Auteur |
Bericht |
mekanoclassics
356A coupe 1956 in restauratie,
964 C2 coupe 1992 horizon bl.
|
modificatie koppakking motor 964
wie kan mij vertellen bij welk chassis # de 964 motoren gemodificeerd zijn met een koppakking.
|
07 okt 2010 15:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Van MY 1992 dus met een N in het chassisnummer.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 okt 2010 15:32 |
|
|
mekanoclassics
356A coupe 1956 in restauratie,
964 C2 coupe 1992 horizon bl.
|
Re: modificatie koppakking motor 964
op welke plaats staat deze letter in het chassis nummer?
|
07 okt 2010 15:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Was het ook niet wanneer er airbag's in zaten Dan was het af fabriek aangepast en nu zijn de meeste wel gedaan neem ik aan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 okt 2010 15:50 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Waar was die modificatie voor dan..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 okt 2010 15:56 |
|
|
mekanoclassics
356A coupe 1956 in restauratie,
964 C2 coupe 1992 horizon bl.
|
Re: modificatie koppakking motor 964
ik neem aan dat er ergens een overgang bij een bepaald chasssis of motornummer is geweest. wie kan mij vertellen waar de overgang zit? ik heb begrepen dat het voornamelijk om de koppakkingen gaat?
|
07 okt 2010 16:01 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Omdat het lastig is om te zien of er pakkingen gemonteerd zijn spreekt men liever over alu of kunststof inlaat.
Ik heb een 91 er 964 cab met M chassisnummer, airbags met kunststof inlaat en dus een modificatie.
|
07 okt 2010 16:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Laat 1991 neem ik aan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 okt 2010 16:35 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Nee, juist niet, 04-91.
|
07 okt 2010 16:37 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Volgens mij kon je toen als extra de airbags erbij nemen en is de motor later aangepast met een kunststof inlaat
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 okt 2010 16:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Modificatie is overigens van MY91 (zei eerder 92)
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 okt 2010 17:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Modificatie, kunststof inlaat, gewijzigd dashboard met standaard airbags > april '91. Cup-velgen & -spiegels bleven wel een optie tot MY '92 (N-serie).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 okt 2010 17:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: modificatie koppakking motor 964
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 okt 2010 17:19 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Helaas, kunststof inlaat, airbags en andere veronderstellingen zijn geen indicatie voor het wel of niet hebben van een koppakking bij de 964 motoren.
Het motornummer is dat echter wel:
Vanaf motornummer 62 M 06836, M64.01 voor de handbak 964. Vanaf motornummer 62 M 52757, M64.02 voor de Tiptronic 964.
Porsche is vanaf modeljaar 1991 begonnen met de aangepaste cilinderkoppen met koppakking. En geloof me, de motoren zonder koppakking die nog in de stelling lagen moesten eerst op dus hou de motornummers aan i.p.v. airbags wel/niet etc. verhalen.
Mocht je motorblok een motornummer hebben van vóór de genoemde nummers: Een goede Porsche specialist kan aan de cilinderkoppen (zonder de motor te demonteren) zien of deze later aangepast (bewerkt) zijn voor het vasthouden van een koppakking. Als deze bewerking te zien is mag je er bijna wel vanuit gaan dat de betreffende motor dan ook voorzien is van de latere modificatie. Overigens is dat geen garantie voor een olielek-vrij blok...
Succes ermee,
Dick
|
08 okt 2010 10:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Plus dat een eerder blok geen garantie is voor zeker lekken. Uiteindelijk zullen ze allemaal wel een keer gaan lekken, en als je een 'ouder' blok hebt dat nu na 20 jaar niet lekt, lijkt het me sterk dat hij morgen ineens wel gaat lekken omdat het een blok van voor april 91 is... Ik heb altijd begrepen dat de blokken van ná de modificatie een kleinere kans op lekken hebben. Maar als je een goede van voor de modificatie kan krijgen zou ik die niet om die reden laten staan. En het is toch ook zo dat diverse van die 'oude blokken' inmiddels ook gemodificeerd zijn?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 okt 2010 11:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: modificatie koppakking motor 964
..... en dat blijft ook niet beperkt tot de (vroege) 964 motoren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 okt 2010 11:24 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Inderdaad Horn en EriC4C: Ook gemodificeerde 964-en gaan wel weer eens lekken. "Grappig"- maar kostbaar detail aangaande de reeds uitgevoerde modificaties aan 964 cylinderkoppen, pakkingen etc. etc.: Op een gegeven moment gaan de rubberen ringetjes lekken die om de carterbouten/ carter-tapeinden geplaatst zijn. Gevolg; lekkende carters langs carter-tapeinden en carter-bouten. Heeft niks met de koppakking modificatie te maken maar wordt daar dan wel vaak aan toegeschreven... "Leuk" detail: er zijn 964 blokken gemodificeerd d.m.v. andere cylinder- en kopbouten te gebruiken die minder rekken dan de originele en het lijkt erop dat ook dan de verbinding tussen cylinder en cylinderkop gewoon dicht blijft zonder de koppakking.... (de tijd zal het leren ) Gr. Dick
|
08 okt 2010 11:58 |
|
|
mekanoclassics
356A coupe 1956 in restauratie,
964 C2 coupe 1992 horizon bl.
|
Re: modificatie koppakking motor 964
Bedankt Dick, dat was precies de info die ik zocht.
|
09 okt 2010 10:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: modificatie koppakking motor 964
..... en hopelijk weet je (nu) ook de informatie waarde ervan in te schatten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 okt 2010 11:02 |
|
|