Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:42

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
"smerige ontluchtingsnippels" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964C4
Amsterdam
Bericht "smerige ontluchtingsnippels"
Ik heb vandaag nog ff een andere auto voorzien van nieuwe remvloeistof en deze had geen dopjes op de ontluchting nippels (bij de Porsche wel :-) ). Zou dit vuil in de leidingen kunnen veroorzaken bij verversen van de remvloeistof? In principe natuurlijk wel maar daar in tegen zal er altijd een overdruk zijn die juist "troep" mee naar buiten neemt. Iemand ervaringen?

23 okt 2010 23:11
Profiel
Bericht Re: "smerige ontluchtingsnippels"
Maak voor je gaat ontluchten de nippels goed schoon, en blaas met een luchtpistool even in de nippels.
Dat kleine beetje restant vuil zal dan door overdruk ontluchten gelijk meekomen.

24 okt 2010 8:40
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Teruglopen in het systeem van vuil lijkt me nauwelijks voor te komen.
Maar als je zorgt dat er druk staat op het systeem via het reservoir met lucht/overdruk of via een helper die op het pedaal drukt voor de nippel wordt geopend dan kan het natuurlijk niet. Indien helper pompt dan nippel steeds dicht onderaan de slag.

24 okt 2010 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Paul, ik zou ipv "pompt" ; "intrapt" schrijven.

Ik lees dat jij weet dat pompen uit de boze is, maar ik ben herhaaldelijk heel boos geworden als mensen vrolijk aan het pompen sloegen ipv te wachten op mijn commando trappen wat ik kan geven nadat de nippel weer dicht zit :!:

24 okt 2010 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Je bedoelt dat de nippel altijd dicht moet zijn wanneer het pedaal gelift wordt, omdat anders de kans bestaat dat lucht wordt binnengehaald langs de schroefdraad van de nippel?

Dacht ik ook maar is volgens mij geen punt: voldoende afdichting door o.a. vloeistof.
Probeer een volgend keer maar eens zo en kijk dan of er bij persslag belletjes langs komen.

24 okt 2010 15:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]