Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:41

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
winter perikelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht winter perikelen
Vandaag is er weer de eerste sneeuw gevallen en jawel hoor , puinhoop op neerland`s wegen. Van maastricht naar elsloo ipv 12 min nu bijna een uur.
En vlak bij huis tond er weer iemand door te draaien met zijn wielen omdat het er bergop loopt. Staan ze je dom aan te kijken als je ze voorbij rijdt. En dan maar volhouden dat winterbanden in dit land niet nodig zijn :bang:

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

29 nov 2010 20:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: winter perikelen
half nederland rijdt op die onzin en bij 3 sneeuwvlokken staat er 1000 km file. :roll:

29 nov 2010 20:11
Profiel
964.c4
assendelft
deze avond nog even driften :mrgreen: :drive:
http://www.youtube.com/watch?v=YfZO4RkJczA

29 nov 2010 20:26
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
wolf schreef:
half nederland rijdt op die onzin en bij 3 sneeuwvlokken staat er 1000 km file.

:thumleft: Ben het niet altijd met je eens wolf maar dit is wel een hele juiste conclusie.

Nederlander kunnen echt niet met winters weer omgaan. 2 cm sneeuw en de A27 van Utrecht tot Almere duurt ipv een klein half uurtje normaal ineens 3 uur :shock:
Ben helemaal binnendoor gereden en wat je dan allemaal tegen komt. Prima schoongemaakte wegen op bepaalde plaatsen (met complimenten aan de wegbeheerder) en mensen die met een 4x4 en winterbanden niet harder dan stapvoets rijden en zelfs dan in de bocht nog remmen :bang:
Wil niet beweren dat je op winterbanden gewoon door kan jakkeren maar het rijtalent van de gemiddelde Nederlander is wel heel matig. Duitse collega van mij heeft met verbazing naar het weggedrag zitten kijken vannavond. :wink:

29 nov 2010 22:56
Profiel WWW
Moderator
PF #57
deed er ook twee keer zo lang over van Apeldoorn naar B'hoven. Tijdens deze lange rit :wink: hoorde ik wel een mooie op de radio. "Ik rij hier achter twee SUVs met blonde vrouwen erin, die kennelijk nog niet beseffen dat ze met deze 4x4's harder kunnen dan 10 km/u..." :lol: Was overigens verbaasd hoe hard ik met mijn quattro op winterbanden kon (zowel versnellen als vertragen als bochten maken) :thumleft:

29 nov 2010 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
maurice schreef:
wolf schreef:
half nederland rijdt op die onzin en bij 3 sneeuwvlokken staat er 1000 km file.

:thumleft:

.... het rijtalent van de gemiddelde Nederlander is wel heel matig. Duitse collega van mij heeft met verbazing naar het weggedrag zitten kijken vannavond. :wink:

how about bij de rijbewijs opleiding een slipcursus verplicht stellen? vlgs mij weet half NL niet wat ie moet doen als de auto slipt...

29 nov 2010 23:04
Profiel
Klopt Harald, maar is nog geen vrijkaartje. :mrgreen:

29 nov 2010 23:05
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ieder nadeel heb z'n voordeel, heb nog lekker telefoontjes kunnen plegen op weg naar huis :D

Normaal gesproken een rit van 1 uur en 15 minuten nu 2 uur en 30 minuten over gedaan, waarvan de laatste 15 km (A-27 Almere -> Knooppunt Eemnes) in 1 uur afgelegd :bang:

29 nov 2010 23:11
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Michel Vaillant schreef:
how about bij de rijbewijs opleiding een slipcursus verplicht stellen? vlgs mij weet half NL niet wat ie moet doen als de auto slipt...

Ik ben helemaal voor. Of nog mooier, net als in Finland rallyrijden over gravel en zandpaden in de rijles opnemen. Maar ja dat zal dan wel weer op teveel weerstand van milieubewegingen stuiten.

29 nov 2010 23:16
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
horn schreef:
deed er ook twee keer zo lang over van Apeldoorn naar B'hoven. Tijdens deze lange rit :wink: hoorde ik wel een mooie op de radio. "Ik rij hier achter twee SUVs met blonde vrouwen erin, die kennelijk nog niet beseffen dat ze met deze 4x4's harder kunnen dan 10 km/u..." :lol: Was overigens verbaasd hoe hard ik met mijn quattro op winterbanden kon (zowel versnellen als vertragen als bochten maken) :thumleft:

A6 quattro met winterbanden is top, kan weinig aan tippen. Is trouwens helemaal hop auto in dagelijks gebruik. Heb deze 3.0 tdi nu 3.1/2 jaar en bevalt nog steeds heel goed zeker in getunede versie

29 nov 2010 23:42
Profiel
M140i
Vorige winter had ik quattro en winterbanden. Nu moest ik met mijn 285/30/18 zomerbanden door de sneeuw :shock: Het is gelukt. Ik was voorzichtig, en het was "prima" te doen. Auto ging wel erg snel schuiven als ik remde, remedie was dus weinig remmen. Prima tussen aanhalingstekens, want dit was geen weer voor een Porsche met brede zomerbanden.

29 nov 2010 23:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Kheb de 1e velg alweer kapot gereden (dat krijg je als je 195 bandjes om 9J velgen propt met et 5 ipv 49 :mrgreen: ).
Sta nu (ofja zometeen verder) ff andere velgen te monteren en mogge maar wintersetje erbij kopen :ba: .

EDIT: Zo sta je midden in de nacht om 4 uur met je lamme hoofd wielen te wisselen :bang: .
AfbeeldingAfbeelding
(voorvelgen zijn 7.5J)
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

30 nov 2010 2:29
Profiel Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Met mijn fiets was ik vanochtend weer binnen 20 minuten op mijn werk :twisted:

30 nov 2010 10:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik was vandaag net zo snel op mijn kantoor als anders en heb het ook geen moment frisjes gehad.

Best prettig, om kantoor aan huis te hebben. :mrgreen:

30 nov 2010 10:18
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
THE MUD schreef:
Kheb de 1e velg alweer kapot gereden

Je rijbevoegdheid weer terug dus? :wink:

30 nov 2010 12:25
Profiel
Moderator
PF #57
voorwaardelijk... :^: :wink:

30 nov 2010 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '95, Ex BMW 525e '83, Ex 911 3.2 cabrio '86, Ex TR6 '68, Ex Peugeot 505 Gti, Ex Kever 1200 '72, Ex Opel Rekord '70, Ex Golf I '78, Ex Peugeot 504 '76
Amsterdam
Devils son schreef:
Ik was vandaag net zo snel op mijn kantoor als anders en heb het ook geen moment frisjes gehad.

Best prettig, om kantoor aan huis te hebben. :mrgreen:

Heerlijk! Me too :thumleft:

30 nov 2010 13:22
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heb ik ook gehad in het verleden, ben zoooo blij dat ik niet meer aan huis werk :!:

30 nov 2010 13:29
Profiel
Omg. Amsterdam
Ik vanmorgen ook maar de winterbanden onder de daily drive gezet.... toch tijd zat :mrgreen:

30 nov 2010 13:34
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ewout schreef:
Heb ik ook gehad in het verleden, ben zoooo blij dat ik niet meer aan huis werk :!:

Moet je een mooier huis nemen. :mrgreen:

30 nov 2010 13:53
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dat is nu precies wat ik 4 jaar terug gedaan heb :wink:

30 nov 2010 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
:mrgreen: Heel Nederland weer aan het tobben.
Ik vrijdag naar Singapore gevlogen, om vervolgens naar Oman te varen. Nu dus onderweg, in straat van Malakka.
Net als jullie in de sneeuw ook weinig gang...slechts een knoop 0f 8 a 9.
2 dagen bezig geweest, met aantal collegaas, om scheermesprikkeldraad rondom het schip te maken, tegen piraten.

Tsja...dan denk ik ook liever aan sneeuwkettingen/winterbanden, en de gezellige decembermaand thuis.
Het leven van een baggeraar gaat niet over rozen :bang:
Gelukkig spiegelgladde zee, en 28 grd en zon 8) , en internet via een V-Sat installatie. Kan ik i.i.g nog genieten van het forum.

Warme groet :salut:

30 nov 2010 14:01
Profiel Facebook 
Sandman schreef:
Gelukkig spiegelgladde zee, en 28 grd en zon

Ja dat is andere koek, foto van vanochtend Afbeelding....... :wink:

30 nov 2010 14:34
Profiel
Moderator
PF #57
ik kijk nog wel eens naar die piratenprogramma's op discovery. vraag me altijd af waarom zo'n miljoenenschip niet wat vuurwapens aan boord heeft. Een paar uzi's of een raketwerper ofzo. Schiet je die piraten zo mee van het dek... vergunning moet toch wel te regelen zijn, afhankelijk van onder welke vlag je vaart?

30 nov 2010 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
horn schreef:
ik kijk nog wel eens naar die piratenprogramma's op discovery. vraag me altijd af waarom zo'n miljoenenschip niet wat vuurwapens aan boord heeft. Een paar uzi's of een raketwerper ofzo. Schiet je die piraten zo mee van het dek... vergunning moet toch wel te regelen zijn, afhankelijk van onder welke vlag je vaart?

De maatschappij waar ik voor werk, heeft het afgelopen jaar(of anderhalf jaar) , al voor 2 schepen losgeld betaald.
Sommige collegaas, die daarbij betrokken zijn geweest, zijn er nog steeds niet overheen(horen wij via via).
Wij hebben er ook over gesproken, hier aan boord. Sommige reders sturen enkele bewapende mensen mee. Wij varen onder de vlag van Mauritius, voor een Belgische aannemer. Voor de verzekering, moest het schip rondom, in 2 lagen scheermesdraad. Maar als ze echt willen, komen ze altijd aan boord. Wij zijn een makkelijke prooi, lage vaarsnelheid, weinig vrijboord. Hebben wel 40 bemanningsleden aan boord. Ik hou jullie wel op de hoogte.

@ Bully....Ben blij dat mijn 911 jes binnen staan. :mrgreen: ...Maar het blijft wel een mooi gezicht ,jouw auto in die sneeuw.

:salut:

30 nov 2010 14:48
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende