Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 6:06

Antwoord op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Duurzame hulp nodig 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Duurzame hulp nodig
Ik heb zeker interesse!

07 okt 2010 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ik ook, op korte termijn echter wat weinig tijd

12 okt 2010 9:32
Profiel
Ik ben inmiddels zo ver dat er maandag een plan ingediend wordt bij de gemeente.
De meeste maatregelen die wij gaan nemen hebben betrekking op isolatie RC 5 en HR++plus.
Verder toch een WTW en een douche WTW.
Kijken of we zo verder kunnen.

Als we verder mogen dan wil ik kijken wat Home Domotica voor ons kan betekenen...

12 okt 2010 13:30
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Douche WTW doet het goed in EPC berekeningen, maar in de praktijk veel minder, zo heb ik vernomen.

Heb je al gedacht aan een warmtepomp?

Overigens heb ik (als meer dan gemiddeld geïnformeerde leek) niet het gevoel dat jouw plan ambitie heeft ten aanzien van duurzaamheid. Jouw voorstel lijkt meer op hetgeen je standaard moet doen om de 0,8 te halen. De huizen in de wijk waar wij momenteel aan het bouwen zijn die zijn gebouwd volgens het principe "we nemen maatregelen om aan de EPC te voldoen, maar ook niets meer" hebben deze maatregelen ook.

En dan heb ik het nog niet eens over de norm van 0,6... waar jij aan zal moeten gaan voldoen (ik ga er vanuit dat jij niet voor 1-1-2011 een bouwvergunning te pakken zal hebben als je nog de grond moet kopen).

Kortom: ik weet niet hoeveel mensen zo'n kavel willen hebben, maar tenzij ze er echt mee in de maag zitten heb ik geen goed gevoel over jouw kans zo'n kavel te mogen kopen, gelet op de achtergrond....

12 okt 2010 14:21
Profiel
Kavels staan al een jaar te koop op de markt. En er zijn in totaal 12 kavels waarvan er 3 verkocht zijn.
Er wordt nu 1 huis gebouwd.

Met deze mensen heb ik contact gezocht en die hebben ook minimale maatregelen genomen.
Ik wil best duurzame maatregelen treffen, maar niet tegen elke prijs.
Om 0.8 te halen hebben wij in ieder geval geen RC5 en HR++plus nodig.
Dat kan ook met RC3.3 en HR++.

We zien over 3 weken wel wat de gemeente zegt...

12 okt 2010 14:35
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Als je heel bewust met je geld om wil gaan... waarom overweeg je dan domotica? Dat is nu echt heel snel heel duur.

Maar goed: succes!

12 okt 2010 14:46
Profiel
Ik wil kijken of het wat voor ons is... Ik ken het niet goed genoeg...

Afijn: Bedankt!

12 okt 2010 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Domotica is vooral leuk qua Gizmo

Rc onder de 5 niet doen. Isolatie betaald zicht tot 6-7 altijd terug op korte termijn. Warmtepomp op lucht is aardig maar mijn gevoel zegt dat dit nog niet helemaal goed uitgedoktert is. HR E ketel zou ik wel doen (als je gas aansluiting hebt) Ik dacht dat je eerder sprak over stadsverwarming. Dan is het toch goed om zonneboiler te doen met PVT (PV cel + water). Je tapwater is je moneydrain als je goed geisoleerd hebt.

12 okt 2010 15:08
Profiel
Ik wil verhuizen, niet emigreren!

12 okt 2010 15:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Krijg je dan ook gratis levenslang geitewollensokken :mrgreen:

12 okt 2010 15:15
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
HR++ krijg je beslagen ruiten van :idea:

12 okt 2010 15:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
beslagen ruiten krijg je van vochtige lucht op een koud oppervlak. Met 3 lagen glas heb je er minder kans op. MAar oppervlak is oppervlak

Of bedoelde je dat niet?

12 okt 2010 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Of is het HR ++ plus geitenwollensokken = steamy windows? :ba:

Sorry wordt een beetje melig einde vd dag

12 okt 2010 15:31
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
mijn meisje zit in het kozijnen/glas gebeuren
hr++ schijnt dermate goed te isoleren dat het aan de buitenkant beslaat o.i.d.; in ieder geval raden zij het af en adviseren hr+

12 okt 2010 15:53
Profiel WWW Facebook 
Niels schreef:
Warmtepomp op lucht is aardig

Voor de goede orde: ik doelde op de slangen een meter of 100 de grond in...

12 okt 2010 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
das nog steeds een goed idee !

12 okt 2010 17:13
Profiel
Gelukkig maar, want die slangen zitten bij ons inmiddels in de grond. :wink:

12 okt 2010 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben benieuwd naar de kosten PB? Ga binnenkort verbouwen.

@Marco. Beetje omgekeerde wereld om van buiten beslagen ruiten op te lossen door slechter geisoleerd glas te nemen. IMHO: Er kan in huidige tijd ook prise wise alleen nog maar discussie zijn over 2 lagen of 3 lagen glas.

Overigens zijn er incidenteel gevallen bekend zoals jij beschrijft, ik zie dit zelf echter niet als een probleem.

12 okt 2010 18:24
Profiel
Devils son schreef:
En dan heb ik het nog niet eens over de norm van 0,6... waar jij aan zal moeten gaan voldoen (ik ga er vanuit dat jij niet voor 1-1-2011 een bouwvergunning te pakken zal hebben als je nog de grond moet kopen).

Is trouwens uitgesteld tot 1-7-2011...

13 okt 2010 11:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat is een misverstand. De eis van 0,6 is vanuit bouwbesluit en gaat gewoon door zoals staat beschreven op de site van Senternovem.

ttp://www.senternovem.nl/epn/nieuws/voo ... ienorm.asp

De discussie betreft de norm en de daarmee samenhangende berekening. De norm is de technische wijze waarop men wil dat de uiteindelijke eis tot stand komt. Lang verhaal kort. Norm uitgesteld, berekening uitgesteld, eis gaat door met oude norm en oude berekening. :(

13 okt 2010 12:11
Profiel
Heeft dat te maken dat er meer technische maatregelen moeten komen ipv hogere isolatie en HR++?

Ik hoorde van diverse bouwbedrijven dat ze ook aan het kijken zijn om de 0.6 norm later in te voeren...
Maar dat is inderdaad nog niet def!

13 okt 2010 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
heeft te maken met het feit dat ze de wijze van kijken naar bepaalde maatregelen nog niet uitgepolderd hebben. De zienswijze bepaald sterk de impact op de score nl.

Ik weet niet waar je dat gerucht vandaan hebt, zou ik erg graag willen weten komt mij heel erg goed uit nl.

13 okt 2010 12:26
Profiel
Veghel
Citaat:
Warmtepomp op lucht is aardig maar mijn gevoel zegt dat dit nog niet helemaal goed uitgedoktert is.

De fabrikanten zeggen tot -10°c bruikbaar :shock: Mijn ervaringen zijn tot-4°c bruikbaar en daar houd het op :salut:

Tot 5°c is het heel goed te doen daarna zakt de capaciteit snel.

13 okt 2010 17:42
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Niels schreef:
heeft te maken met het feit dat ze de wijze van kijken naar bepaalde maatregelen nog niet uitgepolderd hebben. De zienswijze bepaald sterk de impact op de score nl.

Ik weet niet waar je dat gerucht vandaan hebt, zou ik erg graag willen weten komt mij heel erg goed uit nl.

En anders mij wel he Niels :wink:

@ Devils son de datum van indiening is overigens maatgevend en niet de datum van afgifte van een vergunning.

There are no old Porsches, only new owners.

13 okt 2010 19:46
Profiel
WM550spyder schreef:
@ Devils son de datum van indiening is overigens maatgevend en niet de datum van afgifte van een vergunning.

Wij hebben er wezenlijk langer dan drie maanden over gedaan om van inschakelen architect tot indiening bouwvergunning te komen...

13 okt 2010 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende