Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:48

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nogmaals N-codering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht Re: Nogmaals N-codering
Voor mij is die hele N-codering echt een non issue. Je merkt veel meer verschil in rijgedrag tussen een volle/lege tank, wel/geen passagier, wind mee/tegen, zijwindvlagen, wegdek verschillen.

Natuurlijk zou ik ook voor een gelijke code kiezen, maar als dat, zoals door topic starter aangegeven erg moeilijk wordt, zou het mij niet uitmaken.

Je moet m.i. een auto besturen zoals die dat op dat moment in die omstandigheden nodig heeft en die N-codering is een van de 1000 factoren die daarbij een rol spelen, net als de warmte van de banden, of de olie in de versnellingsbak, de warmte van de remmen of de luchtvochtigheid.

(De belangrijkste variabele is overigens of je fit bent of niet, en dus of je beoordelingsvermogen OK is. Heeft niets met de auto te maken, maar dat terzijde).

Vergeleken met wel/geen passagier of andere van de bovengenoemde zaken is de rol vand de N codering imho echter sterk ondergeschikt.

15 nov 2010 18:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Geloof best wel dat de N-typen iets 'extra's' hebben en ook voor een prijs die weinig hoger is dan niet-N.
Het begrip Fijnslijperij lijkt me toepasselijk.

15 nov 2010 18:25
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
De discussie wordt nu ineens gebracht alsof het hier zou gaan om de vraag wel of geen N-codering maar, of ik heb echt iets gemist, dat was de vraag van TS helemaal niet. Misschien topic toch nog eerst nog eens goed lezen. Zo discussieren we over een jaar nog hierover.

15 nov 2010 22:01
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Klopt, de discussie is wat verschoven :oops:

Maar het gaat nog wel ergens over en dat kan je niet altijd zeggen :twisted:

15 nov 2010 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bedankt voor alle info. Ik heb ondertussen een andere N1 band gevonden dus mijn probleem is opgelost. Helaas is het hier niet zo makkelijk banden te vinden als in Nederland. Ik moet alles uit de VS of Zuid-Amerika laten komen.
Hoe dan ook, morgen kan ik weer knallen! :ba:

25 nov 2010 23:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2