Mannen, bij mijn SC Carrera wijkt de snelheid ongeveer 25 % naar beneden af op de snelheidsmeter (bij 100 km op de Tom Tom is dat dan ongeveer 75 op de teller). Het schijnt aan een of andere censor bij de versnellingsbak (915) te kunnen liggen. Iemand ervaring mee toevallig. Ik zou dit graag o[p willen lossen.
Grt. Chrisjan
01 nov 2010 7:53
cabrio wim
Re: Snelheids censor 3.0 sc bak
Crisjan, wat heb je nu, een 3.0 SC 0f een 3.2 carrera.
En op de 915 bak zit inderdaad de sensor, en wel aan de zijkant.
01 nov 2010 8:20
speedy
993 4s
gent
Hey,
Dit kan het ook zijn,
In de versnelligsbak zit er een schijf met om de x aantal mm een magnetische stift die bij het rijden langs de voeler voorbij komen.
Wanneer er één of meerdere stiftjes zijn losgekomen van de schijf kan dat de snelheidsweergave beinvloeden.
Groetjes
01 nov 2010 18:05
Chrisjan
911 sc 3.2
Ik heb een 3.2 sc. Was een 3.0. De bak is van een 3.0. Dat van dat stifje heb ik al eens iets meer van gehoord. Dat zou het wel eens kunnen zijn. Mijn bedoeling is op korte termijn de bak aan te pakken en dat dan gelijk mee te nemen. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt, Chrisjan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum