Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:31

Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Porsche crash bij Wehl, Achterhoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Ben ook benieuwd wat ze Rodger hebben geleerd over communisme :scratch: :scratch:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

04 okt 2010 21:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Ik herken de echte communist... :wink: :mrgreen:

04 okt 2010 23:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Chevrolet Camaro Convertible IROC-Z Z28 5.0 TPI
Amsterdam
Jongens, door privé omstandigheden moet ik meedelen dat ik 't kopen van een presentje aan Remco (damage) over ga laten. Er is 76 euro binnen gekomen, genoeg voor wat leuks, Counterstrike, sorry dat je weer van 't lijstje bent verdwenen, inmiddels is iedereen die heeft gedoneerd wel genoemd in 't topic, zo niet, stuur nog even een berichtje, dan probeer ik 't nog even na te kijken. Helaas is Stefan door 't lezen van 't topic op de hoogte en helaas is 't daardoor veranderd in een verlanglijstje ipv een beterschapspresentje, maar daar moet Remco maar wat creatiefs op bedenken.

05 okt 2010 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Zo weer eens een berichtje van mijn kant:

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de beterschaps/sterkte wensen. Toen mijn mobiel uit het wrak gehaald werd en ik op internet de diverse berichten las bloeide ik als het ware weer helemaal op.

De auto/het stoffelijk overschot is inmiddels bij haar nieuwe baasje gearriveerd (Do) en die wil ik bij deze nogmaals bedanken voor het adopteren en de leuke gesprekken.

Ook wil ik even stilstaan bij JXR: Hij noemde al 'prive omstandigheden'. Het ging de laatste tijd niet zo goed met zijn moeder en die is gisteren (6 Oktober 2010) om 17:48 komen te overlijden.
Gecondoleerd Jordi, heel veel sterkte toegewenst en als ik iets voor je kan doen geef je maar een gil.

Hieronder even een tweetal berichten die ik op een ander forum reeds geplaatst had:

Bericht 1:
Ik maak het naar omstandigheden goed. Zit sinds maandag thuis en het herstel ging verrassend snel. De eerste 2 dagen mocht ik alleen op m'n rug liggen en braken (meer trucjes kon ik nog niet). 3e dag voor het eerst gestaan, 4e dag kon ik lopen en vanaf de 5e dag amper nog op m'n kamer/e.d. geweest, gewoon afwachtend tot er iemand voor m'n ontslag kwam tekenen (die was er niet in het weekend).

Eergisteren ben ik bij de 968 wezen kijken. Nou ze is er nog veel erger aan toen dan de foto's op internet doen vermoeden. Ik snap ook niet dat er uberhaupt iemand in 1 stuk uit is gekomen en laat staan dat die iemand een paar dagen erna weer vrolijk rondliep.

Het is zonde want het was een zeer net exemplaar (nergens plamuur, 1e laklaag, 3e eigenaar, complete historie en alles aanwezig) maarja een auto is vervangbaar.
Nu maar verder met revalideren en afwachten hoe dingen lopen.

Bericht 2:
Het was een rustige A18 en ik reed stevig door (bestaat geen twijfel over).
Er reden 2 auto's voor me op de rechter baan die ik wilde passeren (ik reed al enige tijd links zodat je goed zichtbaar bent).
Toch besloot de achterste auto om vlak voor mijn neus de 1e auto in te gaan halen en dus de linker rijstrook op te komen (recht voor mij dus).

Toen ging er heel snel door m'n hoofd dat je altijd verhalen leest van dode/verlamde gezinnen/gezinsleden e.d. na een ongeval (geen idee of er een of meerdere personen in die auto zaten maar dit schoot nou eenmaal door m'n hoofd). Ik wil geen half/heel dood/verlamd gezin op m'n geweten hebben en elke ochtend met die gedachte wakker worden voor de rest van m'n leven

Daarop besloot ik om niemand te raken en uit te wijken.........met alle gevolgen van dien. Ik herinner me nog het uitbreken gevolgd door een enorme klap en toen ik weer bijkwam waren de hulpverleners al ter plaatse. Deze wilden net m'n dak eraf en deur eruit knippen (ik protesteerde nog). Ik wilde opstaan/uit het wrak klimmen maar had ontiegelijk pijn en een soort brandend gevoel in m'n rug en nek en was doodsbang om verlamd te raken.
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

07 okt 2010 19:24
Profiel Facebook 
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Zijn die 2 auto's voor je eigenlijk gestopt?

07 okt 2010 19:32
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Stephan,allereerst fijn dat je uberhaupt nog wat van je kan laten horen ,het had erger kunnen aflopen.
Nu het minder aardige deel:

Ikzelf heb toen ik 19 jaar was een ernstig auto ongeluk overleefd(was trouwens geheel buiten mijn schuld maar dat terzijde. Een ongeluk gebeurd in luttele seconden,dat jij ,en dat valt mij op,de "keuze hebt gemaakt om niet een "gezin"te laten meedelen in jouw (on)verantwoordelijkheid komt op mij over als pure onzin.Die keus heb je helemaal niet ,je bent van de weg geraakt doordat je natuurlijke reactie ingeeft een botsing te voorkomen .Het gaat namelijk allemaal zo snel dat je geen moment die gedachten door je heen kan laten schieten.

Nogmaals ben blij dat je er heelhuids uit bent gekomen maar ga niet de "held"spelen of het zo overlaten komen dat je nog verantwoordelijk hebt gereageerd uit empathie met een mogelijk gezin.

Ik wens je verder veel wijsheid toe en beterschap met de revalidatie.

ps dit is zeker niet zwaar persoonlijk bedoeld maar wilde het wel even kwijt my 2 cnts

07 okt 2010 19:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Geeft niet Richard,

Ik probeer zeker geen held uit te hangen (ik heb tenslotte zelf de inschattingsfout gemaakt en besloot zelf om te hard te rijden) maar zo herinner ik het mij.
Het was ook geen opoffering o.i.d. want ik probeerde de vluchtstrook nog te halen en er zo langs te schieten, ik stuurde niet bewust op een stel bomen aan o.i.d.

Wellicht dat het zo iets duidelijker is :wink: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

07 okt 2010 19:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
+1 Richard. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij die overdenkingen over dat gezin.

Verder beterschap

07 okt 2010 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Mudje, goed om weer wat van je te lezen. De vraag of je bewust naar de vluchtstrook stuurde of niet lijkt me een onmogelijke; wij waren er immers allemaal niet bij en hebben geen idee wat je wel of niet gedacht moet hebben. Daarbij, als jij hier voor jezelf een positieve draai (al dan niet terecht) aan wil geven, dan ben ik de laatste die je daarin gaat tegenhouden.

Je zal wel een lang revalidatietraject voor me hebben denk ik zo, sterkte. Houd rekening met een boete voor het veroorzaken van een ongeluk, dit schijnt common practice te zijn wanneer de politie tegenwoordig bij ongevallen verschijnt.

Beterschap en houd ons op de hoogte :) :thumleft:

07 okt 2010 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 3.2
Leiderdorp
Fijn dat je weer thuis bent!
Van harte beterschap........

07 okt 2010 19:50
Profiel Facebook 
Mudje :thumleft: aan je avatar te zien? Hospitalromance?.... :lol:

07 okt 2010 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Allereerst, miraculeus dat je er levend uit bent gestapt.
Beterschap!

Ik kan mij de gedachte aan het bezeren van mensen in een andere auto wel enigzins voorstellen (vandaar mijn reactie). Om dezelfde reden vind ik mensen die met een vrachtwagen of een SUV (zwaar massa voertuig) gevaarlijke manoeuvres uithalen (op snelheid) ernstig benadeeld moeten worden.Massa op snelheid doet heel wat met mensen achterin bijvoorbeeld de voorgaande auto. Als je je dat niet realiseert...

07 okt 2010 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Ben je weer door de ballotage :roll: Goed weer iets te vernemen en succes met alles wat komen gaat :thumleft:

07 okt 2010 19:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Richard schreef:
Nogmaals ben blij dat je er heelhuids uit bent gekomen maar ga niet de "held"spelen of het zo overlaten komen dat je nog verantwoordelijk hebt gereageerd uit empathie met een mogelijk gezin.

ps dit is zeker niet zwaar persoonlijk bedoeld maar wilde het wel even kwijt my 2 cnts

Natuurlijk kun je hier een eigen mening over hebben en nu heb je het zelf ook kunnen ervaren, maar ik vind dat je er alsnog niet over kunt oordelen omdat dit per persoon verschillend is hoe je het ervaart.

07 okt 2010 20:13
Profiel Facebook 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
geloof mij je eerste en enige reactie is omdat dat de confrontatie is de auto voor je ontwijken voor de rest denk je aan niets anders ,het gaat allemaal te snel.
tevens mijn laatste reactie over deze kwestie ,hoop dat ie er wat van heeft opgestoken

07 okt 2010 20:15
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bassen schreef:
Richard schreef:

Natuurlijk kun je hier een eigen mening over hebben en nu heb je het zelf ook kunnen ervaren, maar ik vind dat je er alsnog niet over kunt oordelen omdat dit per persoon verschillend is hoe je het ervaart.

Ik ben het met Richard eens.... heb in een grijs verleden bijna hetzelfde meegemaakt, ik reed alleen 130 toen een vrachtwagen naar links kwam. Je denkt dan helemaal niks maar alles gaat in een reflex. Als je nog véél harder rijdt kun je niet dat hele verhaal bedenken voordat je uitwijkt, want dan zit je al lang binnen.... Enfin, het zal de leeftijd wel zijn :mrgreen:

Desondanks wens ik Mud een goed herstel toe. Door schade en schande wordt je wijs, ik heb zelf ook genoeg aangeklungeld toen ik jong was, meestal door overmoed of gebrek aan ervaring.

07 okt 2010 20:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Nu blijf ik bij mijn mening dat dit per persoon verschillend is (en dat het te makkelijk is om te zeggen dat het "onzin" is. Mijn buurman heeft namelijk zo (waarschijnlijk) ook zijn eigen leven gered. Omdat hij met zijn motor een aanzienlijke snelheid (90 km) reed en er een auto de weg op draaide welke hij niet meer kon ontwijken besloot de motor op zijn zij te gooien in plaats van er vol op te knallen.

Nou snap ik dat het misschien een iets andere situatie is geweest, maar hij heeft wel degelijk de waarschijnlijk levens reddende beslissing genomen, al is die er niet geheel ongeschonden uitgekomen.

07 okt 2010 20:39
Profiel Facebook 
M a r c schreef:
ik heb zelf ook genoeg aangeklungeld toen ik jong was, meestal door overmoed of gebrek aan ervaring.

Same here! Nu heb ik 2 kinderen...

07 okt 2010 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
eindelijk internet weer voor elkaar lees ik dit allemaal :?

MUDje beterschap man :salut: ik zal de wagen eens bekijken bij Do

07 okt 2010 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Richard schreef:
geloof mij je eerste en enige reactie is omdat dat de confrontatie is de auto voor je ontwijken voor de rest denk je aan niets anders ,het gaat allemaal te snel.
tevens mijn laatste reactie over deze kwestie ,hoop dat ie er wat van heeft opgestoken

+ 1

Je denkt niet je reageert alleen maar.

07 okt 2010 21:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Geen idee hoe iemand reageert en mogelijk heb je ook zo gereageerd. Iedereen is anders. Ik heb wel zelf een stelregel. Als ik (erg) hard ga in Duitsland en ik zie een paar auto's achter elkaar rijden dat ik van het gas ga. Want er gaat altijd iemand naar links omdat deze mensen geen idee hebben met wat voor snelheid je aan komt racen. Herstel goed en leer er van en geniet straks, hopelijk, weer van het rijden.

07 okt 2010 21:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Welcome back :thumleft:

Hopelijk heeft deze hele affaire ons als PF ook wat dichter bij elkaar gebracht, zodat we weer op de manier verder kunnen zoals de meesten hier dat graag zien :mrgreen:

07 okt 2010 22:27
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Sander911 schreef:
Ben je weer door de ballotage :roll:

Net als zijn eerdere (eigen) verzoek om totaal-verwijdering van z'n posts en account - (inclusief 'n IP ban) - is ook zijn verzoek om weer terug te mogen komen gehonoreerd ...

08 okt 2010 1:21
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Welkom terug,sterkte met je herstel.

08 okt 2010 8:32
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Wimpie77 schreef:
M a r c schreef:
ik heb zelf ook genoeg aangeklungeld toen ik jong was, meestal door overmoed of gebrek aan ervaring.

Same here! Nu heb ik 2 kinderen...

:lol: :lol: :lol:

08 okt 2010 10:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende