Auteur |
Bericht |
Coussee
|
930 turbo motor
Heb een vraag ivm deze motor, gezien ik 2 verhalen heb gehoort deze week. Ik was van plan een porsche 911 turbo van 84 te kopen. Nu ben ik gaan kijken naar deze wagen (in een donkere garage) en alles leek ok, nu wou ik een degelijke chek-up, gezien ik zelf nog geen porsche kenner ben. Dus de eigenaar gevraagd om de wagen even te komen tonen bij RS-Motors.
Conclusie: olieverlies op verschillende plaatsen, beide cilinderkoppen en distributie olieverlies aan nokkenas carters + versnellingsbak kraakt in 3de.
Bij RS-Motors was de conlusie dus dat de motor een revisie nodig had.
Nu had de verkoper vorig jaar een revisie laten doen bij een plaatselijke garage, ter waarde van 3400 met facturen. De wagen heeft afgelopen jaar 700km gereden. Ik heb gebeld met deze man die de revisie had gedaan en deze wist me te vertellen dat alle porsche motoren lekken en zweten.
Dus nu men vraag: moet een porsche motor droog staan of is het idd de normaalste zaak van de wereld dat die motor zweet en lekt?
|
27 nov 2010 15:09 |
|
|
cabrio wim
|
Re: 930 turbo motor
Moeten we nu echt serieus hier op gaan antwoorden. Wat denk je zelf, een revisie van 3400,00 euro, doe dat voor een turbo normaal gesproken maar keer 3 of zelfs nog iets meer.
|
27 nov 2010 15:25 |
|
|
Coussee
|
Re: 930 turbo motor
Die prijs is idd wel heel laag.
Maar ik wil met zekerheid weten dat die motoren droog moeten staan, want die man had 30 porsches staan waaronder rally wagens en hij beweerde bij hoog en laag dat ze allemaal nat stonden.
Of heeft die man zich bij deze totaal belachelijk gemaakt?
|
27 nov 2010 15:42 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: 930 turbo motor
Hij kan beweren wat ie wil, de mijne is kurkdroog.
Overigens een klein druppeltje links of rechts kan best, is meestal niks ernstig, als hij daar op doelt dan heeft ie gelijk. Maar echt lekken is onzin, dan is er toch meer aan de hand. Hoeft niet gelijk een complete revisie te betekenen, maar een pakking die 'op' is het wel. Dus laat je niks wijs maken.
En zoals jij beschrijft, die motor incl bak moet uit elkaar en dat loopt zo naar de 10k bij een complete revisie. Die 3400k is veel te weinig. Zou vragen wat er dan precies is gedaan en of daar bewijs van is, als in facturen en wat er precies vervangen is. Feit blijft ook al is er het nodige gedaan, dat nu als nog wordt geconstateerd dat er veel meer aan de hand is.
Grote boog om heen lopen.
|
27 nov 2010 16:07 |
|
|
bully
|
Re: 930 turbo motor
Yep, wat een sukkel om dat te beweren.
|
27 nov 2010 16:20 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Re: 930 turbo motor
die zwarte uit '84?
|
27 nov 2010 17:20 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 930 turbo motor
911 motoren kunnen absoluut kurkdroog zijn, ook na revisie. De mijne is het bewijs. Voor EUR 3.400 kan je een 911 motor m.i. niet goed / volledig doen.
Mijn conclusie op bsis van deze info: Motor is uit elkaar gehaald door iemand die niet weet hoe je'm weer in elkaar hoort te zetten. Dat kan ook alleen maar iemand die echt heel goed weet wat hij doet en het bij voorkeur heel wat vaker heeft gedaan. Los van de zichtbare fouten moet je maar afwachten wat er nog aan onzichtbare fouten in zit.
Huidige eigenaar zit er mee in zn maag, en ik zou 'm daar niet uit halen ...
Bij twijfel: noooit doen, zeker niet bij een 911.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 nov 2010 17:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 930 turbo motor
.. voor die 3400 euro kunnen ze de motor wss opnieuw inpakken
|
27 nov 2010 17:54 |
|
|
funny
|
Re: 930 turbo motor
Als een revisie volgens Rs aan de beurt is en jij wil deze auto dan vraag je prijs voor een revisie. Je verhoogt dit bedrag nog een beetje voor evt problemen die kunnen opduiken bij de revisie en deze totaalsom trek je af van de vraagprijs . Indien de verkoper daar geen oren naar heeft ,dan laat je deze wagen mooi staan bij zijn 30-andere .
|
27 nov 2010 20:04 |
|
|
Michel Vaillant
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76Amsterdam
|
Re: 930 turbo motor
mijn 3.2 na revisie: kurkdroog blok. heerlijk . advies: ik sluit me helemaal aan bij de vorige spreker + check ff goed adhv alle nummers dat het een originele turbo is. als het geen originele is: afblijven en vooral geen geld insteken!
|
27 nov 2010 20:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 930 turbo motor
Beetje voorbarige conclusie .... of weten wij de vraagprijs van deze 84'er Turbo ... mischien ligt de vraagprijs al (ruim) onder de huidige marktwaarde van 'n soortgelijke 84'er turbo zonder lekkage
|
27 nov 2010 22:33 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: 930 turbo motor
Mijn 3.2 is 2 weken geleden door de 200.000 km gegaan zonder revisie en is kurkdroog. En ja, er zit olie in Deze aanbieder verkoopt dus gewoon onzin voor wat betreft olielekkages... Als je hieraan wilt beginnen, realiseer je dan dat je op een dergelijk project aardig kunt leeglopen. De prijs moet dus erg interessant zijn. En wat is de staat van de body? Ze willen vaak nogal roesten... Mijn advies: koop er eentje in een perfecte staat. Dat is meestal goedkoper dan een onzeker project met open einde. Heb je daarvoor het geld niet, spaar dan gewoon even door...
_________________________________________ Wim
|
27 nov 2010 23:15 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: 930 turbo motor
Los van de lekkage.... hoe loopt de motor eigenlijk? Het lijkt alsof er op basis van lekkages geconcludeerd wordt dat een revisie nodig is. Misschien is het, net als Olaf al aangeeft, slechts de motor opnieuw verpakken door iemand die er verstand van heeft.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
28 nov 2010 11:22 |
|
|
drietwee
3.2 wit, '86Amsterdam
|
Re: 930 turbo motor
basis vraag, het gaat een 930 motor in een standaard 911, dus het 1 hoort al niet bij het ander...............
|
28 nov 2010 11:32 |
|
|
Coussee
|
Re: 930 turbo motor
Heb de termen wat door elkaar gehaald blijkbaar. het is wel degelijk een echte 930 turbo. Alles is origineel volgens RS motors, de wagen heeft nooit een ongeval meegemaakt, enkel de dorpels onder de deuren beginnen te rotten. anders een zeer degelijke wagen. De prijs die de man vraagt is wel een prijs in de klasse voor een perfecte motor Ik zal vanamidag dus nog eens bellen met men laatste voorstel (prijs - kosten revisie+ kleine marge). Anders blijf ik er idd af en zal de zoektocht verder gaan...
|
28 nov 2010 13:48 |
|
|
Coussee
|
Re: 930 turbo motor
Volgens mij is het ook zoiets, gezien algemeen aangenomen wordt dat een volledige revisie +-10K kost. Dus als ze bij Porsche zelf dit kunnen voor 5,5 K zal de motor dus idd niet gaar zijn (hoop ik). De wagen rijd wel nog zeer goed, remt en schakelt ook zoals het hoort. In ieder geval bedankt voor de info allemaal
|
28 nov 2010 13:51 |
|
|
bully
|
Re: 930 turbo motor
Zoals je de auto beschrijft lijkt het mij een toppertje. Plaats anders de link ff in het koopjestopic, kijken we mee.......
|
28 nov 2010 13:58 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: 930 turbo motor
Oliedrukschakelaars schijnen nogal eens te lekken, ook nieuwe dus bedoel ik. Mijn 3.2 was na revisie niet droog, bleek een lekkende nieuwe oliedrukschakelaar te zijn.
Wat jij omschrijft is mi serieuzer; na een goede montage kan dat gewoon niet. Ik was ooit heel enthousiast over een 911 waar ook het nodige aan mankeerde, errug blij dat ik toch heb doorgezocht naar een andere.
Ik zou het, alles lezende, niet doen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
29 nov 2010 0:42 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: 930 turbo motor
Lees je eigen verhaal eens na, remt en schakeld zoals het hoort, punt 1, hoe weet je nou hoe het hoort te rijden en schakelen, als je nooit gereden hebt in een 911 turbo? Punt 2: In je eerste verhaal schrijf je dat hij kraakt in de derde versnelling, dat hoort dus "niet"!!!, Verder, "in het donker bekeken", "olielekkages", "rottende dorpels", "prijs voor een goede"??? Lijkt mij dat dit een auto is die zeer weinig mag kosten, en waar je nog veel werk aan hebt, maar volgens mij staat hier de emotie weer voorop.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
29 nov 2010 7:41 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: 930 turbo motor
Heel snel en hard weglopen. Hier ga je op leeglopen.
|
29 nov 2010 9:37 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: 930 turbo motor
Olielekkage kan ook heel goed de oliekoeler zijn en dan niet die in het rechter spatbord, maar die tegen het blok aan zit.
Maar alles wat ik hier lees:"Run, forest, run!"
Stop je geld liever in een mooie SC of 3.2. Goedkoper in aanschaf en minder tricky in onderhoud.
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
29 nov 2010 10:34 |
|
|
Coussee
|
Re: 930 turbo motor
@ Jos Targa De chef van RS motors heeft een 3.2 turbo van '77, en die man heeft er mee gereden, dus als die man zegt dat alles nog rijdt zoals het hoort geloof ik hem. Dat kraken in 3de versnelling zou komen door een kogelgewrichtje in het schakel mechanisme, kleine kost van ongeveer 20€ + plaatsen. @Bully Het gaat trouwens om deze wagen: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... 5&sbs=Home
|
29 nov 2010 13:37 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Re: 930 turbo motor
Een 3.2 Turbo bestaat niet, dus knap dat hij daar mee heeft gereden. Ik begrijp jouw niet, je vraagt om raad aan "ervaren Porschebezitters" en het enige wat je wilt horen is: Doen, dit is een topexemplaar!!!! Als je er voor je zelf al uit bent, vanwaar dan deze vragen. RS motors concludeerd volgens je eigen zeggen, dat er o.a een "kraak" zit in de versnellingsbak, en blijkbaar hoort dit zo? Maar goed, waarschijnlijk hebben wij het allemaal mis, en ben jij de ervaren man. Ik zou zeggen, gewoon doen, mooie orginele 911 turbo voor weinig geld, met, lekkende motor, krakende versnellingsbak, negative keuring, waarschijnlijk motorrevisie nodig ( volgens RS) geen orginele wielen, en voor "maar" 32.000€ Ik zeg, daar zijn er zeker geen 2 van, een koopje.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
29 nov 2010 13:56 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: 930 turbo motor
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
29 nov 2010 14:05 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: 930 turbo motor
je vergeet nog een klein detail Jos, de airco moet nog "bijgevuld" worden (clim à recharger)
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
29 nov 2010 15:36 |
|
|