Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
JP-S schreef:
De c4s heb ik ondertussen TL gereden
Je 4S total loss gereden, vandaar dat ie zo goedkoop werd aangeboden op marktplaats?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
13 nov 2010 21:22
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
@EriC4C: wat ik bedoelde te zeggen is dat ik had verwacht dat de achterkant eerder uit zou breken dan dat de auto over de voorwielen weg zou glijden in zo'n situatie met een C2.
Natuurlijk snap ik dat bij een C4 de grens verder weg ligt, maar dan ga je ook harder en heb je een nog groter probleem als je over die grens gaat dan je met de C2 al hebt
Ik kan het iedereen aanraden (met welk type P dan ook ) om eens aan zo'n dag deel te nemen. 'T is echt leerzaam.
Laatst bijgewerkt door WillemB op 13 nov 2010 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.
13 nov 2010 22:21
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
inderdaad willem heb toen ook zo`n dag gevolgd was erg leuk
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
13 nov 2010 22:24
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
@bassie
@Gijs, man, regel de volgende keer nou ook es even die epoxycirkel
13 nov 2010 22:27
Rob Herfst
Panamera Turbo
Rotterdam
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Blijco schreef:
Hoezo "gevaarlijk weggedrag" een 997
Als je de Nurburgring onder deze omstandigheden al zo met een 996 Carrera 2 kan rijden, dan zal het met de 997 C2 nog makkelijker gaan!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
13 nov 2010 22:28
ricky911
997 4S, ex- 964, Cayenne S, Range Rover Sport 2010
Regio Arnhem
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
MarkS schreef:
Waar het om gaat is wat het breedste punt van de auto is, de achterkant/heupen of bij de spiegels?
Voorbeeldje, 993 Carrera is bij de spiegels gemeten net zo breed als een S of turbo. Die zijn achter wel breder dan een carrera is maar niet breder dan de breedte gemeten bij de spiegels. Past dus net zo goed.
MarkS heeft gelijk De carrosserie van de 911 Carrera 4 modellen is bij de achterspatschermen breder dan bij de modellen met achterwielaandrijving. 44 mm – door de grotere spoorbreedte en de bredere banden.
De afstand tussen het verste punt van de spiegels is gelijk met de Carrera 2 modellen. Als ik naar mijn eigen 997 4 S kijk zie ik dat de spiegels maar marginaal uitsteken tov de achterschermen. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen tel aan beide zijden 2 ongeveer 2 a 3 centimeter bij de breedte van 1.852 mm Je kunt in ieder probleemloos door (standaard breedte) geopende garagedeuren rijden.
13 nov 2010 22:47
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Topicstarter kan beter Volvo gaan rijden
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
13 nov 2010 22:49
resto
resto
Nijmegen
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
ik hou mn 996 niet op de weg met dit honden weer ..hij glibbert en glijd! boh!
_________________________________________ 996 c2 tip
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
13 nov 2010 22:59
resto
resto
Nijmegen
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
mn banden zijn niet nieuw meer en wel erg veel water op de weg. Als het droog is heb ik nergens last van en lijkt het wel alsof ie niet uit KAN breken. Ik heb sterk het vermoeden dat ik alsnog merktrouw ga worden!
_________________________________________ 996 c2 tip
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
erwin996 schreef:
Nergens geen last van met mijn 996, ook niet met dit hondenweer.
Dus je onderschrijft wat TS vreest?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
14 nov 2010 12:49
viaa
911/996 C2
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Hmmm ik ben met ijzel toch wel eens achterstevoren een drukke kruising over gegleden in m'n 996 C2. Geen schade overigens
14 nov 2010 13:01
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 S
Sint Pancras
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Ja ijzel......daar kan niemand tegenop sturen natuurlijk. Dat had je met iedere auto overkomen.Misschien had je alleen dan in een andere positie de kruising over gegeleden.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
14 nov 2010 13:18
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Zonder dit te willen betrekken op personen Opvallend wel, de berichten in dit draadje, de geuite aannames over zowel gedrag van 4w als 2w aangedreven 911-jes.
Blijkt maar weer: Iedereen die nog nooit 'kritieke' situaties zelf ervaren heeft en daarbij snapt hoe weggedrag en onderstel (samen)werkt zou beter wachten met duidelijke uitspraken tot deze eigen ervaring
Citaat:
997S is geen gevaarlijke Porker , wel geeft ie erg laat aan wanneer ie aan het eind van zn kunnen is , betekent dat als ie gaat ...gaat ie goed en ben je hem kwijt . Dit ook omdat de P heel hard gereden kan worden hetgeen betekent heel hard onderuit gaat ....
Als hier inderdaad een 2W wordt bedoelt dan klopt het niet, moet 4W zijn
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
14 nov 2010 14:09
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
ricky911 schreef:
Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen tel aan beide zijden 2 ongeveer 2 a 3 centimeter bij de breedte van 1.852 mm Je kunt in ieder probleemloos door (standaard breedte) geopende garagedeuren rijden.
Of als je het echt zeker wilt weten, met een rollermaat naar het porschecentrum, betreffende model opzoeken, raampjes open en meten maar.
Mark, die zo eens bij PCG te werk is gegaan.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
14 nov 2010 14:52
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Paul II schreef:
Zonder dit te willen betrekken op personen Opvallend wel, de berichten in dit draadje, de geuite aannames over zowel gedrag van 4w als 2w aangedreven 911-jes.
Blijkt maar weer: Iedereen die nog nooit 'kritieke' situaties zelf ervaren heeft en daarbij snapt hoe weggedrag en onderstel (samen)werkt zou beter wachten met duidelijke uitspraken tot deze eigen ervaring
Citaat:
997S is geen gevaarlijke Porker , wel geeft ie erg laat aan wanneer ie aan het eind van zn kunnen is , betekent dat als ie gaat ...gaat ie goed en ben je hem kwijt . Dit ook omdat de P heel hard gereden kan worden hetgeen betekent heel hard onderuit gaat ....
Als hier inderdaad een 2W wordt bedoelt dan klopt het niet, moet 4W zijn
waar het om gaat is of de auto zich voorspelbaar gedraagt op de grens. en dat doet een 2 wel en een 4 veel minder van lennep kon alles met een 911 en niets met een ferrari, hij had geen idee wat die auto ging doen op de grens.
_________________________________________ oud is beter
14 nov 2010 15:01
amandus
Timeless
Re: P 997 Carrera 2 - Gevaarlijk weggedrag - slipgevaar !
Paul II schreef:
Zonder dit te willen betrekken op personen Opvallend wel, de berichten in dit draadje, de geuite aannames over zowel gedrag van 4w als 2w aangedreven 911-jes.
Blijkt maar weer: Iedereen die nog nooit 'kritieke' situaties zelf ervaren heeft en daarbij snapt hoe weggedrag en onderstel (samen)werkt zou beter wachten met duidelijke uitspraken tot deze eigen ervaring
Citaat:
997S is geen gevaarlijke Porker , wel geeft ie erg laat aan wanneer ie aan het eind van zn kunnen is , betekent dat als ie gaat ...gaat ie goed en ben je hem kwijt . Dit ook omdat de P heel hard gereden kan worden hetgeen betekent heel hard onderuit gaat ....
Als hier inderdaad een 2W wordt bedoelt dan klopt het niet, moet 4W zijn
Paul de vierde spijtoptant , zonder het op de man te spelen , GET A LIFE
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum