Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:32

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Cayman R (was: Nieuwe 356 op komst?) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Nieuwe 356 op komst?
Ik dacht dat de Speedster op uitdrukkelijk verzoek van Max Hofman gemaakt is voor in eerste instantie de US markt. Ze vonden de 356 te duur tov andere europese merken (ik meen Jaguar). De Speedster was een uitgeklede 356 en daardoor goedkoper voor de US markt.

What ever the history, ik ben ook wel benieuwd als het laken eraf gaat. Er zijn meer merken die een retro look succesvol ge(her)introduceerd hebben.

11 nov 2010 20:46
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
even gegoogled wat de eerste porsche was die naar USA vertrok. Dit vond ik op de off. site van Porsche
Citaat:
Today, as Porsche celebrates its 60th anniversary in America, let's revisit some of the highlights that have distinguished Porsche's journey. Here are just a few annotated events from Porsche's American history book, beginning with one man's passion for a singular German sports car.

1950: Austrian turned New Yorker Max Hoffman, who already established a successful European import business with his Hoffman Motor Cars, introduces the first-ever Porsche 356 to America. Hoffman knows that American servicemen who served overseas in WWII developed a passion for European sports cars. While Ferdinand "Ferry" Porsche hopes Hoffman might sell five Porsches a year, Hoffman explains: "If I cannot sell 5 per week, then I'm not interested in the business."

1950: The first three Porsches arrive on American soil. Two are delivered to a gentleman racer who would become the patron of American sports car racing, Briggs Cunningham. The third remains with its importer, Max Hoffman – who goes on to win the "Most Interesting Car" award at the 1950 Watkins Glen Concours d'Elegance in September.

11 nov 2010 20:48
Profiel
Moderator
PF #57
Ik dacht dat ze in Zuffenhausen inmiddels wel uitgeput zouden zijn in het uitmelken van historische modellen die slechts marketingtechnisch vertaald worden naar nieuwe modellen. Verder zie je er niets van terug. Leuk marketingsausje... verder niks... helaas gaan ze daar dus duidelijk nog even mee door...

11 nov 2010 20:50
Profiel
PF #911
België
Met een blik op de recente geschiedenis denk ik dat we geen geheel nieuw model moeten verwachten. Eerder een gelimiteerde reeks van de Boxster (of Cayman, die heeft mogelijk meer nood aan wat aangewakkerde aandacht) met wat extra toeters en bellen en een frivool kleurtje voor een 'speciale' prijs.
Ex: Elise S1 111S

12 nov 2010 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Lijkt mij weer een beetje veel (VW)marketinggeneuzel.
Iemand hiero die verwacht dat ie beter rijdt dan een derdehands Lotus? :roll:

12 nov 2010 10:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
Eerste 356 speedster was wel een midden motor.

Denis
Er is nooit een productie-356 met middenmotor geweest, laat staan een 356 speedster.
Als jij zelf de "356 nr 1" een speedster gaat noemen, tja........ben je dan verbaasd als mensen je hierop verbeteren :?: :bang:

de type 64 was nog een andere dacht ik ?

Afbeelding

en wat ze in de VS gaan voorstellen ? Ik houd m'n hart vast :shock:

12 nov 2010 10:25
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Zou er dan toch een productiemodel op basis van de 918 Spyder gaan komen?

12 nov 2010 11:44
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Franz schreef:
Zou er dan toch een productiemodel op basis van de 918 Spyder gaan komen?

Ja :arrow: de 918 gaat namenlijk gewoon in productie in 2013 :idea:

Wat Porsche mee neemt naar de VS is:
of de nieuwe Boxster die in 2012 van de band moet rollen;
of een 'verbouwde' Boxster/Cayman met een knipoog naar de history;
of het prototype van de compacte middenmotor die in 2015 op de markt gaat komen.

Dat er nog een heel nieuw model bij komt zou een grote verassing zijn want er staat niets extra's op de planning.

kristof schreef:
de type 64 was nog een andere dacht ik ?

Afbeelding

Dat is inderdaad een Type 64 maar de naam heeft niks met de 964 te maken.
De Type 64 ontleent zijn naam van de kever. De Type 64 heet ook wel de 60K10 en is afgeleid van Type 60 (de kever), body design 10. De eerste ontwerpen hadden een kever body en er werd alleen aan de motor gesleuteld die uiteindelijk 50pk leverde. Parallel daaraan werd de Type 114 ontwikkeld. Een middenmotor sportwagen met V10 motor. Die is motorisch nooit verder ontwikkeld maar de body van de Type 114 werd gebruikt voor de Type 64.

13 nov 2010 10:10
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Het gaat om de Cayman R.
10 pk meer en 55 kilo lichter.

17 nov 2010 10:11
Profiel Twitter 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
inderdaad
bron autoweek:
Citaat:
De Porsche Cayman heeft gedurende z'n carrière nogal last gehad van de 911: hij mocht nooit te veel in het vaarwater van z'n broer komen. De Cayman R komt nu echter wel heel erg in de buurt.
Inderdaad, dit is de mysterieuze 'wereldprimeur met middenmotor' waar Porsche in een persbericht gewag van maakte. Maar wees gerust: de R is niet zomaar een Cayman met een ander uiterlijk.
Allereerst weegt de Cayman R 55 kilogram minder dan de Cayman S, de auto waarop hij is gebaseerd. Het leeggewicht is zodoende slechts 1.295 kilogram. De pk-/gewichtsverhouding is met handbak 3,9 kg per pk. Porsche bereikte de gewichtsreductie door toepassing van lichtgewicht materialen en het weglaten van comfortverhogende voorzieningen. De lichtste 19-inch wielenset van Porsche behoort tot de standaarduitrusting en de lithium-ion accu uit de 911 GT3 is een optie.
Extra vermogen is er ook: 10 pk meer dan de S, waardoor de Cayman de beschikking heeft over 330 pk. Dat maakt een sprint naar 100 km/h in 5,0 seconden mogelijk, met de optionele PDK-transmissie is dit 4,9 seconden. Met handbak is de topsnelheid 282 km/h en het gemiddeld verbruik 9,7 liter per 100 km. Met PDK is dit respectievelijk 280 km/h en 9,3 l/100 km.

Uiterlijkheden
Autospotters herkennen een R aan de vaste achterspoiler, zilverkleurige velgen en de exterieurkleur 'Peridot'. Bovendien heeft Porsche de Cayman R 20 millimeter verlaagd. Verdere herkenningspunten zijn zwarte frames rond de koplampen, zwarte buitenspiegelkappen en Porsche-striping aan de zijkant in het zwart of in zilverkleur.
De Porsche Cayman R debuteert morgen op de LA Auto Show en komt in februari naar Nederland. De prijzen zijn al bekend: met handbak krijgt u 'm voor 95.800 euro mee, met PDK is de prijs 97.500 euro.

Afbeelding Afbeelding

17 nov 2010 10:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind het een behoorlijke tegenvaller. :bang:
Marketingboys met een lichter modelletje (lichtere onderdeeltjes) en een nieuw chippie en je hebt een nieuw model.

Sorry dat vind ik echt een tegenvaller :|

17 nov 2010 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Citaat:
De Porsche Cayman heeft gedurende z'n carrière nogal last gehad van de 911: hij mocht nooit te veel in het vaarwater van z'n broer komen. De Cayman R komt nu echter wel heel erg in de buurt.
Inderdaad, dit is de mysterieuze 'wereldprimeur met middenmotor' waar Porsche in een persbericht gewag van maakte. Maar wees gerust: de R is niet zomaar een Cayman met een ander uiterlijk.
Allereerst weegt de Cayman R 55 kilogram minder dan de Cayman S, de auto waarop hij is gebaseerd. Het leeggewicht is zodoende slechts 1.295 kilogram. De pk-/gewichtsverhouding is met handbak 3,9 kg per pk. Porsche bereikte de gewichtsreductie door toepassing van lichtgewicht materialen en het weglaten van comfortverhogende voorzieningen.

Citaat:
Bovendien heeft Porsche de Cayman R 20 millimeter verlaagd

Klinkt vertrouwt.........964 RS versus 968 CS
En net als bij de 968 hopen ze natuurlijk de verkoop van het model op te trekken. Dat ze hem R noemen en niet meer CS is natuurlijk weer goede marketing..........

17 nov 2010 11:05
Profiel
Noord-Brabant
Ik ben allang blij dat ze niet met een (VW) vierpittertje op de proppen zijn gekomen. Maar deze R voegt verder niets toe natuurlijk.

17 nov 2010 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik had graag een vierpittertje gezien...

17 nov 2010 12:55
Profiel
Noord-Brabant
911gt2 schreef:

Meen je dat? Zo'n TSI uit de VAG-stal waar half Nederland mee rondrijdt? Nee, dank je. Als Porsche nu zelf een vierpitter zou ontwerpen dan was het ander verhaal geweest maar dat gaat niet gebeuren.

17 nov 2010 15:49
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Cayman R (was: Nieuwe 356 op komst?)
Filmpie: http://www.autoweek.nl/video/2126/Porsche-Cayman-R

en dan komt de kleur er een stuk beter uit.

17 nov 2010 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
ik lust hem wel, cool kleurtje en het R idee spreekt mij wel aan !
Eens wat anders dan een zilvergrijze of zwarte vol met toeters en bellen : puur rijplezier, meer moet dat niet zijn !

Kleur lijkt op een groen metallic dat ooit op 911 SC bestaan heeft denk ik.

17 nov 2010 16:51
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Ik vind het nou niet echt R ok ze noemen het dan ook geen RS
maar 55kg minder, poe poe dat is nou niet echt de wereld. Als het nou 55kg minder was maar er ondertussen
wel een rolkooi in was gekomen, dan heb je het nog ergens over. Tank je Cayman elke keer half vol en je bent ook 55kg lichter.

Sommige klanten kunnen bij zichzelf ook nog wel 55kg besparen :mrgreen:

17 nov 2010 17:05
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
het is net niks...

@onze visualiseerwizzards;
gaarne vipergrun, twee racebanen erover trekken en met zwarte centerlockwielen..

dank :mrgreen:

17 nov 2010 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Franz schreef:
911gt2 schreef:

Meen je dat? Zo'n TSI uit de VAG-stal waar half Nederland mee rondrijdt? Nee, dank je. Als Porsche nu zelf een vierpitter zou ontwerpen dan was het ander verhaal geweest maar dat gaat niet gebeuren.

Wie heeft het over een TFSI?

Ik had het over een 4 cylinder boxertje, gewoon eigen ontwikkeling van Porsche, dat zou ik net als jij wel een mooie ontwikkeling vinden.

Maar goed de kans dat dat gebeurt lijkt me nihil inderdaad.

17 nov 2010 17:12
Profiel
Noord-Brabant
911gt2 schreef:
Wie heeft het over een TFSI?

Volgens mij niemand? :D

Maar daarom stelde ik al dat àls Porsche met een vierpitter komt, het een VAG-blok gaat worden. TSI uit de Golf R, Cupra R of S3 met misschien een ander chippie. Maar je zou je kunnen afvragen waarom dit nodig zou moeten zijn.

17 nov 2010 20:35
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Citaat:
Tank je Cayman elke keer half vol en je bent ook 55kg lichter.

wordt het wagengewicht niet opgegeven met halfvolle tank of zoiets ? Daar nog eens de helft vanaf dan ga je niet ver komen :mrgreen:

17 nov 2010 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
My 2 cents,

Volgens mij is "R" altijd gereserveerd geweest voor de extreme versies zoals recentelijk de GT3 R voor op het circuit. De GT3 R is een serieuzere package dan de normale GT3 Cup. Of de 911 R uit 196X (wie helpt even...) met de snelste boxer die toen beschikbaar was in combi met een chassis waarin overal gewicht besparende opties waren toegepast (plexi ruiten, gaten geboord in chassis voor gewichtsbesparing etc.). Ja, dat is die met die ronde achterlichtjes :D

Naar mijn mening een leuke auto die Cayman R in een leuk kleurtje. Maar de badge R zeker niet waard.

Grtz. Boxi

17 nov 2010 21:47
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
klopt , CS ware correcter geweest, maar uit marketing oogpunt natuurlijk niet. R, RS, RSR,........ kent iedereen en legt link met hudige en historische race-porsches, maar wie kent er nu nog de 1989 911-CS, laat staan de 968 CS....... :roll: :wink:

17 nov 2010 22:05
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Is dat alles, deze verrassende primeur :?: :roll:

Zou ook niet verrassend zijn:
RS-R schreef:
Op diverse Duitse Porsche sites wordt gemeld dat de Cayman productie stop gezet zou worden.

Opvallend hoeveel 911-jes op de achtergrond de aantrekkingskracht van deze Cayman moeten verhogen.

17 nov 2010 22:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende