Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:02

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
toeren terugval 996. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht toeren terugval 996.
Ik heb iets vreemds maar niet hinderlijks ontdekt in het toerental van mijn motor. Als ik de tiptronic bak in zijn manual zet en dan in zijn 2e versnelling even door zijn hele toerenbereik ga, dan heeft de motor bij exact 2500 toeren en heel klein dipje naar de 2400 toeren, en hij gaat daarna gewoon weer door. Net alsof die schakelt, maar dan allemaal wat lichtvoetiger.

Waar kan dit mee te maken hebben? Slijtage in de 2e versnelling? Is het handig om dit na te laten kijken? Ik heb er namelijk verder geen last van en hij rijdt voor de rest nog perfect.

Alvast bedankt,

Johan

16 okt 2010 13:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: toeren terugval 996.
Kan zijn dat dit er altijd al inzat, maar je het nu pas merkt?

Denk aan lock-up functie van de koppeling.
Normaal slipt de vloeistofkoppeling van een tip altijd.
Omdat dit verlies en dus onnodig verbruik geeft, heeft men gezorgd dat de koppeling wordt overbrugd nadat slip niet meer nodig is, d.w.z. na wegrijden. Hierbij zakt het toerental dus iets. Zal wrschnlk in alle versnellingen optreden behalve mogelijk in de 1e.

16 okt 2010 13:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: toeren terugval 996.
Zou goed kunnen dat dit er altijd al is geweest want heb normaal altijd mijn muziek erg hard staan. Was dus ook gelijk de eerste keer dat ik hoorde hoe een porsche klinkt :mrgreen: . Ik hoop dat dat het is wat jij zegt want dan is er dus gewoon niks aan de hand. Thanks voor de info!

16 okt 2010 17:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]