Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 17:42

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
911 Coupe uit 1974 volledige restauratie - vorderingen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008 Corvette C5 bj 1998 ex Porsche 964 C4 bj 1990 Porsche 997 Carrera S bj 2005
10 km ten zuiden van Nijmegen
Bericht Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie
De auto zag er ongestript beter uit dan nu :mrgreen:

Ik weet wat je tegenkomt , heb zelf een BMW02 tii gerestaureerd.
Het is altijd meer roest/problemen dan je vooraf had ingeschat.

Maar als ie klaar is geeft je dit veel voldoening.

veel succes

16 nov 2010 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Weet je, deze restauratie is net zo veel een "journey" voor jou als voor je wagen. In terms van restauration challenges: dat beetje roest is drie keer niks.

Het volgende draadje kan je wellicht wat inspiratie geven....
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewtopic.php?t=27582

Alle plaatwerk is netjes te koop, oude technieken zoals vertinnen en netjes lassen is nog volop beschikbaar, sommige onderdelen en dan bedoel ik de cosmetische dingetjes om het "net juist" te krijgen is op het ogenblik niet te verkrijgen dus dan moet je maar creatief zijn.

Aangeraden de wagen op te bouwen op een "jig" en dan begint het: Kostenplaatje: vanaf 15000 euro kosten opwaarts als je de kosten van een paar synchros en rivisie van de bak, motorzuigers, -lagers, -ringen en -titanium tuimelaars optelt, plus 2 tweedehands voorvleugels en twee nieuwe achtervleugels, twee drempels en slotplaten, fuchs opnieuw anodiseren, mooi spuiten, nieuwe rubbers en re-anodiseren van het brightwork (ze zijn niet verchroomd, maar dat wist je al), nog wat onderdelen hier en daar, schokbrekers, banden, gereviseerde remklauwen, SSI's en een mooie stainless uitlaat en dan nog een bezoekje aan rovako voor het interieur en dan kan je maar meteen het dashboard in leder laten bekleden aangezien een '74 een speciaal jaar is met WEL een middenspeaker maar GEEN midden verluchting dat je vind op de post 77 modellen, sport stoelen die tegen dan hondsduur zijn geworden, enzovoort enzoverder.

Het is echt super dat je dit aanpakt, en over vele jaren verspreid is dat perfect doenbaar en geeft het veel satisfaction. Maar het is natuurlijk niet voor iedereen.

Empatische groeten,

Bert

17 nov 2010 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayenne 3.6 bj 2008 Corvette C5 bj 1998 ex Porsche 964 C4 bj 1990 Porsche 997 Carrera S bj 2005
10 km ten zuiden van Nijmegen
Mooi verslag op "dkk"

Je moet dan toch wel echt verslaafd zijn aan restaureren wil je zo een barrel opknappen.
Resultaat is wel goed , stukje vakwerk.

Financieel ?, dat zal de eigenaar wel niet willen weten , pffff kostbaar in uren en materiaal.

Laatst bijgewerkt door Unteed op 17 nov 2010 20:44, in totaal 1 keer bewerkt.

17 nov 2010 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
r.burgers schreef:
Kijk, daar houd ik van. Iemand die zo'n auto de liefde geeft die ze verdienen.

Hier sluit ik me bij aan!

17 nov 2010 19:56
Profiel
Wat denk je dat ik nu al in mijn huwelijk met die twee heb zitten. :lol:

Maar dat is het leuke ervan.
En al ik straks aan de carrosserie ga beginnen gaan jullie ook nog schrikken.

Maar laat het ons zo zeggen, en daar bedoel ik mij zelf niet mee, maar het is een ziekte die je pakt om zo iets te doen, en geeft achteraf heel veel voldoening. :idea:

17 nov 2010 20:16
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Succes met dit project ! Roept herinneringen op aan mijn eerste targa, nu weeral meer dan 10 jaar terug. Vooral die roest op de typische plekken.....deja vue. :res:
Kost een cent, maar geeft enorme voldoening, zeker als je wat zelf wil en kan doen ! Mijne was ook "maar" een 2.0T en kostte me toen ook meer dan hij waard was. Maar als ik hem nu nog zou hebben was het een heel ander verhaal.

Motor laten liggen tot de rest klaar is, is tricky.....kan nog een serieuze kater geven als het tegenzit.

17 nov 2010 21:16
Profiel
ex 993 ex 996
928S4 schreef:
paar as - is foto's in m'n album geplaatst

zag er in je album niet eens zo slecht uit
mooie klus hoe staat het er mee :res:

05 maart 2011 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
korte update, strippen is op dashboard (electronica) en onderstel klaar, nu is ook het knoeiwerk beter zichtbaar maar het matching number verhaal klopt.

Hopelijk gaat het binnen 1.5 maand beter van start, heb bijzonder weinig tijd gehad laatste maanden (werk gerelateerd), dan gaat ze in bad en dan terug stap voor stap opbouwen. ik hou jullie zeker nog op de hoogte, de reeks vragen zal zeker nog wel komen.

Kris

Betreffende de foto's inderdaad goed van ver, maar ver van goed ... en rot op de bekende en onbekende plekken, maar het is een project voor mezelf en om bij te houden dus de financing is minder belangrijk bij deze.

14 maart 2011 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
Bericht Re: 911 Coupe uit 1974 volledige restauratie - specs gevraag
gents,

intussen weer wat vorderingen gemaakt met het strippen, het goede weer komt eraan en het bad dus dichterbij.

Ik ben dringend op zoek naar de interne (motor) en externe (uitzcht van de wagen ...) specificaties van een modeljaar 74 2.7 carrera. Heb intussen met het revisie bedrijf gesproken en ik wil toch wel een hele reeks aanpassingen laten doen, dus waarom niet niet volledig per 74 - 2.7 - carrera terug opbouwen (met nieuwe cilynders & zuigers etc). Ook naar de opbouw carrosserie ben ik nog op zoek raam chrome of zwart, 1 spiegel of 2 ... dikte stabilisator stang, narrow body of net niet etc. Ik kan heel veel vinden maar weinig was enige onderbouwing heeft.

graag jullie input

kris

17 apr 2011 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Kris

Kijk hier eens : http://www.impactbumpers.com/forum/index.php

je moet wel registreren, maar een hele hoop info te vinden.

Een 2.7 Carrera zoals hij origineel moet zijn, met kleine chrome spiegel en chrome koplampen, de rest zwart en natuurlijk ducktail !

Afbeelding

17 apr 2011 10:05
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wat voor een interne specs van de motor zoek je?

17 apr 2011 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Keerbergen - Belgie
Nu is er standaard 150pk, geen koeler in het vooronder, aangezien de ganse motor gedemonteerd moet worden kan alles aangepast opgebouwd worden, dwz ik had graag naar de opbouw van de carrera gegaan die ergens tussen de 185 en 210 pk zou leveren (de S had 165/175pk), dus ook alle aanpassingen die daarvoor nodig zijn (andere zuigers, cilynders, keppen, koppen.

kris

17 apr 2011 13:31
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De correcte specs voor een europese 2.7 Carrera zijn 911/83. Die heeft inderdaad 210 PK en is ook te vinden in de 2.7RS. Wat zit er nu in?

17 apr 2011 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Jou motor ombouwen naar 2.7RS is niet evident. Vooral de injectie is totaal anders, jij hebt CIS, RS heeft MFI en voor een MFI van een 2.7 RS betaal je veel kans evenveel als voor de revisie van de rest van je motor :-).
Datis oo kde reden waarom 2.7 Carrera gewild is : er zit dezelfde (zeldzame)motor in als in een 1973 2.7 RS.

De latere carrera 3.0 motoren en SC motoren met 3.0 liter inhoud en CIS halen ook rond de 200PK, ik zou die richting opgaan : een goede SC motor zoeken, optisch ziet hij er hetzelfde uit als jou originele 2.7 blok met CIS.

17 apr 2011 14:17
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ook mijn idee. Een correct blok kost echt de hoofdprijs mits compleet!

17 apr 2011 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Keerbergen - Belgie
mmmm begrijp ik allemaal, maar nu kloppen alle nummers nog ik kan er ook een 3.2 inleggen maar dat is toch niet meer hetzelfde, of eerder toch maar voor een upgrade kit gaan op het huidige blok of genoegen nemen met de 175 pk (die uit de S komt met dezelfde injectie)

iemand enig idee of voorstel om een sportief rauw klikend blok samen te stellen?

kris

17 apr 2011 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
ik weet niet wat er nodig is om van een 2.7 naar 2.7S te verbouwen, maar zal wel te doen zijn.
Als het goed mag klinken, zou je de warmtewisselaars kunnen vervangen door SSI (roestvrijstaal) warmtewisselaars van de pre-74 modellen + een SSI of Dansk uitlaat (2 in, 1 uit). Deze uitlaaatsystemen klinken wat ruwer en zouden ook wat meer pk's opleveren tov het vernieuwde uitlaatsysteem van de 2.7 motoren (tenzij de '74 modellen toch ook nog het oude systeem hadden ?).

18 apr 2011 0:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Zal het vanavond eens opzoeken maar volgens mij is het onderblok anders.

18 apr 2011 8:28
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Originele blok conserveren en op de plank leggen .. 3.2 scoren + SSI's en PMO's monteren :idea:

Als de mijne draait zal ik je de PK's melden :popcorn:

18 apr 2011 8:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
3.2 + PMO carburators is super en zo doen ze het bij rennsportclassics ook.

Kris, als je nog een adres zoekt, hier weten ze waar ze mee bezig zijn !

18 apr 2011 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Keerbergen - Belgie
het voorstel om de 2.7 op te bergen een 3.2 te plaatsen klinkt aanlokkelijk. echter ik zie nog wat issues, een 3.2 in een standaard 150pk 2.7 heeft heel wat aanpassingen nodig (als ik het goed heb), en een belangrijk punt is dat ik nog een grijze kaart moet zien te scoren voor de 911 (import vanuit NL naar BEL, maar niet goed genoeg om te rijden en dus door porsche van een EU inschrijvings bewijs te voorzien, dat krijg ik pas als ze de wagen aanvaarden (dat gaat niet makkelijk zijn als er een 3.2 in het achterin woont ipv een 2.7 ...)

kris

ik zal eens passeren bij die gasten van rennsportclassics, anders zal ik misschien moeten beslissen dat ik 11 k heb weggegooid bij de koop en zoektocht naar een matching paar

18 apr 2011 10:04
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
als uw engels voldoende goed is zou ge eens op pelican moeten kijken. heel veel motorswaps + info.

18 apr 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Keerbergen - Belgie
@ Wolf, vandaar komt de info dat een 3.2 op de plek van de 2.7 lepelen niet zo eenvoudig is

Kris

18 apr 2011 12:00
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hier een beschrijving.

18 apr 2011 12:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
.. dat is MET de Carrera 3.2 DME computer en het bijbehorende injectiesysteem :arrow: als je naar carb's gaat, heb je al die ombouw niet nodig :wink:

18 apr 2011 12:59
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende