Auteur |
Bericht |
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
hallo,
Ik wil de gekrompen rubbers vervangen van de skirts van mijn 964 Hoe kan ik het beste de skirts demonteren zonder dat er iets afbreekt van de skirts. Ik heb de schroeven en kunststofmoeren al losgedraaid en de hoekstukken (bij achterwielen) zijn er al af.
bvd Unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
24 okt 2010 12:30 |
|
|
cabrio wim
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Dan gewoon los klikken met carrosserie wipper. Kan je nu al vertellen dat je deze nieuw moet kopen, meeste breken door ouderdom af.
|
24 okt 2010 13:27 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Misschien heb je iets aan de uitleg op deze site
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 okt 2010 13:29 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Gaat een zwaar klusje worden , veel succes .
_________________________________________ Timeless objects
|
24 okt 2010 13:32 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Wellicht heb je hier ook nog wat aan:
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 okt 2010 13:40 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
is erg easy:
aan onderkant de kunststof moeren los, in wielkasten schroeven los. Soms zit er wel eens eentje vastgeroest (frees pakken). Daarna vanaf de zijkant iets sterk plastics met bijvoorbeeld een doek erom (om krassen te voorkomen) tussen carrosserie en plastic kap en je trekt het zo los. Waarschijnlijk breken er wel 1 of 2 van die plastic klik dingen af, maar kost drie keer niks, dus gewoon meteen alles lekker vervangen als het er niet fris uitziet.
Voor de plastic delen voor je achterwielen--> hier zit nog een moer aan de binnenkant van het plaatwerk bij het achterwiel meen ik die je los moet halen.
Wil je overigens enkel het rubber vervangen, dan hoeven je kappen helemaal niet los. Oude rubber trek je zo los. Nieuwe rubber met het plastic -of ander niet beschadigend ding- zo tussen body zetten en rubber ertussen duwen. Fluitje van een cent. Succes!
Als je het los haalt kan je wel meteen mooi staat carrosserie en olieleidingen etc. controleren.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
24 okt 2010 14:17 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Justin , wanneer heb je tijd Ik woon in Amstelveen ...
_________________________________________ Timeless objects
|
24 okt 2010 14:27 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Help je graag Amandus, enkel jouw woonplaats is niet voor mij om de hoek. Heb je even een PB'tje gestuurd. Gr!
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
24 okt 2010 15:15 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Ontvangen , mijn dank !
_________________________________________ Timeless objects
|
24 okt 2010 16:34 |
|
|
Unteed
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008
Corvette C5 bj 1998
ex Porsche 964 C4 bj 1990
Porsche 997 Carrera S bj 200510 km ten zuiden van Nijmegen
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Hoi, Vanmiddag een bekleding demontage setjes gekocht (6 verschillende kunststof wippers setje kost EUR.18,-) en hiermee kon ik , zoals Wim aangaf, makkelijk de klemmentjes eruit wippen. (er is 1 klemmentje afgebroken, kost bij van Kessel Sportscar in Deurne EUR 2,50 per stuk) Gelukkig geen enkel spoortje van roest achter de skirts. mvg Unteed
_________________________________________ Bedenk dat de grootste liefde en het grootste succes de grootste risico's met zich meebrengen
|
25 okt 2010 20:20 |
|
|
cabrio wim
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
en voor de rest perfect dus.
|
25 okt 2010 20:24 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Is simpel klusje... en met frisse rubbers ziet het er weer top uit Moet zeggen dat ik je 964 wel op zielige bokjes vind staan, ik zou mijn auto nooit daarop zetten Laat maar pics zien als het klaar is...
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
25 okt 2010 21:39 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
ik vond het pleuris werk tuurlijk is het simpel , ja als je het 1 keertje hebt gedaan wel ja.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 okt 2010 22:09 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
wat is er mis met die bokjes?zien er toch degelijk uit? anton964
|
25 okt 2010 23:12 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Zijn bokjes van de bouwmarkt, heb ze ook gehad. Als je tegen de steunen aanstoot komt er een knik in Ieder zijn mening uiteraard, maar ik zet mijn 993 niet op zulke bokjes
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
26 okt 2010 12:17 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Zou meteen alle plasticjes vervangen als je het los hebt. Plastic droogt op. Aan de andere kant, wat maakt het uit als ze de volgende keer afbreken. Daarnaast Unteed, ziet jouw aansluiting bij jouw olie slangen er op de foto net zo nieuw uit als bij mij (houdt nog prima, alleen zet er voorlopig geen sleutel op ). Ik ga dit in de toekomst even aanpakken.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
26 okt 2010 13:32 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Bij mij zijn allebei de rubbers vervangen.... maar ik heb het laten doen door Rob Goossen ... kosten geen idee want dit is bij het al gehele GROTE onderhoud uitgevoerd!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
26 okt 2010 17:57 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: gekrompen rubber vervangen van de skirts Porsche 964
Heb net mn Olieslangen laten doen ....hard nodig . Compleet verhard en opgedroogd , vandaar nu mn scirts niet mooi ....
_________________________________________ Timeless objects
|
26 okt 2010 19:22 |
|
|