Auteur |
Bericht |
Niels
|
 Re: Duurzame hulp nodig
Dat is een misverstand. De eis van 0,6 is vanuit bouwbesluit en gaat gewoon door zoals staat beschreven op de site van Senternovem. ttp://www.senternovem.nl/epn/nieuws/voo ... ienorm.aspDe discussie betreft de norm en de daarmee samenhangende berekening. De norm is de technische wijze waarop men wil dat de uiteindelijke eis tot stand komt. Lang verhaal kort. Norm uitgesteld, berekening uitgesteld, eis gaat door met oude norm en oude berekening. 
|
13 okt 2010 12:11 |
|
 |
Wimpie77
|
Heeft dat te maken dat er meer technische maatregelen moeten komen ipv hogere isolatie en HR++?
Ik hoorde van diverse bouwbedrijven dat ze ook aan het kijken zijn om de 0.6 norm later in te voeren... Maar dat is inderdaad nog niet def!
_________________________________________ * * *
|
13 okt 2010 12:19 |
|
 |
Niels
|
heeft te maken met het feit dat ze de wijze van kijken naar bepaalde maatregelen nog niet uitgepolderd hebben. De zienswijze bepaald sterk de impact op de score nl.
Ik weet niet waar je dat gerucht vandaan hebt, zou ik erg graag willen weten komt mij heel erg goed uit nl.
|
13 okt 2010 12:26 |
|
 |
Rodger that!
Veghel
|
De fabrikanten zeggen tot -10°c bruikbaar  Mijn ervaringen zijn tot-4°c bruikbaar en daar houd het op  Tot 5°c is het heel goed te doen daarna zakt de capaciteit snel.
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
13 okt 2010 17:42 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
En anders mij wel he Niels @ Devils son de datum van indiening is overigens maatgevend en niet de datum van afgifte van een vergunning.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
13 okt 2010 19:46 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wij hebben er wezenlijk langer dan drie maanden over gedaan om van inschakelen architect tot indiening bouwvergunning te komen...
|
13 okt 2010 20:32 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Altijd weer die architecten....  Ik ging er overigens van uit dat het via de aannemer (standaardformule) zou gaan en dan is een aanvraag zo geregeld.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
13 okt 2010 20:45 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
05 nov 2010 19:35 |
|
 |
Niels
|
Bij Wolter en Dross?
|
05 nov 2010 20:13 |
|
 |
Wimpie77
|
Gisteren gehoord dat onze plannen zijn goedgekeurd! Nu wachten op de SRV toets en dan de bouwtekeningen maken en indienen!
Ze willen de grond toch sneller kwijt...
|
19 nov 2010 10:48 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Super gefeliciteerd!! leuk om te horen succes met de tekeningen, beter meer tijd nemen voor goed uitdenken op tekening dan engineering as we go. zelf weer de laatste tijd genoeg frustratie van gehad 
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
19 nov 2010 10:52 |
|
 |
Wimpie77
|
Klopt. Zie daar wel een beetje tegen op... Dat je denkt dat je alles gecontroleerd en goed hebt en dan bij de bouw al problemen tegen komt... Ik heb het met mijn ouders mee gemaakt die ook een huis hebben laten bouwen.
|
19 nov 2010 11:04 |
|
 |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Bij de bouw van een huis kom je altijd wel problemen tegen, maar deze zijn altijd wel op te lossen, kost alleen tijd (en geld).
Maar denk ook GOED na over de oplossingen die worden aangedragen bij problemen, ze kiezen meestal de weg van de minste weerstand........
|
19 nov 2010 11:14 |
|
 |
Moondogjr
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
|
Bij de huizen die wij bouwen zijn er nooit problemen!!  Het zou niet zo moeten zijn, maar problemen tijdens de bouw zijn haast "normaal". Het enige advies wat ik je kan geven is zorg dat het je geen extra geld kost, en voorkom als het enigszins mogelijk is dat je meerwerk krijgt. Dat is de melkkoe voor de meeste aannemers. Het is beter om van tevoren zoveel mogelijk te zorgen dat al je wensen in het ontwerp zitten. Mocht je dan nog iets aanvullends willen probeer dat zoveel mogelijk na de bouw van de woning uit te laten voeren in een apart offerte- traject. Echt je loopt erop leeg als je niet oppast. Kies niet per definitie de goedkoopste aanbieding uit (kijk ook naar kwaliteit) en zorg dat de aannemer aangesloten is bij Woningborg voor afbouwgarantie igv faillissement. Mocht je meer bouwadviezen willen geef effe een gil. 
|
19 nov 2010 11:33 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Boven een bepaald bedrag heb je daar niets aan... Wij hebben dat overigens opgelost door te betalen na gedaan werk. En natuurlijk een goede voorselectie.
|
19 nov 2010 12:48 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
|
19 nov 2010 14:10 |
|
 |
Moondogjr
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
|
De garantie van Woningborg heeft geen maximum voor wat betreft de afbouwwaarborg. Mocht de aannemer failliet gaan ben je dus 100% zeker dat afgebouwd wordt en dat het jou geen extra geld kost. Er is ook nog een herstelwaarborg waarbij de garantie op de woning blijft gelden ook al gaat de aannemer failliet. Deze garantie is wel gemaximeerd over de garantieperiode (€ 108.000) Zie hier de hele waarborgtekst: http://www.woningborggroep.nl/html/29/garantie--en-waarborgregelingen/Overigens is er ook een aannemer die je pas hoeft te betalen als de hele woning is gebouwd. Dan is overigens nog steeds de vraag of bij faillissement dit geen gevolgen heeft voor jouw als opdrachtgever.
|
19 nov 2010 14:35 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
neem geen warmte pomp komen ze al van terug,kost veel meer dan het ooit opgaat brengen. zo is het ook met de zonne boiler als hij dan naar tien jaar is teug verdient geeft hij al minder rendament of gaat stuk.
WTW is helemaal een drama,veel mensen krijgen last van de kuchtwegen. kanalen van het systeen zijn moeilijk of niet schoon temaken en ook komt er niet voldoende frisse lucht binnen door 2 van die roosterjes.
gr anton964
|
19 nov 2010 17:03 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
allemaal groene maffia.
_________________________________________ oud is beter
|
19 nov 2010 17:15 |
|
 |
Niels
|
Anton, is niet allemaal waar wat je schrijft. Een goed ontworpen WTW is prima. Probleem in woningbouw is dat WTW vaak erg goedkoop en slecht erin gefietst wordt. Daarmee veel geluidsoverlast. M.i. kun je daarom beter natuurlijk ventileren met CO2 gestuurde klepjes en afzuiging. Zonnboiler terugverdientijd is afhankelijk van verbruik e.d. Ik heb net voor mijn huis berekend dat het niets gaat worden. Warmtepomp werkt zoals eerder geschreven eigenlijk alleen goed icm met een bron. Je moet dan wel koelvraag hebben. Je creeert dus gelijk meer luxe. Warmtepomp is wel een erg robuust en goed apparaat dus das niet zo'n punt. In ons land kan echter niets op tegen gas, kost namelijk zo weinig. Een gasgestookte ketel die electriciteit opwekt zou bijvoorbeeld wel een makkelijke en goedkope maatregel zijn.
|
19 nov 2010 18:07 |
|
 |
Niels
|
Oh ja Wolf, ik zit wel een beetje bij de groen maffia 
|
19 nov 2010 18:08 |
|
 |
Devils son
|
Dit is een beetje op borrelniveau... Er is niemand aan het terugkomen van warmtepompen, dat is een groeimarkt. En ik weet wat zo'n ding kost en oplevert.... en hetgeen zo'n ding op levert wordt de komende jaren alleen maar meer. Gas is iets wat gaat verdwijnen uit woningen (alleen zijn wij dan zo "idoot" om met alle geweld een gashaard + een houthaard te willen). Degenen die op gas willen koken zullen zich lang verzetten, maar om het huis te verwarmen is het technologie aan het eind van de rit. WTW is ook erg geëvolueerd. Slechte toepassing zorgt voor het gezeur. Maar met b.v. Demand Flow heb je een prima oplossing met genoeg frisse lucht binnen.
|
19 nov 2010 19:40 |
|
 |
Niels
|
+1 Devils son
|
19 nov 2010 19:43 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
je kan praten tot je een ons weegt, in de praktijk is het allemaal klote!
het kost bakken geld en leverd niets maar dan ook niets op!
als die warmte pompen zo geweldig was zou het al in veel meer huizen zitten.
hier in de straat met nieuwe huizen gooien ze het er allemaal uit,gewoon nieuwe systemen.allemaal storingen en gezondheids klachten.
gewoon de ramen op en ventileren!
anton964
|
19 nov 2010 20:18 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Dit is zeker een grapje?? Zo niet... Eigenlijk niet eens de moeite om op in te gaan.
|
19 nov 2010 21:14 |
|
|