|
Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
Auteur |
Bericht |
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Met (buitenlandse) export-platen in NL rijden ?!?!?!
De verzekering op Kurzzeit (geel vakje) is alleen geldig binnen Duitsland. als je hiermee in NL rijdt ben je dus niet verzekerd en dat mag niet.
|
24 okt 2010 16:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Sorry hoor, maar je weet dus niet over welk kenteken je het hebt en dan zo'n reactie? Heb je zelf niet in de gaten hoe je jezelf daar mee in het hemd zet aangezien je eerder aangaf gelijk te hebben... En het lijkt mij sterk dat de advocaat van TJ heeft geroepen dat hij het wel kon winnen. Maar soms wil de cliënt nu eenmaal dat je toch procedeert.
|
24 okt 2010 17:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En die bij Zoll (rood vakje) is wel geldig in NL (en volgens mij de gehele EU, maar dat heb ik niet specifiek bezien). Daar zal dus het verschil liggen.
|
24 okt 2010 17:43 |
|
|
Devils son
|
Dat reken ik je niet aan. Wat ik je aanreken is dat je gaat ad hominemmen... en dan ook nog op een moment waarop ik denk: zou ik niet doen. Het is al vele jaren geleden dat het HvJEG bepaalde dat een algemeen verbod ten aanzien van ingezetenen om op buitenlands kenteken rond te rijden niet kan binnen de EU (het betrof een Belg op Luxemburgs kenteken)... Het lijkt mij sterk dat een advocaat van de wederpartij aan jou gaat mededelen hoe hij de kansen in schat. Maar goed. Je hoeft het niet te geloven, maar er zijn echt cliënten die tegen beter weten in willen procederen. In tegenstelling tot de rest die er steeds bij zegt dat ze ongelijk hebben neem ik aan? Ik vind het een beetje raar dat je op de man moet spelen, maar als jij er gelukkig van wordt: prima.
|
24 okt 2010 18:17 |
|
|
sandernl
Ex Boxster 987 S,
BMW Z4 Sdrive20i,
Ford Mustang Mach-e
|
Als dit zo is...waarom staat Nederland dan als geldig land op de groene kaart die hoort bij het KKZ die ik heb ontvangen toen ik de Boxster gisteren opgehaald heb ?
|
24 okt 2010 19:20 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Volgens mij zijn die gele blokjes ook niet uniform. Heb namelijk ook wel eens gehad wat jij had Sander. Had bij de dealer een P gekocht en kreeg daar een kenteken met een geel blokje dat idd in NL geldig was. Ook wel eens een auto gehad waarmee ik met dat gele blokje alleen in DE rijden mocht.
|
25 okt 2010 0:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Zijn twee verschillende dingen. Je hebt nl ook een verklaring ondertekend (hoop ik...) waarin staat dat jij op de hoogte bent dat je met het KKZ alleen in Duitsland mag rijden. Wettelijk dan. Je bent overigens wel verzekerd als je ermee in NL (of een van de andere landen die op de groene kaart van het KKZ vermeld staat) rijdt. Dus de verzekering is zeker niet alleen geldig in Duitsland.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 okt 2010 6:12 |
|
|
Siemi
|
Een KKZ kun je krijgen met verzekering binnen DLD maar ook met een groene kaart voor bijna de hele wereld. Dat is het probleem niet. Ook kan iedereen een KKZ ophalen bij het Duitse strassenverkehrsamt. Je moet alleen het chassisnummer van de auto waar hij op komt meenemen. Of, zoals ik, bij het strassenverkehrsamt van de stad waar je woont een blanco kenteken halen. Ik worden hier in het topic nu 2 dingen door elkaar gehaald. Met een KKZ op een Nederlandse auto die geexporteerd wordt rijden mag nooit. Dat kenteken hoort niet bij die auto. Dat is als iemand met een Nederlandse nationaliteit die een Duits paspoort heeft (waarom zou je dat uberhaupt willen ). Dan is er een Duitse auto, in Duitsland gekocht met KKZ naar huis rijden. En daar zijn de meningen over verdeeld. Op zowel de diverse fora, waar vaak gezegd wordt dat het mag omdat ze onderweg naar een parkeerwachter hebben gezwaaid, en de diverse instanties. Volgens de RDW mag het, volgens de belastingdienst niet. Volgens sommige politie(regio's/instanties) mag het ook niet. Volgens het ministerie mag het wel, meen ik me te herinneren. Volgens de Duitse uitgever (strassenverkehrsamt) mag het niet. Volgens een EU richtlijn moeten kentekens die aan de EU regels voldoen worden geaccepteerd, maar daaraan voldoet het KKZ niet. Kentekens die er enigszins aan voldoen moeten ook worden geaccepteerd. Maar ja, wat is enigszins? Ik hoop dat er ooit eens iemand zo'n boete krijgt en er tegenin gaat. Ik schat de winstkansen groot in. Maar ja, het lastig om een dergelijke boete te krijgen, aangezien je er bijna nooit voor bekeurd wordt. Op rechtspraak.nl vind ik al geen jurisprudentie. @Devilson, elferhenkie had een NL verkocht, waar met een Duits KKZ mee naar de grens gereden werd, en dat mag niet. Een duits Zoll kenteken krijg je nl alleen maar bij een auto met een Duitse KFZ papieren.
|
25 okt 2010 14:40 |
|
|
Devils son
|
Ik had al een vermoeden dat hij het over een andere situatie had dan ik. Overigens: ik ben voor een routinecontrole aangehouden door de douane, terwijl ik reed met een exportkenteken (dus het rode hokje). Nog niet eens een vraag over het kenteken. Wel gezeur over andere zaken. Mij dunkt dat de douane aangeslagen zou zijn op het kenteken als je er niet mee mag rijden als NL ingezetene, zeker bij zo'n controle...
|
25 okt 2010 15:18 |
|
|
Siemi
|
Zou je de volgende keer niet liever een kurzzeitkennzeichen nemen om in een dergelijke controle te rijden? Dan hebben we iemand die in beroep gaat Overigens, zou het voor justitie niet slimmer zijn een dergelijk bezwaar gewoon gegrond te verklaren ipv voet bij stuk houden en het voor laten komen? Bij succes kunnen ze nl niet meer bekeuren.
|
25 okt 2010 15:50 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
Moet je snel zijn; ik heb nu een Audi A2 staan met een kurzzeitkennzeichen. Is t/m vandaag geldig.
|
21 feb 2012 21:18 |
|
|