ABS en TCS OFF gaan branden
Afgelopen weken heb ik zonder problemen gereden, alles werkt en alles doet het (tot op heden) naar behoren.
Nu branden echter sinds vandaag (direct bij starten) ABS en TCS OFF. Omdat ik de auto nog maar net heb en er NOG GARANTIE op heb zitten kan ik nu terug naar de dealer. Deze heeft echter pas ergens loop volgende week tijd (voor een nieuwe ABS sensor), maar ik stoor mij er enorm aan.
De dealer wijt dit dus aan een ABS sensor. Voor mij klinkt dit allemaal heel logisch, maar wellicht voor jullie weer niet
Ik wil echter graag zeker weten of hiermee het probleem dadelijk is opgelost of dat ik net zo goed ook wat andere zaken kan laten controleren of dat dit wellicht een andere probleem inluid.
Heeft iemand ervaring met het branden van deze twee lampjes? Toen ik de auto kocht, had deze een tijdje stilgestaan en de accu moest weer aangekoppeld worden. Ik moest met het kaartje een radiocode invoeren en dit is allemaal verder goed.
Mijn vraag dus nu kort eigenlijk:Als het ABS en TCS OFF lampje branden, is dit dan te wijten aan een simpele ABS sensor of kan ik beter gelijk naar andere dingen laten kijken?
Alvast bedankt voor de reacties.
Verder rijdt de auto exact hetzelfde en lijkt het haast alsof ABS gewoon in werking is :

Het betreft hier overigens een Porsche Boxster.