Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:30

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Gesloten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Bericht Gesloten
..........

Laatst bijgewerkt door Jos911 op 27 maart 2012 8:14, in totaal 1 keer bewerkt.

13 okt 2010 10:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: ALARM 993
Misschien is overstappen naar een andere verzekeraar die met klasse 1 genoegen neemt een optie?

13 okt 2010 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
Ik heb een aantal verzekeraars geprobeerd (vanwege tarieven) maar ze eisten allemaal klasse-3. Ben nu op zich prima verzekerd qua premie en voorwaarden via De Jong in Den Helder.
De oplossing zit dus echt in de technische hoek, tenzij iemand mij een certificaat kan bezorgen zonder dat ik de installatie aanpas...
Toch bedankt voor de op zich logische suggestie.

Jos

13 okt 2010 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik had ook een '98 993 (TT), en daar heb ik gewoon een upgrade op kunnen krijgen. in mijn geval was dit zelfs klasse 4 (rij teveel km's) maar daar was het originele alarm wel voor nodig. Dus het moet kunnen lijkt me. Heb dit laten doen bij ASA Systems in amersfoort, misschien moet je hem even bellen. Voor meer info, asasystems.nl

13 okt 2010 13:35
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Mijn 993 is verzekerd via H.Hertog. Een klasse 3 alarm is niet vereist.De P. is voorzien van het standaard Porsche alarm (conform klasse 2).Er is een certificaat afgegeven door Automotive in Apeldoorn.

13 okt 2010 14:07
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Ben inmiddels ook via Hertog verzekerd bij Turien. Geen alarm eis (klassieker verzekering).

Bij mijn vorige 993 echter wel K3 alarm eis, toen via "adresje" van Eric Wolbert perfect achteraf ingebouwd voor een realistische prijs.

13 okt 2010 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 c2 1994
Bij mij staat er buiten het originele Porsche systeem nog een klasse 3 bij gemonteerd en dit is technisch perfect mogelijk ze werken beiden onafhankelijk.
Er is ook nooit een probleem geweest met compatibiliteit maar blijft het feit dat je 2 bedieningen hebt en dat je twee handelingen moet doen om te starten.
Bijkomend nadeel is dat je een serieuze bult in je broek hebt als je je sleutelbos in je zak steekt. :lol:

13 okt 2010 17:25
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Was bij mij dus niet nodig, alles gewoon op 1 afstandbediening...

13 okt 2010 18:27
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
marino schreef:
Was bij mij dus niet nodig, alles gewoon op 1 afstandbediening...

+1

13 okt 2010 18:42
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Installatie is vast gelijk is aan die in ex. 993 van 11-97.

Uitbreiding was alleen nodig met interieur detectie en dit doosje werd door W'brug geknoopt aan alarm via de radio-beveiligingsschakelaar-kabel (groene draad bij de radio dus). Zij gaven vervolgens een certificaat van beveiliging van officiële P. organisatie af welke door CB geaccepteerd werd.

Neem aan dat wegsleepdetectie er ook aan gekoppeld kan worden.

En blijft dan dus (uiteraard :twisted: :D ) één afst. bed. :!:

13 okt 2010 18:45
Profiel
Moderator
PF # 136
Toen ik in 2005 mijn 993 kocht bij Pon in Leusden, hebben ze op dezelfde manier het alarm voorzien van een hellingshoekdetector. daarna kon het alarm ook de SMC klasse3 (gelijkwaardig) erkenning krijgen. Of dit ook nu nog mogelijk is :uh:

13 okt 2010 19:11
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Sommige verzekeraars accepteren wel de 'gelijkwaardige' versie van SCM 3 (oznder certificaat maar met verklaring), en sommige accepteren alleen een SCM3 met het echte certificaat, is dus ook nog iets om rekening mee te houden.

13 okt 2010 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
@ Marino: gezien het bouwjaar zou het bij mij dus op dezelfde manier moeten kunnen... ga ze morgen bellen.
Allen bedankt voor de tips!

grt Jos

13 okt 2010 20:10
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
egra10 schreef:
Bij mij staat er buiten het originele Porsche systeem nog een klasse 3 bij gemonteerd en dit is technisch perfect mogelijk ze werken beiden onafhankelijk.
Er is ook nooit een probleem geweest met compatibiliteit maar blijft het feit dat je 2 bedieningen hebt en dat je twee handelingen moet doen om te starten.
Bijkomend nadeel is dat je een serieuze bult in je broek hebt als je je sleutelbos in je zak steekt. :lol:

Ook ik heb beide systemen nog werkend. Nooit een probleem geweest. Het schijnt wel mogelijk te zijn ze beiden te combineren zodat je dus maar één afstandbediening nodig hebt. Dat schijnt echter wel duur te zijn. Ik ervaar twee kastjes niet echt als een probleem. Voordeel van twee systemen is dat het veel moeilijker is bij eventuele diefstal.

17 okt 2010 10:18
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
marino schreef:
Heb dit laten doen bij ASA Systems in amersfoort, misschien moet je hem even bellen. Voor meer info, asasystems.nl

Dit is inderdaad een goede tip.
Heb zelf ook goede ervaringen met ASA, en Francis, de eigenaar, is daarbij ook Porscheliefhebber. Qua alarmsystemen, is er weinig dat ze niet weten.

Née ik heb er geen aandelen.

17 okt 2010 12:20
Profiel
981 Boxster GTS
Begin dit jaar bij PCR een uitbreiding van mijn bestaande fabrieksalarm laten doen.

Met die restrictie dat ik:
1) persé het originele alarm wilde behouden en geen 2e alarmcircuit erbij geplaatst wilde hebben en
2) dit alarm SCM3 moest zijn met certificaat, dus geen gelijkwaardigheidsverklaring o.i.d. en
3) één afstandbediening.

Dit zit er nu prima voor elkaar in.
De monteur vertelde bij het ophalen van mijn 993 heel enthousiast hoe hij het alarm had gemonteerd met gebruikmaking van bestaande doorvoeren (dus geen extra gaatjes had hoeven te boren). Kortom keurig.

Het alarm (merk DEFA) komt uit de VAG schappen en schijnt modulair met het Porsche alarm op te bouwen te zijn.

29 okt 2010 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
@ Nine-eleven: heb je toevallig nog het tel.nummer of adres van PCR? Wat jij beschrijft is precies wat ik wil, en dan nog met certificaat ook...

grt Jos

30 okt 2010 13:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Vlijmen
@ Nine-eleven: Trouwens, van welk bouwjaar is jouw auto? De mijne is van maart 98, en de laatste productiemaanden schijnen een ander (digitaal) alarm te hebben wat niet zomaar uitgebreid kan worden. Dan komt het dus op de creativiteit van de inbouwer aan.

grt Jos

30 okt 2010 13:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]