Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 22:55

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wéér ingebroken! Verdachte aanbieders aanpakken?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Wéér ingebroken! Verdachte aanbieders aanpakken??
:evil: Ik ben er zo langzamerhand helemaal klaar mee dat met steeds grotere regelmaat wordt geprobeerd het navigatiesysteem uit mijn DD te jatten (tot nu toe zonder succes)... Dit weekend was het weer zover: portierruit verbrijzeld, B-stijl portier geknikt en dashboard flink beschadigd.

Nu weet iedereen dat aanbieders op Marktplaats voor zeer schappelijke bedragen originele systemen voor diverse merken aanbieden. Ik vraag me af waar deze vandaan komen :scratch:

Kan iemand mij vertellen hoe vermoedelijke helers worden aangepakt? Volgens een kennis van mij, die juridisch medewerker is van de politie Zeeland, kan niet veel tegen deze aanbieders worden gedaan omdat er geen onomstotelijke verdenkingen tegen hen zijn.... :?: :?: :?:

Dit nu lijkt mij vreemd. Bij een algemene verkeerscontrole kan iedereen staande worden gehouden en kan bij wijze van spreken de hele auto binnenstebuiten worden gekeerd, er wordt een brandstofmonster genomen, er wordt gecontroleerd of auto's niet gestolen zijn, er boetes en/of belastingschulden openstaan etc. Waarom zou er dan geen actie kunnen worden ondernomen tegen een aanbieder van wel heel goedkope jong gebruikte originele apparatuur?

Op dit forum zijn een aantal juristen actief. Wie kan mij uitleggen hoe dit zit en wat ik kan doen om de politie in beweging te krijgen?

10 okt 2010 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wéér ingebroken! Verdachte aanbieders aanpakken??
Kort antwoord: weinig. Als jij bij de rechter staat voor te hard rijden is er nooit enige twijfel. Als dit soort figuren voor het hekje staat wordt alles in twijfel getrokken en krijgen ze op zijn best 2 weken schoffelen. En dat werkt dan weinig inspirerend voor de dames en heren in blauw.

10 okt 2010 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ik zit meer te denken aan een aanpak waarbij de politie kort op dit soort aanbieders zit. Gewoon even een bezoekje, serienummers opnemen en apparatuur met onherkenbaar gemaakt serienummer zonder meer in beslag nemen + mee naar het bureau.

Op deze manier ontmoedig je heling, waardoor het onaantrekkelijker wordt dit soort spul te jatten....

Volgens de "politiejurist" mag dit dus niet :scratch:

10 okt 2010 20:06
Profiel
Moderator
PF #57
hoorde van de leasemij dat in 020 tegenwoordig uit audi's en vw's de mmi systemen met een decoupeerzaag uit het dashboard worden gezaagd :shock: :shock: mega schade... :cry:

bij de jeep van totmbo ruit eruit, grote schroevendraaier er tussen, deurstijl kapot, dashboard kapot, volledige navi gesloopt, auto vol glas... geen buit, hoop schade, 5 schadevrije jaren kwijt en geen buit voor die amateurs... :scratch:

10 okt 2010 20:14
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Waardeloos, ben je dan bij inbraak je schadevrije jaren kwijt?

10 okt 2010 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Niet alleen bij VW / Audi, soortgelijke schade aan m'n Merc helaas. :evil:

Gelukkig leaseauto dus 't kost me "slechts" EUR 250,00, maar meneer Athlon is niet zo blij meer met me...

10 okt 2010 20:23
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
:twisted: van de week op de gracht hier a3 met ingeslagen raam en verdwenen navi. wel netjes eruit gehaald schatte ik zo in.

10 okt 2010 20:27
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Wimpie67 schreef:
Ik zit meer te denken aan een aanpak waarbij de politie kort op dit soort aanbieders zit. Gewoon even een bezoekje, serienummers opnemen en apparatuur met onherkenbaar gemaakt serienummer zonder meer in beslag nemen + mee naar het bureau.

Op deze manier ontmoedig je heling, waardoor het onaantrekkelijker wordt dit soort spul te jatten....

Volgens de "politiejurist" mag dit dus niet :scratch:

eens

10 okt 2010 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Als je je gestolen navigatie op internet/Marktplaats herkent, is het goed mogelijk zelf een afspraakje te maken met de aanbieder om eens te komen kijken cq te kopen. 8)
Als er specifieke nummers/beschadigingen in de aangifte zijn genoemd, is er altijd wel een agent in burger bereid deze zogenaamde pseudokoop mee te lopen. :evil:
Initiatief moet echter wel van jezelf uitgaan, maar het is altijd leuk om je spullen dan (waarschijnlijk) terug te krijgen en die heler/verkoper meegenomen te zien worden naar een politiebureau ... :ba:

10 okt 2010 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Alarm, bij de d.d. van mijn vriendin ook navigatie eruit gehaald voor de deur. Reden VW heeft wel alarm maar geen gebewegingssensor. Simpel dus, raam eruit alle tijd om je navi te stelen. Nu alarm met sensor en navi zit er nog steeds ( 1.5 jr) in.

10 okt 2010 22:32
Profiel WWW
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Wist niet dat navigaties nog gestolen werden....

Afgelopen jaar is ons huis leeggehaald. Daders haddenook mijn daily meegenomen (WS als transportmiddel, is een paar km verder heel teruggevonden)

Bij terugvinden, lag de losse navigatie nog in de auto, deze haal ik er nu dus maar braaf uit............. (dachten wel de parrot mee te kunnen nemen :evil: maar ja dat zit best ingebouwd en die was alleen gesloopt)

11 okt 2010 8:42
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Heb dag en nacht een camera met bewegingsdetectie onder de kap van mijn huis draaien.

Een tijdje terug is in de Passat van een buurman twee deuren verderop de complete Navi uit zijn auto gesloopt...
Bij mij zijn ze niet eens op de oprit geweest...

Denk dus dat mijn camera wel afschrikt...

11 okt 2010 8:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
+1

Heb ook camerabewaking rondom de woning. Niet alleen voor de auto overigens.

Er zijn hier aardig wat Roemeense bendes actief, maar bij mij durven ze niet eens te kijken wat er in het huis staat.

11 okt 2010 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Een collega van met had net een nieuwe leaser: een 5 serie touring. Op een gegeven moment op zaterdag met zijn zoontje naar de auto: "pappa, het stuur is weg", net zoals het hele i-drive systeem. Zonder braaksporen overigens. Waarschijnlijk de code van de sleutel gehacked en zo alles meegenomen...

11 okt 2010 9:30
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Natuurlijk heb ik een alarm, klasse III, in m'n auto. Schrikt helaas niet echt af en het geluidsniveau is dusdanig laag dat ik meestal heerlijk blijf doorslapen (anders zouden de inbrekertjes er doof van kunnen worden... :evil: ).

Beste juristen in het forum, lees aub mijn post waarmee ik het onderwerp begon nogeens door. Graag jullie commentaar / adviezen m.b.t. aanpak en ontmoediging van helers :idea:

11 okt 2010 13:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Wimpie67 schreef:

Beste juristen in het forum, lees aub mijn post waarmee ik het onderwerp begon nogeens door. Graag jullie commentaar / adviezen m.b.t. aanpak en ontmoediging van helers :idea:

Die juridisch medewerker heeft gelijk. Wat wil je nog meer horen? Dat de politiek helemaal geen zin heeft om iets tegen die helers te doen?

11 okt 2010 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
De Duitse politie heeft op een gegeven moment eBay kopers aangepakt die bij Letse/Russische verkopers Audi/BMW ed. navigatie app. hadden gekocht.
Verkopers zijn kennelijk moeilijk te pakken.
Overigens zou er geen drugshandel zijn als er geen vraag is naar drugs. Zelfde geldt mi. voor navigatie app./Porsche onderdelen "voor weinig".

Misschien zou een mogelijkheid zijn Marktplaats/eBay aan te pakken wegens medeplichtigheid aan heling oid.?

Maar idd. algehele onwil/onkunde van politie/politiek, zoals hierboven al genoemd, zal wel zorgen voor Zero result.

NB.
Hiero waakt Heym. :wink:

11 okt 2010 14:13
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ebay is in Frankrijk veroordeeld vanwege verkoop van nep merkartikelen met een boete van een paar miljoen. Op MP (100% Ebay) is nog steeds minimaal 80% van de Rolexen nep en ze hebben er dus weinig van geleerd.

Probleem in NL lijkt me vooral politiek. Als er eens iemand voor 5 jaar de bak ingaat dan zou er misschien nog een afschrikkende werking van uitgaan maar de rekensom (pakkans x straf) -/- winsten valt nog steeds er voordelig uit voor de dieven en helers.

Laatst bijgewerkt door Maarten op 11 okt 2010 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.

11 okt 2010 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Als iedereen zijn spullen herkenbaar merkt (zoals kenteken in de ruit van je voertuig, postcode zichtbaar op je schootcomputert) is er in ieder geval een extra drempel om te jatten opgeworpen.
De neiging om iets wat duidelijk gemerkt is op internet te verkopen is echt niet zo groot! :roll:
Maar ja, dat bedenk je vaak achteraf want vooraf is het toch vooral zonde om op je nieuwe laptop of navigatiesysteem te krassen :twisted:
Zie mijn post van gisteren ... :popcorn:

11 okt 2010 19:36
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Da's het paard achter de wagen binden. Gewoon zorgen dat er niet ingebroken wordt door straffen fors te verhogen. Als je voor een simpele overval gewoon 10 jaar krijgt dan wil ik nog wel eens zien hoeveel overvallen er in dit land gepleegd worden.

11 okt 2010 19:45
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Gewoon de sharia invoeren :cheers: :mrgreen:

11 okt 2010 19:46
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
In dit geval zou dat zeker voordelen hebben :mrgreen:

11 okt 2010 19:48
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Mogen we dan ook eindelijk zwartrijders stenigen? :twisted:

11 okt 2010 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Devils son schreef:
Wimpie67 schreef:

Die juridisch medewerker heeft gelijk. Wat wil je nog meer horen? Dat de politiek helemaal geen zin heeft om iets tegen die helers te doen?

Dank voor je antwoord en je vraag :wink: .

Ik wil me graag bij de feiten houden. De politiek in mijn woonplaats Den Bosch wil best, maar loopt dus juridisch gezien vast. Kun je me uitleggen op welke gronden vermoedelijke helers geen bezoekje mogen krijgen van een opsporingsambtenaar en op welke gronden het wel is toegestaan om genoemde verkeerscontroles te houden, waarbij de duvel en z'n ouwe moer door opsporingsambtenaren mag worden gechecked zonder dat er direct harde verdenkingen zijn?

11 okt 2010 21:08
Profiel
Het een kost geld, het ander levert geld op........

11 okt 2010 21:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende