modificatie einddemper boxster
Na 13 jaren en meer dan 100dkm had ik een rammeltje in de uitlaat van mijn boxster.
Ik had er weinig aan te verliezen dus heb ik hem zelf maar gedemonteerd en open gemaakt. Het euvel was snel verholpen door een afdekplaatje terug te lassen aan één tussenbuis van de 1ste kamer naar de centrale kamer.
Ik heb dan maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de uitlaat inwendig nog wat verder aan te passen voor een diepere grom zoals dat bij een boxermotor eigenlijk hoort te zijn.
het resultaat vind ikzelf goed maar de beoordeling ervan laat ik aan jullie over aan de hand van
DIT FILMPJEHet fijne eraan is dat je er aan de buitenkant onder de auto niks van ziet, wat altijd handig is voor de vriendjes van de technische controle. (in Belgie is men veel strenger dan APK in NL)
Eigenlijk is deze modificatie poepsimpel, veel beter vind ik dan de uitwendige buizen, waarvoor je dan naar mijn mening ook veel te veel geld betaalt (450 euro+montage bij Oettle en nog andere bedrijven).