Auteur |
Bericht |
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Porsche 911t '69 gekocht!
Hallo mensen. Eindelijk is het zover.. na lang zoeken en denken wat ik nu echt wou hebben is het zo ver. Ik heb een rode Porsche 911t van juni 1969 gekocht. Bij de auto heb ik rekeningen en papieren van Porsche gekregen. De optie codes snap ik niet. Al die duitse afkortingen. Kunnen jullie mij goed helpen hier mee? De kleur zou origineel 6852 GR. Metal zijn. Iemand een voorbeeld hier van? Bij de volgende optie codes zou ik ook graag een goede vertaling hebben en misschien ook wel foto's ter verduidelijking Volgens mij zit de helft er niet meer op.. n hoop werk te doen dus! YES!! 9036 FUENFG.G 9368 SOND.LAK (speciale kleur??) 9110 FELGE 6 9119 STABILI5 9248 BECK-SSG 9249 BECK-SSG 9304 GUM-VSSH 9305 GUM-HSSH 9352 HECKSCH. 9431 ANTENNE (antenne maar waar zat deze?) 9437 L-SPRECH (luidspreker in dashboard?) 9236 R.SITZ L 9311 HEK-S-WI (achterruitwisser?) 0002 KFZ-BRF. Farbe: 6852 GR.METAL
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
Laatst bijgewerkt door GHMartijn op 12 nov 2010 22:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2010 21:32 |
|
|
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Gefeliciteerd ! Mooie auto ! Voor optiecodes , moet je bij de die-hards zijn, hier op het forum.
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
12 nov 2010 21:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
allereerst gefeliciteerd. kleurnummer 62109 (6852) 221 donkergroen metallic.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2010 21:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Inzake codes: 4-cijferige codes schijnen tot 1969 gebruikt te zijn. er staan er wat in de Bijbel van Morgan, maar weinig van degenen die jij zoekt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 12 nov 2010 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2010 21:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
members.rennlist.com/vilhuer/options.pdf 9248 Canvas suitcase red and black tartan pattern 9249 Leather tie down straps fitted to rear seats 9437 Headrest, hounds-tooth check cloth
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 12 nov 2010 22:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2010 21:52 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Gefeliciteerd! veel plezier en mooie kleur
|
12 nov 2010 21:53 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
De originele kleur is wel vet lelijk hahahaha Ik dacht Grey Metal ofzo haha Zijn er meer diehards in de buurt voor de codes??
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
12 nov 2010 22:00 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Gefeliciteerd!!! Weer een klassieker erbij. Toch de enige echte 911 Kijk voor uitleg over codes en kleuren op http://www.elferhelfer.de. Goede site. De "GR" achter de kleurcode staat voor de verfleverancier. G ken ik wel, is Glasurit. De R kan ik even niet thuisbrengen. Qua opties, verschilde nogal per jaar en is ook niet altijd betrouwbaar. Heb zelf ook een aantal opties op mijn auto die niet op het geboorte bewijs staan (5 versnellingen). En deze zijn niet later toegevoegd. Antenne zat op het rechter voorspatbord origineel. Luidspreker is de centerspeaker midden in het dashboard. Verder had je auto naast het al genoemde dus een achterruitenwisser (9311), veligheidsgordels (9248/9249), Fuchs 6j velgen (9110) en stabilisator stangen voor (9119). KFZ BRF is gewoon de originele papieren van de auto. De code voor Heckscheibe snap ik niet helemaal, is gewoon je achteruit en was geen optie Het enige wat ik niet met zekerheid kan achterhalen is die gum vssh en gum hssh. Ik denk dat dit de bumperguards/Stossstangenhorner met rubber opleg voor en achter zijn. Codes die Horn gaf komen dus niet overeen met de omschrijving. Wellicht een ander jaar? Heel veel plezier van je 911! Zorg er goed voor, wat regelmatig onderhoud hebben ze zeker nodig...... En vooral lekker rijden, zijn ze voor gemaakt!!!!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
Laatst bijgewerkt door Hessel op 13 nov 2010 1:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2010 22:38 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
| | | | Hessel schreef: Gefeliciteerd!!! Weer een klassieker erbij. Toch de enige echte 911 Kijk voor uitleg over codes en kleuren op http://www.elferhelfer.de. Goede site. De "GR" achter de kleurcode staat voor de verfleverancier. G ken ik wel, is Glasurit. De R kan ik even niet thuisbrengen. Qua opties, verschilde nogal per jaar en is ook niet altijd betrouwbaar. Heb zelf ook een aantal opties op mijn auto die niet op het geboorte bewijs staan (5 versnellingen). En deze zijn niet later toegevoegd. Antenne zat op het rechter voorspatbord origineel. Luidspreker is de centerspeaker midden in het dashboard. Verder had je auto naast het al genoemde dus een achterruitenwisser (9311), veligheidsgordels (9248/9249), Fuchs 6j velgen (9110) en stabilisator stangen voor (9119). KFZ BRF is gewoon de originele papieren van de auto. De code voor Hecksheibe snapo ik niet helemaal, is gewoon je achteruit en was geen optie Het enige wat ik niet met zekerheid kan achterhalen is die gum vssh en gum hssh. Ik denk dat dit de bumperguards/Stossstangenhorner met rubber opleg voor en achter zijn. Codes die Horn gaf komen dus niet overeen met de omschrijving. Wellicht een ander jaar? Heel veel plezier van je 911! Zorg er goed voor, wat regelmatig onderhoud hebben ze zeker nodig...... En vooral lekker rijden, zijn ze voor gemaakt!!!! | | | | |
Zijn die ruitenwissers nog te vinden? en heb je dan een speciale achterklep en rooster nodig? Dit vind ik wel een vette optie Ja ik haal hem morgen op.. en ga dan lekker toeren.(als het weer het toelaat haha)
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
12 nov 2010 23:34 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Onderdelen zijn zeker nog wel te vinden. Even rondbellen met de bekende onderdelen handelaren zoals van Kessel, Erpa, etc. Past gewoon op de standaard klep en als je mazzel hebt loopt de bedrading er nog.
Als je de klep opent zie je aan de onderkant aan de rechter bovenkant van het rooster een gat in de klep. Hier zit de motor vast en gaat door dit gat naar buiten. Als dit gat niet door en door is (zoals een 911 zonder deze optie) moet dit worden doorgeboord. Weet alleen even niet of het rooster ook aangepast dient te worden.
Ik zou wel even een live voorbeeld zoeken om te kijken hoe dit daadwerkelijk zit voordat je gaten gaat maken, etc. Ook om even te kijken of je dit echt mooi vindt. Kan zijn dat dit de lijn van een coupe verstoord en dat je dit minder vindt.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
12 nov 2010 23:56 |
|
|
Niels
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Van harte gefeliciteerd Mooi ding, en erg mooie kleur
|
12 nov 2010 23:58 |
|
|
bully
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Gefeliciteerd GHMartijn, mooie bak
|
12 nov 2010 23:59 |
|
|
Niels
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Niet om het een of ander, en ieder zo zijn ding. Maar....
Je hebt als je een beetje rijdt, totaal geen last van regen op de ruit bij een coupe (geen flauw idee hoe het is bij een Targa). Dit is dus IMHO een zinloze optie die ook nog eens veel gewicht kost en stroom vreet (motortjes trekken zwaar)
(overigens geen roosteraanpassing volgens mij Hessel)
|
13 nov 2010 0:06 |
|
|
bully
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Vind ik ook, hier staat ook nog wat moois... vind die brede fuchsen
|
13 nov 2010 0:39 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
+1 Niels. Naast dat ik het de lijnen van een klassieker vind verstoren, denk ik ook dat het nut (Hoe vaak ga je met een klassieke 911 in de regen rijden) en profijt (Ruit wordt vanzelf door rijwind gewist) te verwaarlozen is. Qua originaliteit prima, maar qua optie die zin heeft.... Ook denk ik, na zelf best wat electrische uitdagingen gehad te hebben, je bij een klassieke auto, niet alleen Porsche dus, zo min mogelijk elektra moet willen hebben. Kan alleen maar voor storingen zorgen. Dus zoals ik al zei, even een 911 zoeken met die optie en bedenken of dit de moeite waard is. My 2 cents....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 nov 2010 1:19 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Denk dat dat nog niet zo eenvoudig zal zijn in coupe met die optie.......
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 nov 2010 14:04 |
|
|
Michel Vaillant
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76Amsterdam
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
|
13 nov 2010 14:11 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Dank jullie wel Hier nog een foto en een vraagje. Ben vandaag lekker wezen rijden in de 911 en ik heb een vraagje. Is het normaal dat je de versnellingsbak hoort in de auto? en welke geluiden mag hij beslist wel en niet maken? De bak van mijn Kever maakt namelijk wel geluid, je hoort als het ware een constant geluid van de tandwielen. Dit geeft bij een Kever niet.. maarja bij een 911 weet ik het niet haha. Hier de foto
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
13 nov 2010 21:35 |
|
|
porsche@911
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Ik kan je niet helpen met je vraag ... maar wil je wel feliciteren met je aanwinst !
|
13 nov 2010 22:21 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Bak hoor je in een oude 911 ook, maar mag niet hinderlijk zijn. Ontwerp is gelijk aan een kever, dus in principe zit de bak meteen achter de voorstoelen. Ook wordt er nog wel eens de padding weggehaald om de motor beter te kunnen horen, maar veroorzaakt ook meer geluid van bak en assen.
Knarsen mag in principe niet, maar Porsche 901/915 bakken staan erom bekend dat ze op termijn niet heel soepel meer in z'n 1 kan gaan. Niets aan de hand, kan je nog prima mee rijden.
Wat je wel kunt doen en waar heel veel oudere bakken van opknappen is een betere olie in de bak gebruiken. (Swepco 201) Had bij mij een heel duidelijk positief effect op geluid en souplesse.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 nov 2010 22:27 |
|
|
GHMartijn
Golf GTI dsg '05, Kever ragtop '63 & 911t '69
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Okee super! dat maar eens doen. Ik wil ook de motorolie en filter vervangen. Kan nooit kwaad. Ik hoor een soort van constant geluid.. geen geratel ofzo.. Het geluid verschilt van toonsoort afhankelijk van de versnelling. Ja hoe leg je een geluid uit hahaha
_________________________________________ When a Porsche 956 reaches a speed of 321,4 km/u, it could theoretically drive on ceilings.
|
13 nov 2010 22:35 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Anders een keer een andere kl. 911 eigenaar laten horen. Maar in principe geen probleem als het niet overheersend is.
Onderhoud is echt een must!! Elke 12.000 KM of elk jaar nieuwe (Goede) olie en filter. Meteen even kleppen nalopen en eventueel stellen, elke 2 jaar bakolie verversen, etc. Echt, deze auto's zijn supersterk, maar vragen wel veel en regelmatig onderhoud.
Als je de recente onderhouds historie van de auto niet weet, zou ik preventief de motor olie, bak olie, filters (Olie en benzine) en luchtfilter vervangen. Ook even de fan snaar, puntjes, verdelerkap en bougies even checken. Als je dit zelf kunt, is dit niet al te duur en een leuk projectje.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 nov 2010 23:13 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Ziet er heel mooi uit,gefeliciteerd .
Ben een paar jaar geleden ook wezen kijken naar een rode 69' T in Otterlo,was 5 jaar daarvoor "opgeknapt"............. jammer maar helaas.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 nov 2010 23:28 |
|
|
Niels
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Beetje gieren van de bak is niet zo'n punt. Je kunt even kijken of het versnellings specifiek, toerental specifiek, snelheidsspecifiek. Alle drie hebben weer een ander punt waar wat geluid zou kunnen ontstaan. Je zal doorgaans wel meer horen tov een moderne auto (als je niks hoort is er echt iets aan de hand ) Als je bak een beetje versleten is, kun je vaak nog een tijd doorrijden. 2e versnelling is meestal eerst. Voor de 915 bak; 5 wil door zijn positie buiten de hoofdbak ook nog wel eens wat geluid maken. et etc. Voor de 901 is de de 1e. Als je echt twijfelt even naar een goede specialist met klassieker ervaring. 915 bak is overigens ik geloof tot 89 gebruikt door Porsche. De constructie van de bak is op de 105 serie van Alfa Romeo gerbuikt tot 1991 (spider 4). Is dus prima bak en zeker met de Duitse materialen kan hij erg lang mee.
|
14 nov 2010 10:18 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Re: Porsche 911t '69 gekocht!
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Geniet van het hebben, rijden en het met de auto bezig zijn. Heerlijke nostalgie een oude elfer!
|
14 nov 2010 10:34 |
|
|