Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Formule 1, seizoen 2010 
Auteur Bericht
Bericht Re: Formule 1, seizoen 2010
Vettel was top vandaag, dik verdiend :thumleft:

Actie van Alonso tegenover Petrov: Zwak en zielig
en dat noemen we een hele slechte verliezer

14 nov 2010 16:53
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Niks mis mee om een slechte verliezer te zijn, zie ik liever dan zo'n plaspop zonder emoties. En een llllletje rozewater die achter een monitor oordeeld en vervolgens nagepraat wordt is helemaal ruk.
Verder wel gaaf dat Vettel kampioen is geworden!!

14 nov 2010 17:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Wat een geweldige nieuwe wereldkampioen!! Ik zeg: breek die Schumi-records maar, Vettel! :res: :res:

En Alonsohelaas weer zoals we dat vaker van 'm gezien hebben...reuzenkleuter! :scratch:

14 nov 2010 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S zenithblau (ex Boxster S 986)
omgeving 's-Hertogenbosch
man o man! Wat is dit genieten met zo'n mooie eindwedstrijd!!

Vettel :cheers:

14 nov 2010 17:12
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Alonso heeft het beeld wat ik van hem heb wederom bevestigd.
Wat een loser!!!

@Do: Kanslonso :thumleft: :res:

14 nov 2010 17:17
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Met 10 pole positions
5 overwinningen
2 2e plaatsen
3 3e plaatsen

is Vettel de absolute terechte winnaar.

Maar wat een zielige actie van die gefrustreerde spaanse eikel tegen Petrov en het dan gek vinden dat mensen een schurft hekel aan die kwal hebben.
Dan neemt Webber het een stuk sportiever op dat hij het kampioenschap heeft verloren .

Ik hoop dat Kubica de tendens van het tweede gedeelte van dit jaar kan doorzetten in de Fiat volgend jaar. En dan die kwal te kakken zet .

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

14 nov 2010 17:20
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ach, petrov reed voor wat hij waard was. En waarom zou hij Alonso erlangs moeten laten? Maar ik zie liever een topsporter die niet tegen zijn verlies kan dan eentje die geen fighting spirit / killersmentaliteit heeft. En hoewel Hamilton/Button 2 en 3 zijn geworden was het wederom niet echt spectaculair wat ze lieten zien. Hoewel eigenlijk de hele race niet echt spectaculair was helaas. Heb bij Abu Dhabi altijd het gevoel dat ze op een vliegveld rondrijden met al die kantoren/fly overs etc... :mrgreen:

Vettel verdiend gewonnen.

14 nov 2010 17:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Check m`n album... :mrgreen:

Een waardig kampioen!

Eind november ROC in Dusseldorf. Daar komen die mannen ook... ich bin dabei... :popcorn:

http://www.raceofchampions.com/

gr. Peter

14 nov 2010 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Afbeelding

Heren... rustig aan! Ik meen Alonso te hebben horen uitleggen wat hij nu precies met z'n handje deed: de heer Petrov feliciteren met die hij de race van z'n leven heeft gereden! Ben zelf absoluut geen Alonso-fan maar weet bijna zeker dat hij té berékend is om een dergelijke onvolwassen reactie te geven!
Maar het zou voor hem wél mooi geweest zijn, in zijn 1e jaar bij Rari... helaas!
GEFELICI VETTEL !!!

14 nov 2010 19:25
Profiel WWW Facebook 
Dus niet.

Citaat:
Fernando Alonso leek goed op weg om vandaag voor de derde keer kampioen te worden in de Formule 1. Het lukte de Spanjaard echter niet, zo gaf hij ook toe na de race voor de camera's van het Britse BBC.

De fout ligt volgens Alonso bij de strategische keus. Alonso: "Ik had een moeilijke start, daar begon het al mee. We lagen best goed maar Webber ging naar binnen. We moesten als team kiezen; volgen we Webber of Vettel? We kozen ervoor om Webber te volgen en die vierde plek te verdedigen. Als we niet hadden gestopt, was Webber ons waarschijnlijk voorbij gegaan. Het was een moeilijke keuze en achteraf denk ik niet de juiste, maar zeker ben ik er nog steeds niet van."

"De race begon een frustratie te worden omdat het niet lekker ging. Uiteraard had ik liever wereldkampioen geworden, maar soms win je en de andere keer verlies je. Dit keer heb ik verloren, en dat is natuurlijk echt balen", zo vertelde Alonso die lachte als een boer met kiespijn voor de camera's.

Schaamte kwam er enigszins op zijn gezicht toen de BBC vroeg naar zijn actie richting Petrov. Alonso legde hierover uit: "Het was net na de race, je bent geen wereldkampioen, er komen veel emoties los. Hij heeft me flink opgehouden, maar dat is zijn goed recht. Ik ben niet boos op Petrov en ik heb ook geen wrok richting hem. Ik probeerde nog een inhaalpoging in de laatste ronde, reed erg agressief en hij verdedigde zijn positie. Ik ben er niet boos om en volgend jaar zijn er weer nieuwe kansen."

14 nov 2010 20:01
PorscheForum Rakker
Vettel terechte wereldkampioen. Beste auto en snelste coureur. Goed eerste seizoen van Alonso bij Ferrari, misschien wel de beste (niet de snelste) coureur van het moment. Zonder die blunder van Ferrari ongetwijfeld 4de geworden. Grootse blunder van Ferrari was toch wel de keuze voor Massa ipv Raikkonen.

14 nov 2010 20:57
Profiel
Moderator
PF #57
begrijp de reactie van alonso wel. in het heetst van de strijd... en daarna sorry zeggen - precies hoe het moet. :thumleft:

14 nov 2010 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Hele dag druk... nu.nl checken op de Blackberry en lezen dat mijn favoriet kampioen is geworden :shock: Zeker drie keer 'gerefreshed' om het te geloven en daarna op een verjaardag gebietst om de tv om 18 uur aan te zetten :D YES :cheers: :cheers:

Terug thuis... en posten maar. Jammer Gert :mrgreen:

14 nov 2010 21:16
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
herlich ein ganz neue weltmeistert 8)

op naar volgend jaar met geloof ik wel 5 wereldmeesters aan de start :cheers:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 nov 2010 22:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
dannyl schreef:
Dan neemt Webber het een stuk sportiever op dat hij het kampioenschap heeft verloren .

Dat valt ook wel mee, die is niet op komen dagen voor de eindejaarsfoto's met alle teams/rijders :wink:

Vet dat Vettel t geworden is, leuke knul... en veel potentie 8) Hoop dat we volgend jaar weer zo veel kanshebbers op de titel hebben, maakt het er aleen maar leuker op :thumleft:

15 nov 2010 14:00
Profiel
Lemmer (PF #48)
RTL's jaarclip Formule 1: http://www.dumpert.nl/mediabase/1202311 ... _2010.html

:salut:

15 nov 2010 14:42
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Broodje AAP...? ( commentaar in de telegraaf )

Afgelopen zondag is de laatste race verreden van de Formule 1 in Aboe Dhabi. Op het oog schitterende complex van het Yas Marina Circuit is een droom van een jonge man uitgekomen die eigenlijk niet meer in het kampioenschap kon geloven omdat hij 2 wedstrijden geleden een hele hoop punten achter stond. Toch is hij gisteren gekroond als de nieuwe kampioen. Maar of dat allemaal wel zo eerlijk is gegaan....ik heb zo mijn twijfels....

Zijn teammaat Mark Webber stond vóór de voorlaatste race beduidend beter er voor dan Vettel. Toch werd er in São Paulo gezegd dat er geen teamorders werden gegeven, en dat dus Vettel die race "mocht" winnen. Wat ik hier wil vertellen is dat er naar mijn mening een vies spelletje is gespeeld! Dat de eigenaar van het Red Bull-team (Dieter Materschmietzs) er alles aan was aan gelegen om NIET een 'oude man' als Mark Webber als kampioen te hebben maar een jonge hond als Vettel!

Ik weet zeker dat voor de race in Brazilië er koortsachtig getelefoneerd is geweest tussen de hoofdrolspelers Materschmietzs, Horner (teambaas), Vettel en misscien ook nog met de ontwerper van de auto, Adrian Newey! Dat hoe dan ook Vettel vóór Webber moest eindigen. Nou, dat is dan in São Paolo aardig gelukt dacht ik zo...! Vettel won en Webber werd als tweede afgevlagd met als gevolg dat Webber in plaats van één puntje achterstand had op Alonso hij er nu 6 had goed te maken.... Hij kon het dus niet meer alleen afmaken.... Hij was afhankelijk van wat andere coureurs zouden doen en hoe deze zouden eindigen.

Voor de race in Aboe Dhabi hadden in principe nog vier coureurs kans om de titel te kunnen winnen. Echter de achterstand van Hamilton én Vettel op de nummer één was echter behoorlijk groot dat beide er eigenlijk niet van uitgingen. Iedereen ging ervan uit dat de strijd zou gaan tussen Alonso en Webber, omdat er tussen deze twee heren maar 6 puntjes verschil zat. Door echter een fantastische ronde te rijden tijdens de kwalificatie kwam echter Vettel op pole te staan. Webber daarentegen haalde met pijn en moeite plaats 5....! Of dit nu kwam door hem zelf of dat deze zeer slechte kwalificatie door zijn team kwam....God zal het weten...!

Dat tijdens de race afgelopen zondag zich ontspon als een ware thriller had echter niemand durven te dromen! Kijk, het circuit, dat getekend is door Herman Tilke, ziet er op papier geweldig uit! Ook de omgeving is fantastisch, mede doordat Ferrari er iets prachtigs heeft (laten) bouwen! Maar..... op de baan zelf kan amper ingehaald worden! Met andere woorden....het is meestal een optocht! Hetzelfde krijgen we meestal ook te zien tijdens races in Hongarije en Monaco waar eigenlijk óók niet ingehaald kan worden! Alleen tijdens de start kan er iets gedaan worden om je voorganger in te halen.

Nou, aangezien Vettel 'best wel goed' start, werd hij dus niet ingehaald en kon zich opmaken voor een race die hij kon controleren. Na de start was Webber niet veel opgeschoten....hij starte al vijfde en kwam na de eerste ronde ook als vijfde door, net achter.....Alonso die wel een plaatje had moeten toegeven! Om een of andere duistere reden werd er na een aantal ronden besloten om Webber te laten pitten om vers rubber te halen. Deze pitstop was naar mijn mening of veel te vroeg of veel te laat! Webber kwam in ieder geval niet meer voor in het verhaal en eindigde kansloos, achter Alonso, op een eerloze achtste plaats!

En omdat Alonso net voor hem eindigde kreeg Vettel zomaar de titel in zijn schoot geworpen! Dat na de race Alonso nog zijn frustraties botvierde op degene die heel de race vóór hem reed, Petrof, laat eens te meer zien dat Alonso denkt dat hij meer is dan iemand anders! Ik ben dan ook 'blij' dat hij de titel niet gewonnen heeft....! Maar dat is persoonlijk.

Wat ik hier dus eigenlijk wil vertellen is dat Red Bull, dat pas zes jaar bezig zijn als Formule 1-team, er alles aan gedaan heeft om de jongste rijder van het team wereldkampioen te maken ten koste van zijn, een iets oudere, tweede rijder. Een tweede rijder zeg ik, want zo heeft Webber zich sinds de race in Turkije gevoeld! Tijdens die race werd Webber getorperdeerd door Vettel, die daar door het team amper voor werd bestraft! En tijdens de race in Engeland, waar Webber zijn (nieuwe) voorvleugel moest afstaan aan zijn jongere colega.

Heerlijk was het droge commentaar van Webber toen hij als WINNAAR werd afgevlagd dat het toch niet echt verkeerd was voor een 'tweede' rijder!!! Dit commentaar werd hem niet in dank afgenomen, maar toonde wel aan hoe de verhoudingen lagen in het team!!

Het komt er in ieder geval op neer dat Vettel kampioen is geworden mede, of dankzij, zijn team. Maar of het allemaal eerlijk verlopen is? Ik vraag het mij af ondanks dat er op de BBC werd verteld dat 'alles zo eerlijk gegaan is en dat er geen stalorders werden gegeven'?! Nou, neem maar van mij aan dat die dus wél zijn gegeven, echter niet in het voordeel van Mark Webber, die naar mijn inzicht een terechte en eerlijke kampioen zou zijn geweest....!!!

15 nov 2010 16:35
Profiel
Lemmer (PF #48)
Klinkt als een gefrusteerd mannetje.
Op de Belgische zender schijnen de commentatoren iig ook behoorlijk geklaagd te hebben over het circuit.

15 nov 2010 16:44
Profiel Twitter 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
D.D. schreef:
( commentaar in de telegraaf )

Zo zeg, de Telechraav let tegenwoordich ook niet meer egt op spelvauten volgens my.

Wat een onzin inderdaad; Vettel is net wat gretiger en (belangrijker:) sneller. Ik hoopte op Webber als kampioen, maar moet toegeven dat de betere coureur heeft gewonnen. Webber heeft het dit seizoen op een aantal kritieke momenten laten liggen, waar Vettel vooral in 't begin van het seizoen punten heeft gemist door pech met z'n auto. Ik vind 'm niet sympathiek, met dat eeuwige vingertje van 'm, maar hij is wel beter dan Webber (en een hoop anderen).

16 nov 2010 8:55
Profiel WWW
Lemmer (PF #48)
Renault biedt Piquet jr excuses aan
Het formule 1-team van Renault heeft dinsdag zijn excuses aangeboden aan Nelson Piquet junior én senior. Piquet junior biechtte vorig jaar aan de internationale autosportfederatie FIA op dat hij tijdens de Grote Prijs van Singapore van 2008 een incident moest creëren, zodat zijn Spaanse teamgenoot Fernando Alonso de race kon winnen. Renault ontkende dit aanvankelijk ten stelligste en sleepte Piquet senior en junior voor de rechter.
Een jaar later erkent Renault voor een rechtbank in Londen dat vader en zoon Piquet niet gelogen hebben. De renstal had tijdens de behandeling van 'crashgate' al schuld bekend, waarna de equipe door de FIA voor twee jaar voorwaardelijk werd geschorst. Aan de familie Piquet werden echter nooit excuses aangeboden. Renault heeft toegezegd een schadevergoeding te betalen. De hoogte van het bedrag is niet bekendgemaakt.

„Ze hebben hun excuses aangeboden”, vertelde Piquet jr., die nu in de Nascar uitkomt. „Dit hadden ze veel eerder moeten doen.”

Renault schreef dat Piquet senior en junior de verklaringen niet hebben verzonnen om de renstal af te persen. „De beschuldigingen waren niet vals. We willen zonder enig voorbehoud onze excuses maken voor het leed en gêne die veroorzaakt zijn.”

07 dec 2010 23:01
Profiel Twitter 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26