Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Te koop Porsche 911 (993) 3.6 Carrera 2 Blauw Handgeschakeld 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht Re: Te koop Porsche 911 (993) 3.6 Carrera 2 Blauw Handgescha
Dit is een openbaar forum. Kracht van een forum zit hem juist in die openbaarheid. Als je iets te verbergen hebt kan je beter niet op een forum posten, en als je dat toch doet en je wordt ontmaskert....VETTE PECH.

We hebben het weerwoord van Blue nog niet gelezen(als dat nog komt), dus ik wacht vol spanning af :popcorn:

Feit dat de prijs naar de staat van de auto is kan ik niet geheel ontkennen. Je moet echter niet zeggen dat de auto "perfect" is (of welke term dan ook) als er een hele waslijst aan mankementen is waarvan je op de hoogte bent.

04 dec 2010 22:48
Profiel Facebook 
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Als ik me niet vergis begon Blue destijds ook met een bedrag van 30k of ietsje meer...

04 dec 2010 23:30
Profiel
Meer, daarna
Blue993 schreef:
Per heden prijs verlaagd naar € 31.000,=

:wink:

04 dec 2010 23:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
anton964 schreef:
ik vind het nog al wat dat iemand zijn brood winning er bij gehaald word!

vind dat dan ook zeker niet kunnen!

zeker omdat iedereen een hoop bla bla heeft maar helemaal niets weet hoe
het allemaal is gegaan tussen deze twee!

voor € 26,000,- mag er best wat aan mankeren. meer dan de helft van

het raport is achetr stallig onderhoud dat meer porsche hebben hier.

anton964

In eerste instantie doe je een goeie uitspraak: " niemand weet hoe het is gegaan tussen die twee"

Je trekt wel een conclussie terwijl je zelf niet weet wat er daad werkelijk aan de hand is. "Meer dan de helft van het rapport is achterstallig onderhoud volgens jou!!"
Wat betekent dat er dus nog een helft bij komt, en die het heeft over schades en deuren die aanlopen ,en lekkages aan het motorblok cilinder links en rechts na deel revisie 3k geleden.
En dat die gast keukens verkoopt maakt toch niks uit. Bedrijf is niet genoemd, deze is wel bekend hoor.
Welke bla bla bedoel je eigenlijk van " iedereen"?, het leuke is dat "deze twee" elkaar niet gezien hebben tijdens de akk. Er is niets meer dan de feiten, waarover eerst getwijfeld werd zonder tastbare akk hier op de site. En verder is er niks tussen "deze twee". Tot dat er een begon te schelden.
De 26000 is geen goed pratertje ,was niet zo heel lang geleden 32000. En als het nu 26000 is, mag je dan wel van alles achterhouden en roepen dat je een mooie originele 993 aanbied die een lust is voor elke liefhebber??
Wacht maar tot je zelf een keer zo'n liefhebbers auto op de kop tikt van je zuur verdiende geld, totdat je een week later er achter komt hoe het werkelijk zit, dan eens even weer horen....... :bang:
Mijn reactie , uitgelokt door blue 993 met zn scheld partij, beschermd ook jou tegen eventuele koop waar je achteraf meer over had willen weten.

05 dec 2010 4:21
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Voor velen onder ons blijft 26.000 Euro een smak geld. Dat je daar een relatief goedkope 993 voor op de kop kunt tikken lijkt aantrekkelijk maar een kat in de zak kopen is dan een hard gelach.

Op het moment dat vaststaat, ongeacht hoe het gegaan is, dat er misleiding in het spel is dan moet dit vermeld worden.
AKK blijven van belang echter wanneer er misleiding is mag een ieder hiervoor behoed worden.

Wanneer Blue993 vanaf de start geadverteerd had € 26.000 met eerlijke gegevens van achterstallig onderhoud en schade dan had iedereen de prijs en het verhaal begrepen.
Als je er dan zin in hebt doe je de AKK en rekent door wat de meerkosten gaan worden.
Dan weet je waar je an toe bent en hebt een leuk klusje te doen.

05 dec 2010 8:19
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ralf996 schreef:
Feit dat de (HUIDIGE) prijs naar de staat van de auto is kan ik niet geheel ontkennen. Je moet echter niet zeggen dat de auto "perfect" is (of welke term dan ook) als er een hele waslijst aan mankementen is waarvan je op de hoogte bent.

Helemaal mee eens!

05 dec 2010 9:32
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
+0,5, zoals ik hiervoor al schreef, in de advertentietekst staat dat de 'auto dan ook in zeer goede technische staat tot op de dag van vandaag is'

Lijkt me, gezien de AKK van hierboven toch gewoon echt niet waar.. Dat je dat dan misschien niet mag verwachten van een 26K kostende 993 vind ik eigenlijk van minder groot belang. Je hoort in je advertentie geen zaken te adverteren die gewoon onjuist zijn, net zoals bij deze P neerzetten dat deze in nieuwstaat is (wat er ook gelukkig niet staat).. Maar goed, ervan uitgaande dat een potentiele koper een nieuwe AKK zou laten uitvoeren (niet iedereen leest immers hier mee), zou deze dezelfde waslijst voorgeschoteld krijgen, dus dan komt alsnog de aap uit de mouw..

Maar eerst maar eens afwachten op de reactie van de koper..

05 dec 2010 10:09
Profiel
Weert
Maar dan is die persoon wel een dag + ongeveer 150 euro armer en een hoop frustratie rijker

05 dec 2010 10:16
Profiel Facebook 
helemaal eens, het geeft ook meer gevoel van:'je kunt wel adverteren dat je een pracht P hebt, maar door een AKK komt uiteindelijk naar voren dat ie dat dus zeker niet is'.. Ik denk dat de 150 eetjes en de frustratie dan wel opwegen tegen het uiteindelijk hebben van een schadebak met achterstallig onderhoud (dat levert nog veel meer frustratie op).. Maar inderdaad, het zou gewoon beter zijn dat eea gewoon in de advertentie staat zodat de potentiele koper zijn vrije uren beter kan besteden (maar of de P dan ooit nog verkocht wordt).. :roll:

Ik word steeds meer benieuwd naar de reactie van de verkoper.. :popcorn:

05 dec 2010 10:31
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Die komt echt niet meer terug.
:popcorn:

05 dec 2010 10:53
Profiel
Moderator
PF #57
komt hier al sinds september 2007, denk het dus wel.

Verder doet het gros van gebruikte Porsche kopers geen aankoopkeuring. En in alle advertenties die je op MP ofzo tegenkomt worden zaken mooier voorgesteld (nieuwstaat, izgs, altijd binnen gestaan, etc etc) dus dat is ook niet zo bijzonder. Echter, als je hem op een forum adverteert en een andere forumbezoeker heeft deze ervaring - tja, dan is een topic als dit het terechte resultaat. Als ik dus een 911 te koop zou aanbieden die niet (echt) goed is, zou ik hem op MP zetten en niet hier... :idea:

05 dec 2010 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
En hoe zou je hem dan op marktplaats omschrijven...?

05 dec 2010 11:40
Profiel
in nieuwstaat verkerende P die misschien wel aan zijn eerste grote beurtje toe is. Heeft al wel 100K gelopen, maar altijd binnen gestaan, dus was nooit nodig om de P een echte beurt te geven.. zoiets? :wink: (dit is een reactie op Horn's post en niet op die van TS overigens..)

05 dec 2010 12:10
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Van een oude man geweest, altijd binnen gestaan, verkeerd in nieuwstaat, liefhebbersauto, ECHTE AUTO, verkoop alleen aan liefhebber, geen testpiloten alleen serieuze reacties, de beller is sneller, zien =kopen, gewoon helemaal niieuw, beste koop van Nederland.

Zoiets :wink:

05 dec 2010 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Prachtige auto in nieuwstaat? :ba:

05 dec 2010 12:14
Profiel
Mark, je was me voor. Het tikt niet zo snel op de iPad. :evil:

05 dec 2010 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera S 3.8
Ede
MS964 schreef:
Van een oude man geweest, altijd binnen gestaan, verkeerd in nieuwstaat, liefhebbersauto, ECHTE AUTO, verkoop alleen aan liefhebber, geen testpiloten alleen serieuze reacties, de beller is sneller, zien =kopen, gewoon helemaal niieuw, beste koop van Nederland.

Zoiets :wink:

Je vergeet "ijskoude Airco" :mrgreen:

05 dec 2010 12:16
Profiel
Oh ja: of airco doet het niet, maar hoeft alleen bijgevuld te worden.

05 dec 2010 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996 Targa - Ex Macan S - 997 GTS
Gooi
Vermakelijk :D
Toch even reageren: "2 vechten, 2 schuld" en dat geldt hier m.i. zeer.

- Verkoper is te verwijten dat hij adverteert met een uitstekende auto met uitstekend onderhoud, terwijl hij inmiddels weet dat dit niet zo is. Het zou hem sieren als hij dit aanpast en hier ook openlijk voor uitkomt. Is niet erg als een auto wat gebreken heeft; daar is de prijs ook naar en koper kan beslissen.

-De (potentiele) koper gaat ook niet vrijuit. Er komt nu een AKK naar boven waar in de discussie (hier op het PF door koper) een aantal conclusies worden toegevoegd van een aanwezig famillielid die kennis van zaken zou hebben. Dit is door ons niet te controleren, maar wordt gemakshalve wel meegenomen als zijnde de conclusies van de AKK. "Windgeruis" wordt genoemd in AKK, maar hier "scheefzitten van ruit". "Aanlopen van deur" wordt hier "Auto is zo scheef als een hoelahoep". Dit staat allemaal niet in de AKK.
Het meest verbaasd mij nog echter dat koper een bod heeft gedaan en daarmee eigenlijk heeft gezegd : "Ik vind deze auto in deze toestand 25K waard". En laat dat nu net de huidige vraagprijs zijn...
Het bod is niet geaccepteerd destijds en daar wringt misschien de schoen (en dat is een gissing).

Oftewel: Koper pas je tekst aan en zeg dat er wat werk aan is, verkoper: pak je verlies van de kosten AKK.

Oh ja, my 2 cents... :wink:

05 dec 2010 12:19
Profiel
MS964 schreef:
Oh ja: of airco doet het niet, maar hoeft alleen bijgevuld te worden.

:mrgreen: die waren we idd vergeten..

05 dec 2010 12:21
Profiel
"Ik heb geen interesse in inruil van teakhouten tuinmeubelen, boten, schepen of een Boxster!"

05 dec 2010 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
cvaniperen schreef:
Vermakelijk :D
Toch even reageren: "2 vechten, 2 schuld" en dat geldt hier m.i. zeer.

--De (potentiele) koper gaat ook niet vrijuit. Er komt nu een AKK naar boven waar in de discussie (hier op het PF door koper) een aantal conclusies worden toegevoegd van een aanwezig famillielid die kennis van zaken zou hebben. Dit is door ons niet te controleren, maar wordt gemakshalve wel meegenomen als zijnde de conclusies van de AKK. "Windgeruis" wordt genoemd in AKK, maar hier "scheefzitten van ruit". "Aanlopen van deur" wordt hier "Auto is zo scheef als een hoelahoep". Dit staat allemaal niet in de AKK.
Het meest verbaasd mij nog echter dat koper een bod heeft gedaan en daarmee eigenlijk heeft gezegd : "Ik vind deze auto in deze toestand 25K waard". En laat dat nu net de huidige vraagprijs zijn...
Het bod is niet geaccepteerd destijds en daar wringt misschien de schoen (en dat is een gissing).

Oftewel: Koper pas je tekst aan en zeg dat er wat werk aan is, verkoper: pak je verlies van de kosten AKK.

Oh ja, my 2 cents... :wink:

Je hebt gelijk met jou schrijven, laat dat duidelijk zijn c.van.iperen, maar natuurlijk wil ik graag even reageren.

Moet je op dit forum alles bewijzen, kun je er niet vanuit gaan dat ik niet zit te liegen tot het tegendeel een keer wordt bewezen? Dat de akk hier geplaatst moet worden is daar aan toe, ik kan de eerste loon strookjes van mijn broer uit de jaren 90 hier ook wel scannen :wink: Alles wat de middag is besproken tijdens de akk staat niet allemaal op papier, maar dat had ik ook al eerder gezegd. Tijdens het gesprek was keurmeester niet een andere mening toegedaan als mijn broer. De slechte reparatie sporen zitten er, het zijn geen suggesties.
Er kan ook niks ontkend worden door verkoper, dat doet hij ook niet, dus geloof maar dat het waar is. Er is al gevraagd of ik de herkeuring zelf wil betalen als er wat anders uitkomt, daar stem ik ook mee in. Dat er altijd een beetje twijfel blijft ok, maar na bovenstaand verhaal en geen tegen reactie meer van verkoper kun je m.i. wel een conclussie trekken. Dat de auto krom is heb ik overigens nergens beschreven, de banden slijten namelijk wel recht af.

De verbasing snap ik van mijn bod, maar ik heb dat al eerder uitgelegd. Kosteloos kon ik het laten herstellen, en niet nuchter genoeg op het moment van bieden, te veel emotie's en graag met de Porsche naar huis willen. Niet slim maar gelukkig ging het niet door.
Bod is pas geaccepteerd toen verkoper de akk resultaten gehoord had van de keurmeester, hij was erg geschrokken en was al bang dat e.e.a. openbaar zou worden. Verlies van mijn akk is genomen, ik wil het een ander besparen door hier te reageren na scheld partij verkoper richting mij.
Al met al hebben veel mensen hier met een zakje popcorn vermakelijk lees voer voorgeschoteld gekregen, at your service :salut: :D :D

05 dec 2010 14:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
jacobt schreef:
Er kan ook niks ontkend worden door verkoper, dat doet hij ook niet, dus geloof maar dat het waar is.

Als je gebeten wordt moet je niet bewegen :mrgreen:

Erg goedkoop allemaal en dat rapportje tja ...

05 dec 2010 15:50
Profiel WWW
en toch ga ik liever op een AKK af dan op de advertentie (die echt behoorlijk ver uit elkaar liggen).. Maar goed, ik was toch al niet van plan hem te kopen dus het maakt mij allemaal niet zo veel uit.. :wink:

05 dec 2010 15:55
Profiel
Weert
Een naald is per definitie hard, volgens mij zegt hij HOT :mrgreen:

05 dec 2010 17:13
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende