Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:18



Antwoord op onderwerp  [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Porsche crash bij Wehl, Achterhoek 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Over schuldvraag en eventueel bijbehorende bekeuring, wie is er fout: bestuurder die hard rijdt of bestuurder die achteropkomend verkeer niet goed inschat op snelheid en gevaarlijk van rijstrook wisselt en daarmee direct veroorzaker van het ongeluk is?



Opgestoken vingertjes hier van mensen 'met ervaring in deze' :roll:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 okt 2010 11:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige. Hoewel dergelijke zaken nog wel eens krom kunnen lijken/zijn. Mijn moeder reed ooit in de mist achterop een voorligger van wie de remlichten niet bleken te werken. Hij remde op de A2 E'hoven-Den Bosch, moeders zag te laat dat er geremd werd, remde ook te laat en ramde achterop. Voorganger kreeg 50 gulden boete wegens het feit dat zijn remlichten niet werkten, moeders was de schuldige en haar verzekering moest de schade vergoeden...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2010 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Welkom terug man :!:

Beterschap :!: :!: :!:
_________________________________________
rouge et noir


08 okt 2010 11:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Paul II schreef:
Over schuldvraag en eventueel bijbehorende bekeuring, wie is er fout: bestuurder die hard rijdt of bestuurder die achteropkomend verkeer niet goed inschat op snelheid en gevaarlijk van rijstrook wisselt en daarmee direct veroorzaker van het ongeluk is?

Bedoel je dit strikt juridisch of (ook) moreel en in het algemeen of in dit geval in het bijzonder?

Met de absolute snelheid van degene die te hard reed en het snelheidsverschil waar in dit geval blijkbaar sprake van was vraag je jezelf dat toch niet af hoop ik? :roll:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 okt 2010 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
horn schreef:
Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige.

Heb geleerd - is al ff terug - dat inhalen op de snelweg zo gaat: in de L. spiegel kijken of er achteropkomend verkeer is en zo ja even voor je kijken en na enkele seconden nog eens in de spiegel om de snelheid van het achteropkomende verkeer in te schatten. Als dat allemaal safe is dan pas knipper uit en rustig naar links.
Of een inhaler dan 100 of 200 rijdt maakt voor de veiligheid van deze situatie niets uit.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 okt 2010 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
je vergeet om over je schouder te kijken als je van rijstrookt wisselt :mrgreen:
_________________________________________
Wederom op zoek naar ......


08 okt 2010 12:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
horn schreef:
Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige....

Niet als de ander van baan veranderd :wink:


08 okt 2010 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
@Paul: mee eens, zo herinner ik het me ook. Op een moment dat iemand naar links gaat en daarmee achteropkomend verkeer dusdanig hindert, dan ben je daarmee 'schuldig', dus eigenlijk onafhankelijk met welke snelheid werd ingehaald. aan de andere kant, het verhaal van Horn z'n moeder spreekt dit tegen...


08 okt 2010 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Daar veranderde niemand van baan, dan is achterop komend verkeer altijd fout :wink:


08 okt 2010 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Da's waar....


08 okt 2010 12:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Paul II schreef:
Heb geleerd - is al ff terug - dat inhalen op de snelweg zo gaat: in de L. spiegel kijken of er achteropkomend verkeer is en zo ja even voor je kijken en na enkele seconden nog eens in de spiegel om de snelheid van het achteropkomende verkeer in te schatten. Als dat allemaal safe is dan pas knipper uit en rustig naar links.

Ik denk dat je gelijk hebt. Zo moet het volgens mij ook. De vraag was echter wie er (juridisch) schuldig is. Ik denk dat als je als achteropkomend verkeer te hard rijdt, degene die van baan verandert (succesvol) zal kunnen aanvoeren dat hij/zij niet verwachtte dat daar een auto met bijv. 150 km/u aan kwam omdat de maximum snelheid 120 km/u was. En hij van mening was nog veilig te kunnen inhalen als die auto inderdaad 120 km/u had gereden. Maar wellicht dat ervaringsdeskundigen en/of advocaten daar meer over kunnen zeggen.

Oja, moeder was de schuldige omdat de politie zei dat je altijd voldoende afstand moest houden om te kunnen reageren op het overige verkeer... :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2010 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Paul II schreef:
horn schreef:
Als de achteropkomende bestuurder te hard rijdt is hij de schuldige.

Heb geleerd - is al ff terug - dat inhalen op de snelweg zo gaat: in de L. spiegel kijken of er achteropkomend verkeer is en zo ja even voor je kijken en na enkele seconden nog eens in de spiegel om de snelheid van het achteropkomende verkeer in te schatten. Als dat allemaal safe is dan pas knipper uit en rustig naar links.
Of een inhaler dan 100 of 200 rijdt maakt voor de veiligheid van deze situatie niets uit.


Volgens mij zou je hier alleen wat mee kunnen als je de slome inhaler ook daadwerkelijk geraakt had....


08 okt 2010 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Ok, dan gaat het over een eenzijdige situatie en is er dus ook geen sprake van een aanrijding en schuldige.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 okt 2010 13:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
sandelow schreef:
Volgens mij zou je hier alleen wat mee kunnen als je de slome inhaler ook daadwerkelijk geraakt had....

Dat vraag ik me af. Iemand kan ook schuldig zijn aan 'andere weggebruikers in gevaar brengen'. Anders zou je, als je schade krijgt door het ontwijken van bijv een spookrijder, ook je eigen schade moeten betalen. En dat lijkt vreemd.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 okt 2010 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Paul II schreef:
Over schuldvraag en eventueel bijbehorende bekeuring, wie is er fout: bestuurder die hard rijdt of bestuurder die achteropkomend verkeer niet goed inschat op snelheid en gevaarlijk van rijstrook wisselt en daarmee direct veroorzaker van het ongeluk is?

De schuld ligt bij degene die van baan veranderde, maar die is doorgereden dus daar zijn geen gegevens van enz, einde verhaal.


08 okt 2010 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Eens, maar probeer het maar te onderbouwn naar je verzekeraar toe. Daarnaast, met de sporen die het ongeval heeft achtergelaten, lijkt me lastig...


08 okt 2010 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Verzekeringstechnisch is mudje de klos :mrgreen: als ie de ander idd geraakt had was het idd een ander verhaal.....ach zoveel schadevrije jaren zal mudje toch niet hebben gehad :mrgreen:


08 okt 2010 13:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
bully schreef:
Verzekeringstechnisch is mudje de klos :mrgreen: als ie de ander idd geraakt had was het idd een ander verhaal.....

Dat laatste lijkt me een (zeer) voorbarige conclusie.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 okt 2010 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Nee, dan was het sowieso een ander verhaal, omdat je dan ook nog mogelijk persoonlijk letsel van die ander had gehad, en dan wordt het inderdaad een heel ander verhaal ;) (zoals je weet Eric ;) )...
(denk overigens inderdaad niet dat dat bedoeld werd hoor!)


08 okt 2010 14:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
EriC4C schreef:
bully schreef:
Verzekeringstechnisch is mudje de klos :mrgreen: als ie de ander idd geraakt had was het idd een ander verhaal.....

Dat laatste lijkt me een (zeer) voorbarige conclusie.

Dan waren ze gaan uitzoeken wie schuldig is aan wat, nu niet :wink:


08 okt 2010 14:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
I.c.m. jouw eerdere opmerking
bully schreef:
De schuld ligt bij degene die van baan veranderde, maar die is doorgereden dus daar zijn geen gegevens van enz, einde verhaal.

vind ik jouw conclusie (nog steeds) voorbarig. ;)


Pascal, je hebt helemaal gelijk :thumleft: , maar dat was ook niet wat ik bedoelde. :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 okt 2010 16:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Ik denk niet dat een bestuurder kwalijk kan worden genomen dat hij naar links gaat indien er een auto aan komt met 2x de max snelheid i.p.v. de max snelheid(let wel pure veronderstelling). Hij kijkt in zijn spiegel en ziet de auto op ruime afstand en gaat naar links. Dat die auto 2x zo snel gaat als normaal ziet deze persoon niet. (Zo'n 968 heeft geen xenon toch? Scheelt ook soms.) Maar al met al is The Mud sowieso de klos. Hij in de kreukels en zijn mooie 968. Lijkt mij de rest iets minder belangrijk.
_________________________________________
Last Rat standing


08 okt 2010 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
Je hebt niet hetzelfde goede rijonderricht gehad als ik of zijn de regels veranderd :?:

Hoop niet dat ik jou nog eens wil gaan inhalen :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


08 okt 2010 18:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
De nuancering dat het in dit geval om een groot snelheidsverschil gaat, waarbij niet de ene veel langzamer heeft gereden dan toegestaan , maar de andere wel véél sneller dan toegestaan ontgaat je blijkbaar?

Er is hier niemand die beweert dat de verkeersregel anders zou zijn of dat je niet goed zou moeten kijken voordat je in gaat halen. Er is hier echter geen sprake van slechts een overtreding van die verkeersregel en de vermeende overtreding van deze verkeersregel als de (hoofd)oorzaak van deze crash beschouwen en niet een andere overtreding, de veel te hoge snelheid. :shock:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


08 okt 2010 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Porsche crash bij Wehl, Achterhoek
gast schreef:
ppp 356 schreef:
Ik daarentegen vind dat er al meer dan genoeg geregeld word door onze overheid ......werken aan de verantwoordeliijkheids zin en het egoïsme van de maatschappij in plaats van alles te beknotten met regeltjes en wetten. Heb mijn eerste 911 gekocht toen ik 23 was en heb deze wagen altijd met verstand gereden, ik had daar geen regeltjes voor nodig.


Spijker deels op zn kop.
De kennelijke noodzaak aan regeltjes illustreert de algemene hufterigheid van de gemiddelde Hollander.
Op diverse plaatsen in de USA, maar ook bv in Duitsland valt op dat je in woonwijken geen paaltjes op de stoepranden en verkeersdrempels hebt. Dat hoeft ook niet omdat een grote meerderheid het oprecht asociaal vindt voor de omgeving om te hard door een woonwijk te rijden of om je auto op een stoep te pleuren. Als je daar 1 bord neerzet dat er een school in de buurt is, dan rijdt iedereen gewoon beschaafd, omdat je dat gewoon niet anders doet. Op parkeerplaatsen van winkelcentra idem.

Een doorsnee Hollander vind dat allemaal maar gehannes, vindt vaak vooral dat anderen van alles moeten maar zijzelf natuurlijk niet. Te hard rijden door een woonwijk is immers geen gevaar als die domme kindjes nou maar eens goed zouden leren uitkijken. Iedere ochtend zie ik ook ouders als leipos door de buurt van hun school rijden, autos op stoepen en zebra's parkeren ("ik ben zo weer weg"). Wat mij betreft kun je daar niet genoeg gele bonnen voor uitschrijven.

Met zo'n instelling van Schijt aan je Omgeving krijg je wat je zelf creeert: noodzaak tot paaltjes, veldwachters met lasergunnetjes, verkeersdrempels, oerwouden van borden enz enz .....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


08 okt 2010 19:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 397 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.