Auteur |
Bericht |
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
druk winterbanden
ik heb op mijn 911 winterbanden gelegd iemand een idee welke druk deze moetten hebben of is dit hetzelfde als de gewone banden als druk het zijn 15 duims velgen
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
08 nov 2010 15:55 |
|
|
cabrio wim
|
Re: druk winterbanden
Maximale druk staat op de band.
Ik denk dat het een beetje proberen is, omdat deze band zachter is. Ik had ze zelf altijd op 2.6 staan.
|
08 nov 2010 16:06 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: druk winterbanden
ik heb het gevoel van weinig grip te hebben en ik heb ze nu op 2.4 bar staan alle 4 ik heb als winterbanden het merk TOYO erop liggen
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
08 nov 2010 16:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: druk winterbanden
als de banden wat ouder worden verharden ze ook iets, weet niet of ze nieuw zijn?
_________________________________________ remmen is angst
|
08 nov 2010 16:59 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: druk winterbanden
naar de ouderdom moet ik eens kijken , maar vorig deden ze het zeer goed , maar heb toen vergeten de druk op te meten
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
08 nov 2010 17:02 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: druk winterbanden
Winterbanden: 0.2 - 0.3 Bar hoger zetten dan zomerbanden. Hoeveel dat is: zie instructieboekje. De maximale druk die op de band staat: het niet de bedoeling dat je die er ook op zet tijdens normaal gebruik ....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
08 nov 2010 17:14 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: druk winterbanden
Winterbanden staan normaal gesproken 0,5 Bar hoger dan normaal. T'is me alleen nooit duidelijk gemaakt bij welke temperatuur. Bandenspanning normaal is bij 20 Gr.Celsius
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
08 nov 2010 18:50 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: druk winterbanden
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
08 nov 2010 20:47 |
|
|
flitser01
911 SC 3.0 bj 1983zandhoven ( belgie)
|
Re: druk winterbanden
dan zal ik die morgen eens op de juiste druk gaan zetten
_________________________________________ Engine in the back , water to the river
|
08 nov 2010 22:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: druk winterbanden
Klopt niet Bert. 'Normale' bandenspanning is bij koude band d.w.z. voor het rijden bij de heersende omgevingstemperatuur. Er moet bij een lagere temp. meer lucht in maar de druk is krek gelijk als bij hogere temp.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 nov 2010 23:42 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Re: druk winterbanden
Snap ik Paul maar met 20 Gr.C bedoel ik de buitentemp. en niet de bandentemp. Als er een druk van 2.0Bar in een band moet is dat bij 20 Gr.C. buitentemp. Dus 2.1Bar bij 30C* en 1.9Bar bij 10C* Weet nog altijd niet hoe je zo'n gradentekentje uit je toetsenbord moet toveren
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
09 nov 2010 0:47 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: druk winterbanden
Had ik zo begrepen van je Bert. Maar dit, klopt echt niet: Het is altijd 2.0 bar! Jij hoeft je bandenspanning dus maar weinig te corrigeren, terwijl dit bij lagere/hogere temp. wel moet
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 nov 2010 9:02 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: druk winterbanden
Als je het helemaal precies wilt omschrijven: Het op juiste spanning zetten van de band betekent in feite het oppompen tot de juiste hoeveelheid overdruk is ten opzichte van de luchtdruk buiten.
Als je dat doet bij 20 graden, en het wordt vervolgens erg koud, dan daalt de druk in de band. Je moet er dan meer lucht in pompen om weer op de juiste spanning te komen. Het is dus niet zo dat als je bij 0 graden buitentemperatuur je banden op spanning brengt, dat je ze dan op een hogere druk moet zetten.
Strikt genomen fluctueert je bandenspanning ook met het weer. Hogere luchtdruk buiten zorgt voor een lagere overdruk in de band; lage luchtdruk buiten zorgt voor een hogere bandenspanning.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
09 nov 2010 11:10 |
|
|
zwette
Porsche 996- BMW 628 CSIA- 2CV AZU 12pk 1960Vlaanderen
|
Re: druk winterbanden
ligt aan de banden, dus dat kan verschillen,maar de druk staat op de zijkanten van de band
|
12 nov 2010 12:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: druk winterbanden
't kan ook zijn dat je banden vet zijn van alle pekel en andere zooi waar je vorig jaar doorheen hebt gereden Inderdaad bemerk je "leeftijd" bij winterbanden nog meer dan bij "zomerbanden" ... .. kijk ook naar het profiel, waar voor "zomerbanden" 4mm nog ruim voldoende is, is dat voor winterbanden zeker niet
|
12 nov 2010 12:35 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: druk winterbanden
.... zucht ..... (echt niet; de juiste druk staat in het boekje van de auto; de max druk die op de band zelf staat, is de druk waarbij de fabrikant garandeert dat hij nog net niet explodeert....)
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 nov 2010 21:01 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: druk winterbanden
Zucht +2
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
12 nov 2010 22:49 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: druk winterbanden
overigens vind ik 3.0 op de achterbanden echt te hard (althans in Nederland met al zijn speedbumps...) je stuitert af en toe zowat uit de auto... 2.6 rijdt veel prettiger maar dat is persoonlijk !
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
14 nov 2010 16:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: druk winterbanden
als je de druk standaard 15 % te laag houd zal je grip minder zijn, de bandenslijtage ongelijkmatig en de temp. hoger.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 nov 2010 17:39 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: druk winterbanden
off topic: @ Paul II Sokrates stierf net voor 356 B Christus ... Is hij wel oud geworden, he?
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
14 nov 2010 17:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: druk winterbanden
Stukje gezonde relativering
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 nov 2010 20:29 |
|
|