Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:26

Antwoord op onderwerp  [ 809 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 33  Volgende
Forummers op het circuit (trackdays) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: Forummers op het circuit (trackdays)
Ik was in Assen.

11 okt 2010 12:20
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Paul II schreef:
Erick schreef:
... een bordeauxrode 997 ...

:bang:
robijnrood Erik :lol:

Whats in a name:

Afbeelding

:mrgreen:

On topic:
Kreeg het volgende berichtje van hem: Ik heb die rode 911 wel zien rijden Erik maar geen foto kunnen maken. Het weer was echt super maar daardoor was het ontzettend druk, veel baansluitingen en zeker een auto of 10 gezien met schade. Rondje over de ring was indrukwekkend in de Ferrari F430 CS maar je voelt je daar niet echt op je gemak wanneer je de baan niet kent.

:salut:

11 okt 2010 13:51
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
997 C2 958 Cayenne 970 Panamera 4 991 C4S X51 971 Panamera ST
Hee die bordeaux rode 997 MK2 reed achter me op de Ring gistermiddag rond 16u.... wilde hem voorlaten maar ging me niet voorbij. Was niet leuk op de Ring, zo druk dat je teveel in de spiegels moet kijken. Jajaja ik rijd ook niet hard genoeg.

11 okt 2010 15:14
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
@Gert, stom van me, wist ik!

Erick schreef:
... heb die rode 911 wel zien rijden Erik maar geen foto kunnen maken.

Was te snel voorbij natuurlijk :)

Maar die opmerking over onbekend circuit en de drukte, die snap ik goed 8)

@CRB, reed jij in een zwarte 997 S?
Oh nee, je spreekt over een andere, een bordeaux rode :popcorn:

11 okt 2010 15:25
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Paul II schreef:
Was te snel voorbij natuurlijk :)

Reed je weer met Annelies mee? :^:

11 okt 2010 16:03
Profiel Twitter 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Nee, die ga ik de 19e op Assen beetje op circuit leren rijden 8)

11 okt 2010 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
Paul II schreef:
Erick schreef:
... een bordeauxrode 997 ...

:bang:
robijnrood Erik :lol:

@Gert, je was er dus ook gisteren :shock:

@paere, ben jij nog geweest?

ik was ook in Assen

11 okt 2010 17:06
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
ik denk het wel :thumleft:

11 okt 2010 20:30
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Goeie week daarvoor zit ik op Spa Francorchamps. :ba: :drive:

11 okt 2010 22:17
Profiel WWW Facebook 
Ga rond die tijd ook naar Spa :)

11 okt 2010 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
@Paul II

In een zwarte 997 carrera, geen S.

12 okt 2010 11:13
Profiel
Ok, herinner ik me.
Je ging best vlot en omdat ik de baan nog niet goed ken doe ik het verstandig( :wink: ) aan met inhalen.

12 okt 2010 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ging vlot omdat ik er snel af wilde.... was wel erg druk en te lang geleden dat ik op de Ring was. Mooie kleur, jouw 997.

13 okt 2010 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
verslagje van Dijon 10/10

Zondag dus naar jaarlijkse gewoonte naar dijon afgezakt. Deze keer niet met de 964RS, maar met de GT3. Zondag ochtend nog rap naar de qualificatie van de GP Japan gezien en dan om 4.30u waren we onderweg naar Frankrijk.

Op het circuit gingen de GT2’s oerend hard in de rechte lijn!!! Ongelofelijk wat een power… één van de 2 996 Cups was ook best indrukwekkend en op de 997cup stond geen maat. Deze kerel had een mechanieker mee en volgens mij ging het om een testdag voor hem.

Eens zelf de baan op voelde de GT3 zich alse en vis in het water… een rondje rustig opbouwen (banden op druk brengen) en even later kon ik er al lekker voor gaan. Meteen zagen we de 2 997 GT3 RS’en al van kant staan. Een uitlegje tijdens de middag van de respectievelijk eigenaars leered ons dat de koppelingen het hadden begeven. 2de keer op 5000km bij beide auto’s… blijkbaar een probleempje in de fabriek van Porsche, maar wel jippie als je al na 2 ronden moet opgeven voor zoiets!!

Soit, het circuit bood enorme grip en de GT3 ging uitstekend tot na 20 min de achtertrein wat té nerveus werd en ik ben binnen gereden om de drukken te checken. Hier dus een groter verschil in bandedruk Links-Rechts dan op Spa bijvoorbeeld. De links achter stond 0.3 bar boven z’n ideale druk!!!

Namiddag terug het circuit op en ditmaal een tandje hoger… de auto lag perfect en qua grip leek het wel aslof ik slicks had… de slingercombinatie in het begin van ‘t circuit was best spectaculair. Heerlijk vloeiend circuit. Ik heb zondag een “andere” auto leren kennen. De snelle slingerbochten van Dijon maken de GT3 enorm beweeglijk. De laatste bocht voor start finish bijvoorbeeld is een schoolvoorbeeld om met de rem de neus van de auto de juiste richting te geven. Je gaat er in 4de in en met een floeren voetje op de rem bring je de GT3 naar de apex. Teveel rem laat de achterkant uitbreken maar alles blijft zalig beheersbaar.

4 keer schakelen per toer, het is een indicatie van hoe lekker vloeiend alles kan genomen worden. In de bergop te midden van het circuit, net na een trage rechtse heb je wat power tekort en ook de ganse rechte lijn gaat ferm bergop… daar hebben turbo’s en lichte karren wel een voordeel. Zo moest ik op de rechte lijn de 996 GT2 voorbijlaten om vervolgens het gat terug toe te remmen (bijna 250km/u op dat punt en het hobbelt daar!). Ik kon vervolgens weer onder z’n bumper kruipen maar de piloot was te gedreven en te goed om me terug te laten passeren. In de eerste bergop nam hij dan 10 meter… en in rechte lijn neemt hij er nog es 20 bij.

In m’n laastse sessie van de dag was er bijna geen volk meer op de baan. Al een paar waren er naar huis, en buiten de race auto’s was er weinig animo op de baan. Heb me nog een keer opgeladen om zo’n 996 cup te volgen.

De 2001 cup ging vrij goed… mits een rondje alles uit de kast halen en geen fouten maken, pakte die ongeveer 50m per toer. De 2004 cup was een ander paar mouwen, die kon ik echt niet volgen. Vooral in de slinger bochten in ‘t begin moet je toegeven op de slicks. En eigenlijk was dat het verhaal voor zowat de hele dag => te rap voor de straatauto’s en traag voor de koersauto’s… buiten met de GT2, geen enkel duel gehad.

Rond 17 u zijn we dan huiswaarts gekeerd, ,nadat ik met een 12V compressortje m’n banden had bijgeblazen… ben dat spel nog gaan kopen de dag ervoor. Werkt perfect!!

Wat me enorm verbaasde na deze dag is hetvolgende: de GT3 is slechts een paar tellen sneller op Dijon dan m’n 964RS!!! Ik had dat verschil toch groter verwacht en moest je me op ‘t voorhand hebben laten gokken, ik had toch handvol seconden gezegd denk ik.

Dijon blijft een van m’n favoriete circuits… echt dikke fun !!! je kan er gecontroleerd “spelen” met de wagen en de uitloopzones zijn vrij ruim op de meeste plaatsen. Er is dan ook niemand afgegaan op de hele dag.

Beeldmateriaal (video) moet ik schuldig blijven… de camera hing in de wagen, maar stond blijkbaar op interval voor foto’s ipv op filmen…. tja :lol:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

14 okt 2010 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Woensdag aanstaande, Porsche Pre-level Training bij de Porsche Sport Driving School in Zandvoort. Komen meer dan 30 auto's...sorry, porsches...geen auto's....echte auto's

18 okt 2010 2:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Morgenmiddag circuitmiddagje (open pitlane) van de NPC op Assen.

Het weer wordt wat interessant. Gisteren remolie ververst en de semi slicks (pirelli corsa's) eronder gezet. Een beetje water gaat wel maar als de voorspellingen zo blijven, misschien beter de straatbanden er maar weer onder zetten (PS2's). Helaas morgenochtend geen tijd om iets aan te passen. Dus vanavond maar een muntje opgooien :scratch: .

gaan er nog meer heen?

18 okt 2010 11:28
Profiel
Ja :P

En vervang de circuitvelgen met matige achterbanden maar door de mooie velgen met nieuwe banden :wink:

18 okt 2010 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Paul II

Ik wou eigenlijk eerst de oude banden echt goed oprijden.

Maar.... dit kan ik misschien beter door mijn vrouw laten doen bij de volgende slalom.... :lol:

alsof zij in die auto zou stappen, loopt nog liever

18 okt 2010 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Brabant.
wij gaan ook, ik laat de semi slicks thuis, 95% kans op regen, 8.5 mm verwachting over de gehele dag.
de eerste keer voor ons met regen liefst rijd ik met de Toyo banden.

18 okt 2010 20:17
Profiel
Was een geslaagd evenement gisteren op Assen, zeker niet verregend.
Eerder te droog omdat ik me had ingesteld op drijfnat met de banden.

Lekker kleine groep, rustig op de baan, en stevig kunnen oefenen ook op het natte asfalt.
Lekker kunnen sparren ook en toen bleek dat de Toyo 888 wel veel meer grip heeft bij het remmen als standaard Michelin, maar gelukkig geen contact gemaakt :oops:
:thumleft:

20 okt 2010 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Porsche Pre-level Training bij de Porsche Sport Driving School in Zandvoort afgelopen woensdag

49292 49291

49290 49293

Ook een ritje meegereden met de Panamera Turbo, wat een auto is dat zeg... :res: ...ff doorsparen (je krijgt 'm alleen niet aan het driften...)

En die Boxster Spyder met soundpakket, erg mooie auto.. :res:

En voor het circuit moet ik echt een andere auto kopen... :|

23 okt 2010 12:38
Profiel
Hoe dat zo?
Is een Boxster, zeker de S, soms toch niet zo'n super rijdersauto die rondjes om andere types rijdt :P

23 okt 2010 12:46
Profiel
Vrijdag trackday beleefd op Spa Francorchamps: WOW :!: :P

Was om meerdere redenen een geweldige dag.
Het circuit ligt in een prachtige omgeving in het Oosten van België, de golvende beboste Ardennen omgeving, een prachtig en snel circuit ook in een fantastische setting.
Een Vlaming noemde Spa het mooiste circuit van de wereld. Nu heb ik nog lang niet alle bezocht, maar dit scoort inderdaad vast heel hoog op een mondiale ranglijst :!:
Door de hoogte was het wat fris, do. in de loop van de avond net onder nul, maar vr. in de P. op het circuit dik boven nul en tijdens het rijden nooit koud 8)

Aanwezig waren div. P's maar ook andere track speeltjes: div. Lambo's, idem Ferrari's, een Morgan Aeromax, een AM DB7 (mooi gelijnd, maar geen circuit auto).

Na het verkennen van het circuit achter de pacecar - oh ja, vergat die en een andere Nissan GTR :wink: - eerst zelf en toen met Annelies achter het stuur, zelf het circuit nader ontdekt.
Heftig bij Eau Rouge/Radillon - een flauwe linker in een dip direct gevolgd door een rechter sterk omhoog die nog onzichtbaar overgaat in een linker - als het tempo langs de pitmuur wat omhoog gaat.
De bochtencombi van Eau R. onderaan de helling:
Afbeelding
(Matige kwaliteit foto helaas)

Moeilijk is een lange, dubbele rechter bij Bruxelles waar de baan sterk daalt in de 2e bocht en als je dan geen gas kan/durft te geven, breekt de achterkant natuurlijk uit: 1e en enige spin van Annelies.

Dan eerst mee gereden met een witte Galliardo: fantastisch geluid, snel maar eigenlijk heel onopvallend accelererend, hard schakelend in de Corsa stand van de bak, minder flitsend in de bocht: combinatie 4W aandrijving en minder goede chauffeur.
Vervolgens mijn liftduim opgestoken bij een zwarte Ferrari 430 Scuderia :P met bestuurder in 'vol' rood ornaat: show of serieuze chauffeur :?: :?:
Wel het laatste, heel dik onderstreept :mrgreen:
Geweldige supercar: prachtige brul, bloedsnel, heftig in de bochten waarbij het gas er 'pulserend' op ging, technisch echt de top, inclusief het bloedsnelle maar onopvallend met 60 ms schakelen. SUPER ERVARING
Oh ja, een GTR gaf nog even zeer behoorlijk tegenstand maar werd vervolgens in een flits gepasseerd.
Mijn maffe mening - :wink: - over achterwielaandrijving is ...
geen moment aan het twijfelen gebracht.

Volgend jaar waarschijnlijk weer, zwaar aanbevolen voor alle liefhebbers :drive:

24 okt 2010 15:23
Profiel
Moderator
PF # 136
Je enthousiasme maakt het leuk om te lezen Paul, je hebt het dus naar je zin gehad :mrgreen:

24 okt 2010 15:32
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Vrijdag ook op Spa geweest. Was voor mij zo lang geleden dat het eigenlijk weer de eerste keer was kwa ervaring.

Heb overwogen om mijn remblokken te vervangen, maar uiteindelijk niet gedaan. Bleek een grote vergissing. Al vrij snel waren de remmen suboptimaal en uiteindelijk naar het zich laat aanzien ook de schijven naar z'n grootje geholpen. Jammer, want de omstandigheden waren in de middag echt heel goed. Sprekend was dan ook dat ik mijn snelste ronde aan het begin heb gereden...

Overigens de 430 Scuderia zat met hetzelfde probleem, zij het wat later op de dag. In den beginne hadden we gelijk tempo, later was de Scuderia een klap sneller, maar aan het einde (voor mij dan) was ik weer een klap sneller dan de Scuderia (die ik er ook een keer af heb zien gaan). Bleek in de pits dus ook remblokken op en het zou mij verbazen als zijn schijven nog steeds bruikbaar zijn (en die zijn nog een flink stuk prijziger dan die ik erop heb).

Overigens nog wel twee ronden meegereden en het is best een aardige auto. Je kan er enorm mee smijten zonder dat de auto onrustig wordt. Op het circuit een ideale auto...

De berijder kon inderdaad een aardig potje sturen en respect dat hij zich niet liet weerhouden door een remprobleem. Waar ik gestopt ben in de hoop dat de schijven heel blijven bleef deze berijder tot op het eind er voor gaan.

Erg leuke dag gehad, maar de volgende keer wissel ik blokken ook als ik denk dat het nog makkelijk een dagje knallen aan kan. :(

24 okt 2010 17:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 809 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 33  Volgende