Auteur |
Bericht |
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Heb de laatste jaren geen bekeuringen meer gekregen voor te hard rijden en ik heb nimmer een stinger o.i.d. nodig gehad. Trajectcontroles worden keurig aangegeven. Vaste palen zie je gewoon staan, daar heb ik geen piepje of lampje bij nodig Pas wel het Duitse systeem toe: hard waar het hard kan, en als er een bord is geplaatst even rustig aan (datzelfde geldt natuurlijk voor bebouwde kom). De winst die je haalt met korte stukjes 'blazen' is immers verwaarloosbaar en door mezelf wat discipline op te leggen, kan ik nu ook genieten van rustig rijden in mijn Porsche
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
12 nov 2010 17:02 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Marcel, dat zou probleemloos moeten verlopen mits je tijdig de ilegale software delete waarvoor een speciale knop aanwezig is. JP-S vertel eens
|
12 nov 2010 17:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Stinger DSI ervaringen
dan blijft er volgens mij een ritregistratie systeem over. thuis je dsi aan de pc hangen en met je eigen code kan je de detectiesoftware weer herinstalleren. prima principe en niet illegaal. vooralsnog weegt voor mij de aanschafprijs bij lange na niet op tegen de boetes die ik per jaar krijg... en dat ze niet in meerdere auto's kunnen vind ik ook niet handig. maar het is wel de mooiste oplossing.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 nov 2010 17:34 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Stinger DSI ervaringen
2 keer een Stinger Ventura kwijtgraakt, met een DSI nooit problemen gehad, ook niet in Dld, FR, CH of I. Bij de CH grens wel enkele malen moeten uitleggen dat het een ritregistratie systeem was en voor de zekerheid even de detectiesoftware gewist (100m over de grens vanuit de laptop weer geladen). 1 keer net onder Parijs aangehouden door een stille politieauto die vond dat ik hun onopvallende, echt niet zichtbare flitsauto wel heel erg goed opmerkte, maar die hebben ook niets gezegd over de DSI, waar ik natuurlijk uit voorzorg weer de software had gewist. In Den Bosch in een fuik gereden, Stinger detectiesoftware gewist dus was een ritregistratie systeem, deden wel erg lastig over mijn lasershield (wat natuurlijk een automatische garagedeuropener was, daar kun je hem ook voor gebruiken). Dus met een DSI totaal geen problemen......
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
12 nov 2010 18:06 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Legaal 130 en dus niet meer nodig? Poehpoeh, jij maniak!!!
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
12 nov 2010 18:54 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Ik kan me zo voorstellen dat je als eigenaar van een 996 3.4 met tip de kick van het Porscherijden puur in de snelheid zult moeten zoeken dus ik vergeef het je voor deze ene keer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 nov 2010 20:11 |
|
|
JP-S
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Ik heb een stinger card. Toen ik werd aangehouden heb ik de kaart eruit gehaald en in mijn aktetas gestopt, zonder eerst de software te wissen. Mogen volgens mij toch niet fouilleren oid zonder zeer scherpe aanwijzingen van een misdrijf. Daarbij; die card is amper van pinpasje te onderscheiden.
Ook bleef er 1 agent rondjes om mijn auto lopen terwijl de ander de video liet zien. Ik heb voor en achter van die laserjammers zitten en ook daar werd geen opmerking over gemaakt.
Gisteren alcoholcontrole; card zat er nog gewoon in en besteed niemand aandacht aan. Je ziet hem trouwens ook nauwelijks én je moet maar net weten waar dat ding voor dient.
Nogmaals het is echt een aanrader zo'n ding en natuurlijk absoluut niet te vergelijken met een coyote; das echt appels met peren. Daar durf ik in ieder geval niet mee door te rijden. Wat als je nu eens een van de eerste bent die oom agent en zijn flitding passeert; kun je dat lekker doorgeven aan je klojoto vrienden en zelf kun je een dikke prent afrekenen... ...
Software tijdig wissen is wel altijd aan te raden bij aanhouding.
|
12 nov 2010 22:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Zeg gast, ga er anders even lekker serieus op in. Tot twee keer toe wordt er weer totaal onnodig en offtopic gereageerd op een onvriendelijke manier op een post van mij. Chapeau jongens dat er weer een topic om zeep geholpen wordt. Als dit soort reacties de tendens gaat worden hier dan is de gezelligheid er bij mij er zo van af.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 nov 2010 2:29 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Stinger DSI ervaringen
+1 humor, sarcasme en afzeiken liggen soms wel dicht bij elkaar Maar daar laat je je plezier toch niet door vergallen Maar goed, ook dit is off topic. On topic: investeringen van 500 euro of meer zijn in mijn ogen buitenproportioneel hoog als deze geen garantie geven op boetevrij rondrijden (tenslotte hangen er ook helicopters in de lucht ...) Goed blijven opletten is toch ook al aan te raden als je wat harder rijdt en het is nog gratis ook
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
13 nov 2010 10:27 |
|
|
rens914
|
Re: Stinger DSI ervaringen
probleem is dat velen de stinger uit zetten als ze aangehouden worden. er loopt dan echter nog een stroom tussen ontvanger en antenne en die is te traceren. schakelaar (die je stroom draad onderbreekt) ertussen en je bent van dit probleem af. dus geen gezeik met software verlies oid vaker aangehouden en nog nooit bekeurd of stinger kwijtgeraakt. ik heb ze al bijna 10 jaar. alweer waarom zou je het duurder of moeilijker maken dan het is ik wil niet weten of er palen staan maar of ze aan staan en 400 meter is voldoende om van zwaar je rijbewijs kwijt naar een kleine of zelfs geen bekeuring te gaan rens
_________________________________________ speed costs money, how fast do you want to go ?
Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.
|
13 nov 2010 11:29 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Stinger DSI ervaringen
@ Rens, Ik had vroeger een Stinger in mijn Volvo C70 T5 zitten en dat ding reageerde bijna op elke benzinepomp. Hebben die nieuwe DSI's daar ook nog last van?
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 nov 2010 11:55 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Relax Franz, het was een grapje... En zo vatte ik jouw antwoord ook op... Kan ik prima hebben...
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
13 nov 2010 12:45 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Ach, ik had er voor de duidelijkheid misschien ook smiley bij moeten zetten. Nah ja, opgelost weer.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
13 nov 2010 13:01 |
|
|
Leonardo
911 991.2 Carrera 2018
Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013
Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012
Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998
Ex. Boxster 2.5 1997Leerdam
|
Re: Stinger DSI ervaringen
_________________________________________ Zou die grijns nog verdwijnen denk je...? Begint pijn te doen...!!!
|
13 nov 2010 13:38 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Die app heet flitsmeister...kost iets van 2,69 € en die gebruik ik....... Vroegah reed ik ook altijd met een stinger...nu al jaren niet meer..vooral het probleem dat je vaak met meerdere auto's rijd vond ik de doorslag geven het in 1 auto niet in te bouwen. Als je tegenwoordig voordat je gaat rijden ff flitsmeister opent op je iPhone, goed luistert naar de radio en je ogen goed de kost geeft en uiteraard normaal rijd heb je bijna nooit een bekeuring. En zou ik er een krijgen ....tja dan is het mijn eigen rot schuld. Die paar keer de afgelopen decennia dat ik een bekeuring kreeg voor te hard rijden was dat altijd door een sneaky ( gewone burgermansauto ) surveilance die ver achter je onopvallend ff meereden, hier kan geen detectiesysteem tegen op, als alleen een paar haviksogen en een turbospiegel.
|
14 nov 2010 11:09 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Stinger DSI ervaringen
+1 en blijve kijkuh ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
14 nov 2010 11:15 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Precies mijn tacktiek! Alleen gebruik ik qflits op de iPhone! En idd zo goed als nooit een bekeuring, en ik rijd eigenlijk altijd (wat) te hard.
|
14 nov 2010 11:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Stinger DSI ervaringen
zoeen stinger is dan wel duur maar ik zit er toch over te denken hem er in te laten zetten.
je zit zo aan de 170 en dan ben je alles kwijt voor minstens 2 weken.en een flinke prent.met wat pech kan je dus ook nog eens niet werken als je het rijbewijs nodig hebt. nu komen natuurlijk al die verhalen over onverantwoord 170 km.maar er is volgens mij niemand met een porsche die 1o rijd op de snelweg. je hebt hem er naar 1 keer al uit.
anton
|
14 nov 2010 15:51 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Sinds 2 jaar (110.000 km) een DSI in de 325iA coupe. Daarvoor 300.000 km een ventura. De DSI is veeeel beter. Aanrader. Wel veel loos alarm. Ga direct kijken naar de update.
|
14 nov 2010 17:25 |
|
|
JP-S
|
Re: Stinger DSI ervaringen
is een updat in de software van de Spectrum Analyzer; niet die van de stinger zelf!
|
14 nov 2010 17:31 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Stinger DSI ervaringen
JP-S, hoe kom je dan aan deze update? en hoe uit te voeren?
|
14 nov 2010 19:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Stinger DSI ervaringen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 nov 2010 19:55 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: Stinger DSI ervaringen
Maarten, deze is uiteraard bekend. Maar gezien de uitspraak; Ga ik uit van een andere update dan de standaard software update.
|
14 nov 2010 20:00 |
|
|