Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:28



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT??????? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Stond gisteren met mijn subliem (dealer) onderhouden Cayenne S (eind 2004, 140.000km) langs de weg stil, al mijn koelvloeistof eruit gelopen. Vullen had geen zin, liep er niet zo hard weer uit. Dus op trailer laten zetten en naar de porsche garage laten rijden, ben benieuwd naar de diagnose maandag.

Even op internet gespeurd, ben ik erachter gekomen dat er in de Cayennes vanaf 2005 metalen (of aluminium) slangen zijn gezet i.p.v. de plastic slangen die in de 2003 en 2004 cayennes zitten. Die site sprak eigenlijk over een fabrieksfout en dat eigenlijk alle cayennes terug hadden moeten geroepen worden naar de dealer om aangepast te worden aangezien vele cayennes lekkages vertoonden.

Aangezien het wel weer wat kan gaan kosten, denk zomaar € 2500,= zou ik graag willen weten of iemand dit ook meegemaakt heeft en hoe porsche hiermee om gaat (coulance of fabrieksfout dus gratis vervangen). Importeur aanschrijven???
Iemand advies heeft in deze......??

Heb eigenlijk geen zin om te betalen voor iets wat een fabrieksfout is. :cry:



28 nov 2010 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
De KJN is sowieso een fabrieksfout :!: :mrgreen:



Zou zeker met hetgeen je gevonden hebt op het net de dealer confronteren...

Succes
_________________________________________
Timeless objects


28 nov 2010 21:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Als het 'de' fabrieksfout blijkt dan is de vraag of er na 6 jaar nog enige coulance wordt gegeven; maar natuurlijk wel proberen.

2500 Euro lijkt belachelijk voor een dergelijke reparatie.

Kan ook een lekke radiateur zijn. Dat is bekend probleem bij 996/997.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 nov 2010 22:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
P en water blijft toch een brakke combinatie.
_________________________________________
oud is beter


28 nov 2010 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Ik zou eerst even wachten op de diagnose. Misschien is er alleen een klem losgeschoten of een slang gescheurd. Kan tenslotte een keer gebeuren. Je schrijft dat de auto subliem onderhouden is; heb je de auto al lang of was dat de melding van de vorige eigenaar?

Koelsysteem is een onderdeel wat bij een grote beurt meestal grondig gecontroleerd wordt. Ik neem aan dat de auto naar de dealer is, waar deze ook is onderhouden. Zo ja dan kan je gelijk melden (indien de klem slechts is of de slang gescheurd) dat het misschien vreemd is dat ze dat bij de laatste beurt niet goed gecontroleerd hebben?

Ik zou zelf niet veel hoop hebben op coulance na 6 jaar en 140.000 km.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


28 nov 2010 22:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Dat type Cayenne ook vaak waterpomp


28 nov 2010 22:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Eric911 schreef:
... zou ik graag willen weten of iemand dit ook meegemaakt heeft ...:


Is hier onlangs nog voorbij gekomen - iemand die net 'n KJN had aangeschaft -

Dus even de zoekfunctie gebruiken :idea: .. en je weet meer over deze "modificatie" - en heb je meteen het topic waar je op in had kunnen haken :wink:


28 nov 2010 22:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
london
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
eigenlijk is het een fabrieksfout maar ,helaas zijn ze daar moeilijk in
de reparatie is in de uk niet meer dan 1250 euro ,en ze staan hier elke week wel voor dit probleem ff een tip gooi er gelijk een nieuwe startmotor op als je de auto houdt en km stand is meer dan 100.000 anders moet weer alles uit elkaar
maar 1250 is wel het matje


28 nov 2010 23:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Olaf schreef:
Dus even de zoekfunctie gebruiken :idea: .. en je weet meer over deze "modificatie" - en heb je meteen het topic waar je op in had kunnen haken :wink:

viewtopic.php?p=782135#p782135 :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 nov 2010 23:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Bedankt voor jullie reacties, porsche is porsche dealer onderhouden en heeft in juli nog een grote beurt gehad van ruim 3000 euro (5000 km gereden erna).
Je zou er bijna vanuit gaan dat ze die plastic buizen checken bij een grote beurt met hun x aantal punten lijst als ze weten dat dit speelt en er dagelijks cayennes met deze problemen bij de garage staan wereldwijd.

Sterker nog, porsche diende dit aan al hun klanten te melden, dit is duidelijk een fabrieksprobleem.

Zal de tip m.b.t de startmotor meenemen!

Zou mazzel hebben als het een slangen klemmetje is, hoor dat morgen denk ik, maar ik vermoed het ergste...

Dan laat ik het er zeker niet bij zitten!

Wordt vervolgd....


29 nov 2010 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Jongens, wat hebben jullie toch een haat-liefde verhouding :roll: :wink:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


29 nov 2010 1:46
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Eric911 schreef:
Sterker nog, porsche diende dit aan al hun klanten te melden, dit is duidelijk een fabrieksprobleem.

forget it. als een dergelijk euvel na 140.000 km en 6 jaar naar buiten komt, ga je dit nooit redden. Mijn mini ging na anderhalf jaar spontaan in vlammen op, waarbij een lijst van 25 andere Cooper S'en had die hetzelfde was overkomen. BMW claimde dat dit pas na anderhalf jaar en 40.000 km naar buiten was gekomen en dus nooit een productiefout kon zijn... kwamen ze mee weg. :bang: :cry:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 nov 2010 8:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
diagnose is binnen, zijn de plastic buizen, moeten dus vervangen worden in aluminium en kost ca. € 2200,00. Laat t natuurlijk doen (moet wel weer lekker tuffen...) en ga importeur aanschrijven. Ben erachter dat er coulance wordt verleend bij Cayennes van max 4 jaar oud met max 100k op de teller.

Vreemd aangezien vanaf 2005 de plastic buizen zijn vervangen door aluminium.

Anyway.. het proberen zeker waard, wil wel graag weten waar ze zich achter gaan verschuilen, duidelijk een fabrieksprobleem waar elke cayenne mee te maken krijgt, geen incident. :scratch:


29 nov 2010 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Ik zou er niet te veel negatieve energie in steken, zie ook Horns reaktie.
_________________________________________
oud is beter


29 nov 2010 18:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Horen we vaker tegenwoordig (vorige reactie wat ingekort).
Vind het persoonlijk dat Porsche zich op dit gebied kan verbeteren.

Baal je van de hoogte, wellicht doet een specialist het
voor een ietwat aantrekkelijkere prijs.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


30 nov 2010 15:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Ach briefje is al getikt op basis van non-conformitiet, cc-tje naar mn advocaat, postzegel erop en klaar.
We zullen het zien.

ps. Belde vandaag een kennis Cayenne rijder op om hem te waarschuwen voor dit probleem, die stond 2 weken geleden bij de garage met hetzelfde probleem.
Ken er inmiddels al 3 hier in de buurt. Je ontkomt er dus niet aan. :flush:


01 dec 2010 15:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Dat is nu Porsche massa productie wat voor de VS markt bedoeld was.
Maar daardoor bestaat het merk nog wel.
_________________________________________
Last Rat standing


01 dec 2010 22:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Ik weet dat dit een oud topic is maar ik kan jullie melden dat mijn 2003 Cayenne met 115.000km precies hetzelfde is overkomen.
"Gelukkig" viel dit geintje voor mij binnen de garantie/afleverbeurt. Ik heb wel zelf mogen meekijken tijdens het sleutelen bij de bovag garage waar ik een dag ervoor de Cayenne had aangeschaft....
Ik heb de onderdelen zelf opgehaald bij de dealer in Amsterdam. Behalve de betreffende buis is ook het thermostaathuis vervangen want deze heeft ook standaard plastic buizen. Alle buizen zitten onder het inlaatspruitstuk. Los van de startmotor koste het aan onderdelen rond 500 euro. Tel daar bij op een uurtje of 5 a 6 sleutelen en dan kom je bij een uurtarief van 120,-/uur inderdaad rond 1100 a 1200 euro uit voor de hele operatie.
Bij mij wordt ook de startmotor gelijk vervangen. Ik vraag me af of ik nog meer preventief moet laten meenemen, de auto staat nog gedemonteerd in de garage, Maandag wordt hij dichtgemaakt. Iemand nog tips?

Groet,
Paul.
Cayenne 4.5 S


13 jul 2012 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Doppelgänger?

PaulusdeB

:scratch:
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


14 jul 2012 8:41
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Hallo Allemaal,

zelf had ik een koopcontract voor een Cayenne S met een aankoopkeuringsovereenkomst met een garage, maar helaas heeft die garage de auto net voor de aankoopkeuring aan een ander verkocht die geen keuring hoefde. Ik had mij wel ingelezen in de diverse Forums en sowieso had ik de afspraak om de kunststof koelvloeistofbuizen die onder de inlaat lopen preventief te vervangen, je kunt ze met een spiegeltje zo zien zitten. Er rijden inderdaad nog veel cayennes S rond met de plastic buizen en vroeg of laat springen ze allemaal kapot. Preventief vervangen is niet zo duur en dat had Porsche, toen het bekend werd dat ze allemaal kapot gaan, natuurlijk voor zijn rekening moeten. Het grote probleem met dit merk is de hondsmiserabele after sales sevice. Als ze al hun ontwerpfouten zouden moeten oplossen dan kunnen ze de fabriekspoorten wel sluiten, ze zouden op slag failliet zijn, nu worden ze er rijk van. Ze verkopen nu voor veel geld motoren aan 955, 986, 987, 996, 997 (ik ben vast nog wat types vergeten) bezitters en de fabrikant en dealers lachen zich rot. Ik heb zelf het idee dat ze dit soms zelfs met opzet doen, om omzet te genereren.
Bij de 928 automaat doet zich nl. het volgende voor. Achter de motor zit een schetsplaat op het vliegwiel met centraal de aansluiting op de transaxle. Die schetsplaat zit met één bout geklemd over de transaxle en die constructie is zodanig zwak dat de schetsplaat bij allemaal krom gaat staan en de krukas naar voren duwt. Regelmatig de bout losdraaien en de plaat ontspannen helpt, een andere klem van een paar tientjes lost het probleem op (is ook door een aantal bezitters zelf ontwikkeld). Doe je dit niet , en de meesten weten het nog steeds niet, dan loopt je motor onverwacht helemaal vast en kan weggegooid worden. Dit heeft al tot sloop van vele 928's geleid en Porsche weet dit al meer dan 20 jaar en toch doen ze er niets aan. Dit lijkt dus opzet. Het verhoogt de omzet van de fabrikant en de dealers enorm. Ze houden elke fout onder de pet, je ziet het nu ook weer bij de TSI motoren van VW. Ze laten de klant gewoon in de kou staan en toch kopen we allemaal weer die Duitse auto's. Leren we het dan nooit? Ja ,we leren het nooit. ik vind de Porsches ook vaak de mooiste auto om te hebben, maar zeker niet de beste, integendeel zelfs. De ontwerpfouten moet je zelf oplossen of er mee leren leven.

Groet Bert928GT ( GT= altijd handgeschakeld en dus geen Flexplaatprobleem).


15 jul 2012 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
dat er een constructiefout in een wagen zit vind ik nog niet eens zo'n probleem. dat heb je bij elke auto en een P wordt minder verkocht dan een Golf dus kan het soms ook wat langer duren voordat zo'n fout aan het licht komt.
Het niet adequaat reageren van Porsche en klantgericht denken in de after sales, dat zit mij wel dwars. Ik ben het met Bert928 eens dat men daar anders mee om zou moeten gaan, zeker gezien de aanschafprijs van een P; het is tenslotte geen Hyundai i10 o.i.d.
Dat men het bewust zo zou construeren geloof ik daarentegen niet; uiteindelijk schaadt het de naam dus die extra omzet die het zou genereren die raken ze vanzelf weer kwijt aan mensen die vanwege de problemen geen P meer zouden kopen. zou een marketingtruc zijn die op korte termijn wellicht werkt, maar zeker niet op de lange termijn. Een merk overleeft het dan niet i.m.o. (behalve als je zeer exclusieve auto's maakt zoals Ferrari want daar pikken klanten het blijkbaar wel dat er altijd iets aan de hand is. maar met deze auto's wordt in het algemeen ook veel minder gereden dan met een P omdat de P een prima DD is. toch is het geen 'marketingstunt' van Ferrari om telkens bewust lampjes op het dashboard te laten branden. Omdat de techniek veel minder wordt toegepast dan in een massaproduct, zitten er veel meer ziektes in)
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 jul 2012 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
928S4/GT
landgraaf
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
ik heb bewust een beetje overdreven, maar het zit me toch dwars, Ik snap echt niet dat het bijv. tot 2005 heeft moeten duren tot ze eindelijk eens voor de 986,987,996,997 met een krukaskeerring komen die niet lekt. Ze hebben er dus 9 jaar over gedaan om dat kleine foutje , dat behoorlijke kosten met zich meebrengt als hij gewisseld moet worden, op te lossen.
De problemen van de 996 3.4 motor zijn zo groot dat ze bijna niet oplosbaar zijn, maar je maakt mij niet wijs dat ze dat allemaal goed getest hebben. De fouten die ze nooit oplossen zijn zo talrijk dat ik me kan voorstellen dat mensen Porsche van kwade opzet verdenken.
Porsche erken je fouten en roep gewoon al die Cayennes terug en vervang die kunststof pijpjes en kom voor de 996 3.4 bezitters met een gemodificeerde motor en doe wat aan de IMS enz. Maar nee beste klant U zoekt het maar uit.
Wie aan een italiaanse sportwagen begint weet echt wel wat hij zich op zijn hals haalt, maar Porsche heeft volkomen ten onrechte de naam betrouwbare auto's te bouwen. Die naam hebben ze en houden ze, bovendien zijn ze mooi, het zijn hebbedingen en ze rijden super, kortom het is emotie. Wat Porsche wel goed voor elkaar heeft is de kwalitatief hoogwaardige carosseriebouw, door alle stalen delen volledig te verzinken. Dat doen ze heel slim en daardoor loont het zich altijd wel weer om een grote motorschade voor lief te nemen.

Als we allemaal duurzaamheid , probleemloosheid en waar voor je geld voorop zouden stellen dan zouden we in een andere sportwagen rijden. Drie maal raden welke ik bedoel, sowieso veegt hij op elk circuit de vloer aan met elke Porsche en hij kost minder, maar wil je er in gezien worden? Thats the question.

Jullie vragen je misschien af waarom ik ooit aan een 928GT ben begonnen, nou ik vind het nog steeds een van de mooiste auto's ooit op de markt gebracht is, de foutjes moet ik hem vergeven.
Je zult mij nooit horen zeggen dat het de beste auto is, mijn DD's uit Japan en Duitsland zijn in bijna alle opzichten beter.

Groet Bert


15 jul 2012 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Ben ik toch benieuwd aan welk alternatief je dan denkt?
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


15 jul 2012 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Nissan GT-R, denk ik

Maar Bert, de luchtkoelers van Porsche daar was op zich toch niet veel mis mee...staan te boek als behoorlijk betrouwbaar, dacht ik. Is ook ervaring van veel forummers.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


15 jul 2012 21:28
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Cayenne S lekkend koelvloeistof FABRIEKSFOUT???????
Nu is mijn P nog maar 3 jaar oud maar ik heb er tot nu toe nog totaal geen problemen mee gehad.
Heb ook een A3 gehad waar blijkbaar veel storingen in zaten, niets van gemerkt.
Dus we hebben het over relatieve problemen en van een P rijden er nu eenmaal minder van rond dus komen dit soort dingen ook minder snel aan het licht en dan nog is de vraag: hoe groot is het probleem eigenlijk? Plofmotor bij de 996: 3% van de wagens heeft het, moet je daarvoor 100% terugroepen? Lijkt me niet want dan ben je al gauw failliet, maar ga wel coulant om met de klanten waar het probleem zich wel voordoet.
Een kennis van mij had een 911 en nu een DB9: als je vraagt om verschillen dan zegt hij altijd over de degelijkheid: je merkt aan alles dat er van een AM 10x zo weinig worden gebouwd als van een 911. Dat merk je aan alles, het is minder goed doorontwikkeld.
Toch heeft de AM weer charmes die een 911 niet heeft. Zijn beide auto's slechte wagens? Nee absoluut niet, maar ze zijn ook niet perfect zoals geen enkele auto dat is
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


15 jul 2012 21:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.