Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:03

Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Aangenaam: Arjan Kropman hoofdredacteur van Total911 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Aangenaam: Arjan Kropman hoofdredacteur van Total911
Arjan Kropman schreef:
Dag allemaal,

Wat ik hier wel kom doen?
Ik maak graag kennis met dit forum en de mensen die erop actief zijn. Jullie moeten wel allemaal Porsche-liefhebbers zijn en dat betekent dat ik veel van jullie kan leren. Bijvoorbeeld wat jullie denken dat in een magazine over Porsche niet mag ontbreken.

Als dat betekent dat wij hier de input moeten gaan leveren voor uw blad, dan begrijpt iedereen dat uw blad voor PF-ers inhoudelijk gezien weinig te bieden heeft. Succes met uw blad.

PS lees-tip: "Lijmen/ Het been" - Willem Elsschot

02 okt 2010 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
EriC4C schreef:
Is "iel" nou net niet een (het?) onderscheid tussen sportwagen en GT? :^:

+1, touché :cheers:

Net als het verschil tussen een degen en een slagzwaard: finesse versus brute kracht. Beide kunnen dodelijk zijn, pick your poison :res:
.

02 okt 2010 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Heb het blad ook gelezen (had het weken geleden al besteld), maar was toch wel behoorlijk teleurgesteld, kon mij niet boeien, terwijl ik toch verzot ben op dit soort blaadjes. Begrijp nu ook dat ik hem nog krijg via de NPC? Nog niet gekregen tot nu toe. Ik zal het de volgende keer nog een keertje proberen, maar anders is Total911 NL blijkbaar niet voor mij bestemd...

02 okt 2010 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Helemaal naar Nederland gereden om de nederlandstalige versie van Total 911 te kopen .Wanneer mogen we het blad in Belgie verwachten ?
Arjan De reportage over circuit Brooklands en Reims had ik al gelezen in de Engelstalige versie ,in het Nederlands heb ik nu eindelijk verstaan waarover het gaat .Wil niet negatief zijn ,weet ook niet of de Engelstalige versie van total 911 in Nederland verkrijgbaar is ,maar wat me opvalt is de foto van de 964 carrera rs ,iets zegt me dat ik dit als eens gelezen heb. Neen een foto kan je niet lezen maar het verhaal erachter .
Om eerlijk te zijn een prachtig idee om de total 911 te vertalen naar het Nederlands en er een Nederlandse en Belgische (zijn de zelfde smaken)touch aan te geven .Versta ook dat bij een opstart er hoge kosten zijn en mijn bovenvermelde opmerkingen zijn niet negatief bedoeld .Als ik enkele maanden af kick van de engelse 911 komt het nog goed met mij .Porsche scene live is op de zelfde basis gemaakt .Gebaseerd op de Deutsche Grundlichheit (mijn Duits is niet zo super ) .

02 okt 2010 21:29
Profiel
Moderator
PF #57
Arjan Kropman schreef:
horn schreef:
erwin996 schreef:
"je kunt me vanaf nu ook op het Nederlandse Porscheforum aanspreken"

Wel lekker aanspreekbaar hier, die hoofdredacteur... :cheesy: Komdermaarin Arjan :salut:

Veel werk hoor blaadjes maken ...
Net terug uit Parijs en ellende met een failliete drukker opgelost voor ons andere magazine.

Ik geloof zo dat je druk bent. Dat was ook niet het punt. Ik vind alleen dat als je in je eerste uitgave de boodschap geeft dat je aanspreekbaar bent op het PF dat je daar ook aanspreekbaar moet zijn. En aanwezigheid in Parijs zou tegenwoordig toch geen belemmering meer moeten zijn om aanspreekbaar te zijn op een nederlands forum :idea:

En idd, ik vind dus wel dat je dat vooraf met het forumteam had moeten overleggen. Total911 is jouw blad. Het forum is eigendom van iemand anders. Dat kan je niet zomaar in print uitroepen tot een van de manieren waarop jouw lezer jouw kunnen bereiken. Maar dat is mijn mening.

Blad ken ik niet. Geen NPC lid, geen exemplaar gekocht.

02 okt 2010 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Heb hem inmiddels gelezen..... Nu vind ik bijna alles wat met P's te maken heeft interessant maar moet wel beetje toegeven dat het niet veel toevoegd aan hetgeen we hier al hebben (RS, Porsche Scene Live .....) had ook het gevoel een paar artikelen al eens vaker te zijn tegengekomen.

Zag er verder wel mooi uit en een proefabbon. voor 3 x voor 1 euro is het me wel waard...... verlengen daarna? nog niet zeker...

04 okt 2010 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
turbocruiser schreef:
Arjan Kropman schreef:
Dag allemaal,

Wat ik hier wel kom doen?
Ik maak graag kennis met dit forum en de mensen die erop actief zijn. Jullie moeten wel allemaal Porsche-liefhebbers zijn en dat betekent dat ik veel van jullie kan leren. Bijvoorbeeld wat jullie denken dat in een magazine over Porsche niet mag ontbreken.

Als dat betekent dat wij hier de input moeten gaan leveren voor uw blad, dan begrijpt iedereen dat uw blad voor PF-ers inhoudelijk gezien weinig te bieden heeft. Succes met uw blad.

PS lees-tip: "Lijmen/ Het been" - Willem Elsschot

Haha, u hoeft helemaal niets te leveren hoor, we maken onze magazines graag zelf. Zeker wanneer het om Porsches draait.
Ik wil gewoon graag weten wat er leeft bij Porsche-liefhebbers.

Ik denk overigens niet dat Elsschots meesterwerkje iets met Total 911 te maken heeft. Integendeel zelfs, wij verdienen ons geld niet met het verkopen van ons magazine aan bedrijven, maar juist aan mensen die het graag lezen. En gewoon per stuk.

Trouwens, ik ben best blij met onze artikelen, maar ik zou het (nog) geen literatuur noemen.

04 okt 2010 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
funny schreef:
Helemaal naar Nederland gereden om de nederlandstalige versie van Total 911 te kopen .Wanneer mogen we het blad in Belgie verwachten ?
Arjan De reportage over circuit Brooklands en Reims had ik al gelezen in de Engelstalige versie ,in het Nederlands heb ik nu eindelijk verstaan waarover het gaat .Wil niet negatief zijn ,weet ook niet of de Engelstalige versie van total 911 in Nederland verkrijgbaar is ,maar wat me opvalt is de foto van de 964 carrera rs ,iets zegt me dat ik dit als eens gelezen heb. Neen een foto kan je niet lezen maar het verhaal erachter .
Om eerlijk te zijn een prachtig idee om de total 911 te vertalen naar het Nederlands en er een Nederlandse en Belgische (zijn de zelfde smaken)touch aan te geven .Versta ook dat bij een opstart er hoge kosten zijn en mijn bovenvermelde opmerkingen zijn niet negatief bedoeld .Als ik enkele maanden af kick van de engelse 911 komt het nog goed met mij .Porsche scene live is op de zelfde basis gemaakt .Gebaseerd op de Deutsche Grundlichheit (mijn Duits is niet zo super ) .

We hebben eerder een Porsche-special uitgebracht, maar dat zijn allemaal andere artikelen. Los van de Engelse versie zou ik niet weten waar u het artikel gezien kunt hebben.

Verder dank voor de kritiek. Wanneer het magazine op de markt in Belgie verschijnt, weet ik zo niet. Ik verwacht dat elk nummer nadat het uit de winkels komt in NL naar BE gaat. Niet heel leuk om te horen, maar zo gaat dat meestal.

Abo's zijn echter ook in Be mogelijk.

04 okt 2010 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Laat duidelijk zijn dat ik niets tegen de 996 en 997 heb, integendeel. Ik heb verschillende types 997 gereden en het zijn geweldige auto's. Als geen andere sportwagenfabrikant weet Porsche comfort en dagelijkse bruikbaarheid te combineren met sportiviteit, dat is buitengewoon knap.

Voor mijn gevoel zijn de 993 en 964 wel echt andere soort auto's. Maar dat komt zeker ook door de leeftijd.

04 okt 2010 20:48
Profiel
Moderator
PF #57
de jouwe of die van de auto... :twisted:

04 okt 2010 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Eerlijk gezegd was ik behoorlijk sceptisch, gezien de ronduit slechte artikelen in PorscheScene Live. Maarrr...ik word blij van Total911. Beter geschreven / vertaald dan eerstgenoemd blad (al is dat geen prestatie :twisted: ), al staan er hier en daar (al eerder vermelde) schoonheidsfoutjes in.

Wat mij betreft mogen er wat meer Nederlandse reportages in en een paar prikkelende columns geven ook wat meer karakter...

Als 't volgende nummer deze lijn doorzet word ik abo :thumleft:

05 okt 2010 19:22
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Ik heb het blad ook gelezen. Leuk vond ik oa het artikel over de 2 circuits (die Engelse is eens op de BBC met James May geweest bij wereldrecord slotcars wedstrijd, maar nu ga ik off topic....).

Bij het ritje in de Eiffel in de 964 was het denk ik leuk geweest om wat tips te geven over leuke 'rijdersweggetjes' (hoeft niet veel ruimte te kosten, kan in een kader). Ik neem aan dat het 'nietszeggende plaatsje Nurburg in het midden van de Eifel' engelse humor is? (ik kon het wel waarderen)

Het artikel mbt de 'dikke boot' was wel OK, al heb ik ook weleens bij andere bladen dan het gevoel gehad van 'heee ik lees een x blad en niet een y blad. Wat moet die y hier'.

Ik vraag me wel af wat nu het onderscheidend vermogen is tov de eerder genoemde 2 bladen. Immers een artikel in nummer 2 over de nieuwe 997 Gt2 RS heb ik al 2x gelezen (in Porsche Scene Live en RS). Ik zal het de komende tijd nog enkele keren kopen en dan besluit ik wel of ik een abonnement neem of niet. Wel grappig om te zien dat de markt kennelijk groot genoeg is. Voor een merk als bv Saab is er geen 1 (en verkopen of beter verkochten, net zoveel auto's als Porsche)

05 okt 2010 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Johndc schreef:
Ik heb het blad ook gelezen. Leuk vond ik oa het artikel over de 2 circuits (die Engelse is eens op de BBC met James May geweest bij wereldrecord slotcars wedstrijd, maar nu ga ik off topic....).

Bij het ritje in de Eiffel in de 964 was het denk ik leuk geweest om wat tips te geven over leuke 'rijdersweggetjes' (hoeft niet veel ruimte te kosten, kan in een kader). Ik neem aan dat het 'nietszeggende plaatsje Nurburg in het midden van de Eifel' engelse humor is? (ik kon het wel waarderen)

Het artikel mbt de 'dikke boot' was wel OK, al heb ik ook weleens bij andere bladen dan het gevoel gehad van 'heee ik lees een x blad en niet een y blad. Wat moet die y hier'.Porsche)

We proberen naast Porsches ook wat andere onderwerpen te vinden die de lezers leuk zouden kunnen vinden.
Het gaat altijd om een onderwerp, volgend nummer een dikke Ducati.

Wat die weggetjes betreft hopen we binnenkort een leuke aanbieding te kunnen doen.

Leuk dat je het iig de moeite waard vindt om het nog eens te kopen.

07 okt 2010 18:32
Profiel
PorscheForum Rakker
O ja, die Engelse humor, dat is gewoon Nederlandse humor.
Van mij - en niet geslaagde blijkbaar.
We vertalen niet, we bewerken.

Trouwens, stond dat nou niet juist in het Nederlandse artikel ... over de 964 cabriolet?

07 okt 2010 18:34
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
@arjan: heb vorige zo'n proef-abo genomen? Wannneer kan ik hem in de bus verwachten?

07 okt 2010 19:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Ode dat je als hoofdredacteur mengt in de discussie over je broodwinning.
Kans is groot dat dit tot verbetering leidt lijkt mij.

Ik kijk binnenkort ook eens naar het blad.

Succes!

07 okt 2010 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Arjan Kropman schreef:
Van mij - en niet geslaagde blijkbaar.

die vond ik juist wel OK :wink:

07 okt 2010 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik geloof dat jullie het er al eerder over hadden, maar Total 911 is nu ook op de iPad en iPhone beschikbaar.

Het gaat om de AKO app. Die kun je kosteloos downloaden via de iTunes appstore. Daarin vind je een heleboel bladen waaronder Total 911 (waar je dan weer wel voor moet betalen).

Het gaat overigens wel om een heel eenvoudige uitgave, dus zonder digitale trucjes en zo.

11 okt 2010 12:09
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche964 schreef:
@arjan: heb vorige zo'n proef-abo genomen? Wannneer kan ik hem in de bus verwachten?

Ow, was jij dat!
Het tweede nummer is net naar de drukker en ligt - als het goed is - over twee weken op de mat.

Donderdag gaan we voor nummer dire op pad met een Corvette ZR1 en een 997.
Twee iconen naast elkaar.
Natuurlijk mag ik de Porsche ophalen!

11 okt 2010 12:12
Profiel
Forum Admin
Cayenne
De app voor de Ipad is nog niet mijn ding...heb laatst geprobeerd de app van Carros voor de Ipad... was er niet echt gek op.... voorbeeld is de Veronicagids voor de Ipad, in het begin was ik razend enthousiast maar we grijpen thuis toch weer naar de papieren uitgave :D , ondanks dat de Ipad meer kan en meer laat zien. iets is er waarom we er aan moeten wennen..komt wel denk ik..

De Iphone versie geloof ik niet in....Iphone top product maar is erg klein om te lezen..

Oja total911 is een mooi en leuk blad en heb hem gelezen.... of het een bestaansrecht heeft in het huidige aanbod...tja kan ik moeilijk over oordelen.. is wel voor een bepaalde doelgroep..het had voor mij iets breder mogen zijn, maar dat is met 1 exemplaar moeilijk in te schatten.
Layout etc. waren oke.

11 okt 2010 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder ons gezegd en gezwegen: het is ook niet mijn ding hoor, geef mij maar een dik pak papier riekend naar verse inkt.

En wat bedoel je precies met breder?

13 okt 2010 13:26
Profiel
Forum Admin
Cayenne
breder..

niet teveel op 1 type richten.... natuurlijk is de naam total911 maar waar bv. RSPM in uitblinkt is de verscheidenheid van types...ook een Panamera of een 924...natuurlijk de Boxster etc..

Mijn gevoel is dat je teveel richt op de luchtkoelers...uiteraard zijn dat iconen..maar er is meer.

13 okt 2010 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Benieuwd wat jullie hiervaan gaan vinden: we hebben vorige week een mooie fotoreportage gemaakt van een 911 Carrera 4 S en een Corvette ZR1.
De auto's zijn niet echt te vergelijken natuurlijk, maar het artikel wordt dan ook voornamelijk wat algemener: de Europese en de Amerikaanse sportwageniconen naast elkaar op het circuit.

Voor de foto's mochten mijn collega Igor en ik de combaan in. Heel leuk, maar ook best tricky met een fotograaf die graag heeft dat we zo'n 12 mm van elkaar rijden.

Overigens zullen jullie in Total 2 ook andere Porsches dan de 911 terugvinden.
We gaan gewoon lekker door!

20 okt 2010 7:58
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ben benieuwd

20 okt 2010 8:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik vond het eerste nummer lekker weglezen! :D

22 okt 2010 12:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende