Auteur |
Bericht |
richard911sc
|
944 turbo turbo s
hallo fanaten, ik ben me aan me aan het voorbereiden op de aanschaf van een 944 turbo s dan wel een turbo. nu heb ik de div linken op de site al bekeken en gelezen en dan kom ik uit op een 944 turbo s alleen gemaakt in 88 ,247pk,versterkte bak,remmen van de 928 en oplage van 1000 st in silverrosemetallic en m030 sportonderstel en de daarop volgende turbo's uit 89 met 217pk en deze zou hetzelfde pakket hebben. mijn vraag aan evt die er een hebben(turbo/turbo s)of die me het kan vertellen; wat is nu echt het verschil tussen de 88er turbo s en de 89er turbo. ik kom tot de volgende conclusie:88 optie pakket als boven 247 pk grotere turbo en 2.5ltr 89 2.7/3ltr 217pk maar dan ook de grote remmen,versterkte bak,sportonderstel klopt dit en wat zijn evt voors/tegens tov elkaar. alvast mijn dank gr richard911sc
|
06 okt 2010 19:27 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Re: 944 turbo turbo s
Bij mijn weten zijn de eerste 944's turbo 220 pk daarna kwam de turbo S met 250 pk en de laatste modellen turbo hebben allen 250 pk. wat betreft het onderstel kan ik je niets vertellen maar als je je aanmeld bij www.944forum.com dan weet ik zeker dat je daar je antwoorden kunt vinden/krijgen. ik denk dat Harrie zich hier zo ook wel meld
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
06 okt 2010 19:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 944 turbo turbo s
Ook al was het de bedoeling dat de Turbo S in een gelimiteerde oplage zou verschijnen, vanaf modeljaar 89 kreeg de Turbo hetzelfde technische pakket mee. De uitrusting van de Turbo S was iets uitgebreider, maar verder is er volgens mij geen verschil. Toch zou ik dan altijd voor de Turbo S gaan in Silberrosa. Maar ik spoor niet.
|
06 okt 2010 20:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: 944 turbo turbo s
Ik dacht dat de Turbo S uit 1988 o.a. een K26/70 turbo had en de latere 250pk turbo een K26/8.
Laatstgenoemde heeft een iets grotere turbine, waardoor hij in potentie (opvoeren bijv.) meer kracht kan leveren, maar ook iets meer lag (spoelt minder snel op).
Maar ik kan het mis hebben.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 06 okt 2010 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 okt 2010 21:07 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: 944 turbo turbo s
| | | | Citaat: De turbomodellen verbergen de standaard 8-kleps 2500 cc motor mèt KKK26 turbo in het vooronder. De 'S-modellen' hadden 16 kleppen en dubbele nokkenassen, de 944 S gebruikte de 2500 cc motor, de S2 werd voorzien van een nieuwe 3 liter motor. Deze 3L motor werd later ook gebruikt als basis voor de opvolger van de 944, de 968. De volgende motorvermogens werden opgegeven:
•944 NA 163 pk / 205 Nm •944 NA 2.7 163 pk / 225 Nm •944 S 190 pk / 230 Nm •944 S2 211 pk / 280 Nm •944 Turbo 220 pk / 330 Nm •944 Turbo S 250 pk / 350 Nm De turbo en S2 beschikken onder andere over grote vier-zuiger remklauwen van aluminium, andere wielophanging, een ander uitlaatsysteem en luchttunnels voor koeling van de remmen. Verder zijn de '200+ pk'-modellen, de S2 en de turbo, te herkennen aan de afwijkende voorspoiler met grote mistlampen en brede luchtsleuven. De Turbo, al in 1985 geïntroduceerd, beschikt over een behoorlijk geavanceerd stuk techniek. Als eigenaar word je getrakteerd op maar liefst 220 pk en veel rijplezier, te danken aan o.a. een watergekoelde turbo, uitlaatkanalen met keramische voering die voor een goede geleiding van uitlaatgassen zorgt, verharde klepveren, een oliepomp met 10% meer opbrengst, een oliekoeler en natuurlijk een intercooler voor de turbo. Verder is de motor voorzien van een klopsensor, die voorkomt dat de motor te arm gaat lopen en daardoor onnodig veel schade oploopt.
| | | | |
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
06 okt 2010 21:08 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
mannen dank voor de reacties. rodger dat had ik ook gelezen op wiki, echter daar staat weer dat de turbo 220 pk heeft en dus niet de 250 pk van de s. zal er dan van uit gaan dat het pakket hetzelfde is,remmen,onderstel ed, echter met 220 pk? maw 30 pk verschil en in andere kleuren. vindt idd die silver rose wel appart en zeker een optie.. gr richard911sc
|
06 okt 2010 21:17 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 944 turbo turbo s
Wellicht is er qua vermogen nog enig verschil tussen de europese en de usa versies.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 okt 2010 21:21 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: 944 turbo turbo s
Niet bij de turbo.
_________________________________________ Tjolk.
|
06 okt 2010 21:27 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Re: 944 turbo turbo s
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
06 okt 2010 21:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 944 turbo turbo s
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan omdat het 100% zeker is dat de gewone turbo vanaf 1989 250 pk heeft.
|
07 okt 2010 9:23 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: 944 turbo turbo s
Heb zelf een echte 944 turbo S van 1988 gehad. In tegenstelling tot wat wordt beweerd is de turbo S niet alleen geleverd in de kleur Silberrossa, maar ook in andere kleuren... Productie was niet 1000 stuks, maar 1635 stuks. Specifiek: - M030 ophanging met 928S4 remklauwen, regelbare Koni rondom - M220 sperdifferentieel - AOR versnellingsbak met versterkte 1e en 2e versnelling - GEEN TARGA versie - soundpakket met 10 luidsprekers - stof interieur - airco - GESMEDE velgen, uniek op de Turbo S en ook op de 928 GT, lijken op Design 90 maar is anders... - 1 productiejaar: 1988 J serie, naast de gewone turbo met 220 pk. - vanaf 1989 iedere 944 turbo 250pk. voor nog meer info : http://webspace.webring.com/people/iu/um_4478/En al de adverteerders die een turbo uit 1989 en later aanbieden als "turbo S"; dat zijn geen kenners...
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
07 okt 2010 11:36 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Re: 944 turbo turbo s
Jaren geleden nog eens op het punt gestaan een Silberrosa turbo S te kopen. De auto was nog volledig origineel met de juiste velgen eronder. Echter wilde ze toen mijn 944 niet inruilen en was de prijs van fl 13.000,- toen boven mijn budget om uit te geven zonder mijn eigen auto verkocht te hebben. Ik weet zeker dat je er nu geen zult vinden voor €6000,- .
_________________________________________ NPC 0577
|
07 okt 2010 13:00 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
dank voor de verse antwoorden, gelijk maar even weer eea gelezen. carreragt..het enige verschil dus tussen de s en de gewone vanaf 89, is dus eigenlijk de s op de klep, verder zijn ze dus identiek? en in oplage waarschijnlijk. mochten er nog toevoegingen zijn, graag dank zo ver richard911sc
|
07 okt 2010 16:00 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
oja en dus geen targa versie? kom ze wel tegen? neppers dus? gr richard911sc
|
07 okt 2010 16:13 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: 944 turbo turbo s
Verschil gewone en turbo S : de ophanging, de versnellingsbak en sper zijn standaard bij de S, alsook de speciale velgen. Bij de turbo 250pk opties.
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
07 okt 2010 16:17 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
thanks
|
07 okt 2010 16:32 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: 944 turbo turbo s
Dit is absoluut niet waar! Alle 944 Turbo's vanaf 1989 hebben standaard een sper. Hetzelfde geldt voor airco, onderstel en remmen. De verschillen tussen een Turbo en Turbo S zijn beperkt tot de kleur van interieur/exterieur (geldt alleen voor de eerste 1000) de voorruit en de velgen. De velgen van latere Turbo's zijn overigens vergelijkbaar en bijna net zo zeldzaam omdat er maar heel weinig auto's zijn geproduceerd vanaf '89. Ik zou gaan voor een Turbo uit '90 of '91 want die hebben de mooiere 'bridge' spoiler.
|
07 okt 2010 17:48 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
toevallig ook fotootje van? een 90 of een 91 mmm zit er verder nog verschil in? dus als ik ga voor exclusief dan een turbo s en als ik ga voor hetzelfde, minder exclusief dan, een latere turbo. voor mijn gevoel voor de lange termijn lijkt mij een turbo s een betere inverstering; hoe is jullie mening? staat er eigenlijk ook turbo s op de kont? heb t eigenlijk nog nooit gezien. wel bij een gewone s. gr richard911sc
|
07 okt 2010 19:29 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
foto inmiddels gevonden
|
07 okt 2010 20:09 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Re: 944 turbo turbo s
Ook bij de turbo S heeft de letter S nooit achterop gestaan.
_________________________________________ NPC 0577
|
07 okt 2010 22:53 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: 944 turbo turbo s
| | | | richard911sc schreef: toevallig ook fotootje van? een 90 of een 91 mmm zit er verder nog verschil in? dus als ik ga voor exclusief dan een turbo s en als ik ga voor hetzelfde, minder exclusief dan, een latere turbo. voor mijn gevoel voor de lange termijn lijkt mij een turbo s een betere inverstering; hoe is jullie mening? staat er eigenlijk ook turbo s op de kont? heb t eigenlijk nog nooit gezien. wel bij een gewone s. gr richard911sc | | | | |
Zelfde spoiler als die van een 968. Qua investering zal het elkaar niet veel ontlopen denkt ik. De gewone 250pk Turbo is ook erg zeldzaam. Ter illustratie (tussen haakjes US versies): 1989 - 1236 [1285] 1990 - 849 [46] 1991 - 142 [-] 1991 - 528 (Cabrio) [-] Een 944 Turbo met originele bridge spoiler (849 + 46 + 142 = 1037) is dus zeldzamer dan een 944 Turbo S. Als je een zeldzame 944 Turbo wilt hebben die potentieel in waarde stijgt zoek dan naar een Cabrio.
|
08 okt 2010 0:03 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 944 turbo turbo s
Ik heb er hier eentje voor je gevonden: mobile.de, in dat mooie sileverrosa met matching interior Lage km stand, lijkt me een mooie auto! Prijs ook niet te gek denk ik. Hieronder zit een ultralange hyperlink naar mobile.de
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
08 okt 2010 13:19 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
hallo jeroen, deze had ik idd ook gezien lijkt me ook een "goede" auto, alleen heel eindje rijden..ja ik weet je moet er iets voor over hebben. met het verhaal van dapatch wordt een turbo van 89 en later ook een serieuse optie, er is dan idd geen verschil, dan een s ergens in de papieren. ga maar eens de sites af gr richard911sc
|
08 okt 2010 19:23 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 944 turbo turbo s
Ik zou wel die S serieus overwegen, vanwege die lekker speciale en gewaagde kleurcombi binnen/buiten.
Anyway, succes! Ben benieuwd wat het gaat worden.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
08 okt 2010 21:10 |
|
|
richard911sc
|
Re: 944 turbo turbo s
hallo jeroen, ben ik ook zeker van plan, kwam alleen vandaag een s2 cabrio tegen in de maritime blauwe kleur, ook wel appart en toch ook wel een zwak voor gehad. kortom twijfel is weer toegeslagen... dus mochten jullie voors/tegens hebben waarom turbo s silverrose of s2 cabrio maritim blauw, dan hoor ik(lees ik) ze graag. soms heeft een ander er toch een objectievere kijk op. gr richard911sc
|
08 okt 2010 22:18 |
|
|