Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:46

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
modificatie einddemper boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht modificatie einddemper boxster
Na 13 jaren en meer dan 100dkm had ik een rammeltje in de uitlaat van mijn boxster.
Ik had er weinig aan te verliezen dus heb ik hem zelf maar gedemonteerd en open gemaakt. Het euvel was snel verholpen door een afdekplaatje terug te lassen aan één tussenbuis van de 1ste kamer naar de centrale kamer.
Ik heb dan maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de uitlaat inwendig nog wat verder aan te passen voor een diepere grom zoals dat bij een boxermotor eigenlijk hoort te zijn.
het resultaat vind ikzelf goed maar de beoordeling ervan laat ik aan jullie over aan de hand van DIT FILMPJE

Het fijne eraan is dat je er aan de buitenkant onder de auto niks van ziet, wat altijd handig is voor de vriendjes van de technische controle. (in Belgie is men veel strenger dan APK in NL)
Eigenlijk is deze modificatie poepsimpel, veel beter vind ik dan de uitwendige buizen, waarvoor je dan naar mijn mening ook veel te veel geld betaalt (450 euro+montage bij Oettle en nog andere bedrijven).

Afbeelding

27 okt 2010 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht Re: modificatie einddemper boxster
Klinkt goed ! :thumleft:

Geluid is een groot onderdeel v/d fun beleving, en voor mij ook echt belangrijk. Ik had onder de Box eerst een renntech aangepaste demper (ook inwendig). Zeer rauw. Heb nu inmiddels een Europipe eronder. Die Europipie vind ik echt te gek (ook geen "drone", zeg maar bas resonantie, rond de 3000 b.v.).

M'n 996 heeft de porsche klappenauspuf. De kleppen staan permanent open. Wat een fantastisch geluid daar uit komt !

27 okt 2010 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
450 excl montage is inderdaad pittig voor een externe bypass.... :shock:

27 okt 2010 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dat is zeker pittig, kijk hier maar; klikklik :)

Het geluid in het filmpje is wel wat rauw, en niet echt donker, of ligt dat aan mij?

27 okt 2010 22:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]