Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:39

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Wéér ingebroken! Verdachte aanbieders aanpakken?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Wéér ingebroken! Verdachte aanbieders aanpakken??
Wimpie67 schreef:

Ik zie de logica daar zo snel niet van. Leg eens uit?

Jij vindt een doorzoeking van jouw auto vergelijkbaar met jouw woning? Met de auto ben je in openbaar terrein. Jouw woning is prive...

Citaat:
Als iemand regelmatig verdacht "spul" te koop aanbiedt, dan is er toch alle reden voor nader onderzoek door bijvoorbeeld De Belastingdienst, Douane en de politie om boekhouding, aangifte omzetbelasting etc. en oorsprong van het aangebodene te controleren?

Wat jij verdacht spul noemt hoeft niet verdacht te zijn...

En handel op marktplaats hoeft geen onderneming te zijn. En zelfs al zou het dat zijn: tweedehands goederen vallen onder de margeregeling... dus loopt dat met omzetbelasting wel los. :wink:

En een IB aangifte laat langer op zich wachten.

13 okt 2010 8:17
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Elferhenkie schreef:
Mijn auto is aan de binnenzijde net zo prive als mijn woonhuis van binnen!!

Zo lang hij op jouw eigen terrein blijft klopt dat.

Citaat:
En marge regeling is net zo btw plichtig als de gewone btw regeling.

Maar niet zo controleerbaar.

13 okt 2010 9:37
Profiel
Elferhenkie schreef:
Waarom niet zo :scratch: controleerbaar?

Omdat je inkoopt van particulieren.

Tel daarbij op dat de BD nu al lang een probleem heeft met capaciteit bij controles... dan gaan ze echt niet zoveel tijd besteden aan een handelaartje op marktplaats.

13 okt 2010 16:08
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
DS, als dit de regels zijn dan neem ik voor 't gemak aan dat je gelijk hebt.

Stel nu even dat jij minister van justitie bent. Wat zou jij dan veranderen (binnen de kaders van onze grondwet natuurlijk), waardoor we de pakkans voor dit soort vergrijpen substantieel vergroten, of het zo onaantrekkelijk te maken om deze überhaupt (daar heb je dat woord weer :mrgreen: ) nog te plegen?
:popcorn:

13 okt 2010 18:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Nog een mooi en zeer recent voorbeeld.
En natuurlijk is het geen pretje in de VS als mogelijke terrorist.
Maar dit slaat alles.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7915 ... tml?p=11,1

13 okt 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Wie is de grotere terrorist: Wesam of Carlo? :mrgreen:

Back on topic:
Wimpie67 schreef:
Stel nu even dat jij minister van justitie bent. Wat zou jij dan veranderen (binnen de kaders van onze grondwet natuurlijk), waardoor we de pakkans voor dit soort vergrijpen substantieel vergroten, of het zo onaantrekkelijk te maken om deze überhaupt (daar heb je dat woord weer :mrgreen: ) nog te plegen?

Juristen en/of mensen die menen er verstand van te hebben: any suggestions?:

13 okt 2010 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Mogelijk vormen we te snel een mening zonder alle ins en outs te weten. Deed ik net trouwens ook. We worden vaak eenzijdig geïnformeerd. Volgens mij is de pakkans de belangrijkste factor. En is die belangrijker dan de strafmaat. Je kunt wel alles verbieden met ultra hoge straffen maar als je niet snel wordt opgepakt helpt dat niets. Daarom werken die skimmers hier zo graag. lage pakkans en lage straf.

13 okt 2010 20:54
Profiel
Elferhenkie schreef:
Wij zijn ook verplicht om een inkoopverklaring in te laten vullen bij aankoop van een particulier.....

Ik heb mijn scriptie geschreven over de margeregeling, dus ik ken de regeling vrij aardig...

Het is lastig controleren, omdat een particulier kan liegen... en dus ook de ondernemer zaken kan fingeren.

Bij een factuur is de regel dat indien de factuur niet op de juiste wijze is opgemaakt (waarbij de leverancier dus correct dient te zijn vermeld) er geen recht bestaat op vooraftrek (HvJ EG heeft daar de scherpe kantjes vanaf gehaald, maar toch). Dat is veel makkelijker om te controleren.

13 okt 2010 22:02
Profiel
Wimpie67 schreef:

:popcorn:

Ik zou dan eerst eens te rade gaan bij de opsporingsinstanties om mijzelf te laten informeren wat er nodig is om de opsporing beter te laten verlopen. Wat is er nodig om de "straattijd" te vergroten.

Daarnaast zou ik invoeren dat iemand die twee keer is veroordeeld voor een misdrijf gaat vallen in een recidiveregeling die inhoudt dat je als je binnen twee jaar opnieuw de fout in gaat je de eerste keer 1 jaar in de cel gaat (bovenop de gewone straf), de tweede keer 2 jaar, derde keer 4 jaar, dan 8, 16, 32....

13 okt 2010 22:09
Profiel
soepkip 986 schreef:
Nog een mooi en zeer recent voorbeeld.
En natuurlijk is het geen pretje in de VS als mogelijke terrorist.
Maar dit slaat alles.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7915 ... tml?p=11,1

klik....... :popcorn: en hij mag nog hier blijven ook.........

14 okt 2010 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Hij zal ook wel in een Boxster rijden. Een dameskapper die interesse had voor bermbommen. Misschien was hij de verantwoordelijke man voor de scheermesjes? :mrgreen: Maar we weten niet alle ins en outs Bully. Van 25 jaar naar een paar jaar en een beetje. Klein verschil.

14 okt 2010 15:15
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Maar zonder iemand te willen verdedigen, kun je wel je vraagtekens plaatsen bij een bekentenis afgelegd in een Amerikaanse cel onder de gelezen omstandigheden. Aan alle voorwaarden voor een valse bekentenis die Prof. Wagenaar (een echte deskundige op dit gebied) op kan sommen, lijken hier immers van toepassing.
Back on topic:
ik denk dat DS wel een aardige oplossing heeft voor veelplegers. Ik denk dat we ook veel te voorzichtig zijn met hardere straffen (iedere keer verdubbelen lijkt mij ook wel haalbaar, tenslotte beginnen ze met 2 weekjes ... :bang:)

14 okt 2010 17:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3