Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:37

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Stinger DSI ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Stinger DSI ervaringen
Heb de laatste jaren geen bekeuringen meer gekregen voor te hard rijden en ik heb nimmer een stinger o.i.d. nodig gehad. Trajectcontroles worden keurig aangegeven. Vaste palen zie je gewoon staan, daar heb ik geen piepje of lampje bij nodig :ass:
Pas wel het Duitse systeem toe: hard waar het hard kan, en als er een bord is geplaatst even rustig aan (datzelfde geldt natuurlijk voor bebouwde kom). De winst die je haalt met korte stukjes 'blazen' is immers verwaarloosbaar en door mezelf wat discipline op te leggen, kan ik nu ook genieten van rustig rijden in mijn Porsche :drive:

12 nov 2010 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
gast schreef:
Wel eens iemand aangehouden met Stinger? (en probleemloos verder gereden of Stinger kwijt?)

Marcel, dat zou probleemloos moeten verlopen mits je tijdig de ilegale software delete waarvoor een speciale knop aanwezig is. JP-S vertel eens :?:

12 nov 2010 17:28
Profiel
Moderator
PF #57
dan blijft er volgens mij een ritregistratie systeem over. thuis je dsi aan de pc hangen en met je eigen code kan je de detectiesoftware weer herinstalleren. :idea: prima principe :thumleft: en niet illegaal.
vooralsnog weegt voor mij de aanschafprijs bij lange na niet op tegen de boetes die ik per jaar krijg... en dat ze niet in meerdere auto's kunnen vind ik ook niet handig. maar het is wel de mooiste oplossing.

12 nov 2010 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
gast schreef:
Wel eens iemand aangehouden met Stinger? (en probleemloos verder gereden of Stinger kwijt?)

2 keer een Stinger Ventura kwijtgraakt, met een DSI nooit problemen gehad, ook niet in Dld, FR, CH of I.
Bij de CH grens wel enkele malen moeten uitleggen dat het een ritregistratie systeem was en voor de zekerheid even de detectiesoftware gewist (100m over de grens vanuit de laptop weer geladen).

1 keer net onder Parijs aangehouden door een stille politieauto die vond dat ik hun onopvallende, echt niet zichtbare flitsauto wel heel erg goed opmerkte, maar die hebben ook niets gezegd over de DSI, waar ik natuurlijk uit voorzorg weer de software had gewist.

In Den Bosch in een fuik gereden, Stinger detectiesoftware gewist dus was een ritregistratie systeem, deden wel erg lastig over mijn lasershield (wat natuurlijk een automatische garagedeuropener was, daar kun je hem ook voor gebruiken).

Dus met een DSI totaal geen problemen...... :cheers:

12 nov 2010 18:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Franz schreef:
Bij honger naar snelheid zou ik je eerder adviseren om naar het circuit of onze oosterburen af te reizen dan zo'n Stinger in je auto te hangen en het pedaal onderin te duwen op de Nederlandse snelwegen. Met een beetje mazzel mogen we straks weer legaal 130 en zullen tevens de snelheidscontroles afnemen op de snelwegen dus heb je zo'n Stinger niet eens meer nodig. ( er vanuit gaande dat je je wel aan de snelheid houdt binnen de bebouwde kom natuurlijk)

Legaal 130 en dus niet meer nodig? Poehpoeh, jij maniak!!!
:ass:

12 nov 2010 18:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Leonardo schreef:
Franz schreef:
Bij honger naar snelheid zou ik je eerder adviseren om naar het circuit of onze oosterburen af te reizen dan zo'n Stinger in je auto te hangen en het pedaal onderin te duwen op de Nederlandse snelwegen. Met een beetje mazzel mogen we straks weer legaal 130 en zullen tevens de snelheidscontroles afnemen op de snelwegen dus heb je zo'n Stinger niet eens meer nodig. ( er vanuit gaande dat je je wel aan de snelheid houdt binnen de bebouwde kom natuurlijk)

Legaal 130 en dus niet meer nodig? Poehpoeh, jij maniak!!!
:ass:

Ik kan me zo voorstellen dat je als eigenaar van een 996 3.4 met tip de kick van het Porscherijden puur in de snelheid zult moeten zoeken dus ik vergeef het je voor deze ene keer.

12 nov 2010 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb een stinger card. Toen ik werd aangehouden heb ik de kaart eruit gehaald en in mijn aktetas gestopt, zonder eerst de software te wissen. Mogen volgens mij toch niet fouilleren oid zonder zeer scherpe aanwijzingen van een misdrijf. Daarbij; die card is amper van pinpasje te onderscheiden.

Ook bleef er 1 agent rondjes om mijn auto lopen terwijl de ander de video liet zien. Ik heb voor en achter van die laserjammers zitten en ook daar werd geen opmerking over gemaakt.

Gisteren alcoholcontrole; card zat er nog gewoon in en besteed niemand aandacht aan. Je ziet hem trouwens ook nauwelijks én je moet maar net weten waar dat ding voor dient.

Nogmaals het is echt een aanrader zo'n ding en natuurlijk absoluut niet te vergelijken met een coyote; das echt appels met peren. Daar durf ik in ieder geval niet mee door te rijden. Wat als je nu eens een van de eerste bent die oom agent en zijn flitding passeert; kun je dat lekker doorgeven aan je klojoto vrienden en zelf kun je een dikke prent afrekenen... ...

Software tijdig wissen is wel altijd aan te raden bij aanhouding.

12 nov 2010 22:27
Profiel
Noord-Brabant
gast schreef:
Franz schreef:
Ik kan me zo voorstellen dat je als eigenaar van een 996 3.4 met tip de kick van het Porscherijden puur in de snelheid zult moeten zoeken dus ik vergeef het je voor deze ene keer.

Wat een ontzettend domme BS opmerking :!:

Zeg gast, ga er anders even lekker serieus op in. Tot twee keer toe wordt er weer totaal onnodig en offtopic gereageerd op een onvriendelijke manier op een post van mij. Chapeau jongens dat er weer een topic om zeep geholpen wordt. Als dit soort reacties de tendens gaat worden hier dan is de gezelligheid er bij mij er zo van af.

13 nov 2010 2:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Papendrecht
+1

humor, sarcasme en afzeiken liggen soms wel dicht bij elkaar :(
Maar daar laat je je plezier toch niet door vergallen :ba:
Maar goed, ook dit is off topic.
On topic: investeringen van 500 euro of meer zijn in mijn ogen buitenproportioneel hoog als deze geen garantie geven op boetevrij rondrijden (tenslotte hangen er ook helicopters in de lucht ...) :popcorn:
Goed blijven opletten is toch ook al aan te raden als je wat harder rijdt en het is nog gratis ook :salut:

13 nov 2010 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
gast schreef:

probleem is dat velen de stinger uit zetten als ze aangehouden worden. er loopt dan echter nog een stroom tussen ontvanger en antenne en die is te traceren. schakelaar (die je stroom draad onderbreekt) ertussen en je bent van dit probleem af.
dus geen gezeik met software verlies oid
vaker aangehouden en nog nooit bekeurd of stinger kwijtgeraakt.
ik heb ze al bijna 10 jaar.
alweer
waarom zou je het duurder of moeilijker maken dan het is
ik wil niet weten of er palen staan maar of ze aan staan
en
400 meter is voldoende om van zwaar je rijbewijs kwijt naar een kleine of zelfs geen bekeuring te gaan
rens

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.

13 nov 2010 11:29
Profiel
Noord-Brabant
@ Rens, Ik had vroeger een Stinger in mijn Volvo C70 T5 zitten en dat ding reageerde bijna op elke benzinepomp. Hebben die nieuwe DSI's daar ook nog last van?

13 nov 2010 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Relax Franz, het was een grapje... En zo vatte ik jouw antwoord ook op...
Kan ik prima hebben...

13 nov 2010 12:45
Profiel
Noord-Brabant
Leonardo schreef:
Relax Franz, het was een grapje... En zo vatte ik jouw antwoord ook op...
Kan ik prima hebben...

Ach, ik had er voor de duidelijkheid misschien ook smiley bij moeten zetten. :wink: Nah ja, opgelost weer. :thumleft:

13 nov 2010 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Leerdam
:thumleft:

13 nov 2010 13:38
Profiel
Forum Admin
Cayenne
dobbelsteen schreef:

En er is ook een app van iPhone voor 5€, alleen weet ik naam niet, en die heeft tegenwoordig ook al veel gebruikers in België.

Die app heet flitsmeister...kost iets van 2,69 € en die gebruik ik....... Vroegah reed ik ook altijd met een stinger...nu al jaren niet meer..vooral het probleem dat je vaak met meerdere auto's rijd vond ik de doorslag geven het in 1 auto niet in te bouwen.

Als je tegenwoordig voordat je gaat rijden ff flitsmeister opent op je iPhone, goed luistert naar de radio en je ogen goed de kost geeft en uiteraard normaal rijd heb je bijna nooit een bekeuring.

En zou ik er een krijgen ....tja dan is het mijn eigen rot schuld.

Die paar keer de afgelopen decennia dat ik een bekeuring kreeg voor te hard rijden was dat altijd door een sneaky ( gewone burgermansauto ) surveilance die ver achter je onopvallend ff meereden, hier kan geen detectiesysteem tegen op, als alleen een paar haviksogen en een turbospiegel.

14 nov 2010 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Papendrecht
+1 :drive: :thumleft:
en blijve kijkuh ...

14 nov 2010 11:15
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
John schreef:
dobbelsteen schreef:

En er is ook een app van iPhone voor 5€, alleen weet ik naam niet, en die heeft tegenwoordig ook al veel gebruikers in België.

Als je tegenwoordig voordat je gaat rijden ff flitsmeister opent op je iPhone, goed luistert naar de radio en je ogen goed de kost geeft en uiteraard normaal rijd heb je bijna nooit een bekeuring.

Precies mijn tacktiek! Alleen gebruik ik qflits op de iPhone! En idd zo goed als nooit een bekeuring, en ik rijd eigenlijk altijd (wat) te hard.

14 nov 2010 11:17
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
zoeen stinger is dan wel duur maar ik zit er toch over te denken hem er in te laten zetten.

je zit zo aan de 170 en dan ben je alles kwijt voor minstens 2 weken.en een flinke prent.met wat pech kan je dus ook nog eens niet werken als je het rijbewijs nodig hebt.
nu komen natuurlijk al die verhalen over onverantwoord 170 km.maar er is volgens mij niemand met een porsche die 1o rijd op de snelweg.
je hebt hem er naar 1 keer al uit.

anton

14 nov 2010 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Sinds 2 jaar (110.000 km) een DSI in de 325iA coupe. Daarvoor 300.000 km een ventura. De DSI is veeeel beter. Aanrader. Wel veel loos alarm. Ga direct kijken naar de update.

14 nov 2010 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
is een updat in de software van de Spectrum Analyzer; niet die van de stinger zelf!

14 nov 2010 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
JP-S, hoe kom je dan aan deze update? en hoe uit te voeren?

14 nov 2010 19:44
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
klikkerdeklik :salut:

14 nov 2010 19:55
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Maarten, deze is uiteraard bekend.
Maar gezien de uitspraak;
Citaat:
is een updat in de software van de Spectrum Analyzer; niet die van de stinger zelf!

Ga ik uit van een andere update dan de standaard software update.

14 nov 2010 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2