Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Is dit een bekend probleem?
Weet iemand of het te lassen is en of het slechts het hitteschild is?
|
26 okt 2010 16:49 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
(de scheuren zitten boven de las)
|
26 okt 2010 16:50 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
(hier nog duidelijker) ... had ik meteen moeten doen.
|
26 okt 2010 16:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Als de demper niet al te slecht is - kan je dit lassen ... is geen hitteschild, maar gewoon de buitenkant van de einddemper. Kijk meteen of'ie rammelt ... als dat zo is, slijp er dan 'n "luikje" in zodat je het losse binnenwerk er uit kan nemen
|
26 okt 2010 17:35 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
MF 964 waar is die zwarte bundel draad voor?
|
26 okt 2010 19:08 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Bij mijn 964 was deze ook gescheurd. Laten lassen maar na +/- 20 Km scheurde ie weer. Toen maar een nieuwe (mooi glimmende ) einddemper laten monteren. Maakte wel weer een beter geluid dan voorheen
|
26 okt 2010 21:26 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
die draden zijn van de looplamp (uitlaat ligt op de gereedschapswagen)
Ik ben benieuwd of er nog meer gevallen zijn betreft de einddemper...
|
26 okt 2010 22:26 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
MF 964 ik heb het gehad bij mijn 911 3.2 uitlaatstuk achterste pot een mooie lasnaad overheen laten zetten en niet te flauw toen zeker nog enkele jaren mee gereden! Dus het kan ook anders. opa.
|
26 okt 2010 23:01 |
|
|
Lasklusser
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Slijp er wel even een V-tje in zodat het vuil en vet uit de naad is. Dit kan dan niet in je smeltbad lopen en zo voorkom je dat die snel weer scheurt.
|
27 okt 2010 22:29 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
indien je tevreden was met huidige geluid, lekker laten lassen.
Indien je meer van de boxxer motor wilt horen, secundaire demper bypass/ofwel g-pipe. dat(de originele secundaire demper) ding is trouwens erg zwaar voor een demper.
Komt het scheuren vaker voor? Je merkt het, ja. Lees op Rennlist vooral als er een cuprohr(primaire demper bypass) voorzit.
Nieuwe secundaire demper is prijzig, een g-pipe(nieuw of gebruikt) minder, een V slijpen(op suggestie van lasklus) en dichtlassen nog minder prijzig.
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
27 okt 2010 22:55 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Dus de primaire org. demper + g-pipe zou een betere combi zijn. Ik heb de orginele pri demper nog liggen.
Krijgt de sec demper nu met de cup rohr te veel voor zijn kiezen?
|
27 okt 2010 23:13 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
zie hierboven... weet iemand nog een goede gebruikte g-pipe of ergens een nieuwe?
|
27 okt 2010 23:16 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
originele gebruikte secundaire demper + cuprohr = barsten in secundaire demper. originele nieuwe secundaire demper + cuprohr = ietwat vergrote kans op barsten in secundaire demper (op basis van Rennlist ervaringen) cuprohr + g-pipe = hoofdpijn originele primaire demper + g-pipe vind ik erg mooi klinken. misschien zelfs met katalysator bypass
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 okt 2010 11:31 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Zitten er nog voor- en nadelen tussen de korte (gewone) of lange g-pipe?
Iemand ervaringen?
|
29 okt 2010 9:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
De lange heeft als het goed is 'n stang aan de bocht die je vast kan maken aan de originele bevestigings-punten van de einddemper - de korte heeft dat MI niet. Er zal ook wel iets van 'n heel klein (Pk en-) geluidsverschil in zitten, maar aangezien elke 964 met Cup of G-pipe anders klinkt is (ook) dat te verwaarlozen
|
29 okt 2010 9:13 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Is het deze?
|
29 okt 2010 11:09 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Nog een paar vragen: - Is het nodig om de uitlaat koppelingen extra af te dichten met vloeibare pakking? - De "sponsen" op de motorbeschermplaat en beschermplaten bij de kleppendeksels die kunnen toch weg? Enkele zijn al helemaal vergaan en ik heb op het forum vernomen dat ze een risico op brand zijn.
|
29 okt 2010 22:48 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Volgens de specialist kun je die "sponsen"inderdaad beter weghalen als ze vol met olie zitten,of gedeeltelijk vergaan zijn.
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
30 okt 2010 10:15 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Waren de "sponsen" voor geluidsdemping of hadden ze een andere functie?
|
30 okt 2010 15:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Zeer zeker NIET De flensen en de ring goed uitrichten en dan de klem er omheen schuiven ... goed vast draaien en hij is echt dicht
|
30 okt 2010 17:31 |
|
|
Lasklusser
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Al gelast? gelukt?
|
12 nov 2010 22:39 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Opzuigen van de olie
|
12 nov 2010 22:52 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Ik heb een g-pipe aangeschaft. Ik zou vandaag de orginele primaire demper en de g-pipe er onder zetten maar de dag liep ff anders.
Lasklus-> wat zou het bij jou kosten om de secondaire demper te lassen?
|
13 nov 2010 15:55 |
|
|
Lasklusser
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Stuur me even een mailtje met wat er precies moet gebeuren en nog een paar duidelijke foto's
|
15 nov 2010 8:30 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Re: Einddemper gescheurd rond de twee buizen (964)
Is er niemand die met cuprohr en g-bocht rond blijft rijden zonder hoofdpijn? Heb nu alleen een cuprohr en wil het geluid best iets mooier/harder hebben.
|
15 nov 2010 9:17 |
|
|