Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:38

Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
wat vind de gemiddelde porsche rijder van de 924? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: wat vind de gemiddelde porsche rijder van de 924?
Koude start doet mijn 924 zonder enig probleem, ook bij -15 C en dagen stilstaan. Warme start is wat minder, maar dat lossen we wel een keer op.

05 sep 2010 15:37
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
inderdaad die van mij startte ook altijd in 1 keer alleen had die bij warm er iets meer moeite mee.

en verder hoor ik vaak positieve reacties over/op de 924.

en zeker dat veel mensen er 1 gehad hebben voor dat ze een andere soort porsche gingen rijden.

05 sep 2010 16:51
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Heb geen zin om alles te lezen, dus zal alleen de vraag beantwoorden, je moet de auto zien in het tijdsbestek, een 924 was een instap porsche, maar was eind jaren seventig zeker geen goedkope auto, je kon er toen, en nu ook zeker, mee voor de dag komen. Het is en was een sportieve auto en ook nog praktischer dan een 911 vanwege de derde deur. Een ander publiek dan de 911. Ik vind met name de Martini uitvoering, de turbo (met die coole extra grill in de neus..) en de Carrera Gt mooi en sportief.

M.a.w. mooie auto met dito batch en heritage voor relatief weinig geld.

Dus toen en nu een andere doelgroep dan een 911, maar waaraan de eigenaar veel sportief plezier kan hebben. (Geld ook voor de 944)

Keep them rolling!

05 sep 2010 17:34
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Maar mocht ik ooit de tijd, plaats en geld hebben voor een tweede porsche dan werd het een 928S (chinese eyes)

8)

05 sep 2010 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
1981 924 special edition 1980 924 Targa
Lelystad
Ik rij nu al 12 jaar 924. En de meningen verschillen inderdaad nogal. De één vindt het een audi met een Porsche plakker en de ander vind het gewoon een Porsche.

Je moet de 924 gewoon in zijn eigen segment bekijken en dan is het gewoon een prima auto! En dat Porsche een heleboel onderdelen van de plank van VW/audi heeft gepakt, ach ja, so be it! Ik bedoel een mitsubishi met een renault motor blijft toch ook een Mitsubishi?

Gewoon een leuke auto voor relatief weinig geld, betaaldbaar en reuze betrouwbaar.

Voor de rest ben ik van elk type Porsche gecharmeerd, er zullen bij mij ook wel eens wat andere type Porsche's voor de deur komen te staan maar mijn 24 blijft lekker waar die is!
1971 1302 Kever (verkocht)
Webmaster: http://www.924forum.nl

05 sep 2010 20:04
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
924 is ontwikkeld en gemaakt door Porsche.... dus dan is het een Porsche :wink: net als de boxster!

Er staat een P-logo op dus :thumleft:

Of iemand het model mooi vind is een ander verhaal, smaken verschillen!

05 sep 2010 20:33
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
+1

Ik heb al gesleuteld aan een aantal Porsches...356, 924, 944, 968 en 911. Ze hebben allemaal VW onderdelen (924 en ook de 356 heeft motoren gebaseerd op VW motoren).

Dit jaar in Stuttgart zag ik aan de onderkant van de 997 en 987 in de fabriek ook een redelijk groot aantal VW onderdelen (met de VW logo).

Dus, de tegenwoordigheid van VW onderdelen bepaald voor mij niet of iets een Porsche is of niet. Een echte Porsche is een auto ontworpen door Porsche en met en Porsche embleem op de motor kap of kofferklep.

Laatst bijgewerkt door Johann op 05 sep 2010 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

05 sep 2010 20:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
en daarbij is de tiptronic gewoon een mercedes versnellingsbak.

tegenwoordig worden zoveel auto`s gebouwd met onderdelen van andere/zuster merken.

05 sep 2010 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Er was n tijd dat ik het 'ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet' vond. Destijd was een 323i of zelfs een Golf GTI veel stoerder. Maar dat is er geheel vanaf. Leuke klassieker, ben altijd blij als ik er een tegenkom. Zwaai ook altijd, maar krijg niet vaak iets terug, hoewel het toch allemaal enthousiastelingen moeten zijn die zoiets kopen lijkt me.

Ach, misschien zijn de rubberrs wat versleten en moet je het stuur altijd met 2 handen vasthouden? :twisted:

08 sep 2010 5:08
Profiel
PorscheForum Rakker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
FROST schreef:
Ik ben waarschijnlijk de enigste hier die de 924 mooier vind dan de 944, maar goed..
Ik vind de lijnen mooi, auto is slank en sportief, niet TE hoekig en voor mij dus helemaal Porsche waardig :)
Heb trouwens ook niets tegen de 914, mits netjes onderhouden en origineel.

Rijeigenschappen van de 924 waren erg goed. Alleen gevoelig voor uitbreken, zoals op rontondes, met nat weer door achterwielaandrijving. Misschien ook voor 911 rijders erg herkenbaar ;)

Technisch vond ik ze iets minder. Veel electrische problemen, koude en warme start was bij mij ALTIJD een probleem. Auto is daarvoor naar verschillende dealers geweest die allemaal weer iets anders zeiden of het probleem gewoon niet konden vinden. Uiteindelijk gewoon altijd de accu los gekoppelt na het rijden zodat hij hem niet leeg kon trekken..dat hielp wel iets.

Al in al, leuke Porsche om mee te beginnen. Heb er erg veel plezier mee gehad.

Ik heb me speciaal aangemeld op dit forum om je dan maar wat steun in de rug te geven :D

Ik hou van het slanke design van een 924, echt véél mooier dan een 944 die wat te dik aan doet. Dit is echter mijn mening en die wil ik dan ook niet aan iemand anders opdringen :wink:
Even de geschiedenis van mijn 924 liefde:
Nadat mijn Golf GTI ('80) wat last kreeg van mijn zware rechtervoet heb ik hem ingeruild voor een rode 924 ('77), in 1994. Deze had wat last van wat ongewenste oxidatie verschijnselen (ROEST) en ik kocht een andere rode 924 ook bj 1977 erbij voor de onderdelen (in 1996). Deze was echter zelfs beter, dus heb ik alle goede onderdelen van mijn oude over gebouwd naar de "nieuwe". Beide hadden overigens een 4 versnellingsbak en ik heb er toen nog een witte 924 (bj. 83) met vriesschade (water in het motorblok) erbij gekocht als donor voor zijn 5 versnellingsbak. Deze laatste heb ik tot 2002 gereden, maar door het gebrek aan vermogen en hoognodig restauratiewerk deed mij besluiten om een 924s te kopen. Deze laatste heb ik nog steeds en gebruik ik dagelijks voor mijn woon-werk verkeer.
Die 924s is echt een heerlijke auto (zie advatar). Hij is ooit van een oud vrouwtje geweest!!!! (het kentekenbewijs heb ik ter bewijs). Zelf heb ik aan het uiterlijk nog niets gedaan, wel onderhuids het een en ander al verspijkerd. Er ligt een 163pk blok van een 944 uit 1984 in (oude blok, 150pk, had een gescheurde kop, koelingsproblemen en uiteindelijk een kapotte oliekoeler), RVS uitlaat, nieuwe lederen bekleding, nieuwe benzine tank en verder onderhoud.
Ik heb wel een beetje spijt van het weg doen van mijn originele VW Golf GTI, maar ik zou hem nu niet in willen ruilen tegen mijn 924s. Ik zou hem er wel bij willen hebben...
Mijn droom porsche is overigens een 356, helaas zal deze wel altijd buiten budget blijven. Ik had er bijna één gekocht voor Fl. 40.000,- maar ja, mijn vriendin wilde toe per sé een huis kopen... Als ik nu een 356 die in diezelfde staat zou verkeren, dan moet ik nu minstens € 50.000,- meenemen. Een mooi alternatief is de 993, maar ook daarvoor is mijn banksaldo niet toereikend. Nog ff door sparen :drive:
Voor mij is een 924 een echte Porsche. Hij is en blijft door Porsche ontworpen, O.K. al was het ontwerp oorspronkelijk bedoeld voor Audi. Het nadeel van een 2.0L 924 is de wat matige motorisering, maar ook een merk als Porsche is niet zonder foutjes. Ik hoor van mensen binnen V.A.G. dat de Panamera regelmatig in de garage staat voor een complete motor wissel.

31 okt 2010 20:06
Profiel
Westervoort
Tja, wat vind ik van de 924? In tegenstelling tot een aantal mensen hier hoeft een auto voor mij geen Porsche te zijn om mooi gevonden te worden, al zie ik de 924 wel degelijk als Porsche.
Ik heb er alleen niet zoveel mee, is puur persoonlijk en niets ten nadele van de auto. Vind 't dikkere van een 944 bv wél weer leuk en heb vroeger serieus staan twijfelen tussen een 951 en de C4, waarbij 't destijds toch de Corvette werd. Ook geen spijt van gehad overigens :wink:

31 okt 2010 23:38
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Fijne en praktische auto. Ben zelf begonnen met 2x een 924S (een '86 witte en daarna een '87 rode). Mooi en slank model en als 'S'-uitvoering een wolf in schaapskleren.

Heb er fijne herinneringen aan en zie ze graag rijden. Wat mij betreft een echte Porsche.

01 nov 2010 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 924 targa 1981
arnhem
zeer leuke reactie allemaal.
nog slechts 787 in 2009 op kenteken,
dus zeldzaam worden ze al, en nu ook gewaardeerd door mede-porsche rijders..
nu de rest van de wereld nog ( worden namelijk door iedereen die niks van porsche weet, nog steeds gezien als 'neppe porsche').
zal binnenkort wel even wat extrá foto's uploaden

05 nov 2010 0:54
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Er zijn het afgelopen jaar tien 924s meer in Nederland binnengekomen dan er zijn gesloopt of geëxporteerd.

Ik krijg over het algemeen leuke reacties op mijn auto, of de betreffende persoon nu wel of geen verstand van Porsches pretendeert te hebben.

05 nov 2010 1:10
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Vooral dat laatste woord 'pretendeert' luistert erg nauw.

05 nov 2010 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
want ? je hoeft toch ergens geen verstand van te hebben om iets leuk te vinden ?

05 nov 2010 14:10
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Absoluut mee eens!

Helaas is het omgekeerde ook waar. :wink:

05 nov 2010 15:28
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Toon schreef:
want ? je hoeft toch ergens geen verstand van te hebben om iets leuk te vinden ?

Verstand inderdaad niet maar ik geloof wel dat je toch minimaal een liefhebber moet zijn, uitzonderingen daargelaten, wil je in deze tijd een 924 kunnen waarderen.

05 nov 2010 15:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6