Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:27

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zeintop van Zeintec 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht zeintop
Ik zie me niet een paar keer over en weer rijden voor een afstelling van een raam, een lek, een afdekkapje.....dat moet toch allemaal van de eerste keer juist kunnen.............. :? Ze worden nu toch al meer dan n jaar geplaatst dacht ik........maar ziet er nog altijd suuper uit.
Ik wil dit graag eens "real life" zien. Misschien eens op een van de volgende ritten...........

14 nov 2008 10:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 2.7 2001
Utrecht
Bericht 
Hoi,

ik ben hier pas nieuw en heb met rode oogjes de thread gelezen, wat een vette kap!
Lijkt me leuk om er een in het echt te zien op een meeting, ga ik nu vast sparen :-)

19 nov 2008 1:02
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Inmiddels is de kap met het handboek in de hand opnieuw afgesteld. Alle ramen sluiten perfect. En met iets hogere snelheden (ietsje hoger dan 200) heerlijk stil in de auto. Toen ik in Duitsland met het "zachte" dak harder reed dan 200, werd ie toch wat lawaaiig en merk je dat de kap een beetje uit vorm wordt gezogen en wat begint te klapperen.

Niet alarmerend, maar toch.....

Met de hardtop merk je dat de stroomlijn echt is verbeterd. Een leuk effect is dat hoewel het achterraam behoorlijk plat ligt het in in de regen niet of nauwelijks nat wordt (snelheid boven de 100). De lucht loopt blijkbaar dus mooi over de kap heen.

Ik ga waarschijnlijk ook de spoiler van Zeintec aanschaffen, want ik denk dat die ook heel mooi staat op de Boxster.

De training voor auto en motorrijders

www.lcvm-bergtrainingen.eu

19 nov 2008 1:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Zeintec
Kheb mee een bod gedaan op de site van Zeintec (wat ik er dan wél aan wil spenderen.........), nu maar afwachten.......ben ook es benieuwd of die dingen ook tweedehands verkocht gaan worden als iemand zijn boxster gaat verkopen.................

EDIT

kheb inmiddels antwoord gekregen van Zeintec...........nog iemand ingetekend en antwoord????

19 nov 2008 9:57
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Niet ingetekend ... maar wel benieuwd naar het antwoord :arrow: mits het nuttige info is voor dit forum :idea: :wink:

22 nov 2008 11:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht 
Ik ook, geen slecht aanbod vind ik zelf, 2500€ voor de Zeintec hardtop , in kleur gespoten, + ofwel 400€ transportkosten bij afhaling in Hamburg , of 850€ bij thuislevering rond 200 km van een luchthaven.

Misschien kunnen we bij meerdere geïnteresseerden samen een koerier er enkele laten ophalen, ik denk dat we met een aantal samen aan een veel interessantere prijs kunnen komen voor een retourritje Hamburg dan die 450€ verschil per stuk.( ik schat zo een 500-600€ voor een koerier die het daar gaat halen, en er gaan er toch wel enkele in een bestelwagen/op een pallet he.
Let wel, je kan de bestelling doorgeven tot 25 november , das dus maar kort. Op het belgische forum loopt ook een draadje, misschien krijgen we er zo genoeg bij mekaar om geen rit zelf naar Hamburg te moeten doen.

22 nov 2008 13:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik zoek 5 liefhebbers voor een super aanbod.

23 nov 2008 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht voorstel
Super aanbod.......???? Kben altijd sceptisch bij zo'n uitspraken...maar laat maar komen................. :lol:

24 nov 2008 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Past deze Zeintop op alle uitvoeringen van de Boxster? Zowel de oudere (986) als de nieuwere (987) types en de normale en de S uitvoering?

Of zijn er verschillende varianten van de Zeintop?

Vind het wel een erg mooie hardtop! Zijn er trouwens nog meer merken die dit soort hardtops maken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Martin Ottens

25 nov 2008 12:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
De top past op de 986 en de 986 S. Voor de 987 komt er een andere top aan.

25 nov 2008 13:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Zeintop van Zeintec
Zeintec, de producent van Zeintop, is een tijdje geleden vrijwillig in liquidatie gegaan. Zij gaven toe een té goed product voor té weinig van té veraf te willen leveren. Heel erg jammer want de Zeintop was vele malen superieur aan het orgineel.

Wellicht heeft de Belgische importeur HavikRS er nog één staan.

Voor reproducties in glasfiber of zichtcarbon, alléén voor racedoeleinden, contact http://www.porformance.nl of www.beekautoracing.nl

25 nov 2010 22:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Wij hebben deze tops geimporteerd en zijn er hard op teruggekomen. Ondanks de vele woorden van Zeintop is er veel op aan te merken m.n. de pasvorm, kwaliteit van rubbers, geen één gelijk aan de andere. Electrische raam sluiting die vaak aangepast moet worden als gevolg van de soms afwijkende hoek. Je bent een dag bezig zowat om te monteren en demonteren en afstellen. Eénmaal erop dan bedenk je je drie maal om een keer open te gaan rijden. Sluiting van de klep en lekkage. Meegemaakt op Zandvoort dat er één tentoon gesteld stond s'middags met de zon erop hing een strook rubber te bengelen.

Nu doen we een veel betere kwalitatief (net iets minder Cayman look) 3 minuten erop drie minuten eraf. Originele Porsche rubbers dus geen lijmen van rubbertjes en dergelijke. Leer look hemel met stiksels. Cabrio deksel blijft gewoon zitten, kofferklep ook. Noem het maar een coupé type.
kijk voor foto's op http://www.gt-specials.nl Afkomstig van een Porsche approved producent.

26 nov 2010 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
SORRY HOOR!!!!!

maar dit is het net niet :pukel:

echt te fout :flush:

het moet op iets lijken maar is het niet!

een beetje quasimodo :bang:
wie dit ontworpen heeft heeft de plank echt mis geslagen :thumbdown:
986
http://spaces.msn.com/john944s2

26 nov 2010 10:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
aha, die ivan ken ik nog van onze groepsaankoop :P en nu even reclame maken voor zijn alternatief :ass:

ik zal dan net veel sjance hebben zeker ...
mijn zeintop past precies, geen ramen van hoek te veranderen, niet meer kraken, geen lekken, geen losse rubbers ...
en op 1 uurtje er op of eraf, niks af te stellen bij de ombouw.
alleen had ik bij levering twee losse ruitjes (driehoekjes aan de zijkant) en deze zijn op kosten van zeintec binnen de week hersteld bij een autoglasbedrijf naar keuze.
ook heeft na enkele maanden gesloten rijden de microswitch aan de central latch wat moeite om los te komen, maar dat zal je met de softtop zo lang dicht ook wel hebben zeker?

@ porscheboy: +1

Laatst bijgewerkt door dpRide op 27 nov 2010 1:47, in totaal 1 keer bewerkt.

26 nov 2010 21:31
Profiel
Hebben met die van mijn maat ook geen problemen, en ding ziet er inderdaad niet uit.

Geef mij maar de looks van de Zeintop. 8)

26 nov 2010 22:09
PorscheForum Rakker
ex boxster
me too, zag er gisteren een rijden thv Mol Belgie, zwarte 986 net als de mijne,
alleen ik heb een standaard hardtop. die wil ik in mijn schoen!!!!
alleen erg duur helaas. :(

28 nov 2010 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
En wie is er van Mol........???? :roll: :ba:

29 nov 2010 11:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
was het deze met sportuitlaat en sportec velgen?
dan is het Bart uit Laakdal of Tessenderlo

Afbeelding

29 nov 2010 14:13
Profiel
Omg. Amsterdam
Er is maar 1 die mooie tops maakte voor de boxster en dat was zeintec ....

Afbeelding

COOL!!!

30 nov 2010 18:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Nooit getwijfeld aan de vormgeving. Vandaar dat ik ze als dealer ging verkopen. Ook bij deze foto ziet het er best gelikt uit maar als je goed kijkt zie je de naad van de klep steeds hoger liggen naarmate de lijn afloopt. Ik heb er zelfs één gehad waar de klep halverwege het rubber amper nog raakte. Bij hoge snelheden ontstond er achter de klep een onderdruk veroorzakende situatie waardoor er een minieme kier ontstond die ging fluiten. Pas na warm stoken en een week onder druk gezet weer goed gekregen. En dat bedoel ik met kwaliteit! Maar inderdaad de vorm is gewoon Cayman, klaar geen twijfel mogelijk. Heb er nooit een cent aan kunnen verdienen en met mij de rest van de handelaars in de wereld ook niet, zelfs Zeintec niet ondanks goedkope Zuidafrikaanse arbeiders. Die hoofd verkoper (noem geen naam) had opdracht die dingen te slijten en bood ze aan particulieren voor dezelfde prijs als aan hun dealers en dat heeft ze uiteindelijk de das om gedaan. Want hij was zo brutaal om daarna klanten te verwijzen naar dealers als ze in de shit zaten voor assistentie. Maar goed hij heeft het met z'n mooie kap toch niet gered en heeft weinig vrienden overgehouden.

Hopelijk heb ik hiermee naar die en gene mijn eerlijke mening gegeven en heb ik helemaal geen zin meer om hier verder over Zeintec te hebben.
Gewoon mooie kap maar zonde van........

Groet, Ivan.

30 nov 2010 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
... en soms ligt het gewoon aan de auto zelf.
wij stonden er ook van te kijken toen een boxster één centimeter minder had op de afstand van spinlock tot spinlock :!:
dan is het aan de installateur om aan de klant te zeggen hoe het staat en wat de opties zijn. dan gaan we niet mekkeren dat er geen cent mee te verdienen valt.

achteraf afgeven op mensen die zich niet kunnen verdedigen ... er zijn toch ook nog brutale dealers

01 dec 2010 8:43
Profiel
Ivan Marugg schreef:
Ook bij deze foto ziet het er best gelikt uit maar als je goed kijkt zie je de naad van de klep steeds hoger liggen naarmate de lijn afloopt. Ik heb er zelfs één gehad waar de klep halverwege het rubber amper nog raakte. Bij hoge snelheden ontstond er achter de klep een onderdruk veroorzakende situatie waardoor er een minieme kier ontstond die ging fluiten. Pas na warm stoken en een week onder druk gezet weer goed gekregen. En dat bedoel ik met kwaliteit!

Wij hebben er 2 geplaatst voor een klant, en kan vertellen dat er heel wat werk aan was.
Maar waar jij over praat is waar, maar daarom is passen en meten zo belangrijk. :idea:
En de problemen die je nu hier opnoemt zijn makkelijk te verhelpen, en krijg je een perfecte en niet fluitende kap.

Kijk maar eens hier hoe mooi deze ligt, en nergens te hoog of te ruim.
http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/a ... allery_pi1 (op 2de foto klikken voor grotere afbeelding)

Dus sluit mij aan bij depee.

01 dec 2010 9:17
Omg. Amsterdam
8) COOL WIM! :thumleft:

01 dec 2010 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Gewoon even om te vermelden hoe super blij ik nog altijd ben met de Zeintop op mijn boxster tijdens de wintermaanden!!
Niks geruis, geen lekken, proper achterruitje, toch wel sneller warm binnenin heb ik het gevoel, en de commentaren.... :ba:
En ik denk dat er hier nog zijn die er zo over denken......
grz
Wim

12 jan 2011 10:23
Profiel
Omg. Amsterdam
Wim, commentaar? waarvoor is dat nodig..... vaak uit jaloezie... laat ze lekker, het is jouw auto en je moet dan wat jij mooi en praktisch vindt!
Zo'n top is qua look super (maar niet orgineel, wat maakt dat nou uit? :bang: ), ik vind hem mooier dan het orgineel!

Veel plezier ermee en je hebt nu tijdelijk een coupe ipv. een cabrio :wink: :thumleft:

12 jan 2011 19:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende