goedenavond Heb een porsche 968 cabrio uit 1994 met 165000 km op de klok. Hij lekt al een tijdje een paar druppen olie voor langs het blok op de rechter voorwielstofhoes. Op de brug na het verwijderen van de kappen kom ik niet verder met het inzicht dan dat er voor de oliedruksensor twee kabeltjes lopen, die voor tussen het blok verdwijnen in het olieregeldeel. Na een paar minuten draaien van de motor komt er een heel dun straaltje motorolie vanaf het blok langs de randen naar beneden lopen. Het is eigenlijk bijna niet te zien hoe de zaak in elkaar zit. Ik heb nog geen idee waar die olie vandaan komt, hoewel ik vermoed dat er een sensorseal lekt. Kan iemand mij verder helpen misschien? Groet Gerhard.
13 okt 2010 21:39
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Re: motor 968
met remreiniger goed schoon maken.
en dan met spiegeltje en lampje klaar staan om te kijken waar het vandaan komt terwijl je de motor laat draaien
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
13 okt 2010 21:47
cabrio wim
Anders eerst even in sprayen met leak powder op plaats waar het lekt. is een soort talkpoeder in spuitbus, en zie je precies waar het olie spoor begint.
13 okt 2010 22:25
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
hmm interessant spul wim
van welk merk gebruik jij dat?
wij gebruiken bij injectoren van commereel diesels gewone talk poeder
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
13 okt 2010 22:33
cabrio wim
Hebben wij via onze leverancier van Kent producten.
Leveren meer als alleen maar poets producten.
13 okt 2010 23:00
gerhardharmelink
motor 968 cabrio
Heren bedankt voor de adviezen. Heb op de site van porsche transaxle de werktekening van de 968 motor gevonden en ga er van uit de er iets lekt bij het thermostaathuis. Misschien de afdichtring van de thermostaat zelf. Heeft iemand ervaring met het sleutelen op die positie en weet iemand wat je moet verwijderen voordat je erbij kunt. groet Gerhard.
14 okt 2010 9:39
cabrio wim
Re: motor 968 cabrio
Edit: Onderwerpen samengevoegd.
Prima, maar waarom weer een nieuw draadje geopend. Antwoord had je toch beter in eerste draadje kunnen plaatsen, blijft alles overzichtelijker.
14 okt 2010 9:52
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Welkom hier
Een vaak voorkomende probleem is lekkage bij de oliefilter de "Oil filter housing gasket" is hier meetsal de oorzaak van. Gezien dat de lekkage bij jou motor in de zelfde gebied zijn, zou ik dan ook de oliefilter kering verdenken.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
14 okt 2010 14:21
gerhardharmelink
Ja sorry mannen ik snap nu wat je bedoelt met een nieuw draadje en ga naar de oliefiterkering kijken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum