Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:11



Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911SC kopbouten/motor stand 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Hoi lagunamak,
je bent vergeven , als je pic's plaatst , veel pic's van de werken aan je motor :ba: :wink:
Wens je nog veel sleutelplezier :thumleft:
Apropoz is het nog wat geworden bij mayonaise ?
gr Diablo
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


22 mei 2010 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
ja, mayonaise heeft 'm nog. lijkt me een handig ding.

pics zal ik zeker erop gaan zetten.

kijken of het lukt om nu al iets van de SC erop te zetten


24 mei 2010 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
hoe voeg je in vredesnaam foto's toe? heb beeldmateriaal genoeg, altijd leuk om te delen....


24 mei 2010 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Een targa :thumleft: klikhier succes....


24 mei 2010 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
lagunamak schreef:
hoe voeg je in vredesnaam foto's toe? heb beeldmateriaal genoeg, altijd leuk om te delen....

Waar blijven de foto's?......


05 dec 2010 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
hier wat foto's voor en na...[*]


05 dec 2010 1:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
1 fototje maar :popcorn:


05 dec 2010 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
OK, dan nog ééntje van na het hele gebeuren


06 dec 2010 22:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Ziet er fris uit :thumleft:


06 dec 2010 23:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)
Stekene; België
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
TIP: alle 24 vervangne met 993 bouten.

:D
_________________________________________
Robbie

RP Carrepair
www.rpcarrepair.be
voor alle onderhoud aan uw Porsche


07 dec 2010 17:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
gewoon ouwe meuk





:popcorn:
_________________________________________
944 s2 sold
968 sold
911(964) sold
986
http://spaces.msn.com/john944s2


08 dec 2010 9:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Yep, blijft mooi he :mrgreen:


08 dec 2010 14:22
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
heeft er iemand een gedacht wat de kostprijs is voor het vervangen van de kopbouten (bij een 3.2 van '84)?
Die van mij begint toch wat olie te verliezen.


13 dec 2010 16:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
is echt niet alleen maar je kopbouten als je alles los gaat halen, dus een prijs noemen is niet te doen. Ook zijn er heel veel nevenzaken die gedaan moeten worden die veel tijd gaan kosten.

Even naar een specialist voor een opgave....... Anders is de kostprijs 24 x kopbout......
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


13 dec 2010 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Akai schreef:
heeft er iemand een gedacht wat de kostprijs is voor het vervangen van de kopbouten (bij een 3.2 van '84)?
Die van mij begint toch wat olie te verliezen.


Is je motortje al eens los geweest, en hoeveel kms. heeft ie gelopen?
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


13 dec 2010 20:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
hij is nog niet open geweest (toch niet waar ik weet van heb) en heeft ondertussen zo'n 195000 km gelopen.
Behalve het olielek verbruikt hij bijna geen olie.


14 dec 2010 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
kan dus nu uit ervaring spreken met mijn 3.0, maar dat is hetzelfde als de 3.2. De bouten zelf, dat valt wel mee: zo'n tientje voor normale stalen (die voldoen, of rond de 30 euri voor dilavars (maar die zou ik nooit kopen, dat was de bron van alle ellende). Ook de bouten van de 993 liggen rond de €25,-. Maar ja, daar ga je dan. Blok uitbouwen kan je zelf doen met een hulpzame buurman. Als-ie er nog nooit uit is geweest, dan krijg je een boel gemodder met bouten die niet los willen (startmotor), leidingen die niet willen (naar oliekoeler voor) en ga zo maar door. Uiteindelijk lukt het wel. de motor uit elkaar halen, dat kan je zelf - maar voor de distributie heb je speciaal gereedschap nodig. Ook heb je een goede stand en beugel nodig. De beugel kan ik je aan helpen. In elkaar is een ander verhaal. Als je cylinders en zuigers inéén heb kunnen verwijderen, is het eenvoudiger. Timing van de nokkenassen is daarna een ding op zich, waarvan je je moet afvragen of je dat zelf wilt doen, ook hier heb je speciaal gereedschap nodig en het is erg tricky. Eén klein foutje, starten en gelijk ben je weer klaar om de boel uit te bouwen en te reviseren.
Overige kosten zijn sowieso altijd een komplete pakkingset (€200,-), kleine rommel (€50,-) en ik zou ook gelijk een boel andere dingen aanpakken (olie retour buizen, oliedruksensor, nog meer pakkingen). Waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat je koppeling ook zijn beste tijd heeft gehad en dan ben je nog eens €1000,- kwijt voor een mooie nieuwe Sachs set.
Ikzelf was, met hydraulische spanners erbij en nog meer gedoe rond de €3500 kwijt waarbij het blok gedeeltelijk door Hofstee is opgebouwd.
Dusss.....good luck


18 dec 2010 15:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
hartelijk dank voor de duidelijke uitleg lagunamak.
heb nu toch al een idee van welke kosten mij te wachten staan.


29 dec 2010 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
@Lagunamak:
" voor de distributie heb je speciaal gereedschap nodig "
Hoezo special gereedschap , kun je daar een pic van tonen ?
gr Diablo
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


29 dec 2010 13:27
Profiel
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
lagunamak schreef:
-"Ook heb je een goede stand en beugel nodig. De beugel kan ik je aan helpen."


Hoi lagunamak, wil 't blok van mijn 3.2 gaan doen en ben naar een ophangmethode aan het zoeken.
Ik begrijp dat je, wat jij gebruikt hebt, eventueel 'kwijt' wil?
Mogelijk heb ik interesse. Laat maar weten!? :)


29 dec 2010 14:33
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 911SC kopbouten/motor stand
Diablo, ik heb er geen pic van, maar kan het wel omschrijven. De nokkenas wordt op z'n plek gehouden door een grote moer maat 46mm (de maat van deze moer hangt af van het bouwjaar, zeggen bij Porsche - als dat zo was, zou er bij mij een moer van 19mm moeten hebben gezeten maar dat was niet zo). Als je deze los wilt draaien (en die zit getorqued op 150Nm dus nog strakker dan wielbouten) moet je de nokkenas tegenhouden. De nokkenas heeft hiertoe twee platte kanten. Normaal zou je dit 'gewoon' mbv een bahco ofzo kunnen doen, maar je moet al een forse sleutel (porsche heeft hiervoor een speciale sleutel (crowfoot)) of een grote ringsleutel op de moer zetten waardoor je voor een bahco ofzo geen plek is, je kunt geen grip krijgen. En grip heb je nodig omdat die krengen zo vast als een huis zitten. Dus om de nokkenas tegen te houden heb je een soort pijpsleutel nodig met twee afgeplatte kanten. Ik kon er één lenen van Hofstee, die had deze pijp zelf gefabriceerd.
Als je het hebt of kunt lenen schijnt een luchtsleutel goed te werken, die leveren bij de juiste druk meer dan 400Nm en die jankt de moer er zo snel af, dat de nokkenas niet eens de kans krijgt om te bewegen.
Heel belangrijk is volgens mij dat je de kettingen niet benut om de nokkenas tegen te houden - die kunnen dergelijke krachten niet aan.


29 dec 2010 22:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.