Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:39

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
remzuigers uithalen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 1965
west-vlaanderen
Bericht remzuigers uithalen
Het is dus de bedoeling om de zuigers van mijn remklauwen uit te halen maar dit lukt niet al te best (zitten vast). Ik heb er al 1tje kunnen uitschieten door er druk op te plaatsen met perslucht (10bar). Iemand een beter idee? warmen ging ook niet echt...
Groeten Gilles

19 nov 2010 19:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: remzuigers uithalen
Je kunt met vloeistof (remvloeistof) proberen. Vloeistof geeft vele malen meer kracht door. Dit moet je dan via een remcilinder verpompen. Anders schijnt het nog te kunnen met een vetspuit, lijkt me wel jammer kan je alles echt heel grondig ontvetten nl.

Meestal is het zo dat als de auto niet te lang gestaan heeft je met lucht het wel los krijgt.

19 nov 2010 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Of voor 90/100 euro gereviseerde klauwen kopen met nieuwe zuigers/rubbers en opnieuw geel gepassiveerd. Weet alleen niet of dit ook met de '65 klauwen kan, maar de moeite waard om te checken. (elferteile op ebay.de. Even mailen met de vraag)

Dit heb ik gedaan. Vond het niet doe moeite om voor 4 a 5 tientjes (Want je zal ook de revisieset en eventueel zuiger moeten kopen) per klauw het zelf te doen. Wel je oude klauwen inruilen voor deze prijs.

19 nov 2010 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
dan heb je het niet over S klauwen. Zelf reviseren is eitje en leuk om te doen. Ik ga er dan wel vanuit dat je niet het hele huis uit elkaar haalt enzo, meestal niet nodig. dacht trouwens dat de setjes m klauwen ook niet echt goedkoop meer zijn.

19 nov 2010 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 1965
west-vlaanderen
heb al de rubbers gekocht voor de remzuigers...., is wel een goed idee met een vetpomp, met remolie zal dit moeilijk gaan alles is namelijk van de wagen en de hoofdrempomp is ook uit elkaar.
grtz

19 nov 2010 20:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Niels schreef:
dan heb je het niet over S klauwen. Zelf reviseren is eitje en leuk om te doen. Ik ga er dan wel vanuit dat je niet het hele huis uit elkaar haalt enzo, meestal niet nodig. dacht trouwens dat de setjes m klauwen ook niet echt goedkoop meer zijn.

Nee, idd, alleen de M klauwen. Ik had wel zoiets "pick your battles" en voor een paar tientjes profesioneel gereviseerde klauwen was gewoon te aantrekkelijk :wink:

19 nov 2010 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Puur uit interesse, waar laat je dat dan doen?

Ik heb mijn oude M-klauwen destijds zelf gereviseerd. Zuigers waren goed dus ben je met 2 setjes, pasta en schoonmaak vloeistof klaar. Is wel wat werk.

Ik heb nl nog een setje liggen van een andere auto. Overigens ook nog Brembo;s te koop voor op 3 inch T poot, krijg je S power zonder alles te hoeven verbouwen.

Edit, zie het elferteile, sorry.

19 nov 2010 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Ja, elferteile. Is gewoon omruilen tegen je oude klauwen. Ziener super uit. Heb het zelf rondom gedaan en remt weer super!!

20 nov 2010 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera '87
Steenwijk
Lucht is een mooie manier om de zuigers te demonteren, maar als je een zuiger er uit hebt lukt die andere niet meer, lucht zoekt de weg van de minste weerstand en zal dus door het gat van de missende zuiger gaan.

Als je die ene zuiger er nou weer een klein stukje in zet en met bv een lijmklem iets vast zet, kun je weer druk zetten op die andere zuiger.
Deze kun je gangbaar maken, door hem veel heen en weer te bewegen, druk aan de ene kant en als hij iets naar buiten komt met kruipolie weer naar binnen drukken.
Als je dit goed doet komt ook de vastzittende op een gegeven moment eruit.

20 nov 2010 1:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Goed punt, je moet wel alle lucht op de zuiger krijgen. :mrgreen:

20 nov 2010 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 1965
west-vlaanderen
heb dit gedaan een klem erop maar ik krijg amper beweging in de zuigers, zou dit niet lukken door ze in te vriezen?

20 nov 2010 12:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Daar geloof ik niet zo in. Scheelt niet zo veel qua uitzettingscoefficent tussen zuiger en klauw. Ook warmstoken helpt niet echt. Amper beweging is dus wel beweging. Als ze iets gaan moet het kunnen zoals beschreven hiervoor. Je kunt pogen te smeren ergens mee en weer terug duwen. Beetje beweging moet voldoende zijn. Als het echt niet lukt dan moet je met vloeistof gaan werken. Dwz een oude remcilinder gebruiken en duwen.

20 nov 2010 12:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Eens met Gewoon Joost:
Ik heb het destijds ook met perslucht gedaan; bij mij zaten enkele zuigers ook erg vast. Ik had geen zin om m met de rem olie van het remsysteem los te maken. Op het moment dat je er 1 los hebt, kun je de rest pas doen als die ene weer aan het systeem vast zit. Lijkt me gedoe.

De zuiger die al los is weer terugplaatsen en inderdaad fixeren; ik heb dat gedaan met blokjes hout. Roerhoutjes voor verf als passtukjes zijn handig om de voorkomen dat de zuiger er in 1 keer uit kan knallen.
Kruipolie laten inwerken en induwen; er komt dan uiteindelijk echt steeds meer beweging in, uiteindelijk komt hij dan wel een keer los.

Zelf had ik 10 Bar lucht voor nodig om de hardnekkige zuigers te lossen.
Ik heb een blaaspistool gebruikt met een rubber ring zodat ik het blaaspistool op de remklauw kon duwen zonder lucht-lek. Dat is ook een vereiste om de volledige druk op de zuiger te krijgen; zolang je de lucht weg hoort sissen wordt het niks. Dan afwisselend druk er op - druk er af; kruipolie; en een beetje geduld.

Ik heb de klauwen steeds in de bankschroef gezet; onder de auto klooien schiet m.i. niet op.

20 nov 2010 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Griptang rond het opstaande deel van de zuiger en met
een hamer even links/rechts laten draaien,
komen ze ook meestal meteen los :)

20 nov 2010 17:36
Profiel Facebook 
Nachtje in de petroleum leggen. :idea:

20 nov 2010 20:42
PorscheForum Rakker
ex 911 3.2 Coupe '84 ex 911 3.2 Cabrio '86 ex 986 Boxster '97 Boxster 550 Spyder ‘04
Zuid Holland
Had het zelfde. Uiteindelijk heeft Erpa ze er uit gekregen met de vetspuit. Nippel van de spuit er af en het schroefdraad dat over blijft past precies op de remklauw. Het voordeel is dat je heel gecontroleerd de zuigers er uit drukt. 1 kant vastzetten met een lijmtang als die er bijna uit is. Daarna de boel ff uitspoelen met remmenreiniger of ontvetter.

20 nov 2010 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
ik heb de klauw op het remsysteem aangesloten gelaten zonder de remschijf ertussen
de zuigertjes kwamen vervolgens mooi naar buiten zetten...

21 nov 2010 9:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]