Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:19

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Volgende
Koopjes van het ogenblik - Deel V 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht Re: Koopjes van het ogenblik - Deel V
ik haak ook af, hoor niets meer en ga niet een end rijden voor niets

25 sep 2010 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
@MS964: die prijs is relatief laag denk ik omdat de eigenaar de auto heeft aangeboden voor inruil en er vermoedelijk een inruilwaarde aan is toegekend van 17k.
Als hij de auto nu voor dat bedrag - of meer - particulier kan verkopen, dan kan ie van de prijs van zijn nieuwe auto waarschijnlijk nog wel wat afpingelen. Een procent of 7 korting schijn je dan wel te kunnen bedingen.
Per saldo kan hij dan beter uit zijn. En de Porsche brengt dan geen 17k op, maar 17k plus de korting op zijn nieuwe auto. Het is een beetje technisch en boekhoudkundig misschien, maar het kan hem zo een paar duizend euro schelen, afhankelijk van de vraagprijs van de auto die hij nu wil kopen.
Het komt wel meer voor. Bijvoorbeeld bij die zwarte 964 coupe die hier onlangs werd aangeboden voor aanvankelijk 20+ en uiteindelijk - ook aan mij - werd aangeboden voor 16,5.
Ook dat had met inruilwaarde en aanschaf van een andere auto te maken. Ik zou het zelf ook zo doen. Alle eurootjes tellen mee.

Laatst bijgewerkt door El René op 25 sep 2010 11:59, in totaal 1 keer bewerkt.

25 sep 2010 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Snap ik en had ik ook al bedacht,
alleen moet de kluns wel dan opvolging aan eerdere emails geven en niet een algemeen mailtje gaan sturen, zit er niet op te wachten de A2 af te zakken met al die werkzaamheden, om erachter te komen dat er een grappenmaker is die 20 of meer wil geven, dan ik mijn interesse weg............

25 sep 2010 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
@Drietwee: die mail is natuurlijk een standaardmailtje om niet iedereen persoonlijk te hoeven beantwoorden. Snap ik ook nog wel.
Maar ik snap jou ook. En ik zou zeker niet op de bonnefooi afreizen. Bepaal wat je voor de auto over hebt, verbind daar duidelijk voorwaarden aan en dan hoor je het vanzelf wel.
Ik heb al zitten rekenen. 17 mille plus tien mille achter de hand is 27 mille en daarvoor slaag je ook bij Van Krey. Waar inruilen mogelijk is en je verhaal kunt halen als er dingen niet in orde blijken te zijn.
Ik betaal liever meer voor gemak en zekerheid dan minder met het risico op een tegenvaller. Daar zijn mijn centen me te lief voor.
Succes met je afwegingen. Ik blijf het volgen: :popcorn:

25 sep 2010 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
El René schreef:
De wet van het rolletje plakband noem ik dat: onvindbaar als je er naar op zoek bent, en je komt het overal tegen als je het niet nodig hebt.

:mrgreen:

25 sep 2010 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S
heeft iemand hier deze 'goedkope ' veelbelovende sc targa al bekeken?

http://link.marktplaats.nl/380183283

Had wel begrepen dat ie niet in de originele kleur was overgespoten.............

25 sep 2010 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Voor de Porschist met circuit ambities (en eventueel gouden vingertjes om zelf de krukaskering aan te pakken):
*klik* Witte 996 met H&R schroefset, H&R stabi's, halve kooi etc, 4e maand '98, 228.000 km, bij 86d km fris blok, Sofort Kaufen € 19.500

25 sep 2010 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
El René schreef:
@Drietwee: die mail is natuurlijk een standaardmailtje om niet iedereen persoonlijk te hoeven beantwoorden. Snap ik ook nog wel.
Maar ik snap jou ook. En ik zou zeker niet op de bonnefooi afreizen. Bepaal wat je voor de auto over hebt, verbind daar duidelijk voorwaarden aan en dan hoor je het vanzelf wel.
Ik heb al zitten rekenen. 17 mille plus tien mille achter de hand is 27 mille en daarvoor slaag je ook bij Van Krey. Waar inruilen mogelijk is en je verhaal kunt halen als er dingen niet in orde blijken te zijn.
Ik betaal liever meer voor gemak en zekerheid dan minder met het risico op een tegenvaller. Daar zijn mijn centen me te lief voor.
Succes met je afwegingen. Ik blijf het volgen: :popcorn:

bijzondere afweging: je betaalt liever vooraf 10k meer om evt. iets te kunnen claimen :?: wat misschien wel niet voorkomt (AKK) en wat al helemaal geen 10k gaat kosten :scratch: of je hele blok moet aan gort gaan maar dan kun je voor 10k echt wel een heel goed 2nd hand blok regelen!

25 sep 2010 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Hyundai Santa Fe, 2.7 986 2001
Merksem
FreudeamFahren schreef:
Voor de Porschist met circuit ambities (en eventueel gouden vingertjes om zelf de krukaskering aan te pakken):
*klik* Witte 996 met H&R schroefset, H&R stabi's, halve kooi etc, 4e maand '98, 228.000 km, bij 86d km fris blok, Sofort Kaufen € 19.500

Wat mis ik aan deze bak dat die zo goedkoop staat ? zelfs à 19500 lijkt het me te goedkoop ... :pale:

25 sep 2010 17:51
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
heeft schadeverleden en het nieuwe blok heeft toch al 150dkm gelopen, waarvan weet ik hoeveel circuit km's

25 sep 2010 17:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
kent iemand deze fraaie 3.2 bij Wim Polman. Ik heb nog nooit van dit bedrijd gehoord, iemand anders wel?

http://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/6749210/fotos

ik heb mail gestuurd voor de prijs.

Hans

25 sep 2010 18:42
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Ken het bedrijf alleen van advertenties, mooie 3.2 :thumleft: denk niet dat ie goedkoop is :wink:

25 sep 2010 18:59
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
reactie van de verkoper, forse prijs...

Citaat:
Hr Hans deze in totale nieuwstaat origineel 1e lak en NL geleverde 911 die er geen tweede is draagt een prijs van 42500 euro en uiteraard met volledigge histori.groet wim polman.

25 sep 2010 20:21
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Dit gaat wel reacties opleveren :popcorn: gast .goede keus een goede 3.2

25 sep 2010 20:56
Profiel WWW Facebook 
Voor die prijs krijgt mijne 2 jaar garantie mee. 8)

25 sep 2010 21:23
PorscheForum Rakker
@MichielVaillant: je hebt het niet helemaal goed gelezen, of begrepen, of ik ben onvoldoende duidelijk geweest.
Ik bedoel dat ik liever niet gehaast 17 mille uitgeef aan een auto die ik misschien niet eens kan AKK-en, en moet kopen zonder garantie en zonder mogelijkheid van inruil, als ik elders voor meer geld meer gemak (want inruilmogelijkheid), meer zekerheid (want mogelijkheid om te reclameren) en meer auto (minder km's, originele Nederlander, schadevrij verleden) kan krijgen.
Het is dus niet alleen een kwestie van rekening houden met onvoorziene reparaties. Het is een combinatie van factoren die mij tot deze afweging doet komen. Jij legt nu de nadruk op één aspect. Maar het zijn er dus meer.
Hoe dan ook staat het een ieder vrij om tot een ander oordeel komen.

25 sep 2010 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
RJF schreef:
Wat mis ik aan deze bak dat die zo goedkoop staat ? zelfs à 19500 lijkt het me te goedkoop ... :pale:
Idd, wat Ralph zegt.
ralf996 schreef:
heeft schadeverleden en het nieuwe blok heeft toch al 150dkm gelopen, waarvan weet ik hoeveel circuit km's

En dit helpt ook niet (wel eerlijk en netjes vermeld! Dat dat moet wil niet zeggen dat het ook altijd gebeurt!):
Citaat:
Verkauft wir das Fahrzeug ausdrücklich ohne Strassenzulassung, da verschiedene Veränderungen noch nicht vom TÜV abgenommen wurden.
Ik heb ondertussen contact gehad met de verkoper. Hij heeft de auto 6 jaar en heeft er 130.000 km mee gereden. Het olieverbruik ligt tussen de 0,5 en 0,8 liter per 1000 kilometer. Ik heb eens zitten neuzen in zijn Ebay verleden en hij heeft ook semi slicks gehad. Schijnt het M96 torretje niet heel lekker te vinden. Verklaart misschien het olieverbruik ook wel. Je zou er voor kunnen kiezen om er linea recta mee naar MH Peize te tuffen en er een fris onderblok in te laten zetten. Maar 19,5 aanschaf plus 5,4 MH Peize (zit daar eigenlijk een beurt bij in?) plus BPM & invoer (1,2) en dan is de lol er toch wel weer een beetje af. Jammer, want ik vind 't een gaaf ding :-)

26 sep 2010 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Rozzydale
*klik* 964 1991 168.000 km € 17.911 NTJR98
Dit klinkt niet verkeerd:
Citaat:
- in 2003 een totale motorrevisie (incl. nieuw koppeling) bij 106466km. Kosten € 12.000.-
- in 2005, groot onderhoud incl. kleppenstellen bij 117200 km. Kosten 1885.-
- in 2005, olieleidingen vervangen bij 119.100 km . Kosten € 1070.-
- in 2006, nw alarm ingebouwd. Kosten € 1500.-
- in 2006, groot onderhoud bij 142100 km, kleppenstellen en vernieuwen hoezen aandrijfassen. Kosten € 1775.-
- in 2008, klein onderhoud bij 158045 km. Kosten € 402.-
- in 2009, remmen gereviseerd bij 161057. Kosten € 1100.-
- in 2009, nieuwe voorruit met groene baan en antenne. Kosten € 1077.-
- in 2010, groot onderhoud bij 164046 km incl. kleppenstellen, remslangen, koppelingslang en stabilisatorstangrubbers vernieuwd. Kosten € 2211.-
- in 2010, remschijven voor vervangen. Kosten € 380.-

Zou hij de hier boven besproken cabrio gekocht hebben? De advertentie is weg...
Citaat:
De reden waarom de auto wordt verkocht is dat ik een Porsche cabriolet heb kunnen kopen, deze kwam onverwachts op mijn pad.

:mrgreen:

26 sep 2010 12:50
Profiel
FreudeamFahren schreef:

Zeker een AKK waard....

26 sep 2010 13:30
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
bully schreef:
FreudeamFahren schreef:

Zeker een AKK waard....

GVD!!!!

Die e*kel heeft de cabrio gekocht die ik wou hebben. Betrof een 964 van 1991 met 135dkm, wou er 17k voor hebben, en voorat ik kon gaan kijken heeft Edje m voor mn neus weggekaapt :bang:

26 sep 2010 16:30
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Er waren meer kapers op de kust, blader maar 's terug. Denk niet dat het 17k geworden is trouwens. :wink:

26 sep 2010 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
ik zat ook op het vinkentouw............
benieuwd wat men er voor gekregen heeft zodat die meteen binnen 1 dag is verkocht zonder verdere biedingen

26 sep 2010 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
El René schreef:
@MichielVaillant: je hebt het niet helemaal goed gelezen, of begrepen, of ik ben onvoldoende duidelijk geweest.
Ik bedoel dat ik liever niet gehaast 17 mille uitgeef aan een auto die ik misschien niet eens kan AKK-en, en moet kopen zonder garantie en zonder mogelijkheid van inruil, als ik elders voor meer geld meer gemak (want inruilmogelijkheid), meer zekerheid (want mogelijkheid om te reclameren) en meer auto (minder km's, originele Nederlander, schadevrij verleden) kan krijgen.
Het is dus niet alleen een kwestie van rekening houden met onvoorziene reparaties. Het is een combinatie van factoren die mij tot deze afweging doet komen. Jij legt nu de nadruk op één aspect. Maar het zijn er dus meer.
Hoe dan ook staat het een ieder vrij om tot een ander oordeel komen.

all right, helemaal duidelijk nu :thumleft:

ok, ik ging wat hard van start. ben nogal getriggerd door garantie die door garages geboden wordt maar die in feite niet meer dan een verzekering is waarvoor je ''premie'' betaalt. de garagehouder houdt er gemiddeld genomen geld aan over (verkoopprijs=marktwaarde + garantie) anders zou hij het niet doen dus per saldo betaal je teveel. maar nevertheless, als de andere zaken in jouw geval belangrijk zijn begrijp ik je stelling.

26 sep 2010 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
ralf996 schreef:
bully schreef:
FreudeamFahren schreef:

Zeker een AKK waard....

GVD!!!!

Die e*kel heeft de cabrio gekocht die ik wou hebben. Betrof een 964 van 1991 met 135dkm, wou er 17k voor hebben, en voorat ik kon gaan kijken heeft Edje m voor mn neus weggekaapt :bang:

easy tiger :mrgreen:

bedoel je dat je gewoon niet snel genoeg was en dáár van baalt :?:

26 sep 2010 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Citaat:
Die e*kel heeft de cabrio gekocht

eNkel :?:
Rare zin ... :popcorn:

26 sep 2010 20:57
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2387 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Volgende