Auteur |
Bericht |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
 Re: lekkage achterin 964
idd APK afgelopen vrijdag geen enkel probleem !! 21 jaar oud en 252000 km op de klok zijn toch wel sterke autootjes !!! alleen waterdicht zijn ze niet ! 
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
17 sep 2010 21:33 |
|
 |
cabrio wim
|
Onzin, zelfs mijn cabrio is waterdicht, maar een nieuw rubber kan soms wonderen doen. En voor de schuifdak houders, niet op tijd de afwateringsgaatjes niet doorblazen met lucht, en wachten tot pijpjes door gerot zijn. Valt gewoon onder normaal onderhoud. 
|
17 sep 2010 21:38 |
|
 |
horn
PF #57
|
waar die BS toch vandaan komt dat al die auto's lekken. Laatst ook zo'n verhaal dat Adrian Streather gezegd zou hebben dat alle 964 coupe's lekken 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 sep 2010 21:47 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
tja die Adrian... heb ik zeker de enige 964 die lekt je moet maar pech hebben... v.w.b. rubbers.. alle rubbers en glas zijn vervangen door nieuw in 2009.... auto is totaal gestript geweest. Het hoeft maar een klein lekje te zijn dat grote gevolgen kan hebben, dat kan iedere expert je vertellen.. kunst is om dat lekje te vinden !@
Heb je al eens onder je matten gevoeld ? droog... perfect
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
17 sep 2010 22:45 |
|
 |
cabrio wim
|
Originele of imitatie. Had laatst iemand met een nieuw Targa rubber, en heb dan een nieuw besteld omdat er problemen waren. Alleen de kwaliteit rubber al met de souplesse tegenover het imitatie rubber was al meer als 100% Wat ik daar met wil zeggen > iets stug en stijf zal meer problemen geven om zich aan te passen aan een vorm, en zo niet optimaal overal afdichten. 
|
18 sep 2010 7:43 |
|
 |
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
@rarebear; sorry dat ik mijn vragen/bevindingen in jouw topic plaats. Maar op die manier houden we alles geordend en kunnen we elkaar wellicht helpen.Vandaag het afwateringskanaal doorgespoten met de compressor. Toch wel handig zo'n apparaat  . Ik denk dat het wel een deel van het probleem heeft verholpen; bij weinig water liep het keurig door de afwatering. Bij veel water begon het toch weer binnen te lekken. Ik ga komende week toch aan de slag met de tip van Wim om via de rits in de hemel te kijken of ik de rubbers van de afwatering kan bereiken. Voor iedereen die met hetzelfde probleem zit of in ieder geval problemen wil voorkomen. Op bijgevoegde foto zie je de afwatering van het dak met rood omcirkeld. Aan de andere zijde van de motorklep zit er ook één.
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
19 sep 2010 20:18 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hoort daar niet nog een rubber eind stuk op zodat het water naar buiten loopt, bij een 964 is het een soort rubber slangetje dat aan het eind e roverheen een rubber stukje heeft wat het water naar buiten laat lopen
_________________________________________ remmen is angst
|
19 sep 2010 20:24 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
daar hoort een rubber dopje op, een zgn grommit, nu kan er nog water binnen de carosserie lekken. Ik zal een foto maken...
p.s. prima om dit binnen een thread te houden, er zijn echt meer 964 eigenaren met lekkage problemen.. ik zou het ook het liefst ontkennen, zeker tegen buren met een Opel, die nu meewarig komen vragen: gooh lekkage dat heeft mijn Astra nooit..... grrrrrrrr
Ronald Reagan
|
20 sep 2010 16:48 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
OPEL?! 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
20 sep 2010 18:01 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
OPEL wir leben autos 
Ronald Reagan
|
20 sep 2010 18:31 |
|
 |
Marc
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986Oosterhout nb
|
Gisteren heb ik via de rits achterin mijn 3.2 de hemel opengemaakt. Onder de rits tref je een dakdeel in twee delen aan, dat in totaal met vier schroeven vastzit. Na het losschroeven kreeg ik een heleboel poreus schuim in mijn gezicht... Een waarschuwing voor anderen derhalve. (Het schuim dient als isolatie/dichtingsmiddel voor de openingen boven de achterruit) Na het openen van het dak zag ik al snel aan beide zijden de rubberslang voor de afwatering... Ik heb het even geprobeerd maar door de erg moeilijke hoek kreeg ik het niet voor elkaar de slang los te trekken.  Aangezien ik toch nog geen nieuwe slang heb, heb ik het maar niet verder geprobeerd... Overigens was de lekkage na een test verdwenen... Wellicht heb ik de slang met mijn actie toch iets strakker gezet... 
_________________________________________ Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!
|
24 sep 2010 11:33 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
heel goede info ! bedankt ! heb je nog de zaak doorgeblazen met een compressor of fietspomp of zoiets ?
kijk ook een bij de voorstoelen onder de bekleding ! als antidreun zit daar een 8 cm dikke schuimrubberlaag met een harde zwarte bovenkant, dat schuimrubber zat bij mij vol met water !!! echt liters !!!!! ik heb alles eruit gerukt , de bodem drooggemaakt (heel weinig roest !! een ode aan Porsche kwaliteit, de auto is 21 jaar oud !) en voorlopig een pak kranten erin gelegd.
Ronald Reagan
|
24 sep 2010 12:35 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Heel handig dit topic , mijne lekt ook , vanuit de bestuurderskant R , ga gelijk afwatering schuifdak checken. Mijn vrouw heeft geen breinaald en ik geen compressor ..
Gelukkig lekt mn vrouw niet , want ik heb geen compressor en geen breinaald
_________________________________________ Timeless objects
|
24 sep 2010 13:19 |
|
 |
cabrio wim
|
Prima dat je de oorzaak gevonden hebt. 
|
24 sep 2010 16:05 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
quote Gelukkig lekt mn vrouw niet , want ik heb geen compressor en geen breinaald unquote je kunt ook mazzel hebben in het leven !!! 
Ronald Reagan
|
25 sep 2010 11:43 |
|
 |
amandus
Timeless
|
En dat na 4 kids .... Anyway , gisteren ook maar wat elektrakable in het gootje geduwd , en indrdaad wat weerstand , denk vuiligheid. Vanavond 2 meter erdoor duwen , kijken wat eruit komt . Denk trwns dat mss ook de rubber bij de achterwisser zou kunnen zijn ...
|
25 sep 2010 11:55 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Marc , na 4 kinderen heb je ook niets meer aan een breinaald 
|
25 sep 2010 12:09 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Dank je Richy Rich , dat wist ik nog niet Gisteren ook maar een compressortje gescoord op MP voor doorspuiten van mn P en niet van mn vrouw 
|
25 sep 2010 12:12 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
heb je ook al onder je vloerbekleding (van de P natuurlijk  )gevoeld voor water ??
Ronald Reagan
|
25 sep 2010 16:22 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
eindelijk de ware oorzaak van de lekkage gevonden ! de afwateringslang links achter aan de schuifdak opvang bak zat niet vast in de rubberen grommit bij de motorrruimte, hij hing los in de C stijl en loosde dus zijn water in het achtercompartiment. Ik heb alle vier afwaterings slangen doorgeblazen en deze blies dus niet door onder de motorkap. De slang van binnen uit (achter de rits) er uit getrokken en toen een nylon snaar vanuit de afwatering onder de motorkap er in gestoken tot hij er binnen weer uit kwam. Vervolgens de rubberen grommit eruit gepeuterd en de slang met de snaar erin doorgetrokken en weer op in de grommmit gedrukt (met een beetje kit) e vervolgens weer op het pijpje achter de rits gedrukt.
Ronald Reagan
|
12 okt 2010 18:59 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
.. mooi dat je de oorzaak hebt gevonden - het hebt opgelost (en hier gepost) 
|
12 okt 2010 19:14 |
|
 |
rarebear
964 C2 marineblauw
|
waar ook maar weer eens bewezen is dat (oude) Porsches niet hoeven te lekken als alle techniek in orde is ! QED
p.s. en schuifdaken van alle merken zijn altijd verdacht... p.p.s. ik maak me wel zorgen om de foto in dit draadje van de 911 zonder rubber grommits.... hoe is het daar mee ?
|
12 okt 2010 21:54 |
|
|