmtepomp Gescheiden rioolsysteem HR+ beglazing
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
Laatst bijgewerkt door Unteed op 04 okt 2010 22:59, in totaal 2 keer bewerkt.
|
04 okt 2010 22:57 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Bij de bouw is duurzaamheid ook belangrijk, denk aan hergebruik van materialen en het schoonhouden van het bouwterrein. Als je een put mag slaan voor het bewateren van de tuin lijkt me dat ook geen gek plan.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 okt 2010 22:57 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 okt 2010 23:03 |
|
 |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Er is ook een nieuwe techniek m.b.t isolatie. Had iets te maken met oud papier o.i.d (gezien bij dat programma dat ze gaan klussen e.d). Bij mijn oom en tante thuis hebben ze ook zo'n systeem dat ze een leiding enkele tientallen meters de grond in laten gaan met gel erin, deze wordt door de warmte in de aarde opgewarmd, en wordt vervolgens gebruikt om de verwarming e.d op temperatuur te houden.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
04 okt 2010 23:06 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Er zijn op Google vast heel wat voorbeelden te vinden! Zelf heb ik geen idee.
|
04 okt 2010 23:16 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Duurzame bouwmarkt in Amsterdam: http://www.eco-logisch.nl/Ben er vorig jaar ook even wezen kijken, je wordt er wel een stuk wijzer wat er allemaal mogelijk is!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 okt 2010 23:32 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Er zijn ondertussen ontelbare systemen op de markt. Een paar zijn al genoemd maar het gaat veel verder. Als je een PB stuurt kan ik je in contact brengen met iemand die je er alles over kan vertellen en evt kan laten zien. Wij werken niet met particulieren maar kan wel een keertje advies laten geven in de showroom of telefonisch. Als voorbeeld: de ventilatie warmte pomp. Deze vervangt de ventilatie box en brengt aan de hand van de restwarmte uit de ventilatie lucht, het tapwater en het CV water op temperatuur voor het de CV unit in gaat. ICM een HR combi ketel een EPC reductie van 0,27. Even uit mijn hoofd aanschaf 3000 Euro en ca 2000 Euro subsidie. Laatst ook een mooi systeem gezien van een (licht)regelsysteem voor in huis waarbij alles via een bus systeem bestuurd wordt. Daarmee kun je alles programmeren en evt. op afstand via een pc aansturen. Vraag me niet naar het nut, maar ons bio trio die alle drie vrijwillig een hybride rijden en dan ook nog gaan carpoolen  kunnen je er alles over vertellen.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
04 okt 2010 23:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
 biotrio...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 okt 2010 7:00 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
we zijn inmiddels bij HR++ beglazing CV met warmtepompje Douche met warmtewisselaar Vlas als isolatie Zonneboiler PV panelen Vloerverwarming WTW installatie tbv ventilatie Kijk inderdaad ook naar materiaalgebruik, liever geen beton Geen hardhout, maar pak een hout als Plato, vuren of grenen middels een kookproces verduurzaamd tot hardhout Handige site: http://www.senternovem.nl/Ik kan me nog herinneren dat een gemeente punten gaf voor de realisatie van een overdekte loctie voor het opstellen van de was. Benoem een slaapkamer op de tekening zo en je had de punten 
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
05 okt 2010 7:22 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
|
05 okt 2010 7:26 |
|
 |
Niels
|
Let op, veel zaken zijn duurzaam gel*l.
Ook bij zaken als duurzame isolatie is het essentieel de standtijd van de isolatie te weten. Veel soorten zijn na een paar jaar hun Rc waarde kwijt
Warmtepomp heeft alleen zin bij energieopslag (luister dus niet meteen naar de verhalen van leveranciers, er zijn slechts enkele die de waarheid spreken). Dit betekent ook dat je koelvraag moet hebben (goed isoleren is meestal koelvraag geen warmtevraag)
Je kunt ook denken aan een HR-E ketel. Gasgestookt wekt ook stroom op.
PB me maar als je wat meer wil weten, ik heb een groot onafhankelijk installatie adviesbureau.
|
05 okt 2010 8:50 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Eens met de stelling van Niels.
Soms is het gehannes maar pikt de overheid het en heb je voor een prikkie een product. Soms is het geluk maar pikt de overheid het en heb je voor een prikkie een piep systeem. Zo wordt een wtw installatie overgewaardeerd imho en ik zou het niet graag in mijn woning willen hebben.
oja thermostaat kraan valt ook onder energie besparend etc.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
05 okt 2010 8:56 |
|
 |
Niels
|
Mooie uiteenzetting Denis 
|
05 okt 2010 8:57 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
lijkt wel een vivaforum........................... Wij hebben de eerste woningen geleverd met 3 dubbel glas,waarde 0,7 ipv 1.1 bij hr++ dubbel glas. Verder vlas als spouwmuurisolatie en zonnecollectoren op het dak. Pb me maar,we maken houten en kunststof kozijnen,heb een kozijnenfabriek 
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
05 okt 2010 9:26 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Beetje Off Topic, maar we zouden eens een overzicht moeten maken in welke business iedereen hier zit; volgens mij biedt dat ongekende mogelijkheden...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 okt 2010 9:30 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Idd,en ook meteen een portret foto erbij voor de herkenning,bij deze............. 
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
05 okt 2010 9:43 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een van mijn favoriete t-shirts!  On topic: ga vanmiddag bij de nieuwe bieb in 020 kijken. Zou een van de groenste gebouwen in NL moeten zijn. Ben benieuwd!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 okt 2010 9:53 |
|
 |
Wimpie77
|
Ik weet dat het eigenlijk niet op het P forum moet, maar ik ben weer een hoop info en ideeen rijker! Ik zal het even gaan doornemen en wat mensen pb-en om meer te weten! En wat Dennis zegt is inderdaad waar. Op zich wil ik ook een beter milieu en minder energiekosten en bla bla bla, maar ik wil vooral dit stuk grond hebben. Dus ik moet de gemeente zien te overtuigen met deze maatregelen. Er zijn in totaal een stuk of 10 kavels die deze maatregelen moeten nemen en met een van de toekomstige eigenaren heb ik contact gehad en die hebben de volgende maatregelen ingestuurd: "HR++ glas (veel glas) sedum op het dak, linoleum op de vloer binnen, leemstuc binnen, een broedplaats voor de oeverzwaluw, Levensloop bestendig, op het zuiden georiënteerd geïntegreerde automatische loggia schuifpanelen met houten lamellen" Wordt je ook niet veel wijzer van...
|
05 okt 2010 9:55 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
05 okt 2010 9:55 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Kleinere ramen op het noorden, grotere ramen op het zuiden.
Maarreh, ga je dat helemaal zelf regelen dan, de bouw van je huis. Of kan de architecht/aannemer niet gewoon een standaarddocumentje oplepelen?
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
05 okt 2010 10:26 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Ik wou je al naar Niels sturen maar zie dat hij je al heeft gevonden 
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
05 okt 2010 10:32 |
|
 |
Wimpie77
|
Op mijn locatie moet je daarvoor meer dan 80 meter de grond in. Alle bouwbedrijven hebben dit afgeraden omdat de terugwinperiode nu nog veel te lang is. Die wil ik inderdaad ook niet.
|
05 okt 2010 10:47 |
|
 |
Wimpie77
|
Alle bouwbedrijven moeten voldoen aan het bouwbesluit. Dat is al heel erg energiezuinig. De gemeente wilde graag innovatieve maatregelen zien. Echter de kavels staan al langer dan een jaar te koop en de eisen zijn een stuk minder geworden... Maar wat precies? Tja.. Dat moeten we nog maar zien!
|
05 okt 2010 10:50 |
|
|