Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Vandaag eens lekker doorgetrokken, en geen post beantwoord. Heb het blok volledig open en al gewassen, ziet er weer als nieuw uit. Dus op dat punt weer al een meevaller. Zit wel een andere nokkenas in, want kan merkteken Audi/VW niet vinden, maar heb de knoop doorgehakt, en ga hem echt snel maken nu. Dus heb geïnformeerd voor andere lichtere drijfstangen, nokkenas, zuigers en cilinders. Dellorto's zijn weg voor revisie, en nu nog even kijken wat ik met de koppen ga doen. Zou volgens hem geen aanpassing voor nodig zijn, maar dat verneem ik hier wel of dat zo is. Licht vliegwiel is in overweging. En dan die prijzen van VW = Hier al een paar foto's van het blok.
|
18 nov 2010 18:39 |
|
|
bully
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Lekker wim, ziet er goed uit uit elkaar halen was mij ook wel gelukt, in elkaar zetten daarentegen
|
18 nov 2010 19:29 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ongelooflijk, werkelijk als nieuw! Moet zeggen dat het ook in rap tempo gaat
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
18 nov 2010 23:30 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ziet er goed uit Wim! Nokstokje erin voor wat hoger toerengebied, verbrandingsruimte uitliteren en compressie op +/- 8,5:1 zetten, koppen flowen, kleppen bekijken en nieuw inslijpen, lichter vliegwiel (- +/- 4 kg) altijd doen voor lekkere respons! Deckhoogte Rechts en links gelijk zetten. Drijfstangen zou ik niet uitwisselen (zijn gewoon goed en goed te verlichten/ polijsten) maar vierkant uitwegen. Ook de zuigers uitwegen. Alles op 0 gram. Krukas, drukgroep, vliegwiel balanceren. Verder ga je lekker voortvarend te werk! Als je het werkplaatshadboek hebt dan is dat natuurlijk het beste en hoef je verder inderdaad geen extra papier aan te schaffen. Als je deze onderdelen vindt dan zijn de type 1 onderdelen voor jouw helemaal Groeten, Ronald
|
19 nov 2010 0:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Effe uit m'n hoofd is het belangrijkste zit het belangrijkste verschil tussen een 2.0 914 type4 en een VW type4 in de cilinderkoppen en ik dacht dat de slag van een 2.0 anders is (andere krukas) 914 koppen zijn te herkennen aan het aantal tapeinden waarmee het inlaatspruitstuk gemonteerd zit Je kan natuurlijk ook effe het bloknummer checken: http://www.914parts.nl/index.php?cont=motorMaar het is alweer een poosje geleden dat ik me in type4s heb verdiept... Als je ECHT iets snels wilt bouwen, idd effe checken bij Jake Raby (zoals Speedy al zei). Die bouwt type4's die meer vermogen maken dan een 6 cilinder (met zelfde volume) en die ook heel blijven Effe googlen op Raby Aircooled Technologies (RAT) en ook effe rond snuffelen op de site van LN Engineering (LN maakt de onderdelen, de ontwikkeling doen ze samen met Raby) Als je nieuwe cilinders wilt hebben zou ik voor de nickies van LN gaan (volgens mij is Hot Rod in Doesburg dealer) LN heeft ook speciaal in samenwerking met JE zuigers ontwikkeld die een mooie combi maken met de "Nickies" cilinders
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 nov 2010 0:39 |
|
|
911gt2
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim, diep respect!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
19 nov 2010 10:14 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
ik denk dat Wim Ronald eens moet ontmoeten
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
19 nov 2010 10:22 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Kan ik op VW tuning gebied waarschijnlijk nog veel leren. Maar dat is het leuke ervan, totaal iets nieuw beginnen en proberen er veel van te leren.
|
19 nov 2010 11:09 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Zo komt het ook goed ....ben voorlopig nog FF druk om uit mijn 1300 enkelpoortsblokje met standaard carb een pony of 75 te persen voor in de Formule Vee. Valt niet mee .... is wel zoeken.... alles op de grens!
|
19 nov 2010 12:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
@ Roon: is je chassis al klaar?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 nov 2010 13:05 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Op hoofdlijnen, nu bezig met alle specifieke bevestigingspunten te maken. Zal binnenkort weer eens wat foto's mailen van de Formule Vee. Sorry voor de vervuiling Wim, hij mag weg..
|
19 nov 2010 14:35 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Geeft niet, heb vroeger ook nog een Formule V gehad, maar heb die toen indertijd door mijn ziekte verkocht. Kwam nog van Arie Luyendijk zijn vader. Was best leuk spul, vooral met die staart schakeling.
|
19 nov 2010 16:49 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Vandaag 16 uur 30 de knoop doorgehakt, en wat racie spul gekocht.
Gaan het voor mij allemaal uitzoeken wat er precies bij elkaar past, maar komt hier op neer.
Nokkenas > Type 4 320 schleicher (ideaal voor straat gebruik) Verstevigde stoter stangen > Type 4 gehard schleicher Stoters > Type 4 gehard schleicher nokkenas Lichtgewicht drijfstangen > Type 4 schleicher Snelle zuigers met nieuwe cilinders > Mahle ik dacht 94 x 66 is dan 2.1L dacht ik dat ze mij vertelden Koppen worden aangepast met verstevigde assen > Tuimelaar Gene Berg geschroefd Porsche klep tuimelaars met klepstelboutjes Gene Berg (swivel-feet porsche) Klepveren set verzwaard Gene Berg Licht vliegwiel en aanpassing koppeling en drukgroep Extra ophanging achter aan motor, denk maar net als bij Porsche
Verder werd mij verteld dat ik aan krukas niks moest veranderen buiten balanceren
Kan nog wat vergeten zijn, en als er mensen het met dingen niet eens zijn, laat het horen a.u.b.
|
19 nov 2010 19:43 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Van de bovenliggende delen heb ik ook het nodige geprobeerd toen ik nog 200 pk uit een K14 motor (MG-F) wou halen. Toen ook gespeeld met lichtere pulleys, verstelbare (en lichtere) nokkenastandwielen, brandstoftoevoer upgrade (ander pompje en rail) de zaak geflowed, kopje gevlakt, ECU met laptop interface.... Leuk, leuk! Succes iig. Wim! Volg het op de voet.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
19 nov 2010 23:30 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Wim, Je lijstje ziet er goed uit zo! Welke lift hebben de kleptuimelaars die je gaat gebruiken?
|
20 nov 2010 21:33 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ronald, dat ik het niet weet. Staat dan daar de 320 niet voor. Is de 2de uit de serie van vier verschillende, en de laatste 2 zouden niet geschikt zijn voor straat gebruik. Dit in verband met koppel op hoge toeren.
|
20 nov 2010 23:58 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Begint een wel heel erg gemengd huwelijk te worden, Wim. Of is het inmiddels een trio-travofeestje van drie verbouwden... Begrijp je nieuwe avatar in dit licht ook al niet. Ziet erg toch als een puur natuur modelletje uit. Solly voor de off-topic.
|
21 nov 2010 0:24 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Je slaat de spijker op z'n kop Paul, ik wil inderdaad iets sexy bouwen. Maar wat niet onder Bob valt.
|
21 nov 2010 11:17 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Hé, dat lijkt verdomd veel op de set-up van mijn motor! Het gaat bij mij alleen om een 1800cc met single-barrel Solex 44er carbs en platliggende 901-koeling. Dat betekent dat ik een iets andere Mahle-set heb. En ik heb een 360er nokkenas... Laatste meting na bouw: 128 pk En hier is de bakversteviging en cup-strebe goed te zien: met de bouw, Wim!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 nov 2010 12:23 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Blijft een prachtig project om te volgen!
Succes Wim!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
22 nov 2010 10:39 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Vandaag de nieuw spullen voor de motor binnen gekomen. Heb ze zelf nog niet gezien, maar dat zal morgenvroeg gebeuren, zal dan gelijk een foto plaatsen. Kunne we volgende week gaan opbouwen.
|
26 nov 2010 22:42 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Deze morgen mij eens bezig gehouden om alles in balans te krijgen. Krukas terug gekregen , maar moest niks aan gedaan worden, was al gebalanceerd, en dat dacht ik al aan de boringen te kunnen zien, maar wilde zekerheid. Ben nu zo ver dat zuiger,drijfstang compleet met veren en bevestiging met clips nu allemaal aan het zelfde gewicht zitten. Dus motor straks mooi in balans. De zuigers ging maar over tienden van grammen. Drijfstangen daarin tegen iets meer. Daarna de combinaties mooi op gelijk gewicht gebracht. Dus dit eind gewicht (1418,5) hebben alle vier de sets van zuiger en drijfstang. In originele zuigers en drijfstangen zat maar liefst 25 gram verschil tussen hoogste en laagste combinatie. Zal wel binnen de marge zijn, maar vond dit toch veel. Kunnen dus nu gaan opbouwen.
|
02 dec 2010 14:04 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Ga je de drijfstangen nog shotpeenen ? Nu je er zoveel vermogen meer in gaat brengen, of is dit niet nodig?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
02 dec 2010 16:11 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
is hij nu nog niet klaar mooi project om te volgen gr ton
|
02 dec 2010 19:03 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Huwelijk tussen Porsche en VW karmann Ghia
Bedoel je die kleine metalen bolletjes. Dit is toch enkel dan om het materiaal te verdichten, en geeft toch verder geen werking op de prestaties van de motor.
|
02 dec 2010 19:38 |
|
|