ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)
Komt in Jan. . extra verlaagd onderstel 460 pk 3 assige motorwagen + 3 assige wipkar meedraaiende bi -xenon leddagrijverlichting I- shift ,driver+comfortpakket etc etc
_________________________________________ Nie janken.
05 sep 2010 19:54
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Vette commercial wel... brede bandjes zijn ook standaard op die wagen.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
06 sep 2010 7:22
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
As last vermindering ( tegen overbelading) is de reden voor de plaatsing van deze exstra as en door het kleinere formaat van de as is minder plaats en gewicht mogelijk i.p.v. een originele as. ( deze as wordt door vele fabrikanten als optie aangeboden en wordt dan door Estepe geleverd als zijnde "af Fabriek")
De bedoeling van dit prototype is om 3 hogere vrachtwagens zo laag mogelijk te laden of 2 kippers. Vandaar ook de chassis drop. Het Chassis was af fabriek al verlaagd en heeft luchtvering op de vooras en achteras om het rijniveau aan te passen. In Nederland en grote delen van Europa is de maximale rijhoogte 4 meter. Ga ervan uit dat een gemiddelde vrachtwagen 3,80 is en dat deze dan nog geladen dient te worden. Hoogte /diepte van mijn nieuwe Volvo is dus zeer belangrijk.
Op de foto lijkt het eenvoudig maar, het hele chassis is achter de cabine weggezaagd en opnieuw gericht/bevestigd.
06 nov 2010 23:18
Eric
Achter de duinen.
Laat ik het dan anders vragen: waarom geen sleepas?
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Hoogte,ruimte, indeling chassis.
Voor het laden zou de as beter achterwegen gelaten worden om meer ruimte voor laaddiepte te creeren. Echter dient men rekening te houden met asdruk, vandaar de plaatsing van de kleinere Estepe as. Een naloop as geeft geen optimale laad mogelijkheid i.v.m de plaats/gewicht van de naloopas.
06 nov 2010 23:52
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Ik mag "mijn Volvo" in week 48 op gaan halen in Italie. Daarna nog verder optimaliseren in Veghel.
v.b. van hoe hij ongeveer wordt,
Laatst bijgewerkt door chelsea op 14 nov 2010 14:44, in totaal 1 keer bewerkt.
13 nov 2010 17:33
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Hé, een volvo topic. En wat wil het toeval, mag mezelf vanaf 10 januari 2011 ook volvo rijder noemen.
Kijk al uit naar de 1e meeting.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
13 nov 2010 17:45
turbocruiser
964 C2 1992
Amstelveen
Blijft toch Ford-Focus-/ Mondeo- achtig spul.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
13 nov 2010 17:47
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Die motor en bak (powershift) komt van Ford geloof ik. Maar qua uiterlijk hou ik ze nog goed uit elkaar hoor (gelukkig). Laten we er ajb geen Ford topic van maken.
13 nov 2010 17:50
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
Blijco schreef:
Ik zag op een ander forum een filmpje van een Volvo die een Porsche aan het opduwen is Misschien wel wat voor je Horn, een anabolenkuurtje !! http://www.youtube.com/watch?v=uiqZmY5G5hY
Niet helemaal eerlijk, die bewuste Volvo in dit filmpje heeft 420pk onder de kap.... en een hele bult koppel. Doet die 997 het nog vrij aardig.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
13 nov 2010 17:56
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
niks mis met een Ford toch
13 nov 2010 17:57
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Je hebt helemaal gelijk. Zitten ook pareltjes tussen. Had zelf ook niet verwacht over te stappen van BMW naar Volvo. En blij dat die verkoper was.
13 nov 2010 18:00
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
13 nov 2010 18:18
porsche@911
[img=
Uploaded with ImageShack.us]En deze heb ik vandaag gekocht [/img]
Stukkie nostalgie Een van de weinige GLT-tjes die af-fabriek met een sportonderstel werd geleverd. Hele hoop aan gebeurd, dus hoop dat de vrouw des huizes weinig kosten heeft (die overigens gewoon weer voor mijn rekening komen).
Laatst bijgewerkt door porsche@911 op 13 nov 2010 20:49, in totaal 2 keer bewerkt.
13 nov 2010 20:46
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Goede kleur/wielen
13 nov 2010 20:47
horn
PF #57
mooie kleur, stoere bak. velgen niet mijn smaak, but who cares (kleur vd velgen wel overigens).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
13 nov 2010 20:59
porsche@911
Chelsea/Horn ... Dank !
De velgen zijn overigens de Volan's die standaard op de R zaten.
Wat is er allemaal aan gebeurd ? Koppeling vernieuwd, krukaskeerring, nokkenaskeerringen, distributie, waterpomp, dynamo, remblokken rondom en schijven voor, remklauw voor, nokkenassensor, veerschotellagers en rubbers, benzinepomp, tankontluchting slangen, radiateur, kachelradiateur, beide aandrijfassen compleet, aircopomp en verdamper, nieuwe koplampunits, achterlichten vernieuwd, alles te leveren met een aantal cm's dik pak nota's.
En Lady of the house ... reuzeblij, het wordt haar nieuwe oude auto ! Het is (nog wel geen) Porsche, maar in ieder geval wel een Volvo. Denk dat de BMW wat vaker blijft staan nu.
Nu maar lekker
13 nov 2010 22:08
chelsea
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
Deze week de eerste km gemaakt met mijn nieuwe VOLVO. Er moeten nog wel wat ditjes en datjes worden gedaan maar in grote lijnen is hij klaar.
met dank aan de foto's van danielrs
03 feb 2011 20:03
erwin996
M140i
M a r c schreef:
Blijco schreef:
Ik zag op een ander forum een filmpje van een Volvo die een Porsche aan het opduwen is Misschien wel wat voor je Horn, een anabolenkuurtje !! http://www.youtube.com/watch?v=uiqZmY5G5hY
Niet helemaal eerlijk, die bewuste Volvo in dit filmpje heeft 420pk onder de kap.... en een hele bult koppel. Doet die 997 het nog vrij aardig.
Wat heet. Die Volvo houdt die 997 totaal niet bij, de 997 sprint van 'm weg alsof ie plakken lood in de schoenen heeft. Lijkt eerder alsof die Volvo niet meer dan 300pk heeft (afgaand op wat ik zie)...
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
03 feb 2011 20:31
Rodger that!
Veghel
Dus binnekort in Lieshout te bewonderen
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
03 feb 2011 20:38
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
C30 Sport, present!
03 feb 2011 21:48
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Ha
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum