Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:45



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
koppeling zwaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht koppeling zwaar?
hallo allemaal.

ff een technisch vraagje,vandaag eindelijk een serieus grote rit gemaakt met dit mooie weer :D de p rijdt perfect,maar wat mij opvalt dat is dat de koppeling behoorlijk zwaar gaat en dat je een aardig lam voetje krijgt als je voor een stoplicht staat hij pakt ook heel ;bruusk; op vindt ik.is dit normaal? bij dit type en moet ik er aan wennen of moet ik alvast maar een nieuwe koppelingsset bestellen.ik heb geen vergelijkingsmateriaal.misschien heeft iemand hier ook ervaring mee
bedankt alvast :ba:


03 apr 2005 23:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Inderdaad, gewoon vernieuwen en liefst niet te lang wachten.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 apr 2005 9:22
Profiel
Bericht 
molen934 schreef:
Inderdaad, gewoon vernieuwen en liefst niet te lang wachten.


Nou... dat hangt er vanaf wat je "zwaar" vindt. 911'en uit jouw bouwjaar (met 915 bak), en trouwens ook nog steeds met de latere G50 bak, zoals in de mijne, staan nou niet wat je noemt bekend om de verderlichte kopplingen... Maw: een beetje trappen hoort erbij.


04 apr 2005 11:57
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
beperkte ervaring weliswaar; maar vind een koppeling in een porsche een stuk zwaarder gaan dan die in een standaard familiebak

laat een ervaringsdeskundige eens in die van jou rijden zou ik zeggen
_________________________________________
Got coffee?


04 apr 2005 11:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
De koppeling mag iets zwaarder gaan als een doorsnee auto maar zeker niet te zwaar!
Rijd 911 vanaf 1983 en heb altijd een hekel aan een zware koppeling gehad, en liet hem op tijd vernieuwen en je bent er voor jaren weer vanaf.
Ook is het zéér slecht voor de versnellingsbak wanneer de koppeling niet naar behoren werkt.
Bezit nu een 993 S 2 en de koppeling gaat net zo licht als van mijn BMW!
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 apr 2005 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
molen934 schreef:
De koppeling mag iets zwaarder gaan als een doorsnee auto maar zeker niet te zwaar!
Rijd 911 vanaf 1983 en heb altijd een hekel aan een zware koppeling gehad, en liet hem op tijd vernieuwen en je bent er voor jaren weer vanaf.
Ook is het zéér slecht voor de versnellingsbak wanneer de koppeling niet naar behoren werkt.
Bezit nu een 993 S 2 en de koppeling gaat net zo licht als van mijn BMW!


inderdaad dat is ook mijn mening,ik was er al bang voor dat het einde nabij was van me koppeling,ik had gehoopt dat hij het nog een poosje vol zou houden aangezien ik alleen zomers met de auto rijdt.


04 apr 2005 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kampen
Bericht 
Mijn ene kuit is heel wat steviger dan de andere ... :wink: :wink:

De eerste weken na de 928GTS, had ik vaak kramp !!

Cool man.
_________________________________________
Het is een virus ❤️


04 apr 2005 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Voordat je de zaak opentrekt: check eerst of het zwaar bedienen van je koppeling en het moeilijk doseren niet komt door een slechte koppelingskabel of draaipunten in de bediening van de koppeling.

Dit kun je checken als volgt (lastig uit te leggen maar ik zal het proberen):

Trap je pedaal bv halverwege in en hou 'm daar vast op de plaats.
Ook al gaat de koppeling zwaar in de zin dat dat veel kracht kost, een kleine verandering in de kracht die je uitoefent moet je voelen in een beweging van je pedaal (iets harder trappen dan trap je'm verder in, iets minder trappen dan komt ie direct wat omhoog).
Is dat niet het geval en blijft het pedaal op dezelfde plaats "plakken" ook als je iets meer of minder kracht uitoefent, dan zit er veel wrijving in de overbrenging; bijvoorbeeld door een zwaar lopende kabel. Dit probleem dan eerst verhelpen.

Blijft de zaak niet plakken zoals omschreven dat zit het echt in de koppeling zelf.

Zowel de oudere 3.2 als de nieuwere met hydraulische bediening moeten goed soepel kunnen lopen kwa koppeling, weliswaar met iets meer kracht dan een Peugeot 206 of zo maar ook niet "vrouwonvriendelijk zwaar".
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 apr 2005 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
lindemans schreef:
Voordat je de zaak opentrekt: check eerst of het zwaar bedienen van je koppeling en het moeilijk doseren niet komt door een slechte koppelingskabel of draaipunten in de bediening van de koppeling.

Dit kun je checken als volgt (lastig uit te leggen maar ik zal het proberen):

Trap je pedaal bv halverwege in en hou 'm daar vast op de plaats.
Ook al gaat de koppeling zwaar in de zin dat dat veel kracht kost, een kleine verandering in de kracht die je uitoefent moet je voelen in een beweging van je pedaal (iets harder trappen dan trap je'm verder in, iets minder trappen dan komt ie direct wat omhoog).
Is dat niet het geval en blijft het pedaal op dezelfde plaats "plakken" ook als je iets meer of minder kracht uitoefent, dan zit er veel wrijving in de overbrenging; bijvoorbeeld door een zwaar lopende kabel. Dit probleem dan eerst verhelpen.

Blijft de zaak niet plakken zoals omschreven dat zit het echt in de koppeling zelf.

Zowel de oudere 3.2 als de nieuwere met hydraulische bediening moeten goed soepel kunnen lopen kwa koppeling, weliswaar met iets meer kracht dan een Peugeot 206 of zo maar ook niet "vrouwonvriendelijk zwaar".


bedankt lindemans
ik ga deze procedure wel even controleren,het kan inderdaad wel de overbrenging zijn,mijn auto heeft al de nodige km,s gereden.
ik laat wel ff weten of dit het probleem is :roll:


04 apr 2005 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ruud,
Laat nog effe weten wat je bevindingen zijn...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 apr 2005 0:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 sc targa ,81
hoofddorp
Bericht 
ik heb de overbrengingen en kabel gecheckt,maar daar is niets op aan te merken.ik ga voor een nieuwe koppelingsset :cry:

bedankt voor je meedenken :)


10 apr 2005 10:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Elke 60.000 km je koppeling vervangen is bij een oudere Porsche heel gewoon (Bron: Car Care Soest) en voorkomt verdere vervolgschade (bv. nieuw vliegwiel).

Kees.
_________________________________________
Famous last words....hold my beer and watch this!


10 apr 2005 17:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
"Oudere Porsche" = :?:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


12 apr 2005 9:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Elke 60.000 km je koppeling vervangen is bij een oudere Porsche heel gewoon (Bron: Car Care Soest)


krasse uitspraak :roll:
Hopelijk bedoelen ze dan met "oudere" Porsches dan wel +20jaar ofsow ...
Mijne doet het nog steeds ok en zit er al een behoooooorlijke tijd langer in :!:




Dirk
:roll:


12 apr 2005 11:19
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Oja,

Ik kan me herrineren dat Paul Veens juist melde dat er een behoorlijk verschil was tussen de diiversen Porsches, het is ten alle tijden de bestuurder die de koppeling sloopt, idd, velen volksstammen vergeten hun poot van de koppeling af te houden, deze is eigenlijk alleen maar om de auto te laten rollen, en dan dollen tuurlijk.

Sommige doen meer als een ton met 1 koppeling, anderen nog geen 20k.(mensen als mijn buuf bv.)


12 apr 2005 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De koppeling van mijn 356 wordt nu vervangen op 80.000 km. Eigenlijk was dit nog niet nodig, maar omdat de motor er toch uit is voor een volledige revisie heb ik deze ook maar gelijk laten vervangen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


12 apr 2005 15:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Ik belde vandaag met een officiële Porsche verdeler
Koppeling voor een 964:
Drukgroep : 479 euro
Koppelingsplaat : 185 euro
Druklager : 160 euro
Totaal : 824 euro
Prijzen incl BTW ZONDER plaatsing (Plaatsing 10-12 uur)

op http://replacement.carjunky.com/parts/carjunky/wizard.jsp?year=1990&make=PO&model=964-2-001&category=All&part=Clutch+Kit
voor een Sachs koppelingskit (Drukgroep, koppelingsplaat en druklager) kit 501$ = 385 euro !!!!!!
Invoerrechten +- 23% + verzendingskosten +- 40 euro excl.

Vanwaar dit enorm verschil ? Was sachs niet een OEM leverancier van Porsche ?


12 apr 2005 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Kijk eens even goed om je heen bij de dealer......
Daar zie je heel veel dingen die wel geld kosten, niet onderdeel zijn van je Sachs setje, maar wel ergens gefinancieerd moeten worden....

Dat is het antwoord op je vraag...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


12 apr 2005 18:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Inderdaad goedkoop.
Meteen bij favo. gezet


12 apr 2005 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Komplete koppeling voor mijn 3.2: 650 euro ex btw.


12 apr 2005 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster na 997 cabrio 987 S 986 S 993 coupe en 964 coupe
Den Haag
Bericht 
Dit weekeinde de koppeling van de P vervangen, ik had het idee dat deze nogal zwaar ging. Met 157k op de klok leek het mij sterk dat deze nog niet vervangen was. Wat schetst de verbazing :D er kwam een koppling uit '91 uit, en deze was nog niet geheel versleten :!: eigenlijk was ik precies op tijd. Wel gelijk alles vervangen behalve het vliegwiel, dat was nog in goede staat. Koppeling gaat nu een stuk lichter en grijpt beter aan.

Dit geeft wel duikelijk aan dat bij normaal gebruik eek koppeling van een Porsche wedegelijk lang mee kan.
_________________________________________
Gas is alles, maar alleen op gepaste momenten.


17 apr 2005 22:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Marcel C2C schreef:
Wel gelijk alles vervangen behalve het vliegwiel, dat was nog in goede staat. Koppeling gaat nu een stuk lichter en grijpt beter aan.


En Pierre, het eindbedrag op de factuur was ... (en waar laten doen?) :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 apr 2005 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
horn schreef:
Marcel C2C schreef:
Wel gelijk alles vervangen behalve het vliegwiel, dat was nog in goede staat. Koppeling gaat nu een stuk lichter en grijpt beter aan.


En Pierre, het eindbedrag op de factuur was ... (en waar laten doen?) :wink:


Er ook aan toe waarde vriend? :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


17 apr 2005 23:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Nope, maar wel eens benieuwd wat dat kost. Want ergens in de eerste 50K km .... :wink:

@ Marcel; heb jij al een licht vliegwiel? Nog overwogen dat te laten doen nou hij toch open lag (zie Gizmo)?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 apr 2005 4:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Citaat:
Dit geeft wel duikelijk aan dat bij normaal gebruik eek koppeling van een Porsche wedegelijk lang mee kan.


Mijn 3.2 heeft 210k op de klok en het was ook de eerste koppeling, gewoon een kwestie van veel snelweg kilometers denk ik.


18 apr 2005 17:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.